Komentáře uživatelů k filmu (1 347)

  • POMO
    ****

    Komorne poňatý, no emocionálne chadný a dejovo príliš skratkovitý letný blockbuster. Našťastie však s takou dávkou hororového vzrušenia, že nejde nepriasť blahom. Technicky brilantný diamant, pri ktorom mi srdce búšilo ako divé a po ceste z kina som paranoídne kontroloval oblohu. O nič iné tu tvorcom ani nešlo - iba nás previesť sériou scénok, z ktorých polovica síce plače po hlbšom scenáristickom rozvynutí, no ich vizuálne a zvukové prevedenie (Spielbergova réžia + Kaminskeho dokumentaristická kamera = zlato) nás paralizuje a pribije do sedačiek. Byť sympatickejších postáv a možnosti poriadne sa s nimi zblížiť, mohol to byť film roka. Takto, ruku v ruke s chýbajúcim predposledným kotúčom, zostáva "iba" enormný úžas s jednotlivostí (niektoré scény budú inými filmármi citované a napodobované).(2.7.2005)

  • kleopatra
    ****

    Narozdíl od filmu se já vyjádřím zcela nudně, nač další "rozborku"........ Tom byl dobrý, ale protože Magnolií si nasadil obrovskou laťku, malý kousek mu tady chyběl. Dakota je óbrtalent, přesto je už mírně předakotováno. A našly by se další prkotiny. Pro mě je ale podstatné, že "zvuky" a "obrazy" v tomto fantastickém filmu, byly - nevím, jak je to možné - tytéž, které mě kdysi dávno děsily i v knize.(4.7.2005)

  • KevSpa
    ***

    Co ten konec, proboha? A ty tuny nelogičností! Jasně, je to katastrofický film, který se nedá brát smrtelně vážně, ale režisér tak zvučného jména by si takovéto boty ve svých filmech snad mohl odpustit. O místy přehnaném sentimentu a zbytečně hysterické Fanning (co to provedli s nejlepší současnou dětskou herečkou?) raději pomlčet. A přitom v první půlce měl film našlápnuto stát se jedním z nejlepších blockbusterů letoška. Nestalo se...(28.6.2005)

  • Cival
    ***

    Konec sice koresponduje s knihou, ale to nic nemění na jeho studenosti. Do té doby víc než fajn. Závěr to pohřbil, i kvůli tomu, že se Válka promění ve Spielbergovu skoro-klasickou oslavu rodiny, smáčenou sladkými slzami. 70%(27.6.2005)

  • Houdini
    ****

    Oscar 3 nominace: Zvuk, Střih zvuku, Vizuální efekty(4.2.2006)

  • Lima
    ****

    Podívaná, která má vyšší ambici, než jenom děsit. Tou "přidanou hodnotou" jsou zde scény, které přinutí člověka přemýšlet. Jakoby si Spielberg nedělal iluze o lidech a o jejich schopnosti pomoci bližnímu, když jsou v roli "lovné zvěře" bojující o holé přežití. To je patrné ve skvělé scéně, kdy dav lidí, i pod vlivem davové psychózy, lynčuje Ferrierovu rodinu. Nebo. Má právo člověk zabít bližního, pokud tím pomůže své rodině? Co bychom v podobné situaci dělali my sami?___O válku tu vážně nejde. Spíše o komorní drama, kdy je vše nahlíženo očima Cruisovy postavy. Proto nevidíme masakry v jiných městech, proto nevidíme bitvu na kopci, protože Ferriero stojí pod ním a proto mi přijde logický "rychlý" závěr. Kdybychom totiž měli nahlížet na postupnou skázu mimozemšťanů v globálu, bylo by to v rozporu s původním konceptem filmu jakožto komorního dramatu - osudu jedné rodiny. Navrch žádné americké vlajky, žádný hrdinný prezident ve stíhačce, prostě radost pohledět. Snad jen těch pár nelogičností zamrzelo a pak kdyby Spielberg trochu přitlačil na tragičnosti osudu Ferrierovy rodiny, v rozporu s happyendem, to by byl teprve hardcore. Pětihvězdičkový hardcore :o)(3.7.2005)

