Reklama

Reklama

O veliké lásce, která dokáže změnit věčný zákon času... Na hladině jezera leží dva květy, dvě království – Lotosu a Leknínu. Lotos ožívá s paprsky Měsíce a Slunce znamená pro jeho obyvatele smrt. U Leknínu je tomu naopak. Zdá se proto, že vzájemná láska princezny Lekió (K. Brožová) z království Leknínu a prince Lotiéna (L. Hlavica) z království Lotosu nenajde nikdy naplnění. Oba volí nelehkou cestu až do Říše Času. Jejich veliká láska přiměje Čas (R. Lukavský), že svolí, aby jeho tři dcery – Minulost (M. Dvorská), Přítomnost (E. Jakoubková) a Budoucnost (G. Filippi) vládly současně, aby se cit těch dvou mohl rozvinout... (Česká televize)

(více)

Recenze (15)

PollyJean 

všechny recenze uživatele

moc by mě zajímalo, pro koho autoři tuto pohádku zamýšleli realizovat, protože pro děti to rozhodně nebylo. Pathetická gesta, sošné postoje, tklivé proslovy, někdy dost nepochopitelné jednání jednotlivých postav (zajímavý je v tomto hlavně král jezera, který je tak pln emocí, že je krom slov musí vyjadřovat i tancem a vypomáhat si výměnnými obchody se záhadným božstvem - Modrou štikou). k tomu děsivá hudba, podivné kostýmy a opět maximální studiovitost. Skupinka odstrašujících pohádek je opět o jednu bohatší. ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Tři dcery Času handrkující se o vládu - Minulost, Současnost a Budoucnost. Holky jsou pevně instalované na stupíncích vzdálených od sebe přesně tak, aby mezi nimi byla spojitost, ale s vymezenou hranicí. Ve dvou jezerních královstvích se zvláštním způsobem tančí a děti tamních vládců koukají do nebe a nechají si zdát rozhárané, hormony ovlivněné, sny. V důsledku pubertální revolty se setká den s nocí a ti dva se na první pohled (z docela velké dálky) zamilují. Díky téhle lásce ostrouhá vládce jezera, který místo lízání ran a šolichání ublíženého ega zvolí cestu pomoci šťastnějšímu sokovi. Dialogy v pohádce připomínají moudra z náhodného generátoru slov. Je to pochmurné, patetické a emoce postav nedávají smysl, a to včetně lásky ústředního páru. Další zmatení způsobují šílená jména všech postav, všichni se jmenují od el, je jasné, kdo za tímhle majstrštykem stojí - Lobotomie! ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Pohádka, která se mi líbila díky výtvarnému pojetí a tklivé hudbě. Vizuální složka převažuje nad příběhem, zrovna mě to tak nějak sedlo do nálady. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Trochu ve stylu Ludvíka Rážy, ale jinak podivná historka na téma Romea a Julie v řeckých a egyptských kostýmech s mnoha tanečky a tanci. Jedno království žije ve dne, druhé v noci. V jednom nemohou být na měsíci, ve druhém na slunci. Ale když se do sebe náhodou při svítání/západu uvidí princ z jednoho a princezna ze druhého království, jsou ochotni udělat cokoliv, dojít si za králem jezera, který je do princezny také zamilován, za Měsícem, za Sluncem (kostýmy z Princ a Večernice včetně jednoho z herců), a nakonec skončí u Pána času, který rozhodne, že chvíli bude vládnout současně minulost, přítomnost a budoucnost, a tím se vše nějak napraví. Vysvětlené to není, ale princ a princezna jsou asi šťastni. Depka až na půdu. ()

rakovnik odpad!

všechny recenze uživatele

Měl jsem problém tuto divnou pohádku dokoukat. Marně po ní přemýšlím, za co udělit hvězdy, či hvězdu. Hnusné kulisy si ji nezaslouží. Obsazení vypadá dobře, ale nebylo kde uplatnit herecké schopnosti. Dialogy byly příšerné. Depresivní hudba i v milých momentech nesedla. Jako rybář jsem nestačil zírat čemu říkali štika. Obrazové efekty byly hrozné. Kostýmy kosmické. Ne, ani jedna hvězda. ()

Nach 

všechny recenze uživatele

Jedna velká nuda plná kýče a dialogů, které srší spíše než emocemi, trapností. Přijde mi to jako telenovela v kostýmu pohádky. Nikdy více. 30% ()

