poster

Džošú sasori: Dai 41 zakkjobó

  • Japonsko

    女囚さそり 第41雑居房

  • Japonsko

    Joshuu sasori: Dai-41 zakkyo-bô

  • USA

    Female Convict Scorpion Jailhouse 41

Drama / Thriller / Krimi

Japonsko, 1972, 90 min

Režie:

Šunja Itó
  • Flipnic
    ****

    Druhý díl se mi líbil o poznání více než první. Je zde znát jak mnohem větší rozpočet (asi se ve své době publiku jednička líbila ...), tak i jistá umělecká vyzrálost tvůrců a větší hloubka celého příběhu. Útěk sedmi vězenkyň v čele s Meiko Kaji je fakt perfektní, v rámci drsného explotation žánru se v něm pamatuje téměř na vše a navíc přibyly "halucinogenní vložky", které krátce a rychle popisují povahy jednotlivých postav, rovněž přibyl častější výtečný hudební doprovod. Meiko Kaji je zde pro mne již mnohem více uvěřitelná, chladná, úžasně pohotová a vypočítavá. Navíc film je opravdu extrémně násilný, brutální a krvavý. Některé scény jsou opravdu síla... Jen pro příznivce tohoto zdánlivě pokleslého žánru.(8.12.2008)

  • gibbon
    *

    Hrozně málo erotiky (navíc odfláknuté a nepřesvědčivé- v takovém úhlu prostě močit nejde >_^ ) a děsně moc brutality. ;-( Kdo ale zná Meiko Kaji jen jako onu dámu ze soundtracku ke Kill Billovi, bude možná její hlavní rolí ve filmu, kde se střídá mučení vězeňkyň s jejich mstěním, velkým překvapením. ;)(13.5.2006)

  • muti
    **

    priame pokracovanie prvej casti sa sice posuva dejom ale kvalitou stoji na mieste. hlavna hrdinka ma jedinu ulohu - na kazdeho mlcky vrhat ten isty pohlad a potom nanho skocit. scena hodenia decka na zem bol totalny fail, a to sa mohlo tak pekne krvavo natocit... a dedinskeho psa som tiez nelutoval, chybali emocie, napr nejake scenka s nim este predtym ako sa nan vrhnu. druha polka filmu uz dostahovala priemer(11.2.2013)

  • stub
    ****

    Meiko naplno vypilovala svůj ledový výraz, kterým pak fascinovala při mnoha svých dalších filmových pomstách. Ohromný ohlas, který vzbudil první snímek, zajistil ještě v témže roce pokračování a v neposlední řadě také vyšší rozpočet a lepší propagaci - kult (jak já to slovo nemám v souvislosti s filmy rád) byl definitivně na světě. Zatímco "jednička" se točila kolem vězeňské vzpoury, zde se ústřední dějová linka zaměřuje na osudy Nami a šesti spoluvězenkyň na útěku. Stylizace je ještě komiksovější, bez zaváhání jsou na plátno přenášeny i radikálně vizualizované mystické a jiné motivy, které se mimo komiksový svět vyskytují málokdy, zvláště pak ve funkční podobě. Střih chvílemi dokonce připomíná skok mezi komiksovými okénky (nikoli formálně, nýbrž dějovým vrstvením). Kromě Watanabeho se na chvíli objeví také Rokko Toura, takže si na chvilku užijeme zlehka "oshimovskou" sestavu.(3.10.2010)

  • kinderman
    *****

    Po úvodním záběru, který diváka zavádí do podzemní kobky ženské věznice, následuje příznačná titulková sekvence, během níž spoutaná Matsu „Sasori“ drží v zubech lžíci a brousí si ji o podlahu. V pokračování japonské feministické exploatace Female Prisoner vystačí její představitelka M.Kaji se dvěma větami a smrtícími, nenávistnými pohledy, jež upírá zhusta přímo do kamery, tj.do publika (obzvlášť znepokojivé je to při scéně, kdy je znásilňována čtyřmi maskovanými dozorci). Muži (s uniformou i bez ní) jsou zobrazeni jako sadistické, nadržené bestie…a také tak po zásluze pojdou.(10.8.2008)