poster

Thérèse

  • USA

    Thérèse

Drama / Životopisný

Francie, 1986, 94 min

Režie:

Alain Cavalier

Producenti:

Maurice Bernart

Střih:

Isabelle Dedieu

Scénografie:

Bernard Evein
(další profese)
  • Mariin
    *****

    Tento film patří k těm nejlepším, které ukazují katolickou víru. V tomto případě na navenek jednoduchém příběhu karmelitky sv. Terezičky (Terezie z Lisieux), kterou papež Jan Pavel II. prohlásil učitelkou Církve. Scénář dle životopisu světice, úsporné dialogy, vizuálně vysoká úroveň, celkově očistný a povzbudivý účinek pro diváka - není co vytknout.(1.5.2012)

  • Vitex
    *****

    Ve své bezradnosti při pokusech něco o tomto snímku napsat si budu muset pomoct parafrází jedné úvahy z filmu Falešný pohyb : ano, Cavalierovi se podařilo natočit film, který pro někoho opravdu může být tak potřebný, jako je pro člověka potřebný třeba dům. ( http://www.youtube.com/watch?v=bFGzyZ4Fdew&feature=related )(12.1.2011)

  • Ephemeris
    *

    Bolestníctvo možno patrí k životu rádovej sestry, ale v tejto podobe je to doslova nechutné (pasáž, keď Thérése vykladá svoj sen, priam dvíha žalúdok). Divadelné spracovanie podľa mňa filmu tiež ublížilo. Každý sa dočká svojho konca, tak sa dočkala aj Thérése. "Keby neexistovala smrť, neexistovalo by ani náboženstvo". Povedal Bertrand Russell a ja hovorím, že všetci na to potom prídu sami. Scéna so žabkou pôsobivá, ale aj tak varujem: ateisti, vyhnite sa tomuto filmu širokým oblúkom!(3.2.2017)

  • sestrad
    *****

    Podařený pokus o film z jiného světa: patnáctiletá Terezie Martinová si vynutí na papeži a biskupovi předčasný vstup do jednoho z nejpřísnějších klášterů, na Karmel. Film je natočený podle autobiografie téhle francouzské karmelitky (1873-1897). Perla mezi všemi dalšími filmy na téma, co na takovém životě vlastně lidi vidí, proč vůbec strkají hlavu do kláštera. A taky opravdový FILM, nikoliv pokus polopaticky převyprávět cosi á la kýč Leonarda Defilippis (Thérèse, USA 2005), což je zase zatím naprosto nejhorší zpracování téhle látky, které jsem kdy viděla. Výborná kamera P. Rousselota (Planeta opic, Lid versus Larry Flynt, X-Men: Poslední vzdor atd.). Zajímavost: barevná výrazivost a prostorový minimalismus á la obrazy George de La Tour není náhodná, k filmu totiž existuje i bonus s rozhovorem s Alainem Cavalierem (režie).(4.6.2009)

  • WillBlake
    ****

    Musím přiznat, že tématika zarputilých jeptišek je mi stejně cizí jako je fanouškům Toma Hankse cizí tvorba Lisandra Alonsa. Minimalistická režie na pomezí reality a snu je mi naopak hodně blízká, konkrétně izolovaná nicota a neuchopitelný časoprostor kláštera. Film jako záznam smrtelné oddanosti (?)(9.9.2014)