Reklama

Reklama

Filmstudie

(festivalový název)
  • Německá říše Filmstudie (více)
Krátkometrážní / Experimentální
Německá říše, 1925, 5 min

Režie:

Hans Richter

Scénář:

Hans Richter

Kamera:

Hans Richter

Hrají:

Stella F. Simon

Obsahy(1)

Dadaistická skladba nechává setkávat se tváře, oční bulvy, kruhy, kužely i obdélníky v rytmických verších ubíhajících stínů a zjevujících se štěrbin pro průchod světla, kdy se geometrie rozpadá do valivých a spirálovitých pohybů a rozdíl mezi konkrétnem a abstrakcí je v moci libovolnosti. (MFDF Ji.hlava)

Recenze (12)

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Richter učinil od svých prvních pokusů s abstraktním filmem (jeho slavné Rhytmy) obrovský pokrok. Důmyslně pracuje i s hraným materiálem. Vyřezává tváře ze tmy a stříhá je tak dovedně, aby jednotlivé snímky budily dojem kontinuálního prostoru. Divák se tak ocitá v paradoxním toposu (slušelo by se říct v surreálné halucinaci) vyplněném úplně totožnými tvářemi, v bizarním světě v němž mohou oční bulvy poletovat okolo něj a v němž se hloubka dostává do konfrontace s plochou dvojrozměrných geometrických tvarů. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Na toľko očí som sa naraz ešte v živote nepozeral a ani toľko očí sa na mňa možno ešte nikdy nepozeralo a bude lepšie, ak sa ani nikdy nebude. Mám vo väčšej obľube geometrické tvary a ich vzájomné besnenie v iných avantgardných filmoch, každopádne ich kombinácia s očami je rozhodne obohacujúcim prvkom. ()

Reklama

Paldini 

všechny recenze uživatele

Abstraktní prolínání se geometrických tvarů a kolotoč očních bulev. Na experimentální film vizuálně velice působivé. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

[Ars Poetica 2014] Filmstudie je moje v poradí už tretie stretnutie s tvorbou Hansa Richtera. A musím dodať, že jednoznačne najlepšie. V tomto krátkom experimente obsiahol nemálo zaujímavých technických atrakcií, trikov a premyslenejšiu strihovú skladbu s kombinovaním reálnych záberov, dvojexpozícií, množenia objektov a tvarov, či subjektívnu kameru. Videl som len málo lepších krátkych filmov z tohoto obdobia. 90% ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Prolínání geometrických tvarů a opojení z organizovaného pohybu. Koukající oči připomínají fascinaci Vertova okem kamery. ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama