Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Irene nastoupí jako recepční do velkého osamělého hotelu v rakouských Alpách. Zjišťuje, že dívka Eva, která na jejím místě pracovala před ní, za záhadných okolností zmizela. Spolupracovníci o Evě mluví vyhýbavě a také s novou kolegyní se nepokoušejí navázat žádný bližší kontakt. Bloudění labyrintem pustých hotelových chodeb, neosobní pokoj, který zdědila po své předchůdkyni, naprostá izolace od venkovního světa a nedostatek komunikace - to vše způsobuje, že se citlivá dívka propadá stále hlouběji do pocitů odcizení a strachu. Dívka navazuje náhodný vztah s mladíkem Erikem, který jí však nepřináší vytouženou úlevu. Tu jí neposkytuje ani náboženská víra, v níž byla vychována. Irene, stále zřetelněji se identifikující s Evou, proniká na svých denních i nočních procházkách stále hlouběji do okolních hlubokých lesů, jejichž mystickým středobodem je místní zlověstná atrakce - jeskyně Lesní víly. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (22)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Divný hotel plný divných lidí, kteří dělají divné věci. A taky tam mají divnou jeskyni, ve které v 16.století bydlela čarodějnice. Ta byla nejspíš taky divná. Celkově divný film, který z mého pohledu neměl hlavu a už vůbec ne patu, ale vykazoval fungující atmosféru, takže byl do určité míry podivně fascinující a dalo se na něj koukat. Až mi to samotnýmu bylo divný. 55% ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Určitě má film snahu působit nejistým dojmem, během kterého nepoukazuje na konkrétní zlo v hotelu, ale zároveň ho cítíte ze všech stěn jednotlivých pater. Atmosféru tedy vytváří solidní. Horší už to je ale s hlavní postavou, která jak kdyby po vlnách podivna spíše plula, než jimi opravdu žila. Odborně se tomu stavu říká leklá ryba. A stejně tak jsem se na film ksichtil i já, akorát s tím rozdílem, že mě, na rozdíl od ní, nic nestrašilo a spíše jsem v poloze ležícího střelce u filmu usínal. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Dost trapný pokus jakési rakouské začínající režisérky o thriller a la Shyamalan. Kdyby se v Německu točil nějaký plagiát Akt X, jedna z těch horších epizod by vypadala nějak takhle. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Průměrná studentská atmosférovka, které by slušela stopáž krátkého filmu, proti pozdějším velkolepým skvostům Lurdy a Amour Fou až nepochopitelně nezralá a zcela prostá toho graciézního ironického přesahu, kterým si mě pozdnější Hausnerová dokonale získala. ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

Žena ženě rozumí. I s pouhými náznaky se dá vyděsit. Minimalistické a nikam nechvátající drama odehrávající se v takřka rodinném prostředí horského hotelu. Také okolní les ukrývá dávné tajemství, které ani v závěru není odhaleno. Pro mne však odhaleno bylo. I osamělé duše mají někde místo. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Tak trochu tematicky mi to připomnělo Holku na zabití. Jinak artově pomalé, bez scénické hudby - ta zazní jen při diskotéce, mejdanu, taneční lekci či když zpívá sbor. Irene vypadá jako ztracená, ztracená v temnotách. Ostatně temnota a stíny ji pohlcují každou chvíli - v chodbách, jeskyni nebo lese. Jen jsem si pořád říkal, kdy jí konečně někdo ty dveře zavře a rovnou zamkne. Nemyslím si, že když nosila křížek na krku (a má ho možná opravdu jen jako talisman), musela být vychována ve víře, k níž se zde navíc ani viditelně neupíná. Víra je zde zprostředkována prostřednictvím paní Liebigové, která má očividně své tajemství a Ireně dá dobrou radu - Opusť hotel. Převážně statické obrazy, kamera se jen výjimečně rozjede (třeba když zabírá siluetu nočního hotelu), zmiňovaná absence hudby a pomalé pohyby Ireny způsobují, jako by se i čas zpomalil, jako by se strojek hodin zastavoval až k očekávané katastrofě. Podobné filmy mám rád, tenhle mne ale zas tak nenadchnul, byť místy měl dobrou atmosféru. „A nezapomeňte na sklep!" ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Hotel, postel, chodba, sudba... přívěsek kovový. Bazén, blázen, píle, brýle... podvěsek mozkový." Copak se to děje v hotelové chodbě? Nic. Kdo to šustí v lese? Nikdo. Kdy se co ukrývá v jeskyni? Nikdy. A a co to vlastně číhá ve sklepě? Ha?! Taky nic. Ostatně myslím, že věc je zcela jasná. Jessica Hausner se tímto, vskutku děsivým filmem s "psychologizující atmosférou" (heh?), jen pokouší vyrovnat se s děsivým traumatem ze svého dětství, kdy jí na základní škole kdosi (nevíme kdo) rozšlápnul brýle a v nastalém zmatku jí kdosi (nevíme proč) sáhnul na koleno. Dobytek jakýsi. Pro další filmové terapie držíme palce. Oba dva. ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

tak toto bol dosť drsný nárez, superv atmosféra, fakt dosť dobré napätie ale hlavne tá nadsázska režisérky, skrátka, film, ktorý asi väčšina divákov nepochopí alebo neocení alebo jednoducho zavrhne, ale mne sa páčil a to veľmi ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Kvalitní film, u něhož bych se nedivil extrémním výkyvům hodnocení. Někdo ho úplně zavrhne, někdo bude možná nadšen. Veskrze náznakový, lehounký mysteriózní thriller, v němž není žádné násilí a krev. Tísnivý (kafkovský) pocit zde vyvolává společnost lidí v hotelu sama o sobě. V hlavní roli sympatická slušná dívka Irena, která začíná pracovat jako recepční v hotelu Waldhaus. Divák je stále s ní a sleduje i běžné banální činnosti (pro Hausnerovou charakteristický "dokumentární styl"). V pozadí celého nejasného a náznakového příběhu je legenda o lesní čarodějnici z konce 16. století (takových legend je v Rakousku a ve Štýrsku hodně), ale ani ta se za celou dobu nikterak jasně neprojeví.Nicméně od začátku do konce převládá pocit neklidu, umocněný zvukovou podmalbou. Po skončení filmu si uvědomíme, že křížek, který Irena nosí na krku, je klíčovým symbolem k chápání děje. Dalo by se uvažovat i o čtyřech hvězdičkách, ale přece jenom se mi to zdálo chvílemi příliš zdlouhavé. Jessica Hausnerová mne hodně zajímá, je pro mne tajemná jako její filmy. Je to ateistka, židovka nebo co? Ona ví, co je to katolická víra, ale zatím jsem nepoznal, jestli je věřící nebo agnostička, která si zahrává s religiózními tématy... ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Stejně jako pro Little Joe, kterýžto film jsem od Hausnerové viděl jako první, i pro Hotel platí, že jeho forma je nadřazená obsahu, estetická stránka je výraznější a zajímavější než dějová. Tedy ne že by mě jeho děj nebavil nebo dokonce nudil, to vůbec, celý film má příjemně pomalou psychologizující atmosféru, postavy diváka zaujmou, nejvíc samozřejmě postava hlavní a je docela zvědavý, co se z těch všech všelijakých náznaků a tajemností nakonec vyklube... aby si s ním ovšem rejžová v závěru nechutně vytřela zadek a snad z nedostatku fantazie celé rozuzlení koncipovala naoko jako artově mysteriózní mindfuck, zatímco se jedná spíš o prachsprostý výjeb a zauzlení. A já na to čumím jako tele na vrata a připadám si jakoby malinko podvedený a přečůraný. Ale možná se pletu a objektivně je to úplně jinak, třeba že ženské jsou z Venuše a chlapi z Marsu, nebo tak nějak. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Jen pár slov k mé první festivalové zkušenosti: slyšte příběh o kryjícím se, tichém, plíživém, nepojmenovatelném zlu, nad nějž není, ježto žádné jiné nikdy nepůsobilo a snad nemůže působit... ne-děsivěji! ()

