Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celým jménem se jmenuje Marion Cobretti, ale nemá rád své dívčí křestní jméno, a tak si nechá přáteli i nepřáteli říkat Cobra, což zní přece jen ostřeji a víc chlapsky. Hned v úvodní scéně také předvede, co to v jeho případě znamená být chlap a jakým způsobem léčí chorobu zvanou zločin, když chladnokrevně, téměř rutinně, odpráskne pobudu terorizujícího předměstskou samoobsluhu. Je stejně krutý jako zločin, proti kterému bojuje, což je mu sice nadřízenými vytýkáno, leč není mu v tom bráněno. A právě Cobra dostane za úkol chránit důležitou svědkyni, modelku Ingrid, která jen zázrakem unikla smrti při řádění bandy vedené vrahem přezdívaným "Noční řezník". Sotva převezme úkol, už má plné ruce práce, aby Ingrid zachránil před dalšími útoky gangu zabijáků. A když nepomůže ani to, že ji ukryje na zcela neznámém místě, je jisté, že zrádce je někde velmi blízko a nejspíše také vlastní služební odznak. Zatímco se k jeho skrýši blíží desítky motocyklů se svými smrtonosnými jezdci, Cobra nabíjí zbraně, připravuje granáty a chystá se k nejtěžší bitvě svého života. (TV Nova)

(více)

Recenze (472)

golfista 

všechny recenze uživatele

Pro tohle se Stalone narodil. Samotářský policista vyšetřující podle svých pravidel. Jednoduchá, ale zábavná akční ptákovina. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Takovej Rambo v bleděmodrým, tentokrát ale s policejním odznakem a v džungli Los Angeles. Sly si namasíroval ego svým scénářem, ve kterém se pasoval na samozvaného soudce, na "lék" proti zločincům ("Já jsem lék a ty jsi nemoc."......"Tam, kde končí zákon, přicházím já."), poskytl prezentaci herecké nule a své aktuální manželce Brigitte Nielsen, se kterou se těsně po natáčení rozvedl a ve výsledku tak vznikla nebesky stupidní záležitost s až sladce primitivní zápletkou a neskutečně banálními dialogy, kterých naštěstí není mnoho, takže je větší prostor pro akci, zejména pro závěrečné akční vyvrcholení, ve kterém hajzlové na motorkách padají jako kuželky a Sly může ukázat svoje svaly v přiléhavém tričku. Zkrátka osmdesátý léta jako řemen... ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Překrásně tupý film, který bych rád vyslal v nějaké sondě do vesmíru, aby mimozemské civilizace pochopily, co to byla hollywoodská 80. léta. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Stallone ve své typické póze nulového herectví a celkem solidního akčního výkonu, tentokrát chránící svědkyni v případu masového vraha, proč ne. Ale film se tváří až příliš temně na to, čím je... ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Ze všech špatných akčních filmů ten jednoznačně nejlepší. :-) 65% Zajímavé komentáře: choz, JohnnyD, Cooper ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Příběh o policistovi, který se řídí heslem " humanita nade vše a i zločinci jsou lidi", tak k tomu má tento film daleko.Sly je zde tak ostrej jako snad nikde, nosí sluneční brýle,protože se příběh odehrává v létě. Cucá zápalku v puse protože nekouří. Film ve kterém vidíte přímo mistrovství světa o to kdo bude drsnejší.Je neuvěřitelné co Sly této roli obětoval - dokázal mluvit se sirkou v puse.Mě by zajímalo kolik sirek padlo během nátačení asi méně než mrtvol ve filmu.Jedna z mých nejlepších akčnách klasik z proslulých 80let. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Cobra je přesně ten typ typického akčního filmu osmdesátých let. Takové osmdesátky už dneska nikdo nedokáže okopírovat. Tu krutost, brutalitu a realitu v jednom spolu s pefektním hlavním hercem a jeho kopou hlášek prostě nikdo nedokáže vyrovnat. Co naplat, že střih scén je tady jak u idiotů. V prvním záběru vidím zábranu v pořádku, po druhý hoří, po třetí je na křivo a nehoří, počtvrtý je na křivo, hoří a tváří se v pořádku. Střihač asi tenkrát moc hulil, ale nemůžu říct, že to by mě rozčilovalo. Veškeré akční scény byly opravdové, neskutečně kruté a neuvěřitelně husté. Sly je tady za nadboha. Je šíleně nasranej a tváří se maximálně drsně. Nejdřív v krámě pokropí psychopata a pak si kleštěma štípe deset dnů starou pizzu. Do toho dostane případ a nemá člověkovi problém říct "Máš právo mlčet". I takové dokázali bejt postavy, dnešní době už je bohužel jiná, já se ale pořád moc rád vrátím k téhle, aby mi připomnělo, co mě vlastně naučilo mít rád filmy. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $49,042,224Tržby Celosvetovo $160,000,000║ Film sa stráca v nevýraznom príbehu, dosť pásový akčný film, nemá správni švih aby mohol upútať. /45%/ ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Stallone se snaží jak může a docela mu to sekne nejen na plakátu (a také docela povědomém obalu VHSky z půjčoven...), ale i ve filmu. Zápletka je primitivní a celý film je jednoduchý až to zamrzí. Naštěstí je to lehce dohnáno akcí, která aspoň není naprosto tupá a v pár okamžicích vás potěší. Rozhodně ne úplně nejhorší film, který ale může být aspoň v televizi průměrný. ()

woody 

všechny recenze uživatele

Reagan v Bílém domě a americká kinematografie nacionalisticky zobrazující své hrdiny. Osmdesátými léty ani v nejmenším neopovrhuji. Vzniko spousta výborných filmů - Návrat do budoucnosti. Jednoduché a přece geniální komedie s Johnem Candym, Billem Murrayem, M.J. Foxem. Spousta ultrabéček - Komando, Chuckie a jeho Delta Force, Majkl a jeho emerikn nindža! Ovšem pokud jde o atmosféru prohnilého velkoměsta a jeho násilností, kingem jsou pro mně léta sedmdesátá. To bylo to období disca, politikcé nekorektnosti a brutálních vražd, které se neskrývají v přítmí jako v 60-tých letech, ani nejsou krvavé a komiksově přehnané jako v 80-tých. To Clint střílel padouchy kanónem ráže 44 do hlavy a mučil je šlápnutím na rozřezanou nohu. V té době Charles chodil do metra nebo podchodů a střílel narkomany a pankáče. A Jon s Dustinem se živili jako gigolové... Kobra se ničemu takovému nevyrovná. Atmosféra je zde nulová, záporáci maximálně tak vypadají úchylně a uchylně se smějí a tváří se jak kdybych jim přejel po řiti smirkovým papírem. A nepřipadal vám Marrion trochu zženštile s tou svojí slonovinou pistolkou? ;-) Kdyby alespoň dobře natočili akční scény. Fádní, bez šťávy, zlatej Chuckie a jeho round-haus-kik. Připomínkou starých časů je jen úlisný A. Robinson, který však podle očekávání dostane přes držku. Sylvestrův nejslabší film - Rambo 3 měl alespoň scénu "vrtulník vs. tank" :-) ()

Radek99 odpad!

