Reklama

Reklama

Thriller - drsný film

(festivalový název)
  • Švédsko Thriller - en grym film (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jako malá se Frigga/Madeleine, žijící s rodiči na venkovském statku, stala obětí pedofila a od té doby nemluví. Jednoho dne jí ujede autobus k logopedovi, nastoupí do špatného auta a skončí jako drogově závislá prostitutka s okem vypíchnutým za neposlušnost. Když se dozvídá, že její rodiče zemřeli z žalu nad její ztrátou, a také je zavražděna její spřátelená kolegyně, podstoupí výcvik v řízení auta, bojovém umění a střelbě, aby krvavě sprovodila ze světa své kunčafty i pasáka.

Jeden z inspiračních zdrojů Tarantinova KILL BILLA a spolu s Mastorakisovým ISLAND OF DEATH evropský příspěvek konjunktuře exploitation v 70. letech (LAST HOUSE ON THE LEFT, TEXAS CHAIN SAW MASSACRE, FIGHT FOR YOUR LIFE, I SPIT ON YOUR GRAVE aj.). Režisér Vibenius se rozhodl pokrýt finanční ztrátu svého předchozího rodinného filmu natočením „ďábelsky komerční sračky“ a dal hercům do smluv, že nesmí nikde prozradit totožnost režiséra (sám se ale ve filmu mihnul jako řidič náklaďáku, po kterém hrdinka při závěrečné honičce vystřelí). Film proslul mj. scénou s vypíchnutím oka, pro kterou byla údajně použita mrtvola. Snímek byl ve své domovině zakázán a nepomohlo ani jeho sestříhání z původních 107 na 82 minut, kterážto verze pak běžela i ve Spojených státech. V letech 2004 a 2005 film vydala na DVD americká distribuční společnost Synapse Films, zaměřující se na kultovní sci-fi, horory a exploitation (vydali např. MANIAC COPA, VAMPYROS LESBOS či STACY), a to ve dvou verzích - nezkrácené Limited Edition a sexu vystříhané Vengeance Edition. Neobešlo se to bez výhrůžek ze strany režiséra, podle kterého společnost na vydání filmu neměla práva. (choze)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (120)

Adrian 

všechny recenze uživatele

Hooker's revenge aka They called her One Eye. Brutalitou a sexuálne odvážnymi, ale totálne nadbytočnými scénami až na hranici porna ovplývajúci príbeh o pomste v detstve znásilnenej dievčiny (ako doživotnú traumu si potom nesie neschopnosť komunikovať). Potom, čo jedného dňa zmešká autobus, ktorým chodí na sedenia k terapeutovi, nastupuje do auta pohľadného muža. Ten ju postupne v priebehu pár dní viackrát nadroguje a spôsobí jej závislosť na heroíne. Stane sa z nej závislá šlapka, ktorá keď sa dozvie o pravej príčine smrti svojich rodičov, začne brať lekcie z účinných bojových techník, aby v druhej polovici filmu nastúpila krvavú cestu pomsty a la Nevesta z KB za znásilnenie v mladosti ako i potrestanie smrti rodičov. Apropo Kill Bill - postava jednookej prostitútky z páskou cez oči je predobrazom Elle Driver. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Ťažký prípad na podrobné skúmanie. Film na jednu stranu chladný ako psí čumák, no na druhú stranu pôsobivý a boľavý. Režisér utrpenie hlavnej hrdinky nezobrazuje prirodzenou cestou. Akoby nevedel, že súcitiť s ňou možeme už len preto, aká je a čo zažíva. On nám nepovie aká je, je mu to jedno. Drží si od nej odstup, je k nej ľahostajný. Jej utrpenie zobrazuje iba prostredníctvom kamerových hrátok z jej pohľadu, stišovaním zvuku keď omdlieva, atď. Všetko to peklo (vrátane pornograficky detailnej prostitučnej penetrácie) prežívame z pohľadu osoby, o ktorej nič nevieme. Hnusný, sadistický a bezohľadný prístup, ale… stále je to zaujímavejšie a osobitešie nakrútené než väčšina podobných feministických rape+revenge exploitation prasačín (I Spit on Your Grave). A rozhodne to nenudí. ()

Reklama

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Ze všech starších Exploitationů mi Thriller Drsný film příjde asi nejhutnější a nejzajímavější. Krásná němá hlavní hrdinka je nalákána do pasti zákeřným pasákem, který ji udělá závislou na heroinu a začne ji prodávat cizincům jako šlapku. Ono samotný námět je samo o sobě dosti drsný a nepříjemný, že je úplně jedno z jakého je film roku a pořád si drží diváka na obrazovce. Plusem jsou i detailní sexuální scény, které vyrážejí dech svou odvážností, mínusem je zase akční zúčtovací finále, kde hlavní hrdinka používá pouze brokovnici za pomocí velmi otravných zpomalovacích záběrů, škoda, že tvůrci neměli víc kreativity a nevymysleli něco podobného jako v ISOYG, to by zde pětkama nešetřilo zřejmě u nikoho. 75% ()

ricci.s 

všechny recenze uživatele

Za prvú hodinu filmu by som dal plný počet, fakt sa mi to páčilo. Potom to však šlo dolu vodou. Tie akčné spomalené zábery ma do písmena unavovali a našlo sa tam zopár scén, ktoré považujem za úplne zbytočné. Na čo bola tá naháňačka na ceste s vybuchujúcimi autami? Na čo čakala na policajtov v prístave, keď mohla dávno ujsť? Asi len na to, aby nám režisér dokázal, čo všetko sa naučila, ale to, že to vlastne s dejom nijako nesúviselo, to už podstatné nie je. Odrovnanie hlavného záporáka bolo fajn, ale celý ten záver sa mi zdá poriadne naťahovaný, miestami som sa žiaľ nudil. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Filmová tvorba je věčným kompromisem mezi komerční lukrativností a autorským vyjádřením. Málokdo zosobňuje tuto tíživou pravdu výmluvněji než režisér Bo Arne Vibenius. Nadějný talent, který sbíral zkušenosti coby asistent samotného Ingmara Bergmana při produkci Persony (1966) a Hodiny vlků (Vargtimmen, 1968), zažil kruté prozření, když jeho vysněný debut, surreální dětský snímek Hur Marie träffade Fredrik, åsnan Rebus, kängurun Ploj och... (Jak Marie potkala Fredrika, oslíka Rebuse, klokana Ploje a..., 1969) v kinech propadl. Po střízlivé reflexi mezinárodních trendů se rozhodl nechat veškeré autorské ambice stranu a vytvořit dokonalý exploatační film, který divákům nabídne všechny prvoplánové atrakce a šokantní elementy, co si ve skrytu duše žádají. Ačkoli předešlý popis je třeba brát s rezervou, protože spíše vychází z léty živených a přikrášlovaných mýtů kolem Vibeniuse, výsledný počin Thriller - drsný film rozhodně představuje esenciální brak, jenž překračoval dobové hranice stran filmového vyobrazení násilí a sexu. Klišovitý příběh o dívce z venkova, která je ve velkoměstě zneuctěna a následně vykoná pomstu na svých trýznitelích, se stává kostrou nihilistického obrazu světa plného bezmoci, zvůle a ponížení. Světácký svůdník učiní hrdinku závislou na narkotikách, znásilní ji a následně donutí k prostituci. V těchto pasážích Vibenius použil prostřihy detailů sexuálních penetrací, které zde ale neslouží k vzrušování, nýbrž odpuzování diváků. Série extrémních excesů se následně přehoupne do nelítostné krvavé pomsty, kde přicházejí ke slovu extrémně zpomalené záběry destrukcí těl střelnými zbraněmi. Ačkoli Vibenius sice uspěl a v jistém ohledu vskutku vytvořil nejkomerčnější film všech dob, nakonec mu přinesl spíše vrásky než kýžený zisk. Ve většině zemí byl zakázaný, nebo se do kin dostal až po dlouhých tahanicích a opakovaném přestříhávání. [psáno pro LFŠ 2017] ()

Galerie (67)

Zajímavosti (9)

  • Scéna, kdy hlavní sadista a pasák prořízne hlavní hrdince skalpelem oko se natáčela v nemocnici, kde si režisér domluvil toto natočit v pitevně na skutečné mrtvole mladé dívky, která zemřela při autonehodě. Takže v tomto záběru je skutečně lidské oko. (Flipnic)
  • Producenti filmu uzavřeli pro Christinu Lindberg vysokou životní pojistku a při natáčení scén pak byla použita ostrá munice a při scénách užívání heroinu si herečka vpichovala solný roztok. (Radiq)
  • Ačkoli Vibenius uspěl v tom, že v jistém ohledu vskutku vytvořil nejkomerčnější film všech dob, Thriller mu nakonec přinesl víc vrásek než kýženého zisku. Ve většině zemí byl zakázaný, nebo se do kin dostal až po dlouhých tahanicích a opakovaném přestříhávání. (Zdroj Letní filmová škola)

Reklama

Reklama