poster

Příliš dokonalá podoba

  • Kanada

    Dead Ringers

  • Slovensko

    Príliš dokonalá podoba

Drama / Thriller / Horor

Kanada / USA, 1988, 115 min

Hudba:

Howard Shore

Producenti:

David Cronenberg

Střih:

Ronald Sanders

Scénografie:

Carol Spier

Kostýmy:

Denise Cronenberg
(další profese)
  • VIPerson
    ***

    ...celý film stojí a zároveň padá na Jeremy Ironsovi,který tu předvádí nejspíš roli svého života.Úvodní titulky byly díky hudbě a obrazovému materiálu velmi poutavé a navnazující na film...jenže tam moje natěšení taky tak trochu končí.Nevím jestli jsem to pouze nepochopil a jsem hloupý nebo se mi to nelíbilo a jsem pozér nebo jsou všichni ostatní podivní.Atmosféra ne a ne se mi dostat pod kůži a při závěrečných scénách mě ani nemrazilo a ani vysloveně nenadchlo.Nevím zda jsem bezemoční ale bratrská láska tu byla dohnána do extrému,kterému nerozumím.Myslím že rozumím bratrské lásce a líbí se mi myšlenka kdy je jeden z bratrů závislý na drogách a druhý kvůli němu začne taky,aby mu porozuměl a byl s ním co nejblíže a nějak ho dokázal vyprostit.Jen se mi nelíbilo ztvárnění.A k tomu všemu hraje do not negativnějšímu hodnocení to,že jsem film viděl s dabingem...pokud dead Ringers někdy uvidím v originále možná se ve mě něco hne....prozatím slabší tři(1.2.2012)

  • emma53
    ****

    Dead Ringers na mě zapůsobil spíš jako velmi silný psychologický thriller. Těch hororových prvků tam (podle mých představ) bylo poměrně málo. Podstatou celého příběhu, který ve mně evokoval trochu Dr. Jekkyla a pana Hyda, je už samotný název. Přes počáteční problémy rozeznat od sebe Elliota a Beverlyho jsem se poměrně brzy zorientovala a pak už jsem jen vnímala heroický výkon Jeremyho Ironse v této dvojroli. Skvěle vystavěný příběh, kde atmosféra houstne s příbývajícími minutami tak, že mně chvílemi mrazilo v zádech. Když jsem sledovala tu obrovskou tragédii dvou osobností, kteří si byli tak podobní a přece tak odlišní, jak zoufale a marně bojují ve finále o svůj život, byl pro mě hodně frustrující zážitek. Tento zajímavý námět s mnoha nevyřčenými myšlenkami stojí rozhodně za zhlédnutí i když připouštím, že pro každého to asi nebude moc stravitelné drama.(29.3.2014)

  • 4ward
    *****

    Je život bez vazby k druhému člověku jednodušší? A můžeme vůbec žít jako jednoznační jedinci, jejichž vztahy existují do té míry, kdy je to jen oboustranně výhodné - nebo se spojitostem nevyhneme? A další otázky, které Cronenberg pitvá až naturalisticky doslovně s, pro něj obvykle nekompromisním, nahlížením na lidstvo jako organismus. Tělesnost a myšlenky s city nelze oddělit, tak jako nelze oddělit od lidí, protože vždy budeme nuceni žít alespoň se sebou samými. Jednoduše film podnětný, tak jako může být děsivý nebo uhrančivý.(22.8.2016)

  • ZkuKol
    *****

    Velmi hluboká sonda do lidského vědomí i podvědomí, Cronenbergovi vlastní zaujatos těmi nejprimitivnějšími až animálními lidskými sklony a posedlost mutacemi, zvráceností a proměnami lidské osobnosti. Jeremy Irons zde podle mne podává svůj nejlepší a největší herecký výkon (a rozhodně ne proto, že má dvojroli), dialogy jsou metodicky poskládané, že celý scénář působí jako matematická rovnice, film je krásně nasnímán, takže film působí civilně a zároveň silně symbolicky a hudba to vše celé zahaluje do pro Davida typického snového hávu (Howard Shore). Dlouho jsem neviděl film, kterému bych neměl co vytknout, ale tohle prostě potvrzuje moji oblibu Cronenberga. Neokouzluje mě svým až patologickým zájmem o zvrácenosti, sex a úpadek vědomé aktivity (a jejich ostrým zorazováním bez uhýbání kamerou), ale svým perfekcionismem, zaujetím látkou, odvahou pro originální příběhy a ukazováním zvráceností bez zakrývání či naopak zesilování, prostě je bere tak, že jsou součástí tohoto světa a my se s nimi musíme vyrovnat. Dvojčata gynekologů si ráda hrají se svými identitamy aniž si připouštěli, že každá hra jednou musí skončit a nikdy není jisté jak... 100%(3.11.2009)

  • Kroupa
    ****

    Po příjemném a odsypávajícím začátku razantní zpomalení tempa nebylo tou nejlepší volbou, jak učinit tenhle příběh zábavným. Tím nemyslím, že bych se chtěl smát nebo tak něco. Jen se příliš zeširoka seznamujeme s úskalími drogové závislosti, byť zde dvojitě. Dlouho to vypadalo na střet vztahu Beva k ženě a k bratru a nabízelo to dost zajímavou možnost zkoumání lidských vztahů, schopnosti sdílet intimitu. Celým filmem prostupuje typicky chladná atmosféra blížící se tragédie v řeckém stylu, což je příjemně znepokojivé, nicméně jsem se těšil, jak v tu tragédii vyústí ty vztahy. Jako by film v půlce nepozorovaně změnil téma, obrátil pozornost na to, co s člověkem mohou udělat drogy. V každém případě byl závěr velmi velmi silný, jen jsem zíral. Irons je celou dobu velmi věrohodný a jeho schopnost sehrát dva různé charaktery zároveň a zároveň mezi nimi rozlišovat, je fantastická a samo o sobě to stačí jako důvod, proč se na tenhle fílm podívat. A to ani nemluvím o Bujold, která je taky skvělá.(24.11.2008)

  • - Společné scény dvojčat byly provedeny prostřednictvím speciální počítačem řízené filmové/foto techniky Matte. Jednalo se o jedno z jeho prvních využití a spočívá v kombinaci dvou a více obrazových elementů do jednoho výsledného snímku. (Seabeast)

  • - Podľa Premiere.com jeden z 25 najnebezpečnejších filmov histórie. (NaX)

  • - Jeremy Irons během natáčení střídavě přenášel váhu na přední část chodidel nebo paty a to vždy podle toho, jestli hrál Elliotta či Beverleyho. (Seabeast)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace