poster

Vizije Evrope

  • německý

    Visions of Europe

  • německý

    Europäische Visionen

  • finský

    Eurooppalaisia visioita

  • řecký

    Opseis tis Evropis

  • polský

    Wizje Europy

  • slovenský

    Vízie Európy - 25 režisérov, 25 krajín

  • švédský

    Europeiska visioner

  • anglický

    Visions of Europe

  • maďarský

    Európa-képek

Povídkový

Rakousko / Belgie / Kypr / Česko / Dánsko / Estonsko / Finsko / Francie / Německo / Řecko / Maďarsko / Irsko / Itálie / Lotyšsko / Litva / Lucembursko / Malta / Nizozemsko / Polsko / Portugalsko / Slovensko / Slovinsko / Španělsko / Švédsko / Velká Británie, 2004, 139 min

(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (20)

  • Galadriel
    ****

    25 povídek - každá má maximálně 5 minut a každou režíroval vždy režisér jedné země Evropské Unie. Měla jsem možnost vidět asi 8 povídek a musím říct, že jde o dílka nepochybně zajímavá, velmi různorodá a většinou příjemně originální.(25.2.2005)

  • dwi
    ***

    Ambiciózní projekt Vize Evropy strukturovaný do pětadvaceti mikropovídek je nevyvážený jak celá Evropská unie a až na pár výjimek se topí v brázdách průměrnosti. U některých příspěvků je taktéž docela silně cítit, že byly zflikovány hodně narychlo (Christopher Boe - Europe, Miguel Hermoso - Our Kids, Teresa Villaverde - Cold Wa(te)r), jiné se zase snaží „umělecky“ nahlížet na aktuálně nejpalčivější problémy (postoj k imigrantům, byrokracie). Absolutní spokojenost u mě panovala při netradičně a syrově pojatém Prologue maďarského režiséra a Greenawayově originálním kusu o evropské integraci pod obyčejnou sprchou (The European Showerbath). Z těch lepších lze ještě vyzdvihnout části ze Slovinska (Damjan Kozole - Evropa), Lucemburska (Andy Bausch - The Language School), Rakouska (Barbara Albert - Mars) a Slovenska (Martin Šulík - The Miracle).(6.7.2005)

  • ripo
    ****

    Videl som len jednu poviedku: Béla Tarr - Prologue(24.11.2005)

  • Artran
    ***

    Kvalitativně vcelku stejnoměrně vyvážená mozaika narychlo střižených snímků. Některé jsou postaveny na nápadu (Gedeon, Greenaway, Tarr), některé vypráví (Šulík, Iho, Albertová) a některé jsou lyrické (Bartas). Více než ostatní mne zaujal právě film Šarunase Bartase Děti nic neztratí. Ba co víc - doslova mne zhypnotizoval a já si ho pak musel pouštět několikrát znovu a žasl jsem nad krásou a metaforičností jednotlivých záběrů. Všechno je řečeno v náznaku - minutové drama, které se odehraje mezi chlapci (zápas o dívku), je zakomponováno do hnědě tónované lesní krajiny smutku. Druhá, mladší dívenka sedí na břehu říčky a chytá do sklenice žáby, aby je pak pouštěla do průzračné vody, do které zároveň padají kapky krve chlapce, který zápas prohrál. Potom si chlapec náhle pokusí vzít si život (podobně jako Bressonova Muška). Dívka, o kterou se popral, mu v tom ale zabrání - tedy ji neztratil... A tak i když papírovou lodičku, kterou na začátku chlapec vyrobil, spláchne vodopád, doširoka otevřený pohled na klidnou řeku s osaměle křičící volavkou nám říká, že za všemi dramaty je vždycky nakonec tišina. - Od tohoto režiséra se toho určitě pokusím zhlédnout více.(14.2.2008)

  • dzej dzej
    ****

    Béla Tarr - Prolog(26.6.2010)

  • HenryS.
    ****

    Nejlepší Šulíkův Zázrak a van Goghův Eurokvíz.(27.2.2010)

  • Flakotaso
    **

    Tarr a Greenaway 5*, Bartas 4*, zbytek nejčastěji nezajímavý průměr a podprůměr.(27.3.2015)

  • Iggy
    ***

    Stejně jako je rozmanitá EU jsou rozmanité i přítomné krátké filmy a stejně jako se nemůže 25 (dnes už teda 27) členských zemí na ničem dohodnout tak stejně tak společně moc neladí ani 25 krátkých filmů. Nejvíc se mi líbil litevský, slovinský a kyperský, dále pak maďarský, irský, britský, estonský a lucemburský příspěvek. Lepší jsou vesměs ty filmovější a vtipně kritické příspěvky, naopak nejslabší mi přišly ty prvoplánově evropsky „aktuální“ – portugalský, italský. řecký, španělský. Severské příspěvky jsou dost skeptické – švédský, dánský, finský, estonský, také nizozemský, hodně příspěvků ze starších členských zemí pojednává o přistěhovalectví. Některé filmy jsou jen takové multikulturní agitky (španělský), jiné řeší spíš vlastní problémy a o Evropě toho moc neřeknou (Kypr, Slovensko, Polsko). Celkově bych si film představoval víc ve stylu britského a estonského příspěvku. Český příspěvek se mi celkem líbil, jen nevím, co jím chtěl Gedeon naznačit, zahraniční diplomaté a novináři asi budou tancovat, jak my budeme pískat, jen těžko kdy. U Kaurismäkiho mám poslední dobou obavu, že jsou jeho názory čím dál tím víc mimo. Gatlifův francouzský film nebyl špatný, ale rozhodně byl ze všech nejkýčovitější. (Trochu záhadou pro mě zůstává lotyšský příspěvek, ve kterém všechny nápisy v pozadí, co jsem rozluštil, byly estonsky, podobně jako autobus s cedulí Tartu.)(10.5.2009)

  • amirgal
    ***

    Domnívám se, že nelze hodnotit jako homogenní celek ... pouze průměrovat.(15.3.2009)

  • kobejn
    *****

    Za Sašovu epizodu.(5.1.2010)

  • Mairiel
    ***

    V tomto souboru krátkých filmů se nachází výborné (Euroquiz, Invisible state) až odpadní (Our Kids) kousky, zprůměrováním jednotlivých hodnocení a celkovým vyzněním je celé Visions of Europe takové nějaké průměrné...(8.4.2010)

  • wipeout
    ****

    Veľmi pestrá mozaika 25tich diametrálne odlišných poviedok od 25 režisérov, ktorý sa čo to snažia povedať o ich pohľade na EU ale i rôzne iné témy. Kritika prevažuje nad obvyklým multikulti obrazom idylického spolužitia, občas sa reže trefne do živého(imigranti, byrokracia, rozširovanie, otázka spolunažívania, obezita západného tipu, ekonomické a ekologické problémy...). Vo väčšine si tvorcovia zvolili minimalistickú formu, v ktorej aj vďaka časovému ako i finančnému obmedzeniu sa snažia, niekedy priamočiaro, inokedy zase symbolizmom či príbehom podať 1 posolstvo. Okrem spomínanej Tarrovej poviedky je veľmi vydarená Britská, írska, Španielska, Slovinská, Francúzska, Portugalská, Luxemburská, Litovská a Holandská. Mrzí ma jedine, že tá Slovenská v podaní Martina Šulíka (príbeh nepoškvrneného? počatia v jednej z bezmenných fár) sa radila k tím najhorším a nič nevypovedajúcim, respektíve zlyhávajúcim podať divákovi čokoľvek iné ako len, kŕčovitú snahu režiséra dokázať svoje filmárske schopnosti.(2.9.2008)

  • zette
    ***

    S radosti si dokazu predstavit, ze se takoveto "evropske" filmy toci klidne jednou za dva roky. Zajimavy koncept s velmi sirokou paletou tvurcu... Jednotliva dila maji kolisavou kvalitu, coz jen podtrhuje onu pestrost tohoto filmu. Mne se libily filmy od Troella, Pakalniny, Sulika, Giannarise, Tarra, Szumowske, Greenawaye, Iha a Gedeona.(12.3.2017)

  • xxvasa
    **

    pobavil Sulikuv Zazrak a psonska Krizovatka, jinak tezka nuda....(9.4.2010)

  • Perfo
    ****

    Většina geniální, zbytek slabší...(31.12.2009)

  • Horak
    **

    Absolutne nevyvazeny projekt, kde je dobrych napadu skutecne poskrovnu, ale urcite to cele stalo hodne moc penez z kapes vsech poplatniku v cele EU a byl vytvoren specialni urad pro spravu a koordinaci tohoto projektu, ktery ma pod sebou vsech 25 narodnich uradu, ale spada pod vrchni urad projektu podobnych tomuto, ktery je ovsem jen drobnou socasti dalsiho uradu......smernice 1537/2004.....v ramci 5ti leteho planu rozvoje filmu a podpory mladym reziserum v zemich EU na ceste ke sjednocenemu Evropskemu filmu.....proboha, zastavte to nekdo!(3.12.2006)

  • honajz2
    **

    Nikdo tady ještě nerozebral příběh po příběhu, takže jdu na to: The Yellow Tag (Jan Troell, Švédsko) - Upřímně, režisér ví, co chce sdělit a dokáže to prezentovat, Ale že by nějak zajímavě, to se říct nedá (2*). Europe Does Not Exist (Christoffer Bow, Dánsko) - O člověku, co se není schopný naiučit správně vyslovit slovo Europe. Něco málo to do sebe mělo, ovšem ve finále, to je vlastně o ničem (1*). It´ll be Fine (Laila Pakalnina, Lotyšsko) - Nepochopeno. Možná to má ukázat, že bychom měli vděční (k Evropě?), ale opravdu nemám tušení, co si z toho odnést. Prostě několik různých lidí tu během filmu kouká do kamery a pak poděkuje. Nic víc. (odpad!) The Evil Old Songs (Fatih Akin, Německo) - Má to slušnou nepříjemnou atmosféru, problém je, že nevím, jestli to tak je dobře... každopádně, na Německo dobré. (3*) Cold Wa(te)r (Teresa Villaverde, Portugalsko) - Hodně odfláknuté, víc není třeba psát. (odpad!) The Miracle (Martin Šulík, Slovensko) - Šulík nezklamal. Podařilo se mu vytvořit celkem zajímavý segment, který, ač není artový, tu je zatím nejlepší. (4*) Anna lives in Marghera (Francesca Comencini, Itálie) - Naprosto nudná patlanina, co je ve finále v podstatě o ničem, navíc to má hroznou kameru a myšlenku to taky předat nedokáže. (odpad!) Children Loose Nothing (Sharunas Bartas, Litva) - Celkem fajn malé lyrické překvapení z Litvy, které to tady zatím docela zachraňuje (4*) Room for All (Constantine Giannaris, Řecko) - Naprosto nudné vyprávění několika lidí z různých koutů světa. Navíc provedení je hodně nudné. (odpad!) Prologue (Béla Tarr, Maďarsko) - Snad polovina lidí, co to tady hodnotí, viděla z celého projektu jenom tohle... Tak šlo to udělat líp a méně nudně, ale kamera zde kupodivu funguje dobře a hudba je vybraná taky dobře. (3*) Invisible State (Aisling Walsh, Irsko) - Řeklo to, co mělo, udělané je to zajímavě, ale místo vyprávění by to mělo být víc založené na těch vizualizacích (3*) Crossroad (Malgorzata Szumowska, Polsko) - Celkem překvapení. Poukázání na význam křížů v polích dříve a dnes. Dobře podané, jen to není žádný filmařský objev. Konečně začínají přicházet části, co za něco stojí! (4*) Paris by Night (Tony Gatlif, Francie) - Něco to sdělí, ale dojem nezanechá žádný. podobný případ jako u Švédska (2*) Euroquiz (Theo van Gogh, Nizozemsko) - Tady ocením snad jenom ten nápad, zbytek je tu buď zbytečný nebo na nic. (1*) My Life on Tape (Christos Georgiou, Kypr) - V kyperském snímku se řeší Kypr. Nezajímavě, přesto je to z celého jihu Evropy zatím nejlepší. Ještě uvidím, co předvede Španělsko. (2*) European Showerbath (Peter Greenaway, Velká Británie) - Vyloženě artová záležitost, která svoji pointu vysvětluje strašně dlouho. Bohužel, tohle by bylo dobré tak na 2 nebo 3 minuty, ne na 5... To tu selhává nejvíc. (2*). Euroflot (Arvo Iho, Estonsko) - Nejspíš kritika úřadů. Dalo se to, ale nic extra to taky není (3*). Mars (Barbara Albert, Rakousko) - Tohle není zpracované úplně špatně, ale člověk se v tom ve finále ztrácí i s titulkama. (2*) The Isle (Kenneth Scicluna, Malta) - Těžce nezajímavá nuda. A to jsem se na snímek z Malty těšil... (odpad!) Self Portrait (Stijn Coninx, Belgie) - To už rovnou mohla být reklama na multikulturu a nemuselo se tam všechno tak okecávat. (odpad!) The Language School (Andy Bausch, Lucembursko) - Tak konečně zase po delší době něco zajímavého. Původně jsem chtěl dát jen tři, ale oproti těm nudám o ničem tohle aspoň za něco stojí, tak trochu navýším. (4*) Europa (Damjan Kozole, Slovinsko) - Další zajímavý segment, dokáže zaujmout a to tady většina nedokáže. (3*) Unisono (Saša Gedeon, Česko) - Na tohle se jinak dívá, když jste z Česka :D Zaujmout to umí, ačkoli to není nějaké hluboké umění, tak to za to stojí. (3*) Bico (Aki Kaurismäki, Finsko) - Krátký dokument o vesnici. (2*) Our Kids (Miguel Hermoso, Španělsko) - Nejodfláknutější segment ze všech, který byl snad natočen za ani ne hodinu, protože je to celé natočené během jednoho školního vyučování a jedné přestávky, kde se představují děti z různých států, na dvoře si spolu krásně hrají, všichni z různých států, multikulturní agitka. Jenže úplně špatná. Samý evropan a nikde žádný arab nebo afričan, na dvoře teda jeden nakonec byl... (odpad!) CELEK: Některé projekty zajímavé, ale více převažují ty nudné, nijaké a zpackané. Nejvíce se mi líbilo Slovensko, Litva, Polsko a Lucembursko. Silnější 2*.(8.4.2018)

  • Lord Fuck
    ***

    Nic extra. No a navíc Saša Gedeon natočil příšernou jednoduchou slátaninu.(28.5.2006)

  • Fredericus

    Prolog – Proč mně u Tarra ošklivost ani dlouhým snímáním nezkrásní?(10.8.2010)

  • xPepsa
    **

    Líbila se mi Británie, Irsko a český taky nebyl špatný. Jinak většina dost shite bez jakéhokoliv originálního nápadu.(19.3.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace