Odvážná posádka lodi NSEA ochránce - velitel Peter Quincy Taggart (Tim Allen), poručík Tawny Madison (Sigourney Weaver) a Dr. Lazarus (Alan Rickman) - vyráží na čtyřletou napínavou a často nebezpečnou misi do vesmíru... a pak je natáčení jejich seriálu zrušeno! Nyní, o dvacet let později mimozemšťani bránící se útoku omylem považují vysílání Galaxy Questu za "historické dokumenty" a teleportují posádku bývalých herců, aby zachránili vesmír. Ti, aniž by měli scénář, režiséra a nebo ponětí, co si počít, musí podat výkony svých životů. (Paramount Network)

Trailer

Malarkey

Pamatuju si na moment, kdy jsem si Galaxy Quest v naší půjčovně vypůjčil na VHSce. Tenkrát jsem nevěděl nic, snad jenom to, že Tim Allen je Kutil Tim. Nečekal jsem ale tak úžasnou a chytrou parodii, kterou jsem následně dostal. A nejlepší na tom všem je, že jsem se jí smál tenkrát, když mi bylo dvanáct let a směju se jí i dnes, kdy mi je víc jak jednou tolik. Podle mě i tak se dá rozeznat dobrá komedie od té špatné. A Galaxy Quest je jedna z mála těch dobrých, které si umí udělat legraci ze sci-fi. Tady hlavně ze Star Treku. ()

Dever

Soundtrack David Newman: 1. The Classic TV Theme [0:59] ,2. Prologue [1:34] ,3. Pathetic Nesmith [0:59] ,4. Revealing the Universe [1:03] ,5. Meet the Thermians [1:11] ,6. The Nesa Protector [0:45] ,7. Crew Quarters and The Bridge [1:32] ,8. The Launch [2:08] ,9. Serris Tortures Captain [1:17] ,10. Red Thingie, Green Thingie [3:33] ,11. Shuttle to Planet [1:45] ,12. Trek Across the Planet [2:55] ,13. Rolling Sphere [2:35] ,14. Pig Lizard [1:44] ,15. Rock Monster [1:56] ,16. 'Digitize Me, Fred!' [1:18] ,17. 'I'm So Sorry' [1:44] ,18. Fight Episode #17 [1:16] ,19. Hallway Sneak [1:02] ,20. Alex Finds Quelick [1:22] ,21. Omega 13/Herois Guy [3:13] ,22. Big Kiss/Happy Rock Monster [1:19] ,23. Quelick's Death [2:09] ,24. The Battle [3:08] ,25. Mathazar Takes Command [0:58] ,26. Serris Kills Everybody [1:30] ,27. 'Goodbye, My Friends' [0:52] ,28. Crash Landing [0:40] ,29. Goodbye, Serris [2:05] ,30. The New Galaxy Quest [1:00], ()

Gemini

Takže - já chápu, že je to komedie, ale kdyby se ti mimozemšťani chovali takhle, nechal bych je vyhubit, protože někoho kdo by byl takhle blbej a tak příšerně mi lezl na nervy jsem už dlouho neviděl:))) Všechno mezi tím skoro nemá chybu, obzvlášť podle seriálu Galaxy Quest prostoduchá Sigourney Weaver (nechápu kde vzala ty vycpávky do podprsenky, ale obvod hrudníku mě na téhle skvělé herečce nikdy nezajímal;)) a totálně znechucený Alan Rickman (btw ta hláška je "Při kladivu Grabtharově!";)) A jakožto fanoušek Star Treku jsem místy opravdu dostával záchvaty smíchu, protože "questies" opravdu nemají do některých maniakálních trekkies daleko:) ()

Alqarin

Vtipný, inteligentní a hlavně trefný šťouchanec do žeber kultovních televizních sci-fáren a lá Star Trek a tehdy ještě neexistující Hvězdné brány. I vzhledem k časovému odstupu dost ojedinělý počin, jehož triky zaujmou i dnes a scénář netrpí na úkor komediálního ladění, právě naopak - svižně odsýpá a mistrně se vyhýbá trapnosti. Proč se takových filmů sakra netočí víc??? ()

anais

Skvěle napsané hlášky, vynikající obsazení, heroický soundtrack. Jen mám vždycky pocit, že ten začátek s vyhořelými herci vytváří očekávání trochu větší satiry a nadsázky, než nakonec přijde. Celé vesmírné dobrodružství je tak láskyplně oddané původnímu předobrazu, že se od něj ve výsledku svou naivitou a jednoduchostí až tak neliší. Spíš než nejlepší komedie je to tedy fantastická pocta, která chytře pomrkává jak na ty největší fandy, tak i na diváky, které žánr zas tak nakoukaný nemají. ()

• Mimozemští Thermiané o sobě ve filmu řeknou, že pocházejí z planety Klaatu Nebula. Křestní jméno Klaatu nesla postava mimozemšťana ve filmu Den, kdy se zastavila Země. Výraz Nebula je prozměnu spojen se seriálem Star Trek, kde tak označovali jednu třídu kosmických lodí. Kromě toho navíc souvisí s žánrem sci-fi také tím, že toto jméno nese Cena Nebula (Nebula Award) udělovaná každoročně od roku 1965 profesní organizací amerických spisovatelů science fiction SFWA (Science Fiction Writers of America) za nejlepší práce v rámci žánrů sci-fi a fantasy vydané v USA v posledních dvou letech. Samotný film (přesněji řečeno dvojice Robert Gordon a David Howard) v roce 2001 právě Nebula Award získal v kategorii nejlepší literární scénář. (curfew77)
  • Postava Guye Fleegmana (Sam Rockwell) je jediná z hlavních postav, kterou při přestřelce na můstku generál Sarris (Robin Sachs) nestřelil a nevidíme ji tak umírat. A to i přestože po celou dobu neustále upozorňuje, že on jediný v původním (fiktivním) seriálu „Galaxy Quest“ zemřel. (Dzin01)
  • Scéna na WC se přihodila i Williamu Shatnerovi. (HellFire)