Reklama

Reklama

Noirový thriller plný násilí, v němž se prolíná několik dějových linií z oblíbených komiksů Franka Millera, vykresluje obraz nejděsivějšího města bez slitování pohledem těch nejdrsnějších postav. Bruce Willis exceluje v roli policajta s nemocným srdcem, který přislíbil ochranu sexy striptérce (Jessica Alba); Mickey Rourke hraje mrzoutského psance s posláním pomstít smrt své jediné životní lásky (Jaime Kingová) a Clive Owen ztvárňuje Shellieinu (Brittany Murphyová) tajnou lásku Dwighta, který po nocích brání Gail (Rosario Dawsonová) a její lehké děvy z Old Townu (Devon Aokiová a Alexis Bledelová) před drsňákem (Benicio Del Toro) se zálibou v násilí. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Recenze (1 553)

golfista 

všechny recenze uživatele

Film, ve kterém se objeví na plátně 41 mrtvol (podle jednoho zasvěceného komentáře) a ani jediné úmrtí se mě emocionálně nedotkne si nezaslouží víc, než 50%. ... I přes nesporně zajímavou stylizaci a velké množství filmových hvězd a hvězdiček. Rodriguez nezklamal pověst režiséra, jehož "díla" mě míjí tu malým a tu zas velkým obloukem. .... Tohle DVD mi leželo ve skříni skoro rok. Ještě tam mělo "nějakou dobu" zůstat :) ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Film bez „drajvu“, jakéhokoliv napětí, gradace či zpětné vazby na diváka. Tupě natočené obrázky, které by nemusely, s odebráním drtivé většiny monologů, být tak ubíjející a nudné. Dle některých zde přítomných názorů, by se dalo vydedukovat, že dobrá adaptace je vlastně otrockým přepsáním literárního díla a jeho doslovného převedení na rozpohybovanou fotografii. Co se týče jiných položek snímku, tak herecké výkony jsou nevyrovnané, hudba nijaká až mdlá a kamera prachsprostě obyčejná. Tak mě napadá, že jsem měl vždy zažitou představu, že pokud se režisér není schopný rozhodnout co nechat a čeho se zbavit, nastoupí na jeho místo nekompromisní střihač, který bez přehnané citové vazby vůči dílu dokáže zjednat pořádek. Z tohoto důvodu je mi zde krajně nesympatický trend všeumělství, které není zcela určitě podrobeno racionálním úsudkům. Nic jsem nečekal, nic jsem nedostal aneb obyčejný průměr, který se mi z hlavy vykouřil během několika hodin. Billy Wilder v jednom dokumentárním filmu řekl, že monolog patří na divadlo a pokud ve filmu splňuje funkce, které jdou vyjádřit i kinematografickou řečí, je něco špatně. Lze jen souhlasit.... ()

Reklama

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Komiks znám jenom z ukázek, které byly u filmových recenzí, takže co se týče obsahu, nemůžu srovnávat. Co se týče vizuálního stylu, tak ten je v tomhle filmu brilantní a je tím jediným, co ho u mě udržuje v nadprůměrném hodnocení. Protože opravdu je hodně komiksový, hodně originální a hodně povedený. Stejně tak casting. Ale co mně nesedělo a hlavně se mě ani trochu nedotklo, je příběh. Nejenom třeba jeho brutalita, která mi obvykle ve filmech přijde buď nechutná nebo nadsazená, ale tady jsem měla pocit naprosté odtažitosti, prostě to se mnou nehlo, jenom jsem se tak dívala a říkala si "proč?". A ještě jedním pocitem na mě příběh působil - neuvěřitelně nudně. Děj se vleče, mě moc nebavil, je takový útržkový... Prostě tohle opravdu není můj šálek čaje. ()

KevSpa 

všechny recenze uživatele

První dojmy fanouška comicsové předlohy? Rozhodně zajímavé. Není to žádná bomba, která by vás uvedla do transu, ale vidět zfilmované políčko po políčku příběhy, které člověk miluje až za hrob, je zkrátka magické. Neumím si ale dost dobře představit, jak může snímek působit na někoho, kdo neměl s geniálním comicsem tu čest se setkat. U něj se dozajista vytrácí to kouzlo oživení oblíbených postav, jejich hlášek a mnohdy šílených činů, které kupodivu působí velmi sugestivně na papíře i na plátně. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Hned první povídka představuje vrchol celé hříšné epopeje. Marv sbírá drsné body, stylizace a obrázky pasují výtečně a sem tam se urodí hodně dobrá hláška. Jenže to co se za černobílým pozlátkem skrývá by zasloužilo pohlavek. Sin City je ukázkovým příkladem nezvládnuté adaptace – žádné emoce, žádná snaha vyjádřit pohnutky postav filmovou řečí. Rodriguez se topí v nekonečných monolozích svých postav, které neustále žvaní, neustále vysvětlují, co se jim honí hlavou a jakou mají zrovna náladu (až je to někdy k smíchu, třeba když se Hartigan zmoženě opře o strom, zakašle si do ruky a uvidí ve dlani krev, což provází zhruba slovy „je mi blbě a kašlu krev“ – asi aby stíhali i pomalejší diváci :-)_______ Kulantně řečeno, tupé. Nekonečný a nekontrolovaný vodopád slov přebíjí všechno a titul nejužvaněnějšího filmu posledních deseti let Sin City suverénně vyrvává z pařátů nedávného Closer. Hlášek ubývá, dynamika vyprávění prakticky neexistuje a dokonce chybí pořádná hudba (!). Většinu času zní jen fádní podkres, takže o audiovizuální nářez z traileru nezavadíte ani koutkem oka (ukázka tak teprve teď naplno prokazuje svou genialitu a zároveň lživost). S přibývajícími minutami geniální bonmoty („Nespláchls“) definitivně mizí a přicházejí velké rozpaky z hereckých výkonů. Sešla se nám tu opravdu rozmanitá společnost: Od skvělých drtičů (Rourke, Willis) a pohodově obsazených postav (Stahl, Dawson, King) se přes rozpaky (Wood, Duncan) dostaneme až k toporným výstupům (Owen, Del Toro) nebo rovnou směšnému přehrávání (Bledel, Murphy a hlavně Jessica Alba: Nic proti její postavě, ale líp hraje i Honza Čenský)________ Výsledek zklame. Neživotná, statická, chladná a hlavně děsivě neinvenční, až otrocká adaptace, jejíž autoři zapomněli, že to co trhá koule na stránkách comicsu nemůže v prakticky stejné podobě cupovat varlata filmovým divákům. Nuda. Nic víc. V posledních čtyřech dnech jsem viděl sedm filmů a jen jeden ve mně zanechal méně než Sin City: Šlo o thajskou Tropickou nemoc, z níž jsem po dvaceti minutách odešel. :-) Ale dost remcání. Sin City není vyloženě špatný film. Jen nezáživný průměr, po němž nezbyde nic víc než vzpomínka na přísliby traileru a z comicsu obšlehnuté vizuály. A blahé paměti pravdivé tvrzení Ondřeje Vosmíka, jenž v recenzi Cinemy na Spy Kids poznamenal, že Rodriguez je dobrý řemeslník, ale bídný vypravěč. Nikdy předtím to neplatilo víc. P.S: Tímto samozřejmě nepochybují o tom, že příznivci stylových, jakkoliv naprosto tupých obrázků, a “tarantinovského hypeu” si cestu pro svých pět hvězdiček najdou. Přeju jim to. :-) ()

Galerie (85)

Zajímavosti (76)

  • Slavná úvodní scéna „The customer is always right“ vykazuje mnohé podobnosti se scénou ve filmu Ďáblův advokát (1997). Jde o balkónový rozhovor s dámou v červeném. Film Sin City - město hříchu podtrhává některé detaily barvami, ve zmíněné scéně jsou zvýrazněny červené šaty a zelené oči – jak šaty, tak oči odpovídají i v souvisejícím filmu (navíc představitelky obou rolí mají skutečnou barvu očí modrou). Obě scény se odehrávají na balkóně výškové budovy, v obou případech žena hledí od začátku scény přes zábradlí a muž k ní přichází z večírku uvnitř, v obou filmech žena kouří cigaretu, zatímco muž nikoliv. Role postav a zakončení scény jsou však v obou filmech rozdílné. (Thanoris)
  • Nick Stahl, představitel Žlutého parchanta, musel v několika scénách nosit celotělový latexový návlek, jehož aplikace zabrala až pět hodin. (Seejey8)
  • Jessica Alba údajně nevěděla, jak rajcovně její postava vypadala v komiksové předloze. S tím se smířila, ale odmítnula natočil scény nahá. (don corleone)

Reklama

Reklama