Nastala chyba při přehrávání videa.
  • EdaS
    ***

    Bay jako by si tentokrát nevyjasnil, pro koho točí. Na nevázanou akční sci-fi pro puberťáky je Ostrov moc vážný a ambiciozní, na seriozní sci-fi ovšem dost hloupý. Citace Star Wars a plynové komory prostě nejdou dohromady. McGregor je sympaťák a Johansson krasavice nesmírná, ale tenhle film prostě drhne. Míša se naštěstí poučil a zjistil, kde je mu (i divákům) lépe.(21.4.2009)

  • Brouk
    ****

    Solidní akční podívaná, po rozporuplných reakcích od kritiků a lidiček jsem na k tomu přistupoval asi stejně jak zde popisuje Kleoptara... Pro mě byl Ostrov vypnutí se od reálného okolí na více jak dvě hodiny. Shhlédnutím Ostrova jsem tedy rozhodně neprohloupil a jak jsem již sdělil, přes dvě hodiny jsem v podstatě báječně relaxoval, to je celé a to podstatné. Ostatní věci neřeším, nemám důvod :-)(22.3.2006)

  • Shit
    *****

    Tohle a propadák? rozhodně ne! Myslim že to neni horší než předešlé filmy Baye. Jako obvykle se nedá čekat, že Bay udělá z tohohle filmu nějakou filmařskou genialitu, protože to by k němu ani nesedělo. Ve filmu Ostrov si zase zachoval svůj styl a do originálního a celkem promyšleného příběhu, zase nacpal úžasnou akci, ta jak se objevila, tak bylo hned poznat, že Bay je ve svém živlu a dokáže si s ní vyhrát jako malé děcko a dát jí dokonalou vizuální podobu. Stejně tak dobře si dokáže vybrat herce, Ewan McGregor i Scarlett Johansson pěkně zapadnou do příběhu a přitom je ještě Scarlett krásná, takže když se zrovna nic neděje tak je na co koukat. Neni to sice takovej akční nářez jako Bad Boys 2, ale Bay se za to stydět nemusí a nazývat to propadákem je blbost. NO tak druhý skouknutí bylo ještě lepsí, už jen kvůli Scarlett se to musí vidět(25.12.2005)

  • Adrian
    **

    Akýkoľvek náznak rozvinutia emócií a zaujímavého potenciálu, ktorý príbeh tohto filmu v sebe ukrýval ako aj s možnými presahmi, je spoľahlivo ubitý Bayovým režijným ne-vedením. Kopiace sa logické chyby (ktoré pri filme, vydávajúceho sa hlavne v svojej prvej polovici za seriózne sci-fi sú skrátka podstatné) robia z filmu u mňa jedno z "najblbších" filmových predstavení roka. Celok tak nezachráni ani pre režisérov štýl typická, obrazovo príťažlivá paleta farebnej štylizácie a prepracovaný mix zvuku. Navyše neustálym recyklovaním seba samého v kombinácii s novinkou v podobe "handy-cam" do prázdna vyšumievajú aj Bayove typické trademarky a v zobrazovaní akcie jeho epileptickosť v montáži už naozaj prekročila únosnú mieru. Bay očividne stráca prehľad o tom, v čom spočíva jeho sila a čaro pre jeho fanúšikov - v dobe, kedy aj vďaka systému tzv. "spider-cam" je možná plná kontinuita aj v tom na pohyb najzložitejšom zábere, v ktorom by práve Bayov vizuálny štýl o to viac vynikol, on samotný komponuje obrazy v pravom opaku - akciu fázuje do čo najväčšieho počtu doslova stotinových záberov, ktoré už z princípu nedokážu vygenerovať akékoľvek atraktívne obrazové kompozície. Bay týmto filmom viac ako inokedy dokázal, že je iba klipár, ktorý nedokáže natočiť čo i len trocha inteligentný film (Skala je v jeho prípade naozaj výnimkou, potvrdzujúcou pravidlo). V mojich očiach sa Bay týmto filmom stal režisérom, ktorý sa nielen stratil v svojom vlastnom štýle, ale navyše začal trpieť schizofréniou vychádzajúcou z bezradnosti nad výsledným spracovaním príbehu (seriózna sci-fi prvá polovica versus prehypovaná akčná druhá polovica).(30.8.2005)

  • Lynn
    ****

    Vizuálně dokonalá akční jízda. První, co mě napadá jako výstižný komentář k novému filmu hollywoodského floutka Baye. Ten se pokoušel, dle vlastních slov, dát svým postavám, potažmo filmu, nový rozměr. Nejsem sice kompetentní k tomu posoudit, na kolik se mu to zdařilo, přesto pro mě osobně má tento film několik podstatných pozitiv a negativ. Takže... líbila se mi vizuální stránka věci, například celý komlex pro klony, moderní L.A. roku 2019, auta a vůbec všechny bayovské hračičky. Líbila se mi autohonička s dynamickou kamerou. Líbilo se mi herecké obsazení - ústřední trojice v podání Ewana McGregora, Scarlett Johansson a Seana Beana - je opravdu silná co do kvality hereckého výkonu. Líbil se mi technik Steva Buscemiho, který perlil po celou dobu, co byl na plátně. Líbila se mi i hudba. A teď k negativům : velká škoda je, že tak vynikající námět Bay nedokázal plně využít - dovedete si představit, co by s filmem provedl například Tim Burton (temná atmosféra), David Fincher (napětí) nebo legendární Stanley Kubrick ? Ostrov je nádherné pozlátko, uvnitř však prázdné. A rozčilovat se nad spoustou logických chyb by bylo nošením dříví do lesa. Nicméně, nemohu popřít, že se mi to pozlátko líbilo a že jsem z kina ani neodcházela zklamaná, vlastně spíš mile překvapená, protože podle historek kolujících v zákulisí, jsem čekala hrozný průšvih. A tím Ostrov rozhodně není, vlastně vůbec není lepší nebo horší než ostatní Bayovy filmy.(16.9.2005)

  • - Spoiler: Epigenetická (DNA prenášaná) spomienka, s akou sa stretávame vo filme, je reálny koncept. V roku 2013 publikovaná štúdia potvrdila prenos fóbii, stresu a traumatických skúseností pokusmi na myšiach. (DJW)

  • - Tvorcovia filmu The Clonus Horror (1979), v ktorom sa taktiež množili klony na zber orgánov a celková koncepcia bola zhruba podobná, podali žalobu za porušenie autorských práv. Nakoniec však dospeli k dohode. (Greenpeacak)

  • - Ačkoliv se jedná o několikátý sci-fi film Michaela Baye, je jediný, který se odehrává v budoucnosti. (Chrustyn)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace