Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvacetiletá Laura, redaktorka bulvárního ženského týdeníku Vyrovnaná žena, si v metru všimne na reklamních tabulích milostného dopisu, který je podepsán Oliverem. O stejném dopisu se baví ženy v kadeřnictví, kam má namířeno. Je mezi nimi i její matka, rozvedená překladatelka Jana, která nesnáší české muže. Její první láskou byl egoista Pažout, kterému nikdy neodpustila, že přišel do divadla pozdě, a navíc ve svetru. Neuspokojil ji ani první manžel, který sice sehnal byt, ale jinak byl stejný buran jako Pažout. Naštěstí onemocněl rakovinou a zemřel. Od té doby Jana hledá toho pravého. Hledá ho i Laura, která vypráví, jak se před dvěma lety seznámila v Tatrách s Oliverem, osamělým starším mužem. Po jedné schůzce skončí s Oliverem doma, překvapí je matka a dostane hysterický záchvat, protože v Oliverovi pozná Pažouta. Okamžitě ho vyhodí. Laura přistihne na vánočním večírku Olivera v objetí s bývalou přítelkyní, ale on si ji usmíří poukazy na Kanárské ostrovy. Po roce se však v jejich vztahu objeví první trhliny a hádky... (TV Nova)

(více)

Recenze (759)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Předpokládám, že většinu svých vad a neduhů podědil Renčův film již od své předlohy, dokázat to ovšem nemohu, neboť jsem nepřečetl jedinou Vieweghovu knihu a s takovou již nejspíš ani nepřečtu. Kdysi mi bylo jeho dílo představeno kamarádem jako nápaditě glosující současnou společnost, taková lehká a zručná satira o té naší nove polistopadové skutečnosti. V jistém ohledu je právě to jedním z prvků, které jsem z Románu pro ženy (chuděry ženy, mimochodem) cítil, jenom jsem si slovíčko zručná nahradil slovem chtěná. Můžeme vůbec brát vážně takovou satiru v díle, které je nevkusně prostoupeno product placementem, ve které milostný dopis nabývá forem reklamy, která je přece tak upřímná (čti vykalkulovaná), které je samo nestydatým představitelem toho, co chce zesměšnit? Mnohé aspekty naší doby, které si film bere na mušku a které si to zaslouží, jsou navíc karikovány tak hrubě a (ná)silně, až se jejich podobnost se skutečným "společenským jevem" téměř zcela smazává. Výsledkem je jen bžunda, které se nedá smát. Inu, film je spíše příznakem určitého kulturního úpadku než jeho glosátorem. Karikaturou není ve filmu však jen společnost, ale i jedinci, ze kterých se skládá, protože právě oni mají demonstrovat příslušné "jevy". K ničemu jinému ostatně sloužit nemohou, protože jiné než k tomu určené vlastnosti nemají. Schválně se pokuste popsat si ony postavy... Matka? No to je ženská, která mluví doma anglicky, nesnáší Čechy a snaží se ulovit cizince. Rickie (už to jméno, které obludně křičí: "Já jsem frajírek!")? To je chlápek přes mobily, děsnej vůl. Laura? To je normální holka, co nejdřív randila s tím, pak s tím a nakonec tím... Věty jako: "Rickie miluje Lauru a matka má starost o dceřinu budoucnost," člověka napadají až na posledním místě. A konečně je třeba říci, ze marná snaha o vyřčení hlášky není inteligentním dialogem, který slibuje obsah. Přesto večer strávený s Románem pro ženy hodnotím pozitivně, protože jsem se plně mohl soustředit na vychutnávání vynikajícího čaje Mi Lan Xiang, aniž by mě vyrušoval nějaký film tím, že by bylo třeba se na něj soustředit. Téměř odpad. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Happyend násilně naroubovaný na mustr britských romantických komedií, herecký trojlístek posazen k jednomu stolu v laciné narážce na Pelíšky a hlavně prázdná Laura. Zuzana Kanócz vyšiluje na posteli, ukazuje svoje přednosti, ale náboj nemá, navíc svou naivitou se řadí k šíleným postavám Něrgešové a hlavně křečovité matky v odporném podání Simony Stašové. Kdo se nechá odradit úvodní sekvencí z letiště, udělá dobře. Nebýt charizmatického Vašuta, jdu níž. Veleúspěšnost toho patvaru mi bude navždy záhadou. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No ze by to bylo nejak uzasne abych si kuli tomu precet knizku tak to ne, ale dobre jsem se u toho bavil. Hlavni trojice to zahrala velmi dobre, ale nejlepsi mi prisla Simona Stasova. Skoda, ze nedostal vic prostoru Miroslav Donutil, protoze dat tak dobremu komikovi jen par minut ve filmu behem nichz jenom stoji na balkone mi pride malo. Podle me to je jedna z nejlepsich komedii co u nas posledni dobou vznikly hlavne diky mnozstvi vtipku, u kterejch sem se fakt dost nasmal. Skoda, ze ma film nekolik hluchych mist - uvod kdy vypravi s kym chodila atd. je fakt dost dobrej a plnej vtipu, ale potom uz je to spis romanticke, ale porad hodne zabavne. A nektery vtipy jsou fakt nezapomenutelne. Me se to libilo hodne, takze 4*. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Už dlouho jsem nezažil takový rozpor mezi mým očekáváním a výsledkem. Podle ukázek, recenzí a fotek jsem čekal vkusnou romantickou komedii á la Deník Bridget Jonesové, tipoval jsem, že mě bude bavit Simona Stašová a že budu těžko snášet Marka Vašuta. Všechno je jinak. Stašová je brilantní herečka, ale tentokrát mě vůbec poprvé zklamala. Zřejmě až moc ochotně plnila přání režiséra, takže se svíjí v přehrávací křeči, stejně jako hejno vytlemených jezinek z kadeřnictví nebo stále trapnější slečna Něrgešová. Vinou podivného líčení a snímání filmu (asi přes nějaký barevný filtr) navíc vypadá, jako by ji vytáhli po deseti letech z kýblu s octem. I Vašut mě překvapil, tentokrát příznivě. Bylo by snadné udělat z Olivera narcistního egomaséra, který efektně usrkává víno mezi jednotlivými "životními moudry", blahosklonně směřovanými k Lauře. Ale Vašut ho kupodivu nezahrál jako Vieweghovo alter-ego a s výjimkou ěkolika scén, kde fakt neměl co zahrát, působí nakonec nejuvěřitelněji z celého filmu, který je jinak nevkusný jako reklama na dámské vložky. Neumím si představit, že by se Román pro ženy časem zařadil do zlatého fondu, z jakého se cituje a vysílá se každoročně v televizi. Renč ten film natočil spíš jako sezónní zboží, které přežije s bídou dvě reprízy. 40% ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