FromHell 

všechny recenze uživatele

Občasné náznaky atmosféry a celkom zaujímavý aj keď vlastne už dávno otrepaný námet,to je všetko čo tento film ponúka.Frigidná bloncka v hlavnej úlohe plus niekoľko Rakúskych nýmandov na ktorých ma doslova bolelo sa pozerať. Nemôžem nespomenúť diskotékové ,,tanečné kreácie,, pri ktorých sledovaní som sa doslova hambil,že ten film vôbec pozerám.Určite sa to dalo aj v tomto minimalistickom duchu natočiť oveľa lepšie,no bohužiaľ,je to kravina na entú. ()

type_B 

všechny recenze uživatele

Celková atmosféra filmu je OK - takový vyprázdněný minimalistický horor s letargickou hlavní hrdinkou - ale konec to shazuje. Aneb nechoďte sami do lesa, když si vaše kolegyně zrovna vypůjčí váš křížek. Mám trochu podezření, že to tvůrci vykradli ze známého: Co to máš na krku, na té tkaničce? / Toť křížek po mé matičce ... Tolik k platnosti Erbenova básnického odkazu dnes. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Nebudu lhát, prvních 20 minut mělo úžasnou atmosféru, rozjelo hned několik záhad a náznaků možného vývinu děje, jenže po těch 20 minutách se neděje naprosto nic a kromě jednoho románku se do konce filmu nic jiného ani nestane. A všechno to jde do háje. Navíc to pak i začne dost nudit, když vidíte, že se to absolutně nevyvíjí a dokonce se to ani nesnaží nic sdělit. Celou dobu zde evidentně straší něco ve tmě, co ani jednou neuvidíme, skoro nic to nedělá a toho se jako máme bát. Takže bych rád věděl, proč tohle Hausner vůbec točila. Nějaký experiment v rámci budování atmosféry? To ale ani není experiment, znám mnohem minimalističtější horory. Kamera pěkná, prostředí taky, vstupování do tmy super, ale celé je to úplně o ničem. Popravdě, dost mě to zklamalo. 2* ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Malá ukázka toho, jak bez hudby vytvořit atmosféru, že by se dala krájet. Stačí k tomu jen trochu podivného hučení nebo šumění větru a nepříliš útulný hotel na pokraji lesa. Přiznám se bez mučení, nezůstala bych tam ani minutu! Ještě štěstí, že film neměl delší stopáž, to všudypřítomné tísnivé napětí se skoro nedalo vydržet. Velká škoda neslaného nemastného konce. Uvítala bych něco o fous konkrétnějšího, ale pořád lepší než nějaký krvák na závěr. ()

PfefferSalz 

všechny recenze uživatele

Pokud se někdo chce pustit do hororu, ve kterém bude pracovat vyloženě na vytvoření žůžo atmosféry bez větší akce, musí to umět. A pokud se během takového filmu dívá člověk na hodinky, tak to žůžo rozhodně není. (41. LFŠ) ()

kolemjdouc 

všechny recenze uživatele

Pokus o horor jinak to nevidím.ještě že se film obešel bez vyskakujících příšerek ze tmy.Scénář nechal na divákovi ať si v té tmě kam dívka vstupovala představí cokoliv.Ale jinak trapas. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Co tím chtěl básník řici? Vůbec netuším. Jako komorní příběh, kdy se dívka nastupující asi do svého prvního zaměstnání, těžko sžívá s neosobním prostředím horského hotelu, bych to chápala bral. Ty příhody, které se jí během praxe dějí, jsou lze říci běžné a banální. To, že se něco stalo Evě, která z hotelu odešla před Irenou, je asi zřejmé, během filmu se párkrát objeví jacísi vyšetřovatelé, ale stále není jasné, zda to je v souvislosti se zmizelou dívkou, pak najednou z hotelu zmizí manželé správcovi... Celým filmem se ale linou dvě prvky - prvním z nich je Irenino bloudění nočním lesem, co jí tam táhne? Je vyšinutá? Vystrašená? Snad skutečně podvědomá víra v nadpřirozeno má dívku vést do tragédie v okamžiku, kdy půjčuje kolegyni svůj řetízek, který snad má být jejím zázračným ochranitelem. Tomu by napovdalo i věčné modlení správcové při růženci. Co tím chtěla režisérka říci? Odmítnout nesmyslnou víru nebo naopak utvrdit nás v tom, že věřit v nadpřirozené síly je správné? Vznikla pěkná hatlamatlanina. A víc než jednu hvězdičku jí dát nemohu. ()

Reklama

Reklama