Nastala chyba při přehrávání videa.
  • darkrobyk
    ****

    ,,Dnes mám rozdávačnou náladu, takže mám ještě jeden malý dárek." ,,A co je to?" ,,Pecku faserem do kulí!" Uff, chvíli mi trvalo (asi třetinu času) se do filmu pořádně dostat. Nakonec jsem se do něj jaksi propadl a profrčel až do úplného zničení. Nejsem milovníkem slovních (amerických) vulgarit, ale tentokrát mě bavily - rozhovor o vyměšování (nejen!) neměl chybu. Koneckonců, co může být zábavnějšího, než když se tři baví o hovně. Vtipná dvojitá vražda a...šukající auta!...ale určená jen pro Evropu, páč v Americe by to neprošlo. A jako třešnička spousta skvělé muziky - Pixies, Moby, Muse, Radiohead, Killers, Blur ad. Ovšem naprosto chápu ty, co dali odpad (akorát si myslím, že film nedokoukali). Vydržel jsem a pobavil se.(19.7.2015)

  • Tomco
    ****

    Nepochopil som, ale nevadí. Najvýstižnejšie všetky moje pocity vyjadrím, keď poviem, že je to zamotané a zamotané a ešte raz zamotané. Kelly už v Darkovi príjemne prekvapil, no tentoraz je jeho projekt o kusisko tajomnejší a ťažko pochopiteľný. Oplatí sa však vidieť. Ja osobne som si ani nestihol uvedomiť, že mám pred sebou 145 minút, a bol tu záver. Síce pociťujem maximálnu dejovú dezorientáciu, ale na druhej strane aj akési naplnenie mojich chuťových pohárikov. Musím sa do toho pustiť ešte raz.(26.3.2008)

  • Fr
    *

    Příběh o boxerovi Santarosovi a jeho pouti, která se nikdy neuskutečnila…. Budoucnost bude daleko futurističtější, než se předpokládalo! Možná má Richard Kelly problémy se sexem, možná s politikou. Možná je na drogách. Nebo jen neví, jak tenká je laťka mezi genialitou a zatracením. Časoprostor, souložící auta. To mi stačí. Vlastně je tu ještě trhlina ve čtvrté dimenzi. Nerozumím tomu. Nikdy jsem neuvažoval o sebevraždě! U Donnieho Darka jsem byl ochoten přistoupit na hru, na jejímž konci jsem se sice cítil jako hlupák, ale bylo to zábavné., nenudící. Což se o tomto nezáživném vyprávění na nezajímavé téma napsat nedá.(3.10.2008)

  • JFL
    *****

    Divák stejně jako v případě televize či internetu vstupuje do rozjetého vyprávění (jeho celkovou podobu dotváří tři svazky komiksu, který uvozuje události ve filmu), z jehož zběsilého proudu loví dílky velké mozaiky příběhu. Apokalypsa v jednotlivých pasážích přepíná mezi estetikou zpravodajství, reklamy, videoklipu, estrád, reality show, infotainmentu a televizních seriálů, přičemž dramatické scény stylizuje podle zábavních pořadů, soap oper, sitcomů a celého spektra seriálů od romancí po detektivky. Přiznanou pokleslost umocňuje herecké obsazení složené z popkulturních hvězd a celebrit, které hrají typické postavy bulvárního univerza s šestákově znějícími jmény. Kellyho výtvor neoslní tolik tím, co říká (příběh lze vykládat například jako oslavu sebenalezení jedince uprostřed chaosu postmoderního světa), ale spíš tím, jak výstižně dokázal rekonstruovat zkušenost každodenně zakoušené multimediální reality. "Apokalypsa" tedy je příznačné dílo své doby, v němž se zrcadlí schopnost současného člověka prodírat se změtí textových, zvukových a obrazových informací.(15.8.2008)

  • CheGuevara
    ***

    Richard Kelly se stal obětí své postmoderní hříčky. Příběh ze Southlandu není zase tolik zmatený, jak by se mohlo na první pohled zdát. Postavy jsou jasně vymezené, příběh je lineární a ve své podstatě i značně jednoduchý, případné otázky zodpovídá hlas vypravěče a pohybujeme se stále na jednom místě v rozmezí dvou až tří dnů. To okolní svět nás znepokojuje a nenechává nás proniknout do všech detailů jeho zákoutí. První polovina filmu, prošpikována až k prasknutí různými odkazy a citacemi, je trefnou a ironickou sebereflexí současné společnosti. Orwellovský svět bojuje proti neomarxistům a krmí své občany strachem z terorismu, to vše reflektované vševidoucím okem médií. Prostě postmoderna jako řemen. V druhé polovině se však dostáváme na dřeň samotného příběhu a z filmu se najednou stává nabubřelá zvětšenina Donnieho Darka. Příběh dostává serioznější odstín a tvůrci se začínají brát až příliš vážně. Dokud snímek byl postmoderně hravý, užíval jsem si, ale poté, co se z něj stal angažovaný postmoderní blábol, již nebylo nad čím jásat. Richard Kelly ztrácí ke konci veškerý dosud budovaný odstup a nechává se pohltit svojí megalomanskou vizí. Sebereflexe hvězdného systému, mediální reality, politiky apod. tak pozbývá své veškeré působivosti. Herci se sice po celou dobu oprávněně tváří, jako by vůbec neměli tušení, proč v tomhle filmu vůbec hrají, ale na takhle odvážný a do důsledků promyšlený casting je aspoň radost pohledět, škoda že se to samé se nedá říci i o celém filmu.(20.3.2008)

  • - Systém Fluid Karma se pozoruhodně podobá, principiélně, plánům, které zhotovil Nikola Tesla. (HellFire)

  • - UPU znamená Urban Pacification Unit (Městská jednotka smíru). (HellFire)

  • - Snímek se umístil na 29. místě v žebříčku nejhorších filmů všech dob sestaveném čtenáři časopisu "Empire". (orkadimenza)