Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    ***

    Bayův pokus o jiný snímek než je u něj zvykem zůstal tak napůl cesty. Zpočátku zajímavě se rozvíjející scénář se nakonec ukáže tím nejslabším článkem filmu. Celou dobu ač se stále něco děje a střih je hodně zběsilý, tak jako by tomu paradoxně chybělo tempo. Přesto se díky vynikajícímu McGregorovi a precizní technické stránce jedná o nadprůměrnou záležitost, která je rozhodně více sympatická než-li předchozí Bayovi snímky, ale bohužel není zároveň i lepší.(5.9.2005)

  • H34D
    ***

    Vynikající námět, který by si rozhodně zasloužil propracovanější a myšlenkově hlubší scenáristické zpracování. Již po nějaké půl hodině filmu začnou docházet nápady a dříve poutavé prostředí začíná být lehce vyčpělé. Zážitek sice oživí chytlavá, drahá a celkově perfektně zpracovaná akce, jenže k danému filmu se v podstatě vůbec nehodí. Ostrov přichází s hlubokou myšlenkou, ale odchází jen s velmi povrchním zpracováním. Plány protagonistů jsou neskutečně naivní a fakt, že i přes to fungují je do očí b(l)ijící. To je opravdu tak snadné dostat se dovnitř i ven (se zbraní) multimilionového a přísně utajeného zařízení? Tato demence naprosto podkopává jinak velmi příjemný film... 6/10(18.9.2013)

  • Lynn
    ****

    Vizuálně dokonalá akční jízda. První, co mě napadá jako výstižný komentář k novému filmu hollywoodského floutka Baye. Ten se pokoušel, dle vlastních slov, dát svým postavám, potažmo filmu, nový rozměr. Nejsem sice kompetentní k tomu posoudit, na kolik se mu to zdařilo, přesto pro mě osobně má tento film několik podstatných pozitiv a negativ. Takže... líbila se mi vizuální stránka věci, například celý komlex pro klony, moderní L.A. roku 2019, auta a vůbec všechny bayovské hračičky. Líbila se mi autohonička s dynamickou kamerou. Líbilo se mi herecké obsazení - ústřední trojice v podání Ewana McGregora, Scarlett Johansson a Seana Beana - je opravdu silná co do kvality hereckého výkonu. Líbil se mi technik Steva Buscemiho, který perlil po celou dobu, co byl na plátně. Líbila se mi i hudba. A teď k negativům : velká škoda je, že tak vynikající námět Bay nedokázal plně využít - dovedete si představit, co by s filmem provedl například Tim Burton (temná atmosféra), David Fincher (napětí) nebo legendární Stanley Kubrick ? Ostrov je nádherné pozlátko, uvnitř však prázdné. A rozčilovat se nad spoustou logických chyb by bylo nošením dříví do lesa. Nicméně, nemohu popřít, že se mi to pozlátko líbilo a že jsem z kina ani neodcházela zklamaná, vlastně spíš mile překvapená, protože podle historek kolujících v zákulisí, jsem čekala hrozný průšvih. A tím Ostrov rozhodně není, vlastně vůbec není lepší nebo horší než ostatní Bayovy filmy.(16.9.2005)

  • Gilmour93
    **

    Ano, chci mít se Scarlett Johansson dítě, ale to nic nemění na tom, že Ostrov je jen Blade Runner pro abonenty časopisu Esquire a popíječe Pepsi zaslepené touhou se bavit. Holt, někdy je lepší inteligenci postrádat, než předstírat.. Říkejte tomu třeba předpojatost, ale vše, co u Baye nesnáším, jsem tady zase našel. Sebevědomá povrchnost, patos, laciný humor, triková nabubřelost, neschopnost poznat míru. Jen s ním zažiji ten pocit, že tak mnoho smyslových podnětů mi dá ve finále tak málo. Je zajímavé, že právě Ostrov má hlavní postavy příběhu tolik podobné podstatě jeho tvorby. Klient je divák, výrobcem produktu skvostný Michael a naklonovaným produktem je pak kasovní trhák, u kterého si publikum slastně mlaská a přitom po světě pobíhá "originál", ve všech svých nedokonalostech a upřímnosti možná mnohem přitažlivější. No nic, v tuto chvíli mám za sebou jeho kompletní filmografii a cítím se vskutku navýsost pobaven. S trojkou mizerných blbečků, nebo čtverkou chrabrých robotků by však té zábavy už asi bylo na mě přespříliš.. Abych jen Baye nehanil, jedno se mu musí nechat. Má dokonale zmáknuté akční scény z prostředí rychlostních komunikací a kdyby snad v Americe někoho napadlo jít ve stopách německých kolegů, byl by on tím jediným možným autorem pilotu k seriálu Chřestýš 12..(2.1.2013)

  • Lateef
    ****

    Peklo zase jednou neudrželo ďábla Baye pod zámkem a ten tak stihl vypustit do světa další odzbrojující porci monstrózní akce, podmanivých tónů, coolových záběrů, efektní kamery a také nezbytných žánrových klišé. Velkolepá akce by Bay: vzduchem létají vlakové nápravy, které s neochvějnou přesností zasahují nablýskané automobily, a dále futurististická hbitá žihadla Černé vosy, jejichž letové trajektorie se často kříží s nadzemkou hromadné dopravy, či s městskými budovami. Steve Jablonsky namixoval nehorázné skladby a závěrečná My name is Lincoln působí neskutečně "freedomovsky". Bay zde potvrdil další svoji neobyčejnou schopnost: nikdo na světě neumí vytřískat z obyčejných věcí tak mrazivé záběry. Navíc v kompozici s hudbou jsou to povětšinou záběry nezapomenutelné. Občas se do filmu vkrade smítko nelogičnosti a klišovitosti, avšak pro tu ohromnou schopnost bavit lidi, kterou Bay disponuje, mu tyto drobnosti rád odpustím. 90% 126 miliónů dolarů(rozpočet)/163 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)(15.4.2006)

  • - Když Gandu 3 Echo (Brian Stepanek) poškodí výtah, říká, že je v zařízení už 7 let. Výherce v té scéně je Starkvader 2 Delta (Michael Clarke Duncan) a tvrdí, že byl v zařízení pouze půl roku. O pár chvil později najdou nového člověka, který je generace Foxtrot. Později ale Lincolnovi (Ewan McGregor) technik vysvětluje, že když je generace Echo, znamená to, že je naživu 3 roky a generaci Delta jsou roky čtyři. Gandu by tedy měl být generace Alfa a výherce z výtahu by měl být generace G, nový nalezenec pak G či H. (johnnymay)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 11. července 2005 v New Yorku. (Varan)

  • - Při automobilové honičce byla zničena velmi drahá kamera. (cariada)