Režie:
Richard KellyScénář:
Richard KellyKamera:
Steven PosterHudba:
MobyHrají:
Seann William Scott, Dwayne Johnson, Sarah Michelle Gellar, Mandy Moore, Jon Lovitz, Kevin Smith, Amy Poehler, John Larroquette, Wallace Shawn (více)Obsahy(2)
Horká vlna zaplavila L.A., všichni se chystají na velkolepé oslavy 4. července a svět stojí na pokraji katastrofy. Vlna veder zaplavila Los Angeles. Všichni se chystají na velkolepou oslavu 4. července 2008. Hlavní postavou je boxer Santaros, který trpí amnézií a jehož osudy se spojí s pornoherečkou Krystou, která rozjíždí vlastní televizní projekt. Svět stojí na pokraji společenské, ekonomické a ekologické katastrofy a policejní důstojník Ronald Taverner má důkazy o spiknutí obrovských rozměrů. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (368)
Futuristicko - utopický snímok, ktorý popiera všetky "zákony" a Richard Kelly predvádza svoju zvrátenosť a chaotickosť mysle... Revolúcia myslenia, rozoberanie aktuálnych spoločenských problémov, nevšedná symbolika, našľapaná atmosféra, skvelá hudba. Tento počin si Vás buď získa,alebo ho zatratíte v priebehu prvých 30minút. Je ťažko toto dielo zaradiť, avšak rozhodne ide o dramatické scifi umocnené genialitou a originálnosťou... Zmätenosť napadala moju myseľ, na ktorú sa valilo nespočet informácií a vizuálno-obrazovej symboliky - nestihal som to všetko hltať... "Kultovo - idealistický" nárez (myšlienkovo - odkazových, našľapaných 9/10) ()
Poslední dobou jsem se o Kellyho začal zajímat a on vážně není špatný režisér, jen to všechno vždycky nějak domrví (viděl jsem The Box, na Darka se teprve chystám). Má opravdu zajímavé nápady, které ovšem zrealizuje vždy jen napůl a navíc i hodně překombinuje. Tady kupříkladu ani solidní herecké obsazení nedokázalo zajistit to, abych se u toho nenudil až tak, že jsem dokonce dvakrát usnul. Dle mého to měl režisér ořezat ještě víc, protože stopáž je dost přemrštěná – zvláště když je tam tolik zbytečných pasáží. Sarah Michelle Gellar je pořád kus – chtělo to nějaké „nude“ pak bych možná přidal i nějakou tu hvězdu. Jinak osobně se mi asi nejvíc líbil (herecký výkon) Stifmastera. ()
Když v roce 1941 infiltroval filmové dění Občan Kane, málokdo, respektive nikdo, netušil, že se přepisují dějiny. Obdobná situace nastává teď, kdy se objevila anti-žánrová pozérská satira Southland Tales, a je tedy na mně, abych ji označil za nový Brazil. Že je třeba odstupu, vnímavosti a otevřenosti, naznačuje casting. Kdosi vytáhl z vod béčkový romantiky (Gellar), béčkový komedie (S. W. Scott) a béčkovýho akčňáku (The Rock) tři herce a přidal k nim ještě pochybnější trio Labmert / Timberlake / Smith, a tohle všechno umístil do děje, kde není chytrý každý třetí záběr, ale každý první a význam má i střih je spojující. Richard Kelly jistě miluje rozmanitost, neboť film je poskládán z více stylů: nechybí tu tradiční vypravování z pohledu 1. a 3. osoby či deníková forma, ale najdeme tu i cestopis, odbornou přednášku, lékařskou diagnózu, mýtus a báje, duchovní řečnění a zpovědi ve verších. Očividně definoval nový žánr. To je komplikováno ještě tím, že se film opírá o politiku a o náboženství, a psychologii a sociologii nechává víceméně stranou (ve většině filmech je tomu obráceně). ()
Příběh o boxerovi Santarosovi a jeho pouti, která se nikdy neuskutečnila…. Budoucnost bude daleko futurističtější, než se předpokládalo! Možná má Richard Kelly problémy se sexem, možná s politikou. Možná je na drogách. Nebo jen neví, jak tenká je laťka mezi genialitou a zatracením. Časoprostor, souložící auta. To mi stačí. Vlastně je tu ještě trhlina ve čtvrté dimenzi. Nerozumím tomu. Nikdy jsem neuvažoval o sebevraždě! U Donnieho Darka jsem byl ochoten přistoupit na hru, na jejímž konci jsem se sice cítil jako hlupák, ale bylo to zábavné., nenudící. Což se o tomto nezáživném vyprávění na nezajímavé téma napsat nedá. ()
Moby jako obvykle zintenzivňuje atmosféru, Sarah je nádherná jako snad nikdy, ale Richard Kelly tentokrát na režisérské stoličce sedí v úloze patlala, který rád nadělá nepořádek a pak se v něm s radostí brodí. Doteď nechápu, po jakých stopách jsem se měl dát, proč spolu souloží auta, proč dostala postava Krysty tolik prostoru a hlavně to, jak dokázali zrovna Rock se Scottem udržet vážnou tvář, i když vůbec nemohli chápat, o co běží. Od marných pokusů o hraní si na vrcholná Lynchova díla ruce pryč. ()
Galerie (21)
Zajímavosti (22)
- Policejní lodě nesou latinský citát „oderint dum metuant“. Vyřkl ho slavný římský císař Caligula – „Let them hate so long as they fear“. (HellFire)
- Tržby v USA za první víkend: 123 428 dolarů (63 kin). Náklady na výrobu: 17 milionů dolarů. (CrypzzXD)
- Poté, co film koupilo Sony, přidal Richard Kelly speciální efekty v hodnotě 1 milionu dolarů. (HellFire)
Reklama