poster

Crash

  • Kanada

    Crash

Drama / Thriller

Kanada / Francie / Velká Británie, 1996, 100 min

Předloha:

J.G. Ballard (kniha)

Scénář:

David Cronenberg

Hudba:

Howard Shore

Střih:

Ronald Sanders

Scénografie:

Carol Spier

Kostýmy:

Denise Cronenberg
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Faye
    ****

    Hlavním tématem filmu je morbidní sex. Nevšední sexuální vzrušení k němuž je potřeba auto a pokud možno, jako předehra, zvuk mačkajících se plechů aut a tříštícího se skla. Jedna havárka a můžete se společně, se stejnou partou „nadšenců“ ukájet nad fotografiemi rozmlácených aut a pouštět si k tomu „porno“ Made in BESIP. Extrémně ujetá záležitost, ovšem s podivně mrazivou a zároveň přitažlivou atmosférou.(23.8.2005)

  • MrPierc
    ***

    Film o sexuální závislosti na autonehodách. Hlavní hrdina se zaplete do jedné bouračky a jeho prožitek strachu a vzrušení je pro něj neopakovatelný. Snad okusil pocit před smrtí, snad si uvědomil krásu života, ale od té doby ho vzrušují automobily a možnost nehody. Zaplétá se do sexuálních praktik nenormální skupiny a chce stále víc a víc. Je to sice nebezpečné, ale chce ten pocit opět zakusit. Jak dál? Proč? Tajemné, zvrácené a nebezpečné. Cronenberg rozehrál zajímavý pohled na lidi postižené smrtelně nebezpečnou úchylkou, ale čekal jsem hlubší zážitek. Film je sice ujetý, sexuálně napnutý, ale na konci je až moc obyčejný. Hledal jsem vyšší smysl nebo větší vysvětlení, ale ničeho takového jsem se nedočkal. Videodrome (1983) je pro mě stále jeho nejlepší dílo.(17.6.2013)

  • castor
    **

    U Cronenberga člověk nikdy neví.. Viděl jsem už hodně podivností, ale tenhle úlet mezi umělce a obdivovatele dopravních karambolů a sexuálních úchylek je až příliš!! Kanaďan David Cronenberg vždy sázel na šokující efekty (Scanners), velmi naturalistické sekvence (The Fly), ale i na kvalitní herectví a psychologicky hluboce složitá dramata (Příliš dokonalá podoba). Zde ale šokující záběry zakrývá rádoby myšlenkovým obsahem, upřednostňuje naturalistické záběry jizev a deformací lidského těla. Nechápu přesto přívržence tohohle perverzního a nechutnýho výplachu..(13.2.2006)

  • Mona07
    **

    Tenhle film pro mě postrádal jakýkoliv děj, příběh, kterého bych se mohla chytit. Úchylárny jako takové můžu hledat v péčku. Ve filmu je uvítám, pokud jsou nahozené v nějakém určitém kontextu. Takhle to na mě působilo jako směsice navzájem spolu souložících bytostí a................. a to je vše. Pro mě osobně velké zklamání - a pokud se mi režisér snažil říct víc, tak jsem ho prostě bohužel neslyšela. 3/10(23.12.2008)

  • Javert
    ***

    Možná je hlavním kamenem úrazu to, že jsem nečetl Ballardovu předlohu, ale Cronenbergův film na mě působí jako dílo s prvoplánovým cílem být kontroverzní za každou cenu. Ač je jinak hlavní myšlenka podněcující (tj. jakási propojenost mezi dvěma velkými fenomény moderní společnosti jakými jsou neutuchající chtíč sexuálního ukojení a posedlost automobily), v konečném důsledku je snímek dosti odtažitý a jeho mrazivá atmosféra, která je patrná pouze v určitých scénách, tak otisk v mé paměti nezanechá.(21.10.2013)

  • - Ve Velké Británii je film úplně zakázán např. ve Westminsteru, Chesteru, Cardiffu a Durhamu. (HellFire)

  • - K natáčení se použilo šest Lincolnů. Tři pro řízení, jeden pro havárii, jeden byl rozpůlen vedví pro účely studia a z jednoho se udělala pojízdná kamera. (HellFire)

  • - Role Vaughana byla nabídnuta Michaelu Hutchencovi. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace