poster

Thriller - drsný film (festivalový název)

  • Švédsko

    Thriller - en grym film

  • Švédsko

    Thriller

  • USA

    Thriller: A Cruel Picture

  • USA

    They Call Her One Eye

  • USA

    Hooker's Revenge

  • USA

    Thriller: They Call Her One Eye

Thriller / Krimi / Akční / Drama / Horor / Erotický

Švédsko, 1974, 107 min

Scénář:

Bo Arne Vibenius

Kamera:

Andreas Bellis
  • DDT
    ***

    Na honičkách a zpomalených "střílecích" scénách je znát zřejmě téměř nulový rozpočet filmu a jsou bohužel (hlavně vybuchující auta) až nechtěně komické. Ale jinak v žánru "pomstovních" filmů bych "Thriller" viděl jako docela průkopnický kousek. A to právě pro ty "politicky nekorektní" pornozáběry a scénu s vypichováním oka. Divákovi pak následná pomsta přijde daleko pochopitelnější než například ve všech těch novodobých korektnějších filmech podobného typu, kde "hrdinové" vypadají, že sadistické likvidování "padouchů" je docala baví (Seagalovky, Vandammovky a pod.). A ještě jeden, možná hlavní důvod, proč se na tenhle film podívat - kdyby se totiž někdy udělovala cena "Nejpřitažlivější jednooká mstitelka s upilovanou brokovnicí v historii filmu" - Christina Lindberg by zvítězila s velkým náskokem...(28.4.2005)

  • lamps
    *

    Hrozivá, amatérsky zpracovaná slátanina bez špetky lidskosti a s jediným viditelným poselstvím- šokovat a vrýt se za každou cenu do paměti. Čekal jsem dusnou atmosféru, rozvinutější psychologii a navrch nějaké to odvážné sedmdesátkové gore, ovšem film mě po všech stránkách příšerně zklamal a jeho sledování hodně bolelo. Za prvé naprostá lhostejnost k situaci hlavní hrdinky, která se nijak výrazněji nerozpracovává, přestože je základním motorem celého příběhu. Za druhé nevybíravé a odporné sexuální scény skoro až na hranici porna, které mají diváka znechutit a soudě podle dramatických hudebních vložek v něm i vzbudit spoluúčast s nešťastnou obětí, ovšem ve výsledku jsou stejně studené a odtažité jako zbytek snímku. A nakonec vyloženě trapný scénář, který nemá čím překvapit. Popularita podobných tvůrčích výstřelků je mi vážně velkou záhadou. 30%(17.5.2013)

  • Flego
    *

    Thriller - drsný film je všetkým a ničím. Hlavne netuší čím chce byť. Príbeh znásilneného dievčatka, ktoré v dôsledku traumy onemie, napokon dospeje, aby sa dostala k nútenej prostitúcii je tvrdým exploitation, prehliadkou bizarností a samoúčelnou pornografiou. Zmätok v hlave tvorcu sa úspešne prenáša na filmové plátno, jeho spomalené zábery všetkých špatne natočených akčných scén len potvrdzujú, že mu išlo len o šokovanie divákov. Mňa však tento zdĺhavý skvost nešokoval, skôr nahneval, že som stratil kopec času.(28.5.2017)

  • choze
    ***

    Slušně drsné rape and revenge exploitation ze země, jejíž kinematografie nám dala už PRAMEN PANNY. Má sice své silné momenty (úvod s pedofilem, vypíchnutí oka, postel od krve, závěrečná jatka) ale trpí bolestně pomalým tempem vyprávění, malým rozpočtem a nenápaditostí režiséra. Asi nikomu neunikne recyklování scén sexu a výcviku, přičemž scény sexu jsou alespoň porno se vším všudy (i s ejakulací), zatímco scény výcviku - v každém podobném snímku velmi vděčné, viz. TURKISH STAR WARS - jsou zcela nezajímavé. Pachuť nudy naštěstí poněkud spláchne úsměvné surrealistické finále, v němž si subtilní dívenka v černém koženém kabátě v temném skladišti extrémně zpomaleně (naháníme stopáž, lidi!) pohazuje s policajty podobně jako Trinity na začátku MATRIXU. Kamera sází na dlouhé záběry, herecké výkony zapadají do celkové brakovosti a sugestivní atmosféru 70. let nelze přehlédnout, pouze si ji plnými doušky užívat. Hlavním kladem filmu je pak jednoznačně představitelka hlavní hrdinky, okouzlující děvčátko, které režisér uvádí přesně do těch situací, ve kterých ho touží heterosexuální (a vlastně i homosexuální) divák vidět.(6.12.2006)

  • peter12
    ***

    Film je rozsekaný na časti minulé a prítomné. Ten začiatok, keď nastúpila do auta celkom neznámemu mužovi, bolo slabo domyslené, lebo to vyznelo strašne naivne, ale čo bolo bolo. Scény pri ktorých sa pripravovala na pomstu (karate kurz, streľba, vojenský nácvik) neboli najlepšie prepracované, ale na tak malí rozpočet sa to asi lepšie ani urobiť nedalo. Je to mierne rozťahané, z nie moc výraznými hercami a niektoré scény tam byť ani nemuseli. Ale zas koncová príprava mladej lovkyne mala moju plnú pozornosť. Samostatnou jednotkou sú spomalené scény, kde hlavná hrdinka zabíja svoje obete a do toho zneli silno prenikavé zvuky, tak tie sa podarili aj keď, práve tie natiahli film na tak dlhú stopaž, ale práve tam bol film originálny. Po filme mam zmiešané pocity, rozum mi káže dať 4*, ale srdce je toho názoru, že také hodnotenie si nezaslúži lebo, že veľa scén bolo len priemerných, a tak ho poslúchnem.(1.8.2015)

  • - I když je tento film dnes již jistými kritiky a řadou diváků velmi oblíben a uznáván, pro Švédsko je stále ostudou a obecně neoblíben. (Flipnic)

  • - Ačkoli Vibenius uspěl v tom, že v jistém ohledu vskutku vytvořil nejkomerčnější film všech dob, Thriller mu nakonec přinesl víc vrásek než kýženého zisku. Ve většině zemí byl zakázaný, nebo se do kin dostal až po dlouhých tahanicích a opakovaném přestříhávání. (Zdroj: Letní filmová škola)

  • - Scéna, kdy hlavní sadista a pasák prořízne hlavní hrdince skalpelem oko se natáčela v nemocnici, kde si režisér domluvil toto natočit v pitevně na skutečné mrtvole mladé dívky, která zemřela při autonehodě. Takže v tomto záběru je skutečně lidské oko. (Flipnic)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace