poster

Stereo (festivalový název)

  • Kanada

    Stereo

Sci-Fi

Kanada, 1969, 65 min

Scénář:

David Cronenberg

Hrají:

Ronald Mlodzik

Producenti:

David Cronenberg
(další profese)
  • hirnlego
    ****

    Co to kurva...?! Neuvěřitelně rozvleklý (byť hodinový!) experimentální pseudodokument na téma telepatie a erotična (nutno podotknout, že dosti cudného), odehrávající se v obrovském depresivním betonovém domě jak od Le Corbusiera. Pokud někdo bude "stíhat" promluvy vypravěče hned napoprvé, pak je asi robot, protože nestíhal ani simultánní překladatel. No prostě psycho.(14.10.2006)

  • 5150
    *

    Oceňuji zejména velkou míru originality, kterou v sobě David Cronenberg prostě má, ale jinak se mi film moc nelíbil. Sledoval jsem ho velice pozorně, ale nějak mě nezaujal a s postupem času jsem jen čekal na konec. Nicméně i přes to všechno jsem vyrazil druhý den na CRIMES OF THE FUTURE a docela se těšil..))(16.10.2006)

  • pornogrind
    ****

    Z hovna bič neupleteš. A když tak nezapráskáš. Přesně tohle se Cronenberg(ovi) podařilo. Za málo peněz hodně muziky. Problémem snímku je že rozhodně není pro všechny Buď sedne a nebo ne. Za sebe říkám, že to byl velice poutavej a originální pseudodokument. Evidentně už od raných filmařských začátků věděl Cronenberg co dělá.(8.7.2016)

  • Jordan
    ****

    pozor, toto je art! mladý cronenberg (na svoj vek!) urobil zaujímavý prienik žánrov (formálne aj obsahovo): experimentálny sci-fi dokument o telepatii a sexualite. čiernobiele, nemé, iba s komentármi... vedcov? samotných uchádzačov? geniálna lokácia, ktorá hrá sama za seba a osebe... cronenberg si robil sám kameru, strih, scenár, produkciu aj réžiu... a na ten vek a na takéto sústo je to výkon hodný uznania...zaujímavý počin hodný pozornosti i uznania, ktorý však (pozor) môže človeka miasť či dokonca až nudiť, lebo (zakončím to rovnakým tvrdením, ako som začal): toto je umenie!(11.10.2013)

  • Cushing
    ***

    Vypadá to jako studentské cvičení, rozhodně to však stojí za pozornost. Brutalistní architektura, jejíž nezbadatelná temnota se střídá s ostrým bílým světlem, je kulisou intelektuálně vypjatého konceptu, který má do příběhu daleko. Postavy v interiérech, klaustrofobie stíhá agorafobii, rozpohybovaná fotografie betonových ploch, průhledů na prázdné plošiny teras, nekonečná schodiště vedoucí do hlubin a výšin nekonečného domu-světa. Film, který popisuje spíše prostor, v němž se cosi odehrává, než to, co se odehrává. Výrazně formalistní přístup autora przrazuje talent, který se plně projeví až mnohem později. Hodnotit lze všelijak. Jako studentský pokus je to dílo výjimečné, v Cronenbergově filmografii pozoruhodný a patrně důležitý počin. Jako samostatný příběh vyprávěný kamerou a herci to smysl ani hodnotu nemá.(11.11.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace