poster

Co je nového, kočičko?

  • český

    Co je nového, kotě?

  • francouzský

    Quoi de neuf, Pussycat?

  • anglický

    What's New, Pussycat

  • slovenský

    Čo je nové, mačička?

Komedie

Francie / USA, 1965, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JohnnyD
    **

    Teatrálne, afektované a mdlé. Napriek tomu, že film je šialený a plný pomaly až absurdných situačných gagov, všetko vychádza naprázdno. Môže za to aj dej, ktorý nemá hlavu ani pätu a tak zbrklo, ako sa začína, tak nezmyselne sa aj končí. Vzťahy medzi postavami sú umelé a je doočíbijúce, že slúžia len na to, aby sa všetci stretli na konci v jednom hoteli. Ak nefunguje chémia, vďaka ktorej majú byť gagy vtipné, nemôžu fungovať ani samotné gagy. PS: Veľké plus za ústrednú pecku Toma Jonesa!(3.11.2010)

  • Mrkvič
    ***

    No, takových hvězd a až takové terno to není. Začátek vypadal hodně slibně a bylo hned jasné, že má scénář na svědomí Woody Allen. Bohužel střední část filmu je taková, taková uspávací. Nakonec se to ale naštěstí zvrhne v pořádnou taškařici. Možná že to je moc, ale s takovýma kočičkama a hercema je to to pravé finále.(15.1.2015)

  • Oskar
    ****

    "Nenávidím tě od chvíle, kdy jsem se tě poprvé zmocnil!" Abych vám přiblížil, co je ten film zač, mohl bych to odbýt větou: stejný jako Casino Royale. Jeho existenci má na svědomí tentýž člověk, nechvalně známý producent Charles K. Feldman. Byl to nejspíš úplný šílenec, ale osobně jsem rád, že mu občas rupla svěrací kazajka a Kočička s Casinem jsou díky tomu na světě. :-) Na začátku bylo ego. Zhrzené ego Warrena Beattyho, který měl pocit, že je větší hvězda, než se všeobecně soudí a oslovil proto jednoho legračního mužíčka z kabaretu, aby pro něj napsal scénář, který ho zpopularizuje. Pochopitelně tedy komediální. Během příprav se ale ukázalo, že ten malý zrzek (jistý Woody Allen) ten scénář nepíše jako benefici Velkého Herce, že vedlejší postavy jsou zajímavější a legračnější než ta hlavní a v tu chvíli se zdálo, že Warrenovým egem taky všechno skončí. Dal Woodymu padáka, šel hledat svůj opus magnum jinam a o léta později se mu pomstil, když mu odloudil Diane Keatonovou. Text se dostal do rukou výše zmíněného Feldmana, muže se zvláštní představou o natáčení filmů, ale smyslem pro excentrický humor, a ten z toho udělal do té doby asi nejvýstřednější komedii. Hanbatou crazy, kde se nedbá na dramaturgické poučky, psychologickou motivaci nebo vývoj postav, zato z ní všemi póry prýští šedesátá léta. Počínaje animovanými titulky s rozdováděnou hudbou Burta Bacharacha (další spolenčý znak s Casinem Royale), pokračuje celými stády dlouhonohých krasavic a různě vyšinutých mužů a konče velkolepým finále, kde se celá ta skvadra úchylů nakupí v jednom hotelovém pokoji. Beattyho jednostrunnou roli převzal Peter O´Toole, Woody si poprvé zahrál svého šupáka a Peter Sellers předvádí jednu ze svých vůbec nejsrandovnějších kreací, šíleného psychiatra Fritze Fassbendera. A stejně jako u Casina Royale si myslím toto: poprvé budete dokonale zmateni, nuda bude střídat chvíle, kdy nevíte, čemu se smát dřív. Ale podruhé, potřetí, poosmačtyřicáté třeba zjistíte, že ten film má své osobité (v psychopatickém smyslu) kouzlo. Podle mě je tak osvěžující, že by se měl stáčet do lahví. 80%(6.4.2006)

  • Matty
    ***

    Sledování tohoto filmu je jako dvouhodinová návštěva blázince. Některým bláznům jsem se zlomyslně smál pro jejich zaostalost, jiných jsem litoval a u malé skupinky mi nebylo jasné, co dělají na takovém místě, jelikož navenek vystupovali jako velice inteligentní a vtipní lidé. Procházení všemi patry bylo trošičku zdlouhavé, má zvědavost mi však nedovolila některé z nich vynechat, nevědě, co čekat za dalšími dveřmi. K vidění byl jeden náruživý chlípník, jeden cizoložnící psychoanalytik, jeden, jak bych to napsal, muž, který obléká striptérky a okolo nich spousta nymfomanek. Sexy, moc sexy. Při procházení předposledním patrem, pomohla psychická vyšinunost prostředí mému mozku vyprodukovat pár ujetých teorií „jak to jako mysleli, tohleto“ (doporučuji si tuto větu přečíst ještě jednou). Co když byl blázen Allen alter egem blázna Sellerse? Co když to celé byla alegorie a důmyslná, leč otřesně chaotická pocta pánům Jungovi a Freudovi? Co když se mi to celé jenom zdálo? Poslední patro bylo určeno těm nejtěžším případům. Dozorci v něm zcela rezignovali na hlídání svěřenců. Poslední patro je moje oblíbené. Všechno v něm bylo takové rychlé, uvolněné, odpoutané od země. Hašiš? Tráva? Už ani nevím. Většina cvoků mi za dobu strávenou v jejich přítomnosti přirostla k srdci. Návrat nevylučuji, zároveň před ním mám respekt, neboť psychický zdravý jedinec by po opakované návštěvě podobného místa již nutně nemusel být psychicky zdravým jedincem. 70% Zajímavý komentář: Oskar(14.7.2008)

  • kinej
    *

    Pokud máte Woodyho Allena, nebo Petera Sellerse rádi, tento film vynechte. Nestojí za to. Snad jen pokud je uctíváte, tak má smysl ho shlédnout coby zajímavost. Film je zmatečný, postavy nereálné a jejich chování zcestné. Bylo by jednoduché napsat, že točit to Allen sám, dopadlo by to lépe, nebyla by to pravda. On je totiž slabý už scénář. Diváci kin, si zkrátka tehdy ještě museli počkatm až se Allen vyblbne a začne skutečně psát solidně. A k Sellersovi, ač ho mám rád, tak zde je nijaký, jakoby se nemohl rozhodnout jak postavu hrát.(7.6.2011)

  • - Postava Michaela byla původně psána na tělo Warrenu Beattymu (výrazem "kočičko" často oslovoval svoje skutečné dívky). Když byla z obsazení stažena jeho tehdejší známost, herečka Leslie Caronová, odřekl. (džanik)

  • - Filmový debut Woodyho Allena. (HellFire)

  • - Capucine hraje postavu jménem Renée Lefébvre. Rodné jméno Capucine je Germaine Lefébvre. (HellFire)