  • Galadriel
    **

    Pro mě jde o jedno z největších zklamání od Spielberga. Nebudu nadávat jako ostatní na konec, protože nebyl o nic horší než zbytek filmu. Můžete namítnout, že jde o katastrofický film, ale i v něm bych ráda vyděla alespoň nějakou logiku a děj, obzvlášť pokud ho natočí Steven Spielberg. Ve filmu nejde o nic jiného, než ukázat, jaké dělají dneska počítačoví mágové krásné triky a jak umí lidé být krásně hysteričtí a ohromně křičet. Argumenty, že jde o odvahu, protože se nikde neničí národní symboly jsou trochu přitažené za vlasy. Nějakou alespoň minimální myšlenku, děj nebo jakýkoliv záblesk invence jsem opravdu hledala marně. O to víc mě pak mlátily do očí spousty logických chyb, vyjmenovávat je nemá cenu, to bychom tu byli ještě zítra. Tak abych to neprotahovala - pro mě obrovská nuda, která je, když už bohužel nic jiného alespoň pěkně vizuálně ztvárněná a ve které moc dobře hraje (tedy pokud zrovna neječí) Dakota Fanning ale i Tom Cruise. Velmi podprůměrný film obecně a na Stevena Spielberga naprostý brak.(13.12.2005)

  • Tsunami_X
    *****

    Pokulhávající logika a faktické chyby trochu sráží formalistické orgie, které se pod pevným režijním vedením stávají jedním z největších sci-fi zážitků celé historie filmového plátna. Na obtíž je zde bohužel i tradiční lpění na patetickém familiérním vyústění, jež vás sice šokuje, ale v trestuhodně negativním slova smyslu. Archaické uvažování protínají psychologické sekvence, které těží z bravurně vedených herců, naproti tomu horrorová pasáž o uvědomění, bez hlavy a paty, nemůže najít oporu ani v dotyčných superhvězdách. Dojem silné konzistence však naštěstí zůstává a snímek je jeden z těch šťastných případů, kdy srdce zatemňuje mozek a recipienti, kteří budou na tuto hru ochotni přistoupit, nezůstanou neodměněni.(12.7.2005)

  • Gemini
    ****

    Proč to ten člověk pro boha živýho (nebo dohromady?) pořád dělá? On (Spielberg) snad v sobě vážně má gen, který ho nutí zazdít výbornou práci nějakým happyendovým výblitkem a děsně hlubokým lidským moudrem úplně nakonec. Ale i když mě ten konec opravdu znechutil (a nemyslím konec jako ten VELKÝ konec - Wellse jsem četl a nemám vůči zdejšímu ztvárnění sebemenších výhrad - ale ten malý Cruiseovský konec), tleskám panu režisérovi za lahodné vykreslení apokalypsy a chování lidských individuí v ní k jejich smůle zúčastněných. Obzvlášť deset minut před a po trajektu stojí za to; ale i ten zbytek, v němž teda chudák malá Dakota nemá na práci nic jiného než brečet a ječet, dává pocítit léty tvrdé dřiny trénovanou ruku pana tvůrce. Tu samou ruku, která pak prostě musí nechat zrovna tu důležitou postavu zachránit a hrdinsky zazářit v dešti handgranátových střepin tam, kde chvilku předtím všichni jen laxně zírali na hodně nepříjemnou smrt jiných, z hlediska vztahu člověka k člověku naprosto stejně bezvýznamných postaviček. Life's a bitch, a tak přes všechen svůj odpor prostě budu muset dát těch 80%, i když se na tuhle Válku Světů velmi pravděpobně už nikdy nepodívám.(25.3.2008)

  • Tosim
    *****

    Nejvíce mi vadí, že mnoho recenzentů a možná i diváků, píší, že poprvé máme možnost sledovat mimozemskou ivanzi "zezdola" či "očima obyčejné, běžné rodiny". To všechno už tady bylo. To se však týká spíše přístupu ke snímku, ne kvalit. To, co je mezi prologem a epilogem je tak úchvatné, dechberoucí a neuvěřitelné, že to vše ostatní přebilo. Pár nelogičností se najde, nejsou jich však tuny. A autor knižní předlohy by se měl ctít v dobrém. Což je tady dodrženo. Ten závěr by se také dal nazvat "starosvětským v novém kabátu." JSME JEŠTĚ NAŽIVU?(9.7.2005)

  • lebowski
    ***

    Hodně velké zklamání,příběh naprosto jednoduchý,zajímavá akorát uvodní půlhodina. Zkusil jsem na to kouknout podruhé v klidu domova a objevit co na tom někteří lidé vidí,bohužel bylo to ještě horší,závěr to korunuje. Snad Spilberg znovu natočí něco zajímavého.(3.11.2005)

  • Radyo
    ***

    Mám být upřímný? Tak jo. Spielberg nepřekvapil. Ve světle jeho posledních snímků sice ani nezklamal, ale to je na režiséra jeho formátu málo. Válka světů je prostě opět jeden typický popcornový film, jehož cílem asi bylo především pobavit, ale to se mu tak úplně nepovedlo. Respektive úplně marné to nebylo, triky super, atmosféra místy docela hustá, zvuková stránka filmu byla taky dobrá. To je ale aspoň pro mě osobně trochu málo na film, jenž aspiruje na trhák roku. Dějové nelogičnosti raději ani nekomentuju, ve sci-fi žánru bývají většinou pravidla logiky o něco uvolněnější, hlavně ale ten film postrádal určité kouzlo, skoro bych řekl charisma. No, nedá se nic dělat, Steven už se holt definitivně přežil a v současné formě jen splývá s davem dalších podobných blockbusterových režisérů. Do budoucna budu muset u jeho filmů snížit míru očekávání o něco níže...(9.4.2009)

  • Enšpígl
    ***

    Když jseme si dočetl knižní předlohu, měl jsme pocit že na stránkách probíhala válka světů, po skončení filmu jsem měl pocit, že probíhá hororové psychologické drama promíchané akcí. Tedy velmi solidní kombinace. Nečíst knihu fláknu tam o 1* více.(16.7.2006)