První film natočený v produkci komerční TV NOVA, také to tak vypadalo! V podstatě bez nějakého většího a souvislého děje a po vzoru ! Dvojice Michal Viewegh (vlastní román) a Filip Renč se tedy moc nevyznamenala. Asi jsou oba dva moc dobří kamarádi že do takové věci šli. Renč mu dal možnost zfilmovat jeho oblíbený román, ale na druhou stranu jaký je ten jeho román vůbec v knižní podobě? Zná to tu vůbec někdo? Nicméně tady u nás se z toho stal pomalu jak je už zvykem trhák roku. Na filmu jsem v podstatě nenašel nic co by mě trochu více zaujalo a dokázal jsem se do toho vžít. Ještě jakž tak za něco ušel Saša Rašilov ml. Ani obvykle krásná francouzská hudba mě tentokrát nějak nedokázala vzít, nevím nějak mi tam v určitých dějových částech nezapadala, no zkrátka se nehodila. Pro jakou věkovou kategorii je tedy film určen? Spíše asi pro naše ještě náctileté spoluobčany a pro typicky malého spotřebitelního konzumenta TV NOVA a všech jejich slátanin. Jedna hvězda za trochu erotiky a druhá za snahu, která se rozhodně tomuto filmu a těmto tvůrcům nedá upřít. Asi to bylo opravdu určeno dle názvu výhradně jen ženám, mě jako chlapa to nechytlo natož aby mě to nějak oslovilo. Proto se ani nedivím poměrně vysokému hodnocení od zdejších uživatelek. Po prvním shlédnutí tedy v uvozovkách jen 2/5*=35%. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

O tři dny později si už ani pořádně nepamatuju, o čem to bylo a to je s podivem, protože třeba Francouzský polibek jsem neviděl nejmíň rok a dokázal bych některé dialogy odříkat zpaměti a spoustu scén vidím před očima. Román pro ženy není špatný, protože aspoň nenudí. Ale vtipy autoři pasují až příliš často až příliš na sílu. Některé věci jsou naprosto zbytečné (kadeřnice, o jejichž časovém určení si nejsem jistý dosud). Srovnání Radya se Sexem ve městě je trefný, až na to, že Sex ve městě je přeci jen ještě o něco dál a to tím lepším humornějším, více feminističtějším a sakra vulgárnějším směrem. Postavy tu nejsou nic moc, možná až na Vašutovu, zbytek je naprosto nezajímavý. Herecky ale exceluje Simona Stašová a to hlavně v části, kdy se dozví a sžívá s Pažoutem a Stella Zázvorková když se zblázní a zničí stromek. Hlavní hrdinka je povrchní až to bolí, zamilovává se málem každý den a pokud je to archetyp průměrné dnešní dívky, vstoupím radši do kněžského semináře. Vieweghovy knížky jsem nikdy nečetl, jejich adaptace jsem sice viděl, ale taky mě nebraly. Jeho smysl pro humor mi přijde příliš strojenej a napasovávanej. Jo a Něrgešová by měla zůstat v Superstar. Na to se nedívám a tak nebudu muset přivírat oči. A tak zůstává jen dobrý dojem z Marka Vašuta a jeho charismatickýho pětačtyřicátníka ve formě. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Nazdar, Lauro. Musím bohužel konstatovat, že ani dnes nevypadáš vyrovnaně." Pokud se mám k tomuto snímku vyjádřit naprosto odborně, tak nejhezčí byla Laura. A asi taky nejméně zábavná, protože světoběžnická maminka, prostatik Pažout, nesmělý balkónista Žemla a zejména rýpavý Hubert hlásili o několik levelů výše. Já jsem sice nikdy nečetl Vyrovnanou ženu a místo vagíny mám takový podivný chobůtek, ale přesto si troufnu tvrdit, že tento román je tak trochu i pro mě. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Načančaný ale hloupý film s hrdinkami, které nejsou sympatické a které mě zhruba v půlce přestaly zajímat. Viewegha jsem čítával, ale kvalita jeho prací jde nezadržitelně dolů. Navíc, pokus o českou romantickou komedii (a věřím, že žádné vyšší ambice tu nebyly) mi nepřišel příliš romantický. Renč je zručný filmař, respektive režisér reklam, a podle toho snímek taky vypadá - product placement ve své ryzí podobě. Kamarád, co dělá do marketingu, mi vyprávěl, že u nich tvůrci skutečně nabízeli svůj Román jako reklamní prostor. Opravdu vtipných situací je tu pomálu, člověk většinou jen zvedne obočí jako "To že mělo být legrační?" Co film zachraňuje je výkon Simony Stašové a částečně taky Marka Vašuta. Původně jsem chtěl být shovívavější, ale s týdenním odstupem vidím Román jako dvě zcela promarněné hodiny (filmového) života. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Moc jsem toho nečekal a nakonec to bylo docela zábavný. Herci hrajou nadprůměrně, hlavně na to že to je českej film, teda až na Vašuta, ten mi tam nějak moc neseděl i když se nedá říct, že by byl nějak příšerně špatnej, ale prostě se tam nějak nehodil a taky Něrgešová nebyla nic moc, ale ta tam byla spíš jako taková vtipná postavička a moc často se tam neoběvovala, ale jinak mě svým výkonem docela zaujala Zuzana Kanóczová, kterou jsem před timhle filmem nikdy neviděl a předvedla tam celekm překvapivě dobrej výkon. A ještě k tomu tam nebyly žádný blbý cajdáky, ale tu a tam i dobrá hudba. Pro mě to bylo docela překvapení, ale knížky od Viewegha stejně číst nebudu ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Ne že bych se párkrát nezasmál, ale téma filmu mi bylo velice vzdálené. Od Viewegha jsem nikdy nic nečetl a nehodlám s tím začít. Oproti Rebelům Renč značně polevil. Herci vesměs ujdou (s výjimkou Laďky "Mončičáka" Něrgešové, kterou si tam zřejmě dosadila N@va a jejíž herecký výkon je asi stejně "kvalitní" jako její moderování SuperStar). Až to N@va bude na Nový Rok 2006 s velkou pompou vysílat, tak se už dívat nebudu. ()

Dudek odpad!

všechny recenze uživatele

Pár povedených vtipů, větší množství reklam, průměrný scénář nedává dostatek hereckého prostoru... Komedii chybí komediální prvky a romantika jakoby bylo zamlžená... bůhví čím. Jinak řečeno nemám rád ani autora scénáře, ani režiséra a tento film mi jen stvrdil, že nechybuji. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Renčův film o nevyrovnané redaktorce Vyrovnané ženy a mužích, co to nemají srovnané, je opravdu vhodný snad jen na vyplnění čekací doby u kadeřnice při dělání melírku.. Bylo by chybou brát tuto lacinou sondu do partnerských vztahů bez nadsázky a přitom si rozhořčeně masírovat dotčené mužské či ženské ego. Hlavním problémem je pramálo skutečně nepodbízivé vtipnosti a na tom Román pro ženy shořel jako papír. Vašut hrál jako by byl v Ruské ruletě s Kaiserem a Lábusem, Stašová přehrávala a Něrgešová herectví neúspěšně předstírala, takže nakonec nejvíce zaujala figurína Humphreyho Bogarta před bistrem Casablanca, která ví, že mlčeti je někdy zlato (viz. úsporná role Donutila). ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Hodně nevyrovnaný film. Nejdřív jsem se docela slušně bavil (trefné vtípky s Honzou Svěrákem nebo "čvachtáním"), ale pak začalo ubývat humoru, moje sympatie k hlavní hrdince se stále více tenčily, některé roličky mě neuvěřitelně iritovaly, takže nakonec mi z postav přišli snesitelní už jen Oliver a Žemla (největším zklamáním pro mě byla jednoznačně Stašová se svým vlezlým přehráváním). Závěr možná hezký, avšak silně mimo realitu, takže jediné co v tomto díle překračovalo nadprůměr byl výborný soundtrack, ale jenom ten mi na udělení vyššího hodnocení nestačí. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Sbírka hollywoodských klišé (dokonce i s naprosto dementním, nijak neodůvodněným závěrečným během k životní lásce. Prostě, aby měl divák-debil pocit, že o něco jde.), ověnčená vieweghovskými "životními blafy", z jejichž lacinosti je mi místy vyloženě na blití. Anebo jsme skutečně dospěli do doby, kdy se mají divačky rozplívat nad životními krůčky vypatlané, rádoby nóbl husičky, které stačí lehké svrbění xxčky a hádka s boyfriendem, aby začala roztahovat nohy jinde a následně se divila, že podobně sbalenému chlapovi nestojí ani za zavolání? Xxčky, jíž se odprošuje zájezdem za sedmdesát litrů? Za co? Kvůli jedněm výstavním trojkám a plný hubě rádoby sofistikovaných keců o tom, kdo je šik, kdo intelektuální snob a komu se vyplatí podržet? (zn. hledejte týpka, co drží skleničku za nožku a je nedbalý elegán) Amerikanistka Stašové a análem stvořená feministka Něrgešové jsou potom už vyloženě na ránu do rozkroku. Alespoň že vizuál a Renčova režie stojí zato. Jinak by to bylo na pískot, pane V. 3/10 P.S.: Není nad kadeřnice s předpotopními účesy dělající na hlavách zákaznic nejnovější módní výstřelky. WTF?! ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Vůbec mě to nebavilo, ten Viewegh poslední dobou zdaleka neznamená kvalitní podívanou. Tragičtí Účastníci zájezdu, téměř na stejné úrovni Román pro ženy. Vašut nehraje, jen háže rádoby drsně směšné hlášky a šklebí se na celé kolo. Co tam dělala Něrgešová nechápu už vůbec, snad jediný kdo hrál, byl Donutil (který se tu objevil celkem na ani ne deset minut) a vlastně i Stašová. Tímto si mě Renč nezískal. Lechtivých scén pomálu a když už nějaká je, za moc nestojí. To samé se dá říci o scénách vtipných (čestnou výjimkou budiž svetr v divadle). Ne, stále si stojím za svým když říkám, že český film poslední dobou nestojí ani za tu pověstnou zlámanou grešli. Snad poslední kvalitní film, který jsem měl možnost shlédnout byly Želary, a to už je přeci jen tři roky zpět. ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

Ač je to velká škoda, nemůžu "Románu pro ženy" přisoudit vyší hodnocení (i když jsem uvažovala mezi 2 a 3*) a nakonec dávám 2*. Mnoho scén a dialogů je sice vtipných, ale to je jediný klad filmu. Herecké výkony kromě Marka Vašuta a Simony Stašové jsou totiž příšerné - všechny představitelky ženských postav (hlavně osazenstvo kadeřnického salónu) silně přehrávají, mužské postavy jsou zase nemastné neslané. Hudba by nebyla špatná, písničky Evy Frühlingové a Support Lesbiens se mi celkem líbily, jen ten ústřední motiv je (díky příliš časté reklamě) dost ohraný. Co se týče scénáře samotného - knihu jsem nečetla - divák není udržován v napětí, protože charaktery postav nejsou pořádně vykreslené, postavám chybí motivace a jejich jednání se zdá tudíž nesmyslné. Alespoň režie zůstává svižná a stopáž nepřesáhne rozumnou mez, takže se divák nezačne nudit. Nicméně mohlo to dopadnout lépe, pokud soudím ze starších adaptací Vieweghových románů (Báječná léta pod psa, Výchova dívek v Čechách). ()

Brouk 

všechny recenze uživatele

Jakmile S.Stašová vběhla co vběhla... vplula!!! a jak!!! do letištní haly, byl jsem lapen. Filmové hlášky a k tomu herecký výkon Stašové (už jen za to jak nádherně s odzbrojující mimikou položila obyčejnou otázku „co budeme papat, děti?“ a s noblesou sobě a roli vlastní v restauraci zatoužila po Diazepamu) mně rozkmitaly bránici (bravo) jak už dlouho ne Noblesně nonstop přiopilý Vašut alias Oliver byl sympatický a zábavný, Zuzana Kanócz je taky v pohodě (a zajímavá :-). A obzvlášť oceňuji výkon M.Donutila! To byl výkon! V pohodičce si natáčecí dny pokuřovat na balkónku, pak sdělit jednu větu holou mírně rozvitou a shrábnout apanáž za jednu z hlavních rolí, to je machrovina :-)) Muzika vcelku seděla (Iva F. a S.Lesbiens), ale tragický až trapný herecký výkon n@váckého diblíka L. Něrgešové (já fakt nemám rád estrádní N@váky, můj problém - uznávám) a byl to vlastně vůbec herecký výkon? Hnus fialovej brrrr. A zrovna tak tropico tragéd Hubert no nic vrána k vráně sedá (třeba to tak měli odehrát, tyhle podivné nerealistické figury) Ač v podstatě Román pro ženy má být a chvílemi určitě je dobrá a inteligentní komedie, která je prošpikována mimořádně skvělými hláškami a moudry (o jejich zlidovění ani na okamžik nepochybuji) a podpořena excelentní Simonou Stašovou (dejte jí Lva, právem si ho zaslouží!!!!) na mě zapůsobila kupodivu svou atmosférou ponuře (přitom jsem se mnohokrát od srdce a dlouze zasmál) a trochu uměle a nereálně (což by u příběhu za současnosti být asi nemělo) zejména kvůli nevyrovnanosti postav. Vzhledem k tomu, že jsem předlohu nečetl, byl jsem tudíž „podlehnut“ marketingové kampani, která film předcházela, tak jsem čekal asi možná něco jiného kdo ví já sám v tom nemám úplně jasno ()

Související novinky

Český lev 2005

Český lev 2005

27.02.2006

V sobotu 25. února 2006 proběhlo v paláci Lucerna předávání 13. ročníku výročních filmových cen České filmové a televizní akademie, Český lev. Podle všech očekávání si pro nejvíce sošek přišli lidé,… (více)

Reklama

Reklama