Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marigold
    ****

    První film toho odpudivého rejžovského megalomana po Skále, který jsem si zase vychutnal i s polevou. Opravdu nevím, proč v případě Ostrova mluvit o nějaké závažnější myšlence, ta je sice možná v embrionálním stádiu zajímavá, ale naštěstí má Bay z hlubších témat zjevně strach, takže celou mravoučnou základnu Ostrova zredukoval do drobátko nablblých, ale snesitelných dialogů a po chvíli už se celá zápletka zredukuje na "před kým je třeba utéct / koho je třeba porazit a co je třeba zničit". Žádné kličky, ale naopak parádní akční palba ze všech kanónů, rychlý střih, výborná podkresová hudba, dechberoucí efekty (zejména scéna s vlakovými koly je úchvatná). Ostrovu dominuje až klinicky čistý styl obrazu, krystalicky jasná a ničím nekomplikovaná futuristická estetika, která je stejně přehledná a čitelná jako příběh filmu. Sama klouže krkem a netíží v žaludku. Vůbec nemíněno ve zlém. Všechny ty klišovité zpomalovačky, přelety kamery atd. umí Michael Bay čistě a precizně jako málokdo a Ostrov operuje s výrazivem akčního filmu s naprostou bravurou. Výsledkem jsou dvě hodiny, ky jsem měl sladce vypnuto a jel jsem pouze na vlně adrenalinu, který není ničím tlumen. Parádní relaxační zážitek, samozřejmě chápu, že kdo čekal inteligentní sci-fi, musel být zklamán. Ale chtít to zrovna od Míši je asi jako požadovat obřízku u sv. Víta. Už jsem někdy psal, že je Scarlett Johansson absolutně k SEŽRÁNÍ???(10.1.2007)

  • Cival
    ****

    Michael to má prostě v ruce. Nikdo neumí tak cool záběry na statické lidské tváře, nikdo nemá tak vypilované vizuály, které podporují experti na hlášky. U Ostrova jsem se ani chvíli nenudil a nebýt hodně brakového finále, připíchl bych mu bez rozpaků čisté čtyři hvězdičky. Takhle nějaký ten flíček posbírali, ale ani za boha jsem jich nenapočítal tolik, aby překryly skvělého Ewana McGregora a obrazově fantastický non-stop úprk, v němž akce protentokrát není cílem, ale pouhým prostředkem. Nutno podotknout, že bezchybně zpracovaným prostředkem.(18.8.2005)

  • Djkoma
    ****

    ... Omlouvám se, ale zamyslel jsem se proč má The Island tak hrozné kritiky a tak nízké tržby. Přitom jde o Bayův další film, který není horší než jeho předchůdci a má obrovský potenciál. V první polovičce filmu předvádí Bay něco na co u něj není nikdo zvyklí. Rozjíždí jízdu, která nemusí být akční jízda bez nutnosti pásu a mozku, ale možná poprvé (a naposledy) film, který se věnuje problémům a ukazuje chyby společnosti. Problematika a celé téma klonování by vydalo na desítky filmů, ale Bay použil to nejzajímavější a filmu daroval jeden velký dar. Potenciál. A jaký!!! Mít v hlavní roli Ewana McGregora, jehož hvězda začíná zářit jako zapalující se motory Bitevního křižníku z Hvězdných válek a Scarlett Johansson, která mě osobně poprvé ukazuje svou krásu v plném rozměru. Poprvé se na tuto slečnu dívám a chápu jeden citát z filmu o její fotce v Maximu:). Celý film je plný výborných hlášek. Např. Víte kdo je Bůh? To je ten co vás ignoruje, když k němu mluvíte se zavřenýma očima a sepnutými dlaněmi. Steve Buscemi není ve filmu jak je jeho zvykem příliš dlouho, ale stihne toho nakecat opravdu dost. Sean Bean jako vynálezce klonové technologie, který se chce stát "Bohem" je hodně uvěřitelný a temný. Bayův styl je však velmi patrný a jeho slavné přelety konečně získávají důvod a údernost. Proč se tu zabývám vizuální stránko vždyť každý Baye zná a ví , že zde je jeho síla.Celkový future styl je perfektní a v první půlce filmu není snad nikdo kdo by dokonalosti stylizace a barevné krásy nepodlehl. Všechno se rychle začne měnit a druhá polovička filmu odehrávající se převážně v LA roku 2019 je malinko slabší. Jedna honička připomíná lehce dvojku Mizerů (ano, scéna s padajícími počítačovými autíčky se vrací). Zde však film trochu ztrácí dech a hlavně padající R-ko je docela příliš(až uvidíte pochopíte). Konec je čistě Bayův(on snad jiné neumí) a uzavírá velmi dobrý film, který by se měl stát hitem letošního léta, ale bohužel nestal. Velká škoda, ale kdo za to může? Možná kritici, kteří Baye už pár let nenávidí a určitě diváci. Ti možná začínají více než komiksy číst filmové recenze a uvědomují se, že nejvyšší slast na světě není třetí coca-cola a čtvrtý MEGA popcorn. PS: všiml si nějaký znalec sci-fi podobnosti s filmem Loganův běh?(26.8.2005)

  • genetique
    ****

    Len preto, že je tento film Bayov, veľa ľudí sa bráni vyššiemu hodnoteniu, pretože vyšší princíp filmu bol badateľný. Keby to natočil s čistým štítom, verím, že sa tomu nevyhne. Pre mňa dokonca pretína líniu, na ktorej sú umiestnené pecky ako 'Minority Report', či 'I, Robot'. Taktiež film s hlbším zmyslom, asi najmysliteľnejší od Baya. Perfektná akčná nádielka a zároveň humánny podtón skvelé dopĺňajú sympatickí herci ako vraví -tron-, no opäť zas mi je ľúto že M. C. Duncan nedostal viac miesta. 85%.(28.12.2006)

  • Hal_Moore
    *****

    Po Skále jednoznačně nejlepší Bay. Michael nenatočil svůj tradiční bezhlavý akčňák, ale do filmu zakomponoval i jakousi vizi budoucnosti, která není až tak nereálná. Budoucnost zde opírá o problémy současnosti a to klonování. Samozřejmě nebudeme ušetření ani toho starého dobrého Baye. Akční scény jsou brilantně natočené, honička dokonce předčí tu z Mizerů 2. Hudba je taktéž na velmi vysoké úrovni. Celý dojem z filmu mi ale kazí nepříliš povedený závěr. Scarlett Jonansson je opravdu nádherná, Ewan McGregor roste v budoucí Hollywoodskou hvězdu té nejvyšší svítivosti a já nejsem vůbec proti.(31.12.2005)

  • - Prvni film Michaela Baye, který neprodukoval Jerry Bruckheimer. (don corleone)

  • - Hned po první honičce můžete vidět auto Lexus Concept. To bylo použito už při natáčení Minority Report. (cariada)

  • - Snímek byl za četný product placement velmi kritizován. Ve filmu se vyskytuje minimálně 35 produktů nebo značek (kreditní karty, boty, balené vody...). Michael Bay tím prý chtěl dosáhnout větší realističnosti. (KlárkaS)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace