Nastala chyba při přehrávání videa.
  • imf
    ***

    Těžké rozhodování mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami... bohužel nakonec jsem sáhnul pro nižší hodnoty, z jednoduchého důvodu - u filmů se rád bavím a se Sin City to jde nějak ztuha. Zatraceně dobře vypadá, v jeho ukecanosti lze najít pár (ano, dvě ;) dobrých hlášek a zajímavě strukturovaných comicsových replik a Jessica vážně umí hezky kroutit zadkem. Tohle můžete obdivovat tak pět minut v kuse (takže v traileru to funguje doslova a do písmene dokonale). V dvouhodinovém celku je to při křečovité Rodriguezově režii, která zapomíná na invenci snad u všeho (od scénáře přes kameru až po vedení herců), poněkud k nevydržení a to ještě můžeme poděkovat za Bruce Willise (konečně je zpátky) a Mickeyho Rourkea (ten se vrací pořád). Samozřejmě je to i tím, že Hartigan a Marv jsou "cool" postavy, ale právě na hereckých výkonech je vidět, že jenom být/vypadat "cool" zdaleka nestačí. Rodriguez natočil zajímavý experiment, který lze pro mnoho důvodů obdivovat (nejhezčí momentky roku, rozhodně však ne nejlepší kamera), ale pro zhruba dvakrát víc zavrhnout (kam si schoval hudbu, Roberte?). Projektem vyhypeovaným na maximum cloumá nevyrovnanost v každé minutě a i když někomu možná pomůže, když si bude neustále šeptat, že je to dobré, protože to MUSÍ být dobré, osobně si místo druhého zhlédnutí raději projedu in-game filmečky v Maxu Payneovi...(6.4.2005)

  • Matty
    ****

    Rodriguez nikdy netočil hlubokomyslná sociální dramata a čím byly jeho filmy přímočařejší, tím byly lepší. Sin City je nejlepším filmem Roberta Rodrigueze. Ačkoliv svou povídkově–propletenou strukturou připomíná spíš Tarantinovku ošizenou o vypointované dialogy a hlubší propojení jednotlivých dílků. Podstatná je však vizuální stránka věci. Na rovinu, komiks jsem nikdy nečetl a myslím, že po uvidění filmu jej ani číst nebudu. A to berte jako velkou pochvalu. Tak věrná komiksová adaptace nejspíš doposud nevznikla. Přinejmenším celou první povídku + prolog si budete užívat černobílou hustě noirovou stylizaci, spoustu extrémního (ačkoliv komiksově nadsazeného) násilí a v neposlední řadě i nanejvýš drsného Mickeyho Rourkea coby Marva. Jenže s dalšími povídkami už vám revoluční způsob nasnímání až tak revoluční nepřijde a ve snaze proniknout k jádru příběhu objevíte asi černou díru, bezednou prázdnotu. Jednotlivé „obdélníčky“ jsou vizuálně podmanivé, ale zároveň děsně kýčovité a v konečném zúčtování celkem o ničem. Plno drsných týpků, plno sexy koček, plno jejich bolestivých konců. Nic víc, anebo mi to uniklo. Jako jistou satisfakcí můžeme brát, že mezi mučenými a umírajícími je celá plejáda víceméně slavných jmen. Benicio Del Toro s hlavní v hlavě je k popukání. I když pro někoho spíš k pozvracení – záleží na vaší hranici přijatelného. Někomu bude porcování gangsterů katanou za účelem jejich naskládání do kufru automobilu připadat vtipné, někomu ne. Takový už jsou holt lidi. Ale vraťme se zpět k jádru pudla. Sin City je dvouhodinovou jízdou, dvouhodinovým trailerem nových technologických možností. Nemůžu se však zbavit dojmu, že kdyby podobný styl použít Tarantino ke zpestření jednoho ze svých krváků třeba ve formě desetiminutové povídky, šlo by o efektivnější využití.. 80% Zajímavé komentáře: Adrian, Oskar, Visáč, mm, Jillen, Iroquaise, Bilky(16.2.2006)

