Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologické drama Město šílenců (1997) rozvíjí vděčné téma hollywoodských filmařů, a sice manipulaci veřejného mínění prostřednictvím sdělovacích prostředků. Propuštěný hlídač v muzeu malého kalifornského města Sam Baily (John Travolta) se zoufale snaží dostat zpět svou práci a když nepochodí u ředitelky, stane se řízením různých shod okolností zločincem se skupinou dětských rukojmí. Protřelý reportér, pracující pro místní televizní kanál, Max Brackett (Dustin Hoffman), který je náhodou na místě činu, neváhá a celou situaci začne živě pouštět do éteru. Senzace, jejíž průběh může sám ovlivňovat, a která mu jistě pomůže oživit poněkud skomírající kariéru, je na světě. Prostoduchý hlídač si totiž vůbec neuvědomuje dosah svého počínání a navíc ani neví, jak se má v podobné situaci vlastně chovat... Snímek, jehož děj nápadně připomíná cynickou komedii Billyho Wildera Ace in the Hole (1951, Eso v rukávu), těží ze souhry hereckých hvězd Dustina Hoffmana a Johna Travolty, kteří se spolu v jednom filmu objevují poprvé. V dalších rolích zaujmou Alan Alda (prominentní reportér velké televizní společnosti, který nelibě sleduje sólokapra bývalého kolegy, jehož se zbavil) a Blythe Dannerová (ředitelka muzea), která dnes už většinou stojí ve stínu své známější dcery Gwyneth Paltrowové. Jako režisér je pod snímkem podepsán režisér řeckého původu Costa-Gavras. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (128)

lennyd 

všechny recenze uživatele

Všichni jsme jen hračkou ve vodách medií - někomu se znelíbíte - a z rozhovorů s vašimi sousedy se sestříhá taková reportáž, že s vámi napromluví ani dveře od chlívku. Nebo naopak - z vás udělají hrdinu. Oboje se stalo Samovi (John Travolta), který chtěl zpět jen svoji práci... než se stal loutkou médií... Čím to, že výkony Johna Travolty jsou jako na houpačce - jednou hrůza, a poté to, co dokázal v Mad City. S přehledem přehrál všechny ostatní, Dustin Hoffman a Alan Alda mu jen sekundují... ()

jasse 

všechny recenze uživatele

Tento film jsem viděla už před lety a teď jsem se na něj ráda podívala znova. A docela se divím tomu nízkému hodnocení...Média opravdu hrozně ovlivńují veřejné mínění, dokážou zmanipulovat skutečnost, jsou kolikrát těmi pravými viníky lidských katastrof...tenhle film byl velmi zajímavý, a vůbec ne nudný, navíc s plejádou dobrých herců - Dustin Hofmann, John Travolta, Alan Alda..Film tohohle typu, kde se sleduje několikahodinové vyjednávání, asi těžko může být nějak moc akční a mít spád...Tam je spíš ta psychologická síla. Prostě příběh dalšího zoufalce, který se docela náhodou stane únoscem dětí v muzeu, kde pracoval jako ostraha. Takový mírně slabomyslný chlap, ale má rodinu a děti a je hodný...Travolta ho hrál naprosto perfektně. Dustin Hofmann se taky jen tak náhodou stal vyjednavačem, a zároveň hvězdou večera. Než přišla na scénu větší hvězda - Alan Alda, takový..já nevím, ke komu bych ho přirovnala z těch amerických reportérských rafanů. A protože to sledovala celá země, tak se do toho vložil i Larry King, vynutil si rozhovor v přímém přenosu....a celé to řídili ti největší pohlaváři v médiích. Chvíli byly sympatie na straně Travolty, chvíli ne...a tak podle toho upravovali zpravodajství, rozhovory...jednou byl únosce milující otec, podruhé byl nebezpečný blázen...a všude hordy reportérů, kteří to vše jen zhoršovali. Nakonec to skončilo špatně, ono to tak většinou končí, ale kdyby u toho nebyla vždycky média, policie by měla klid a prostor a vše by skončilo v klidu..ne. To prostě vždy musí být drama na všech kanálech. A nikdo s tím nic nedokáže udělat, nikdo to nedokáže usměrnit...To vše v tom filmu bylo a dokonce s mírnou nadsázkou, a kdo to tam nepostřehl, tak ho ten film pak nemohl bavit. ()

Reklama

Oskar 

všechny recenze uživatele

Docela slušná satira na téma "veřejné mínění je prodejná děvka". Herecký duet Hoffmana a Travolty mi vzdáleně připomíná manipulační hrátky Laurence Oliviera s Michaelem Cainem ve filmu Slídil, ale hlavně se nabízí ještě jedna, už mnohem průkaznější analogie. Každý, kdo viděl Wilderův film Eso v rukávu, mi jistě potvrdí, že Město šílenců je vlastně jeho replikou, zasazenou do jiného prostředí. A to je vždycky škoda, když film pořád něco připomíná a téměř nemluví sám za sebe. 60% ()

castor 

všechny recenze uživatele

„Viděl jsem v televizi, že když máš zbraň, tak tě poslouchaj.“ Psychologické drama, ve kterém se setkala vybraná společnost hereckých hvězd (Hoffman, Travolta, Alda). Atraktivního příběhu obyčejného živitele rodiny se chytne cílevědomý reportér Max, který se chce dostat opět na výslunní. Propuštěný hlídač muzea totiž neunese ztrátu zaměstnání a rozhodne se k zoufalému činu s rukojmími. Max si postupně zahrává s city dělnické třídy a všichni z jednoho osudu náramně prosperují. Tvůrci apelují zejména na to, že všichni bez rozdílu jsme jen loutkami ve vodách médií. V chytře napsaném snímku je nezajímá jednání policie nebo vyjednavačů, vše směřují výhradně na moc mediálního světa. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tenhle film me dost prekvapil, pustil sem ho vicemene z nudy, ale pak sem ho proste musel dokoukat do konce. Prakticky od zacatku se mi vybavil snimek Dog Day Afternoon, kterej funguje v podstate na podobnym principu a je o nekolik trid lepsi, ale ani Mesto silencu neni spatnej film. Dost me prevapil Travolta, kterej hral fakt perfektne a potesil me Alan Alda, ale jednoznacne nejlepsi je Dustin Hoffman, kterej se tvari, ze chce pro kazdyho to nejlepsi a chvilema to mozna fakt chce, ale vlasne mu jde jen o sebe a tak dava hezky rady Travoltovy. A do toho vseho desnej medialni rozruch. A to je zhruba vse, co film nabidne. Nic jinyho se tu nedeje, ale tentokrat to, aspon me, stacilo. Jen by me zajimalo, jak to Gavras vlastne zamejslel, ono to totiz funguje jak solidni thriller o moci medii, tak zaroven jak skoro az cerna komedie o vymasteny americky spolecnosti. Slusny 4*. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Tržby v USA za první víkend: 4 649 742 dolarů (2194 kin). Náklady na výrobu: 50 milionů dolarů. (CrypzzXD)

Reklama

Reklama