  • Djkoma
    ***

    Všechny ty 4 nebo 5 hvězdičkové kometáře a hodnocenní mi přijdou hrozně vysokáí. Ten film nemá na 4* a už vůbec ne na 5. Spielberg je pan režisér, uznávám, ale to jsem věděl už dříve. To, že vykrade pár filmů (jurský park-ufouni ve sklepě a jejich procházka, Den Nezávislosti-viz. níže) není od génia jeho formátu moc hezké. Nejhorší však je, že vzal Válku světů od H. G . Wellse a přepracoval ji k obrazu svému a přesto ponechal původní konec, kterýve filmu vyzní naprosto podělaně. Film vám řekne bez znalosti knihy asi tak polovičku toho co by jste měli vědět. Strčit 3 postavy z knihy (Ogilvyho-vědce, vikáře a dělostřelce) do jedné osoby hrané Timem Robbinsem je nejstupidnější nápad co jsem kdy viděl. Jeho postava je ve filmu pár minut a jediný její smysl je ukazát, že Tom Cruise udělá proto aby žil cokoliv. Spielbergův úžasný cit pro kameru a celkové audio-vizuální vyznění filmu se nedá popřít, ale nemůže zachránit film. Je krásné se v některých chvílích na to dívat, ale min. ve dvou scénách (např. Cruise utíká před prvním strojem) je bluescreem až amatérsky patrný(a nebo ho vidím jen já:-)). Stroje jsou více ve future stylu než by měli být, ale budiž avšak to co předvedl Spielberg s ufony, které oproti knize hodně předělal, je neodpustitelné. Podobnost s postavičkami z Dnu nezávislosti je až neuvěřitelně velká. Bud pan Spielberg nemá fantazii nebo si myslí, že už více povedení být nemohli. V knize se ufoni pohybují ztěžka působením vyšší gravitace a jsou popsáni více děsivě. Jedna z velkých chyb může být i čas kdy se nám ukáží roboti ve své plné kráse. Po asi 10 minutách filmu se už rozjede celý kolotoč zabíjení laserovým paprskem. Bitvy většinou bud mimo obraz nebo v malé televizi asi ušetřili velké peníze, jiný smysl v nich nevidím. Nelogičností je tam pár, ale každý dělá chyby. osobně bych změnil konec, ale ne pro jeho vyznění. Četl jsem knihu a chápu reakce čtenářů na tento aspekt ponechaný i ve filmu. Jde však o formu a k filmu, který má být prvním scifi-hororem pohádkového strýčka Stevena by se hodil úplně jiný konec. Více spielbergovský, více holywoodský, lépe povedený. Bohužel konec mi vadil i v knižní verzi, takže to je asi má chyba. Herecký výkon Toma Cruise je skvělý, ale to je asio tak vše. Dakota Fanning hrající jeho dceru je pro mě podprůměrná a tuto roli by zvládla i herečka s ohodně méně talentem. Justim Chatwin se asi snaží, ale je spíše zklamáním než překvapením. Miranda Otto ve filmu figuru 4 minuty a Morgan Freeman se stane pouze naším vypravěčem. Atmosféra filmu je pro mě bohužel zklamáním, protože jsem se prakticky ani minutu nebál, jen v pár scénách jsem obdivoval cit pro kameru a vyváženosti (rozhovor v autě, první setkání s roboty apod.)Válka světů je o hodně jiná než kniha a bohužel k horšímu. Zklamání léta, které zmizí v propadlišti dějin.(15.7.2005)

  • T2
    ****

    Rozpočet $132miliónovTržby USA $234,280,354Tržby Celosvetovo $591,745,540Steven Spielberg a jeho životné méty sú vždy niečím famóznym okorenené, a tento film nie je iný - aj keď výhrady musia byť, hlavne voči mierne jednoduchému scenáru od Davida Koeppa. Našťastie nie je to samozrejme úplne klasický Blockbaster s nejakým odľahčením ako bolo vo filme Deň nezávislosti (1996), ktorý nás mohol len čisto pobaviť bez nejakého hlbšieho zamyslenia či vnútorného posolstva. Spielberg nás v tomto ohľade vôbec nešetrí a púšťa do nás či už zvukom alebo strhujúcimi efektmi obrovskú dávku napätia, v tom asi najdokonalejšom trikovom spracovaní aké mohlo doteraz len vzniknúť, aj keď tam bola nejaká nominácia na Oscara, tento film ho mal aj bezpochyby dostať, je to proste technický skvost. Možno na škodu zo Spielbergovej strany bolo, že rok 2005 a nejaké obdobie pred ním mal veľmi perné, jednak pomáhal Georgovi Lucasovi na jeho "Top" diely Star Wars Episode III a taktiež sa určite nemohol dočkať natáčania Mníchova, ktorý mal omnoho lepší scenár aj hercov a tiež bol nakoniec nevďačné obídení na Oscaroch. Obsadenie je na prvý pohľad dobré ale Tom Cruise pôsobí dosť plocho, aj keď zrovna nehrá záchrancu sveta, mohol zahrať túto úloha s charizmou tak ako v Minority Report a bola by to určite iná káva, celý film na tom tŕpne lebo sa krúti len okolo jeho postavy. Milé prekvapenia je uplakaná dcérenka v podaní mladej herečky ako Dakota Fanning ak bude takto pokračovať za chvíľu tu máme jednu z naj herečiek novej doby. Asi najväčšie sklamanie v obsadení bol Tim Robbins, v jeho podaní to bola neskutočne otravná filmová postava. Hudba k filmu bola samozrejme od dvorného skladateľa ako je John Williams , zložil uši drásajúcu hudbu, hlavne pri tej vysokej tónine tripodu, až človeka strasie. Kamera opäť klasika a lá Janusz Kaminski, to je tiež taká obrazová delikatesa jedného z Top kameramanov sveta. Top scéna - prvé uzretie svetla nášho sveta tripodom a teda konkrétne jeho vychádzanie spod zeme, následná aklimatizácia v prostredí a nekompromisná likvidácia obyvateľstva, pri prechode cez mesto ale i neskoršie strhnutie mosta, to bol až neskutočný pocit - najlepšie to je v kine, aj keď aj DTS (5.1) zvuk v domácom kine tiež spraví svoje. - tento spomínaný moment je pre mňa zatiaľ najdokonalejší špecialny trik /videl v kine 2x: 80%/(27.12.2007)

  • Renton
    *****

    Scénář: David Koepp, Josh Friedman .. Komornější, místy až psychologicky depresivní drama o nečekaném ničení Světa "dávnými spolubydlícími". Po filmech Den Nezávislosti (který stále, co se impozantnosti ničení, krapet vede), kde jsme z obdobné invaze viděly vše a to ještě hezky globálně a Znamení, kde jsme zase neviděly téměř nic se tentokrát vydáme střední cestou. Steven Spielberg si místy mistrovsky vyhrál a několik scén opravdu překvapí a dokáží zatajit dech; zejména první třetina filmu je režijně skutečně dokonalá! Tom Cruise se zase jednou herecky ukázal a rozhodně patří k plusům a tahounům (jak jinak, když je na valné většině záběrů) filmu. Zato jeho děti, to jsou doslova rozmazlení parchanti.. Ale, zde herecky dobrá, Dakota Fanning zas taková star ještě není. Scénář obsahuje několik slabších a nelogických aspektů, které si "nejlepší režisér" mohl pohlídat, ale co už:/ Zůstává otázkou, zda ony chyby mohla způsobit krátká doba, během níž film vzniknul.. Přesto většina filmu je skutečně dokonalou sci-fi s mrazivou atmosférou, během níž nejednou pocítíte strach! K tomu lahůdková kamera, slušný hudební doprovod, výborně propracované triky a absolutně výtečná zvuková kulisa!.. Jen v kině s pořádným plátnem a silným zvukem si to užijete!! 100%. ___ ☼ FILM ROKU(30.6.2005)

  • Marigold
    *****

    Spielbergova verze Války světů je skvělým kontrapunktem dosavadní tradici katastrofického filmu. Je to film obrácený až nezvykle do sebe, který většinou pohrdá monumentalitou bitev a patosem hrdinství. Soustředí se na tři malé bezvýznamené body, které se zoufale zmítají v divokém proudu války a na nějaký heroismus, fráze nebo nacionalismus jim čas nezbývá. Herecké ztvárnění oněch tří bodů je famózní – chemii rodinného tria dramatizuje zejména maličká Dakota Fanning, jejíž život má z pohledu vypravěče filmu mnohem větší hodnotu než nějaká Socha svobody, Bílý dům a další dosud nepostradatelné elementy žánru. Tom Cruise už mě nepřekvapí – vím, že patří mezi nejlepší a Ray Ferrier to jen a jen potvrzuje. Steven Spileberg využívá báječně fungující magie postav a drží se jim prostřednictvím fenomenální kamery Janusze Kaminského pokud možno blízko u těla. Výsledkem je intenzivní a až nezvykle komorní podívaná, do které lesk a sláva velkých bitev lidstva doléhá pouze v podobě nejasných zkazek. Hutnou atmosféru Války světů dotváří nezvykle introvertní soundtrack Johna Williamse a samozřejmě skvostné efekty, které patří k nejlepším vůbec. Nejpůsobivějšími momenty jsou scény s náznaky zkázy lidstva – déšť šatů, stovky mrtvých v řece... Spielberg se tímto filmem stal definitivně vrcholným představitelem současné spektakulární sci-fi. Jeho filmy mají duši, mají poutavé vizuálno, mají prostě náboj. A mají bohužel pokažené závěry. Ve Válce světů není problém v myšlence, nýbrž v tom, že klišé, kterému se až té doby celkem úspěšně vyhýbá, na konci udeří jako kulový blesk. Škoda, slabších 5*.(2.7.2005)