  • Gemini
    ****

    Rodriguez to dokázal. Stručnější hodnocení, které by zároveň bylo výstižné, asi není. Ale jak už to tak bývá, there's so much to tell...;) Pokusím se zdržet nadšených výlevů a výjevů, jsem prostě další z davu Millerových přívrženců a černobílý comics, to je moje. A tohle je jeho průzračně čisté převedení z papírových stránek na plátno. Možná až moc čisté - snaha sledovat comicsový sled rámečků občas vede ke střihu, který nejde označit jinak než nevhodný a rušivý. Obzvlášť patrné je to v první scéně s Carlou Gugino. Naštěstí se to už nikde neopakuje tak výrazně;) Jo a jsou tu samozřejmě drobné odlišnosti...Marvův zapalovač místo prášků, pro únosnost stopáže nutné (drobné) vynechávky, a především slečna Becky. Řeknu vám, když slyším ctnostnou Rory Gilmorovou říkat "I don't do group jobs," neubráním se úsměvu. A to jsme už u obsazení. Co říct...Benicio je king, Mickey krapet menší (těšil jsem se na závěrečný ďábelský výsměch, ale právě tady došlo k té menší změně oproti comicsu), Dwight Owen je zkrátka Clive McCarthy a dámy...oh my, tady může něco namítat snad jen Jiří Hromada. Sin City je nabité skvělými herci, od těch nejhlavnějších po ty nejepizodnější role, gratulace především Elijahu Woodovi, který schytal tu nejcharakternější postavu svojí kariéry. Ta síla, ten výraz, ta názorová konzistence:) No nic, zpátky na zem. Hudba se snaží navodit atmosféru noir filmů, je kdesi vzadu, pěkně skličující a nepříjemná, nicméně to s trailerem a Cells byl pěknej podraz:P I na tomhle poli je to takřka bez výhrad. A i když se najdou trochu slabší místa, kde se nepovedl střih, kde zvuk zní dutě a kulisy vypadají lacině, pokaždé když na to přijde a uslyším "That's okay, Marv, you can call me Goldie," naskočí mi husí kůže a po zádech přeběhne mráz. A stejně tak je tomu při Dwightově epilogu "always...and never". Až tenhle týpek bude zachraňovat femme fatale Angelinu Jolie před sadistickým manželem, bude to možná ještě větší žvanec než první film z Města Hříchu, který ode mě dostane 90%.(9.6.2006)

  • Psema
    ***

    Napoprvé naprostý nářez, který bych snad i uctíval, napodruhé jsem se však už nepatrně ošíval a snažil se sám sebe přesvědčit, že je to strašná zábava. Napotřetí se v jistých chvílích dostavovala nuda a fanboyovské vískání se přeměnilo na zklamané bručení. A napočtvrté? S výjimkou první povídky a druhou polovinou třetí těžká nuda, kterou nezachrání ani famózní vizuální zpracování. P.S.: Quentinova scéna aspiruje na momentku s nejstupidnějším monologem poslední dekády a Clive Owen není vůbec cool. 6/10(14.6.2006)

  • DaViD´82
    ***

    Černobílé omalovánky v akci. Dosud sice nejvěrnější, ale bohužel nikoli nejlepší adaptace komiksové předlohy. Narozdíl od papírové verze tomu chybí atmosféra. Silná nevyrovnanost na všech postech snímku také moc nepřidává - obvzláště kolísavá úroveň jednotlivých povídek a hereckých výkonů zamrzí. Co v předloze funguje tady vypadá spíše pouze "zajímavě" či to rovnou aktivně štve (například monology - všeho s mírou aneb proč opakovat to, co pohřbilo původní verzi Blade Runnera, že?). Do konce "Drsného sbohem" není moc co vytknout, pak se karta kvality obrátí a je to spíše naopak. Za vidění rozhodně stojí, tvůrci si to udělali po svém a pokud se z chyb poučí do pokračování, tak by to konečně mohlo být to velké "ono".(17.4.2005)

  • - Rodriguez chtěl, aby hudbu složil Hans Zimmer, ten ale v době natáčení pracoval na filmu "Batman Begins" a tak doporučil své kamarády Johna Debneyho a Graeme Revella. (don corleone)

  • - Robert Rodriguez přinesl Bruce Willisovi pětiminutový testovací záběr, aby se rozhodl, zda má zájem ve filmu hrát; Willis zmáčkl po minutě pause na ovladači a měl jasno. (Johny_fork)

  • - Jessica Alba údajně nevěděla, jak rajcovně její postava vypadala v komiksové předloze. S tím se smířila, ale odmítnula natočil scény nahá. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace