Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bill, bohatý obchodník, nemá rád drogově závislého přítele své dcery, a později ho zabije. Vyděšený se potuluje po ulicích a zastaví se v baru. Tam potká opilého továrního dělníka Joea, který nenávidí hippís, černochy a každého, kdo je "jiný" a netají se tím, že by rád někoho takového zabil. Oba dva se dají do konverzace, při které Bill vyzradí Joemu své tajemství. Pro Billa následují velké komplikace... (oLí)

(více)

Recenze (10)

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Zásadní dílo 70. let ukazující mezigenerační problém éry hippie a tematický předskokan mnoha jiných známějších filmů ze sedmdesátek. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

To jsem vážně netušil, jakym způsobem odstartovala Susan Sarandon svou veleúspěšnou kariéru. Hned první záběr filmu a Susan Sarandon se svlíká a leze nahá do vany. Koho by tenkrát napadlo, že z tý zrzavý hipísačky jednoho dne bude taková filmová hvězda. Další zajímavostí je, že tady dostal první větší příležitost Peter Boyle a v roli typickýho buranskýho američana naprosto exceloval. Jinak je to takový sociální drama, ve kterym se řešej nějaký vztahy a poměry mezi různejma skupinama (bohatej kravaťák, chudej dělňas, hipíci). Film se chvílema, zejména v prostřední části, dost táhne a většinu času sledujete, jak se hlavní postavy vykecávaj někde v barech a hospodách, aniž by se děj někam posouval. Ale stojí za to vydržet až do konce. Konec je hodně dobrej. ()

Klajnik 

všechny recenze uživatele

Ve své době to musel být šíleně aktuálním film a do značné míry je i dnes, protože snad všude a vždy se objevují frustráti, kteří nenávidí všechno to nové a jiné, čemu nerozumí, protože je to snazší něž přijmout odpovědnost za vlastní nedostatky a chyby. Tato tendence se koncentruje v postavě Joea, což mimochodem není protagonista příběhu (né že zrovna to by nějak vadilo). Příběh filmu je funkční a otvírá možnosti pro prozkoumání výše zmíněného jevu, psychologizaci postav, tematizaci konkrétní doby a jejího kulturního střetu. Důvod, proč jsem filmem nebyl příliš uspokojen (ač k tomu jsou veškeré predispozice, protože tematicky se to naprosto střetává s mým zájmem) tkví v nízkém rozpočtu (snad i v nedotažené nebo nedostatečně ambiciózní vizi tvůrců), kvůli čemuž nemohl být naplněn potenciál látky. V rámci možnost je to asi skvělé, ale mě je rámec možností fuk - mě zajímá pouze výsledek a ten nejde tak do hloubky, jak by bylo žádoucí. Film se nezabývá politickými okolnostmi ani perspektivou oněch hippies. Víme, že pravý umělec je schopen romantizovat to, co nesnáší i nazřít směšnost toho, co zbožňuje. Skutečnost bývá komplikovaná a ač ji frustráti jako Joe nebo Tušl nebo Čermák nebo Arville Douglas Garland nejsou schopni nazřít v dostatečném rozsahu, tak bych řekl, že na každém šprochu je pravdy trochu. Tihle hloupí a neschopní lidi taky často neprohráli pouze vlastní vinou. Okolnosti s nimi vyjebali a oni neporozuměli vlastní situaci... Stále nerozumí. Tím je však nechci omlouvat. Chci spíše ukázat, že tvůrci si nevzali za cíl rozkrývat, jak to vskutku je, nýbrž jen povrchově tematizovat, což divákům umožňuje dosadit si do obsahu vlastní dojmy a pocity. Vzhledem k tomu "krvavému" závěru, k němuž to velmi volným tempem spěje, bych ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Jeden z přelomových filmů sedmdesátých let vypořádávajících se s nenávistí měšťáků vůči hipísákům. Ty zabijácké scény jsou pořádné. (max.70%) ()

Dejvecd 

všechny recenze uživatele

"Hey Joe! Don't it make you want to go to war once more. Hey Joe! Why the devil did we go to war before?" // Joe Current je patriot, trochu rasista, miluje zbrane a nenávidí hippies. Joe je film o rovnako-mennom protagonistovi, ktorý nie je úplne svätý, a jeho názory nie sú úplne správne. Ale tento film, je aj napriek tomu zábavným sledovaním. Prečo? Pretože tento film má veľmi dobre a sofistikovane napísaný scenár v ktorom hlavné postavy a ich činy dávajú zmysel. Tento film má tak skvelo napísaný scenár, že dialógy sa vryjú divákovi do pamäti navždy (škoda len, že by boli cancelled okamžite potom, čo ich niekto vysloví). Tento film má tak dobre napísaný scenár, že sa ani sekundu nenudíte, a na konci len s otvorenými ústami civíte na oranžové titulky. Joe je totižto jedným z najlepších scenáristických počinov všetkých čias a vizuálne, či herecky to tiež vôbec nezaostáva. Peter Boyle ako alkoholik a patriot Joe, dokáže postavu viac ako predať, a vždy, keď v nejakom inom filme vidím podobnú postavu, tak si ihneď spomeniem na Boyleovho Joea Currenta. Dennis Patrick ako Bill Compton, potom predstavuje skvelý sociálny protipól Joea (vzdelaný boháč), ktorý však zdieľa podobné názory. No a potom, keď sa obaja stretnú, tak nasleduje už len herecký koncert, kde si obaja herci a aj postavy skvelo sadli a každý dialóg je skrátka sranda pozerať. Celé to dopĺňajú už len pekne natočené scény s úžasným hudobným podkresom a viole á... Joe je na svete. Joe, ktorý sa jednoznačne nebude páčiť všetkým, ale aj tak by ho každý fanda filmov mal vidieť aspoň raz. 10/10 // "Why work? Tell me why the fuck work, when you can screw, have babies, and get paid for it?" ()

hanazu 

všechny recenze uživatele

Těžko říct jak tento film ohodnotit, protože začátek měl hodně těžkopádný rozjezd a tempo chybělo snad až do poslední čtvrtiny filmu, ale konec to celé vynahradil. Filmu prostě chyběla dynamičtější režie, protože příběh samotný je na rok vzniku filmu dobrý. Mezigenerační rozdíly, třídní rozdíly (používá se ten termín ještě?). Joe tu zastupuje všechno zatuchlé a přežilé na Americe, nesnáší v podstatě všechno a všechny, sbírá zbraně a vyznává pokřivený patriotismus. Oproti tomu Bill už je v názorech mírnější, protože má dceru Melissu, která se pohybuje mezi mladými lidmi, kteří kašlou na společenské konvence. Po celý film napětí mezi těmito frontami dvou generací stoupá a klesá a závěr ukazuje, kdo je tady komu nebezpečný. ()

Andrmen221 

všechny recenze uživatele

Hey Joe gives us all a break. Představte si, že na tento film vzala máma Quentina Tarantina v pouhých 7 letech, konec naštěstí prospal, takže závěrečného masakru byl ušetřen. Ale i tak, strong stuff. Joe je zatraceně vtipná postava, která se zde stará o humor. Vztah dělníka z nižší třídy a podnikatele z vyšší třídy. Problematika té doby. Nevěděl jsem co, čekat, ale tohle byl zatraceně dobrý film. ()

Reklama

Reklama