poster

Albela

Drama / Romantický

Indie, 2001, 145 min

Režie:

Deepak Sareen

Scénář:

Honey Irani

Kamera:

Manmohan Singh
(další profese)
  • Andrea1717
    ****

    Bolly klasika natočená v moderných kulisách, ale príbeh a štýl naozaj hodne klasický. Aish bola roztomilá, aj keď ju mám rada, tento film absolútne submisívnych dievčat u nej nemusím, Govinda tu bol za dosť hodne trápneho šaša s dobrým srdcom. Oh Jackie ako tažkému elegánovi mu to vždy sekne, aj keď tu moc priestoru nemal, mohli ním trochu viac vyvážiť bláznivého Govindu. Inak je film klasický zážitok, nenudí, hudba celkom pekná.(20.5.2018)

  • Ramanam
    ***

    Přesně na takové typy filmů se vždy těším. Zajímavé obsazení, kde se sejde více hvězd indického filmu pohromadě (zde máme rovnou tři), věští možnost velmi dobrého zážitku. Navíc v těchto snímcích bývá i velmi kvalitní hudební produkce, tak co si více přát? Musím přiznat, že tady jsem se sekl a můj předpoklad kvalitního příběhu a jeho provedení se ukázal jako lichý. A to nebyl jen jediný kámen úrazu, který jsem k mému zklamání zaznamenal. Govinda mi nesedl jako herec a jeho postava velmi otravného a užvaněného burana už vůbec ne. Aishwarya R. B. byla tak jediným klenotem tohoto snímku. Jako vždy krásná a příjemná ve všech ohledech. Jackie Shroff prostě hrál jen to, co měl. Jako herce ho mám rád, ale zde toho moc navíc nepředvedl. Otázka je, zda vůbec mohl ze své role dostat něco navíc. Exteriéry, ve kterých se natáčelo byly opravdu moc krásné a působivé, takže jsem vedle A. R. B. našel druhé světlé místo, díky kterému jsem měl důvod a sílu vydržet až do konce. Písní bylo dostatek, to je pravda. Tančilo se a snahu nelze upřít, ale opět průměr, který to celé nezachránil a jen se vezl na stejné vlně. Příběh samotný dost často nudil a nijak mě nevtáhl. To vše navíc gradovalo na samotném konci, kdy se mnohaletý a silně zakořeněný názor otce hlavní hrdinky změnil během pár vteřin na přesný opak. To za přispění dosti podivného vysvětlení tragické události, jenž postihla jejich rodinu v minulosti, a to vše navíc obohaceno vlasteneckým nádechem. Jsem z výsledku zklamaný, protože jsem čekal rozhodně více ve všech směrech. Průměrný film si žádá i průměrné hodnocení tří hvězd.(20.5.2018)

  • jokino
    **

    Silno neprirodzene presladený a premazlený film. Ani to ich spievanie a tanečné kreácie, čo mám v pod.Indických filmoch rád, nakoľko to má obvykle svoj drive, pekné prostredie, dobré a sympatické herecké obsadenie, tu proste nebolo teda nič moc.. A o zbytočne dlhej stopáži filmu ani nehovoriac.. Škoda.(11.3.2019)

  • rikitiki
    *

    Trapárna, ve které se všichni chovají jak rozmazlená a slepá děcka. Aishwarya malebně trpí, že bych ji nakopla. "Láska znamená obětovat se" - tak to leda houby! Jackie jako zhrzený milenec se ke své drahé chová násilnicky a povýšeně. Její otec je hysterický tajtrlík s příšerným akcentem. Govinda přehrává a neustále se pitvoří nebo maniakálně směje, přičemž modrooký objekt jeho vášně - který to však netuší - se k němu chová jako protřelá koketa. Moc bystrá ta holka opravdu není, protože jí nedocvakne, že on na ni zase uplatňuje nejmizernější taktiky plážového obšourníka. Nikomu furt nedochází, kdo je do koho zamilovaný. _____ Celé to působí uboze a splácaně. Tance k nepřežití. Konec useknutý, ale díky bohu, že vůbec přišel. SHRNUTÍ: Indičtí křesťani se neostýchají nosit kříž jako krávu i v uchu.(20.2.2019)

  • NinadeL
    ****

    Aish hraje dceru rakouského velvyslance v Indii a indické novinářky z Malagy. Sonia Heinz je princezna, která se poprvé vydává navštívit hrob své zemřelé matky a cestou potkává velmi milého průvodce (Govindu), a později i lásku svého života, paradoxně opět novináře, Prema (Jackie Shroff). Albela je okouzlující romantická pohádka velmi příjemně zabydlená v Evropě a kontrastně na plážích v Malaze. Aish je mlaďoučká a překrásná, role princezny jí dává nenucenou eleganci v každém záběru. Je překrásná ve svém zármutku a nádherná ve chvílích štěstí. Govinda je sladký ve své zamilovanosti, ale u Jackieho jsem ráda, že už ho příliš v současných filmech nepotkávám a zůstává pro mě tváří výrazných filmů minulé dekády (Devdas, Lajja). Nicméně bych Albelu zřejmě nedoporučila začátečníkům s Bollywoodem, ale někomu, kdo už umí ocenit tu změnu, která se v hindském filmu stala během následujících let. A mé zásadní nadšení kazí fakt, že jsem film musela dosledovat s polským lektorem, což bych nikomu nepřála.(20.1.2013)