zette 

všechny recenze uživatele

Neverim, ze se najde decko, ktere by se na tuto zrudnou pohadku vydrzelo koukat az do konce. Jednu hvezdicku snad za herecke obsazeni a za jakysi pokus, udelat pohadku trochu jinak-coz tedy nedopadlo. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Příšerně stylizovaná kulisová pohádka do moderního nebo zcela bezkrajinného světa s plejádou známých herců, ale pro děti zcela nezajímavá, bezkrevná a naprosto podivná. Takových se v Československé televizi natočilo víc a dle mého názoru to byla jen černá díra na peníze. Tento styl pohádky nemá v televizi co dělat. Hudba: Ladislav Simon ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československá televizní pohádka o veliké lásce, která dokáže změnit běh času. V království Lotosu žije princ Lotién, který touží po princezně Lekió z království Leknínů. Obě království se nachází ve velkém jezeře, avšak jejich obyvatelé se nemohou nikdy potkat. Úvodem bych měl poznamenat, že v této pohádce se režisérka S. Simonová překonala v jejím obvyklém nepřitažlivém prostředí s primitivními kulisami, nevzhlednými kostýmy, všudepřítomnou mlhovinou, otravnou hudbou, zbytečnými tanečky komparzu a mizerným až katastrofálně nudným dějem. Přiznám se, že jsem v druhé polovině už neodolal, a kousek této příšernosti jsem přetočil, přičemž tento krok jsem nikdy předtím u žádného filmu neučinil. V hlavních rolích milenců jsme mohli sledovat K. Brožovou a L. Hlavicu, tedy žádné herecké esa, což také pochopitelně souvisí s katastrofálním výsledkem této pohádky. Jediná postava, k jejímuž herectví se dá máloco vytknout, je Pán jezera, která se také zamiloval do K. Brožové, avšak ustoupil druhému, láskou opětovanému nápadníkovi, prezentovaný O. Pavelkou. V dalších rolích jsme mohli vidět rodiče prince Lotiéna O. Soukupa a Z. Adamovskou, zatímco královské rodiče princezny Lekió ztvárnili A. Pyško a J. Paulová. V pohádce se paralelně vyskytovala i dějová linie s Pánem času (R. Lukavský) a jeho dcerami Minulostí (M. Dvorská), Přítomností (E. Jakoubková) a Budoucností (G. Filippi), u kterých byli v závěru prosit za své štěstí zamilovaný pár milenců. Jen pro zajímavost všechny jména, jež se v pohádce vyskytovala, začínají na L, a proto se v nich dalo obtížně orientovat. Naštěstí jsou všechny postavy bezvýznamné, stejně jako celé toto filmové dílo. Otřesen nevkusem paní režisérky a k smrti unuděn jejím uměním hodnotím po zásluze jednou hvězdou. Příliš velký důraz kladený na lyriku pohádkám obecně neprospívá, a přitom by stačilo, kdyby se děj umístil do reálného prostředí, hercům přidělí normální kostýmy, přidalo trochu humoru a pohádka se udělá sama. Tohle se paní Svatavě vůbec nepovedlo a každému radím, aby se této pohádce zdaleka vyhnul. ()

Pitryx odpad!

všechny recenze uživatele

Tohle se mi začalo protivit hned na začátku. A pak už to jen pokračovalo. Něco hnusnějšího, co se vydává za pohádku jsem už dlouho neviděl. Fuj. Všechno hnus včetně kostýmů. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Další z mé osobní kategorie nazvané tzv. alegorické... Jak kostýmy, kulisy, tak jména či pohyb všech postav je podivný a místy připomíná vzpomínku nebo sen po požití LSD. Láska ústřední dvojice je podivná, vždycky mě překvapí, kolik k takové zamilovanosti stačí. A pak už je vše temné, patetické a šíleně podivné. Přiznám se, že mám rád klasickou pohádku v níž hraje roli česká selka a (ne)obyčejný chasník a král s královnou nenosí na hlavě podivnou WC mísu. Kostýmy jsou trochu hozeny do Egyptského (orientálního) stylu. ()

Peabody odpad!

všechny recenze uživatele

No tak nevím, čím se sjel Petr Janiš při psaní scénáře a co si potřebovali vyzkoušet (nebo spotřebovat a vykázat) Jan Ritter a Zuzana Lesáková (scéna a kostýmy), ale vzniklo podivné deklamování v jakýchsi egyptskoasyrských kostýmech, kde se hlavně spotřebovala spousta tylu na zakrytí stěn studia a kostýmy tančících, hodně umělého kouře na zakrytí podlahy, předstírání vodní hladiny nebo snad že by na vytváření snové atmosféry, proboha? Chvíli v bílém, okrovém a pastelovém, chvíli v modrém nebo zeleném, Kývání kamerou, rozostřování a bublání jako že je Ondřej Pavelka pod vodou, modrá hlava štiky (v životě asi tuto rybu neviděli). Brnkání na jakýsi strunný nástroj a nějaké šmytce. Dialogy jako Otče, z čeho roste krása leknínu? Z našich slz, dcero. Což nejsme šťastni? NEBO V tom, co se nám ukrývá je podstata pravého poznání – deklamuje pan Lukavský svým krásným hlasem OMG Kateřina Brožová natahuje ruce, Alexej Pyško sošně stojí, Jiří Langmajer vyděšeně jakopádluje klackem s jakýmsi naběračkoidním průhledným přílepkem na konci, postavy se jmenují Lekió, Lotién, Lokéna, Loló, Lelé, Lóna Lotus Lotén a podobně, takže pochopitelně po pěti minutách už nikdo neví, kdo je kdo a všem je to asi jedno. Nedejbože aby tohle vidělo malé dítě jako pohádku, to by je mohlo doživotně poznamenat. Ještě že existuje rychloposuv, povinné sledování v reálném čase bych považoval za hodně brutální mučení. ()

Reklama

Reklama