všechny recenze uživatele

,,Herec" Sylvester Stallone... V Rambovi vytvořil alespoň nějakou (sice propagandisticky oslizlou a herecky toporně upocenou) legendu, tady už ale pouze kopíruje a nejhorší ze všeho je, že sám sebe - svaly si ponechal, jednu silovou složku (armádu) vyměnil za jinou (policii) a džungli plnou nepřátelských vojáků zaměnil za džungli velkoměsta. -10% ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Jooo tak to byl mazec. Už jen za ty Stalloneho hlášky musim dát plné hodnocení. Velice se mi líbilo, že se tu Sly s nikym nesere a všechny oddělává. Brigitte Nielsen je tady fakt kočka. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Vše vyzradí úvodní vloupačka hypermarketu – expresionisticky prodlužující se stíny (Stallone vně záběr), Kulešův efekt (ikona lebky se zkříženými hnáty hozená do juxtapozice s nevinnými záběry civilů), zvuky/hudba (ocelově syntetický, skyňeťácký zvuky vytažený z knihoven drží v mixu obrys s hudebním pojetím elektrických kytar a kláves Roberta Teppera). Přitom kvalitní akční film je něco zcela výjimečného, na rozdíl od ostatních žánrů, které se hromadí v obrovských nánosech a zamořují archivy. Specifičnost akčního filmu spočívá v nárocích, které klade na filmařský štáb. Vyžaduje jak precizní zvládnutí narativu (příběhu, postav – filmového vypravěčství), tak stylu (kamera, střih - filmového jazyka). Většina režisérů zvládá buď jedno, nebo druhé, oboje zcela výjimečně. Ztotožníme-li styl se sexem a narativ s flirtováním, pomůže nám to pochopit základní úskalí a limity. O Tim Burtonovi či Woody Allenovi je dobře známo, že akci neumějí – a vskutku, představa souložícího Woody Allena, jehož tělo sebou zmítá po Mie Farrow či Dianě Keaton, jako by patřilo nějakému plazovi z Galapág, není nereálná, zajisté však odpudivá. Pak tu máme Hyacinty, Erose a Narcise z řad Filipa Renče nebo Davida LaChapelle, kteří akci rozumí, ale o to chudší je jejich slovní repertoár, ipso facto příběh. Chovají se neomaleně, a přitom z nich vyzařuje jistá dávka šarmu a sofistikovanosti. Jsou typem mužů, kteří nosí košile s vyšitým monogramem, hedvábné kapesníčky a alespoň jednou za týdně si nechávají přeleštit boty a přistřihnout vlasy. Jejich vzorná životospráva je vzorem naší mládeži. Jen hrstka režisérů ovšem dokáže během sexuální ekvilibristiky šeptat partnerce do ouška svítáníčka. Kolemjdoucí cizinče, jakživ nepodceňuj akční filmy, jsou tou nejlepší vizitkou každého režiséra, dokládajíc, že rozumí jak stylu, tak vyprávění. Najít takovouto osobnost mezi všemi těmi tvůrci, jejichž nasazení, um a city jsou pouze polovičaté a kterými se to v naší společnosti v posledních letech jen hemží, není ani tak jako hledat jehlu v kupce sena, ale spíše se podobá hledání teplého, citlivého těla mezi všemi těmi studenými mrtvolami v centrální pražské márnici. ()

Viktooorka 

všechny recenze uživatele

Na které ministerstvo mám prosím napsat svou žádost o nový zákon, popřípadě příkaz nošení přiléhavých džínů těm pánům, kteří mají hezkou prdelku a jako bonus zrcadlovky a sirka v puse? ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Vyhodím to tu do luftu!“ – „Ja tu nenakupujem.“ V r. 1986 mal za sebou Sly trháky ROCKY a RAMBO, no jeho výlety mimo ring a džungľu doplatili na nezáujem jeho fanúšikov, ktorí ho proste mimo daných dvoch rolí v ničom inom akoby ani nechceli vidieť. Kobra situáciu zmenila; hoc má z nejakého ktovieakého dôvodu povesť prepadáku, v skutočnosti to bol trhák (celosvetová tržba 160 miliónov pri trápnom 25-miliónovom rozpočte). Stallone si obliekol špičkový čierny plášť, strčil zápalku do kútika nedbalo zarastených úst, nahodil riadne tesné rifle, osvojil si nekompromisné vystupovanie, nasadil OBROVSKÉ slnečné okuliare, obul kovbojské topánky, strčil samopal za opasok a dosadil vedľa seba chvíľkovú sexbombu 80. rokov, Dánku Brigitte Nielsen (v rokoch 1985 - 1987 jeho manželku a hereckú rivalku v ROCKYM IV a údajnú milenku jeho najväčšieho žánrového konkurenta Arnolda Schwarzeneggera, s ktorým pracovala na ČERVENEJ SONJI). Napísal si na telo scenár, na režisérsku stoličku dosadil kamoša Cosmatosa (RAMBO II) a dej zasadil do takmer až apokalyptického veľkomesta, v ktorom dochádza každých 30 sekúnd k vražde (!) a denne k 250 znásilneniam (!?). Teraz fakt neviem, či je to chyba dabingu, alebo to tam scenárista (náhodou Sly Stallone osobne) fakt dal. KOBRA každopádne zápletkou pripomína DRSNÉHO HARRYHO: nekompromisný policajt v hnusnom veľkomeste pátra po sériovom vrahovi, ktorý nie je tak úplne sériovým vrahom. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"Cobra" sice v prvé řadě vyrazí dech coby jeden z nejhysteričtějších konzervativních eposů na téma hraničářské spravedlnosti v americké kinematografii, ale současně nabízí i řadu dílčích fascinujících prvků. Projekt je vedený jako adaptace knihy "Fair Game" od Pauly Gosling, ale podle té vznikl také novější stejnojmenný film s Williamem Baldwinem a Cindy Crawford. Z předlohy tedy "Cobra" přejímá pouze premisu o ženě na útěku před zabijákem (v originále je jím nájemný vrah), kterou ochraňuje svéhlavý policista. Motivy s fanatickou sektou hrdlořezů i fašounským fízlem, který je lékem světa nemocného zločinem, pocházejí čistě z hlavy scenáristy, kterým byl sám Stallone. Kapitolu samu pro sebe pak představuje stylizace filmu, který svou ponurostí, špinavostí i expresivně ztvárněnými mordy evokuje dobové giallo filmy. Pak je tu duo antagonistů, kteří se oba pohybují na hranici parodie a campové mocniny - svého času se v souvislosti s dobře medializovanou PR hašteřivostí Stallonea a Schwarzeneggera spekulovalo, jestli má být dřevěný záporák odkazem na topornost představitele Terminátora, ale spíše se nabízí ho vnímat jako prostě pokus o ultra monstrózní esenci zla (která jen shodou okolností vypadá jako Arnold ;)). Ještě hůře z toho ale vychází Stallone a jeho hrdina. Bez růžových brýlí chlapeckého nadšení, skrze něž figura vyznívá jako nehorázně hustý borec, se ze střízlivého pohledu Marion Cobretti ukazuje jako neskutečně směšná karikatura, která v sobě po vzoru Frankensteinova monstra spojuje ikonické atributy mužnosti - kymácivá chůze Johna Waynea a sirka v koutku úst po vzoru Chow Yun Fata v kombinaci se sedmdesátkovými brýlemi, nikdy nesundavanými rukavicemi a nařvaným rancem v upnutých džínách. Při zhlédnutí po letech pak obzvláště překvapí, jak moc je film nesoudržný, a nezáživný. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No cekal jsem vic, i kdyz ve Stalloneho filmografii se jedna o jeden z tech povedenejsich filmu. Zapletka je pro takovejhle typ filmu klasicka, ale dava vyniknout Stallonovi, kterymu podobny role jdou dobre. Par prestrelek je slusnejch a hlavni zaporak je taky v pohode, ale nejak mi chybelo nejaky vetsi vzruso a film se, az na par vyjimek, jen tak pomalu tahne. Aspon, ze film neni moc dlouhej a nestihne zas tak moc nudit. ()

Reklama

Reklama