  • Anthony
    *****

    Mě Spielberg rozhodně nezklamal. Svým způsobem opět velice originální způsob vyprávění - totiž naprosté zaměření se na Cruisovu postavu a absence nějakých bombastických ničících scén z Washingtonu a New Yorku a absolutní nezájem o to, co zrovna dělá americký prezident - tak tento způsob se mi hodně líbil. Díky tomu se člověk může docela dobře vcítit do Cruisovy postavy. K tomu navíc přispívá velmi působivá až dokumentární forma vyprávění, Spielberg navíc skvěle pracuje s neviděným (ale slyšeným) nebo jen naznačeným (tohle zvládá už od Čelistí). Vzhledem k předchozí režisérově tvorbě jde o film velice temný, drsný až děsivý. Geniálně je natočená úvodní scéna, Cruisovi hrůzu v očích skutečně věříte (hraje výborně) a chápete ho, protože scéna natočená opět jen z jeho pohledu je drtivě působivá. Podobně silné scény se objevují, když se v davové psychóze projeví temné stránky člověka. A pak ještě i třeba jen několikavteřinové klenoty jako je "řeka" či "vlak". Přiznám se, že sklepní scény s Timem mi přišly už trochu natahované, i když ta variace na kuchyňskou scénu z Jurského parku byla docela zajímavá. Snad si mohl Steven odpustit ty závěrečné asi dvě minuty, ale nakonec proč ne. Z technického hlediska je film bezchybný (u Spielberga nic nového), působivá je hudba Johna Williamse (i samostatně), v níž sice absentují nějaká velká témata, která ale naprosto slouží filmu.(6.7.2005)

  • Adrian
    *****

    Koncepcia príbehu skrz takmer "komornú" drámu so zameraním sa na postavy pred jednoliatym defilé epických megabitiek ma veľmi milo prekvapila a uspokojila. Rovnako sa mi veľmi páčilo aj rozriešenie konfliktu (a to som knižnú predlohu nečítal) - ktoré mi silno pripomenulo Scottov odvážny "grif" v istej fáze príbehu Kingdom of Heaven. Škoda len tej schématickosti (pričom nemám na mysli charaktery postáv - ich ľahké zaškatuľkovanie ma nerušilo) vo výustení osudov ústredných hrdinov, pretože podobne ako je Spielbergov prístup inovatívny v rámci žánrových pravidiel, rovnako sľubný trend vykazoval od druhej polovice filmu aj samotný neistý osud postáv. 90%(28.6.2005)

  • Radek99
    ****

    Velmi dobré postkatastrofické sci-fi, ale na Spielberga se mi to přece jen zdá trochu málo... Tenhle thriller je nevyvážený, hlavně druhá polovina postrádá gradaci a napětí, a scény ve sklepení s cizím mužem, který prchající dvojici poskytl dočasný azyl, místy až vysloveně nudily... Hlavní problém ale asi bude z dnešního pohledu již v poněkud slabším scénáři podle klasické předlohy H.G. Wellse. Některé věci mi jako divákovi z 21. století prostě vadily... Přesto si Spielberg touto adaptací ostudu neudělal, je vynikající vypravěč i řemeslník a to je z filmu hodně cítit. Plus vizuální stránka - ta depresivní temně rudá postkatastrofická krajina vyvolávala skutečně stísněný dojem. Válka světů je dobrý film, ale k dokonalosti mu ještě cosi chybí... k inspiraci se stačí podívat třeba na Darabontovu Mlhu... Podobné filmy: Mlha, Potomci lidí, Monstrum, Znamení(3.12.2006)

<< předchozí 1 2 3 4 18 35 51 68
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace