• Niktorius
    **

    Nekoukatelný, nudný a chaotický blábol. Příběh je rozbředlý do řady špatných a ještě horších scének, které ani po slepení nedávají dohromady celistvý děj a tak divák neustále tápe, co se to zrovna děje, proč tahla postava jedná jak jedná apd. Pokud někdo už po tomhle filmu označoval Bekmambetova za vizionáře, tak musí být blázen - copak je nevzhledné barevné ladění obrazu a nebezpečně časté zrychlování/zpomalování obrazu nějaké vizionářství? Ani ty Fincherovovské průlety domovním zvonkem či zapalováním auta mě nezaujaly...A to - poněvadž se považuji za nočního tvora - jsem čekal jeden z filmů mého života :-)(29.6.2008)

  • obitus
    ****

    Nadherne natocena zalezitost plna vybornych napadu. Kamera a triky se v pohode vyrovnaji americkym megaprodukcim a herci jsou prijemne civilni. Samotna idea Nocni hlidky je skvela, bohuzel film je opravdu dost zmateny a velke mnozstvi detailu nechava divakovi k domysleni. S klidem by mu slusela dvojnasobna delka, nebo vypusteni linie s prokletou zenou. Prvni dil trilogie dava tusit, ze z Ruska prichazi neco opravdu velkeho. Tesim se na dalsi dily.(11.12.2004)

  • Gemini
    ****

    Efektní a k zamyšlení nutící fantasy, jejíž pokračování si opravdu nenechám ujít. Po přečtení knižní trilogie a pochopení toho, co jsem ani při téhle stopáži nepochopil a chtěl jsem, aby mi bylo vysvětleno, můžu hodnocení zvednout na čtyři hvězdy reprezentující plnohodnotných 80% s tím, že předloha, z níž byly ty správné pasáže vybrány a zdařile přeskládány, aby utvořily tento film, je prostě lepší. Ale rozhodně se jednou za čas rád podívám znovu, protože takovíhle Anton, Olga, Geser, Zavulon a ostatní mi do mých četbu doprovázejících představ přesně pasují.(9.12.2005)

  • Le_Chuck
    ****

    Dosť depresívna a dosť dark (palec hore) adaptácia rovnomenej knihy s na Rusko (aj európu) nadštandartným vizuálom a kvalitne chaotickým scénarom, ktorý (ako tu už niekto poznamenal) úplne kašle na tých čo predlohu nečítali. Ten bordel v hlave sa môže skončiť za "A" buď tak, že na film divák zabudne, s dvomi hviezdičkami zrúbe pod čiernu zem a nerieši, alebo tomu dá druhú šancu. A keďže pôjde o trilógiu, tak dúfam že sa neskôr vykryštalizuje bude v tom trochu viac svetla, čím sa radím k tým "B". IMHO základ je dobrý...(27.12.2005)

  • Isherwood
    ***

    Rusové si hrají na písečku, pokukují přitom po výtvorech Američanů či Novozélanďanů a jejich výsledné dílo se tomu v základech dost podobá. Jenomže je navíc jaksi méně uhlazené, špinavější, ostřejší a samotný pohled na něj vyvolá dosti rozporuplné reakce. Timur Bekmabetov se bez jakýchkoliv skrupulí vyžívá ve všech hračičkách, které jsou momentálně na filmařském poli k mání. Zrychlovaná a zpomalovaná kamera, která navíc všechno snímá přes temné filtry, fašisticky rychlý střih, za který epileptici zaplatí záchvatem a před ostrým hudebním doprovodem plným burácejících samplů by pokorně sklonili hlavu i pánové z Media Ventures. Jenomže scénář (ač je jeho námět jakkoliv originální) chvílemi silně postrádá hlavu a patu, vzájemné vazby mezi postavami často nemají ani základ logiky a jako celek působí nesmírně chaoticky, což při výše zmíněném stylu vyprávění zmate i toho nejpozornějšího diváka. A jako poslední hřebík do rakve je dle mého to, že chvílemi je to vlastně nesmírná nuda a že ty dvě hodiny jsou možná trochu moc. Ač je počet hlavních postav vcelku omezený, jediný kdo opravdu za něco stojí je hlavní hrdina Anton, který ač má něco do sebe, dokáže i on diváka řádně zmást ve stylu „co to sakra dělá?“. Ale, ač dávám průměrné hodnocení, je to spíš proto, že to všechno působí nějak „divně“ (a taky proto nedokážu pochopit, jak by mohla fungovat myšlenka panslavismu, když mají naši východní bratři úplně jiné vnímání). Ale on se nám pan režisér do druhého dílu (který budu napjatě očekávat) polepší a bude to mnohem stravitelnější, než tento kousek. Charašó?(7.8.2005)

  • - Snímek překonal všechny ruské rekordy návštěvnosti kin, ale o rok poději jej porazil další domácí titul, Turetskij gambit (r. Džanik Fajzijev). (imro)

  • - Od režiséra Timura Bekmambetova jsme u nás před Denní hlídkou mohli vidět svérázný historický film Gladiatrix (2001). Doma ale byl už dávno hvězdou, protože má za sebou stovky videoklipů a reklam, za což získal pověst ruského Ridley Scotta. (imro)

  • - Noční hlídka původně vznikala jako dvoudílný TV film, ale producenti nakonec usoudili, že vznikající materiál bude vhodný do kin. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace