poster

Co je nového, kočičko?

  • český

    Co je nového, kotě?

  • Francie

    Quoi de neuf, Pussycat?

  • USA

    What's New, Pussycat

    (USA)
  • slovenský

    Čo je nové, mačička?

Komedie

Francie / USA, 1965, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cimr
    ***

    Už v této první komedii podle scénáře Woodyho Allena jsou poznat některé jeho bezvadné hlody (,,Milování ve výtahu je prima, pokud milenci nepřesahují váhu 650 kg...") i nápadité scény (klasické balkónové vyznání lásky je narušeno obyvateli jiných bytů, co koukají z oken a říkají věci jako ,,Kdo že je hvězdou vašeho srdce? Já?" ,,Nene, ta paní vlevo nahoře, nad vámi!"), ale je poznat, že tu ještě neměl hlavní slovo, protože tempo je vražedně pomalé. Dočkáme se zhruba jednoho opravdu dobrého vtipu na čtvrt hodiny. Když si to pak Woody začal dělat všechno sám, byla kadence jinačí. Příběh zde moc negraduje. Peter O´Toole má rád mladé kočičky a dostává se do různých šlamastyk (samozřejmě nesmí chybět rodiče snoubenky ani schovávání milenců do skříně), zatímco lidé kolem něj mu závidí. Je to jako fraška od Feydeaua - což o to, proti tomu nic nemám, on je psal geniálně - jenže zde to prostě není tak vtipné, ale spíš unylé. Ještě kdyby film skončil po zhruba 70 minutách, kde na to byla vhodná scéna (požádání o ruku), asi bych přidal čtvrtou hvězdu, ale bohužel - snaha tvůrců ještě dodat nějaké bláznivé vyústění vede jen k dalším zbytečným 40 minutám bláznivé honičky, co jsme viděli stokrát a lépe. Přes všechnu tu špínu, co jsem vytáhl ale vlastně nelituju, že jsem film zhlédl. Když se na nábřeží potká Woody slavící osaměle narozeniny a Peter Sellers, co se chystá spáchat sebevraždu, je to takové setkání dvou legend a taková síla, že se to podle mě rovná momentu, když spolu v Nelítostném souboji zajdou na kávu Al Pacino s Robertem De Niro.(28.1.2013)

  • MrCreosote
    ****

    Komedie, ve které se anarchii a hysterii meze nekladou. Najdeme zde typický allenovský slovní humor i šílené situační gagy nebo Petera Sellerse v roli vlasatého psychiatra/psychopata neurčitého germánského původu. Po trochu ukolébávající prostřední části, kde O'Toole odolává svodům zástupů nadržených krasavic (chudák jeden), se celý film totálně utrhne ze řetězu a následuje série absurdních, nelogických, mimózních, ale především naprosto bránicetrhajících hádek, honiček a slovních výměn. Před maturitou mi tahle komediální smršť přišla náramně vhod.(21.5.2011)

  • JohnnyD
    **

    Teatrálne, afektované a mdlé. Napriek tomu, že film je šialený a plný pomaly až absurdných situačných gagov, všetko vychádza naprázdno. Môže za to aj dej, ktorý nemá hlavu ani pätu a tak zbrklo, ako sa začína, tak nezmyselne sa aj končí. Vzťahy medzi postavami sú umelé a je doočíbijúce, že slúžia len na to, aby sa všetci stretli na konci v jednom hoteli. Ak nefunguje chémia, vďaka ktorej majú byť gagy vtipné, nemôžu fungovať ani samotné gagy. PS: Veľké plus za ústrednú pecku Toma Jonesa!(3.11.2010)

  • Anderton
    **

    Mám problém s filmami a špeciálne s komédiami, kde sú mi všetky postavy nesympatické. Najmä vtedy, ak je zámerom tvorcov vzbudiť v nás voči nim sympatie. Aký vzťah si mám vypracovať k permanentnému pretrtkávačovi? K zle nadabovanému Allenovi, rámujúceho svojim autom mesto? K Sellersovi s najhorším účesom v histórii kinematografie? K naivke, ktorá sa nikdy nepoučí a nechá si srať na hlavu? To potom nevytiahne ani zopár vydarených fórov (väčšina je však zúfalo priemerných) a solídne tempo.(8.11.2014)

  • Matty
    ***

    Sledování tohoto filmu je jako dvouhodinová návštěva blázince. Některým bláznům jsem se zlomyslně smál pro jejich zaostalost, jiných jsem litoval a u malé skupinky mi nebylo jasné, co dělají na takovém místě, jelikož navenek vystupovali jako velice inteligentní a vtipní lidé. Procházení všemi patry bylo trošičku zdlouhavé, má zvědavost mi však nedovolila některé z nich vynechat, nevědě, co čekat za dalšími dveřmi. K vidění byl jeden náruživý chlípník, jeden cizoložnící psychoanalytik, jeden, jak bych to napsal, muž, který obléká striptérky a okolo nich spousta nymfomanek. Sexy, moc sexy. Při procházení předposledním patrem, pomohla psychická vyšinunost prostředí mému mozku vyprodukovat pár ujetých teorií „jak to jako mysleli, tohleto“ (doporučuji si tuto větu přečíst ještě jednou). Co když byl blázen Allen alter egem blázna Sellerse? Co když to celé byla alegorie a důmyslná, leč otřesně chaotická pocta pánům Jungovi a Freudovi? Co když se mi to celé jenom zdálo? Poslední patro bylo určeno těm nejtěžším případům. Dozorci v něm zcela rezignovali na hlídání svěřenců. Poslední patro je moje oblíbené. Všechno v něm bylo takové rychlé, uvolněné, odpoutané od země. Hašiš? Tráva? Už ani nevím. Většina cvoků mi za dobu strávenou v jejich přítomnosti přirostla k srdci. Návrat nevylučuji, zároveň před ním mám respekt, neboť psychický zdravý jedinec by po opakované návštěvě podobného místa již nutně nemusel být psychicky zdravým jedincem. 70% Zajímavý komentář: Oskar(14.7.2008)

  • - Scéna, ve které Woody Allen oslavuje své narozeniny, se točila 1. prosince – tj. v den Woodyho 29tých narozenin. (HellFire)

  • - Filmový debut Woodyho Allena. (HellFire)

  • - Woody Allen byl v průběhu natáčení natolik nespokojený s tím, jak režisér, producenti i herci chtiví improvizace (Sellers a O'Toole) neustále měnili jeho scénář, že nakonec spolupráci zcela přerušil. Ve výsledku pak je film velmi vzdálený Allenovu původnímu textu. "Producenti nikdy nerozuměli ani slovu ve scénáři. A samozřejmě že můj hlas neměl váhu. Kdybych se jen ozval, tak by mě umlčeli nebo vyhodili. Proto se mi tedy nelíbila ani tato zkušenost, ani film." okomentoval Allen. (Nin)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace