-
-
Sigourney Weaver, Diane Lane, Brooke Shields, Sarah Jessica Parker, Carrie Fisher, Michelle Pfeiffer a Geena Davis - údajně všechny odmítly nabídku na roli Kathryn.
(D3VIL)
-
-
Jedná se o jeden ze tří filmů, který vyhrál Oscara za nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli, aniž by byl aspoň nominován v jiné kategorii. Další snímky jsou Tři tváře Evy (1957) a Misery nechce zemřít (1990).
(GreatestFan)
-
-
Andie MacDowell byla vůbec první volbou pro roli Sarah, jejíž postava byla podle Andie uzpůsobována.
(D3VIL)
Matty
Úderný název skutečně vypovídá o podstatě celého filmu. Hned na začátku vidíme oběť prchající z místa činu a následuje postupné pátrání po všech vinících zakončené neodvratným soudním líčením, kde taky uvidíme v názvu zmíněný čin v celé své hrůznosti. Znásilnění je neobvykle působivým psychologickým dramatem předně díky naší vlastní nevědomosti. Až téměř do samého závěru nás režisér nechává na pochybách, zda byla Sarah v celé kauze skutečně zcela nevinně. A i po spatření samotného znásilnění lze mít určité námitky. Nicméně výkon Jodie Fosterové a titulek o počtu znásilněných žen na konci filmu působí velmi, velmi reálně. 80%(17.11.2005)
kleopatra
Strhující a Oscarem zcela právem oceněný výkon Jodie Foster za roli ženské, která si "koledovala" a vykoledovala. Je krátká sukně, tanec a lascivní pohled výzva a povolenka ke znásilnění? Je to polehčující okolnost? "My za nic nemůžeme, vona si vo to řekla". Film o hranicích, o výkladu práva, o postojích, o přátelích či "přátelích", prioritách .............(2.8.2005)
castor
Jodie Foster v ne zrovna lehké úloze, po které ji na poličce přistál první Oscar. V té době už měla za sebou desítky rolí, ale až tentokrát dostala pořádně zajímavý charakter. Coby nijak hezká, nijak inteligentní servírka v opilosti „zmate“ bandu násilníků, kteří se na ní sexuálně vyřádí. Agresoři dostanou poměrně směšné tresty, revoluci ale způsobí snaha dostat i ty ostatní, kteří útok na bezbrannou oběť hlasitě podporovali. V Hollywoodu tabuizované téma tvůrci lehce zjednodušují, ovšem výsledku nelze upřít poctivý přístup k látce a hlavně k herecké práci. Jonathan Kaplan vyprávějící o výkladu práva i o ošemetných hranicích nás nechává dlouho na pochybách, jinak toho ale příliš nepředvede. Oscar tak trochu za odvahu, ale Foster si ho i tak zřejmě zasloužila. Tři až čtyři hvězdy!!(22.2.2016)
Pepinec
Těžko o tomto filmu psát jakákoli superlativa, protože je smutné, že měl vůbec potenciál vzniknout. Podle závěrečného dodatku dochází v Americe ke znásilnění každých šest minut. To je šílené... Neexistuje pro to omluva. Ani sexy oblečená, ani opilá, ani zhulená, ani smyslně tančící, ani flirtující žena není povolenkou ke znásilnění. Bez debat. Podle zákona má každý právo na obhajobu. Být obhájcem takových zmetků a nechat si za to ještě ke všemu platit, hanbou bych se propadl. Na taková zvířata (právě jsem urazil veškeré zvířectvo) by platil jen zákon Bruce Willise; "...strčím ti do prdele deštník a rozevřu ho!"(10.8.2011)
dopitak
Pečlivě dávkovaný film. Jodie je nejprve pěkná, a pak jako by ji kamera přestala mít ráda, vypadá skutečně jako zneuctěná oběť, a nikoliv sexuální oběť, aby se pak retrospektivně vrátila ve výpovědi jednoho svědka. Její nahota tentokrát není vzrušující. Mistrná práce lidí z Barrandova v původním dabingu (skvělá Eva Hudečková), tleskám TV Barrandov, že to dal v první verzi. Není to kdovíjak strhující, ale tvůrcům se podařilo to hlavní - napětí před porotou, jak vlastně rozhodne.(25.1.2017)