Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Freemind
    ****

    Dnes již pomalu zastarávající, na svou dobu ale dost průkopnické dílo - jeden z bezprostředních předchůdců drsných šedesátkových a sedmdesátkových thrillerů, který bohužel ještě stále trošku zapáchá levnými scifárnami z 50tých let. Překvapivě dobrý Sinatra a Angela Lansbury, několik opravdu vynikajících scén (prostřelené mléko, lehce surrealistické přechody během přednášky "kroužku domácích hospodyněk"). Velmi příjemná podívaná, ale čtvrtou hvězdu sázím spíše ze slušnosti.(17.5.2010)

  • cheyene
    ***

    Pravdu povediac (jak by řekli bratři Slováci), čekal jsem to lepší a záživnější. Úvodní scéna a poté několik následujících minut se jevilo dost nadějně, ale po nějakém čase jsem zjistil, že se spíše nudím a nedávám příliš pozor, čímž jsem si otevřel cestu do "pekel" a už mi film nedal to, co možná mohl. Každopádně herecké výkony mě bavily, stejně jako ústřední myšlenka se mi líbila, ale při celkové stopáži to na mě (možná jen aktuální náladu) bylo hrozivě utahané.(10.4.2019)

  • flyboyeda
    ****

    Uz asi dost provarena klasika venujici se psycho-experimentum a reflektujici americkou paranoiu ze soudruhu a spionaze... Sinatru mam radsi coby zpevaka nez herce, ale tady je fajn, Laurence Harvey me ale bavil mnohem vic, jeho "lovable" pasaz je uzasna, hodne v klidu je i vykon Jessicy Fletcher / Angely Lansbury a jejiho retardovaneho manzela / komunisto-bijce... imho nezbytny filmovy zaklad nejenom zanru...(22.6.2012)

  • Madsbender
    ***

    Studená vojna, strach z všadeprítomných komunistov, tajné služby, post-kórejská dobová dráma o návrate vojaka, vymývanie mozgov, politický thriller... V tomto filme je esenciálna podstata nadčasových filmov 60. rokov, teda originálna a nevšedná zmes, ktorá divákov prekvapila (a miestami šokovala) svojou uvedomelosťou a zobrazením aktuálnej spoločenskej problematiky. Prenasledovanie skutočných aj imaginárnych komunistov v Amerike je zaujímavá téma, rovnako ako príbeh vojaka, ktorý sa z Kórei vrátil s vyznamenaním za odvahu a teraz sa musí dokázať zaradiť späť do normálneho života. A k tomu si prirátajte dramatické vzťahy v jeho rodine, blížiace sa prezidentské voľby, agentov, skrývajúcich sa na každom rohu a jeden tajný program s cieľom vytvoriť dokonalého zabijaka. Žiaľ, film sa miestami pomerne vlečie a už Sinatra v hlavnej roli symbolizuje, že je to vlastne tak trochu platená antikomunistická propaganda. 70%(28.4.2014)

  • Exkvizitor
    ***

    Upřímně řečeno, čekal jsem víc. Kniha je výborná a film se jí dost věrně drží - je zde samozřejmě řada změn, zjednodušení atd. vyplívající ovšem ze samé podstaty filmové adaptace, protože kniha nikdy nelze převést na plátno kompletně, pokud má být film sledovatelný. Dokonce musím pochválit scénáristův důvtip se kterým si poradil s řadou situací (jež občas trochu připomínají "Hamleta bez Hamleta" Járy Cimrmana). Mé zklamání se tedy týká něčeho jiného: jde o absolutní nevýraznost celého snímku. Herci jsou nudní - jediný kdo opravdu předvádí cosi jako charakterní herectví je Frank Sinatra (který však přece jenom uměl vždy lépe zpívat než hrát, bez urážky). Nejhorší je však režie, kde chybí jakákoliv stopa rafinovanosti - všechny scény prostě působí dojmem, že režisér postavil kameru do kouta, řekl hercům jaké repliky je třeba odříkat, zapnul kameru a šel na panáka. Nevím. Domnívám se, že nebýt atentátu na Kennedyho, tento film se ani zdaleka tak neproslavil. Chcete-li opravdu napínavý a sofistikovaný zážitek, přečtěte si knižní předlohu.(8.4.2005)

  • - Když kapitán Marco ukazuje fotku komunisty Gomela na dětské party, dvě děti na fotce jsou synové scenáristy George Axelroda. (Kulmon)

  • - Politické téma filmu zapůsobilo natolik, že byl film zakázán např. v Polsku, Československu, Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku. (Kulmon)

  • - Film byl svým politickým tématem tak citlivý, že samotný prezident J. F. K. musel dát svolení k jeho uvedení. (kenny.h)