Reklama

Reklama

Osou!

Thriller / Pornografický
Japonsko, 1978, 72 min

Recenze (5)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Jeden z mnoha erotických exploitationů režiséra Hasebe. V tomto filmu je mladá policistka opakovaně (později již téměř každý den) znásilňována neznámým násilníkem v plášti a rukavicích. Vždy jí spoutá jejími pouty a zalepí páskou oči a ústa. Policie pátrá po sériovém "znásilňovači", který by měl být i tím, kdo napadá policistku. Všechno ale nakonec dopadne trohu jinak a docela zvráceně ... Film není nijak zvláště brutální, jako spíše erotický, spousta a spousta souloží, jedna střídá druhou, spousta nahoty a málo děje. Brutální jsou jen napadení policistky na různých místech, dokonce i na wc policejní stanice... V rámci žánru se jedná o kvalitní kousek, ovšem pouze jen pro "zasvěcené". Je to taková silně erotická kriminálka/"giallo"... ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Jasuharu Hasebe natočil zajímavou pink eiga detektivku o hledání vlastní sexuality. V první části příběhu se mladá policistka k sexuální tématice dostává jen díky erotickým časopisům, ovšem od mužů si stále drží odstup. Již při druhém setkání dochází k brutálnímu napadení a jejímu odpanění, a to jak v symbolické rovině (její auto je zatlačeno vozem násilníka na zátaras v jakési slepé uličce?), tak i v rovině zcela fyzické. Snaha o vyrovnání se s nově nabitými zkušenostmi je symbolizováno skrze hledání pachatele, při němž je postupně znásilňována na stále jí známějších místech. Ke konci začíná mladá Kumiko sama experimentovat se svým tělem, až dojde k závěrečnému vyvrcholení. Osou! nepůsobí sofistikovaně svým dějovým obloukem, ten je velmi primitivní, je ovšem velmi výrazný v používání obrazových a zvukových efektů, pro neznalého diváka může být překvapivé i použití klasické hudby, pro Hasebeho tvorbu tolik typické. Kamera při jednotlivých scénách znásilnění působí jako nezúčastněný pozorovatel, skoro až spolupachatel. Nešokuje explicitní erotikou – té se nedočkáme – nestojí na zobrazování obscénností, přesto však akt samotný zůstává nezpochybnitelný. ()

Reklama

Arkanoid 

všechny recenze uživatele

Už pri produkčnej spoločnosti sa ozýva tuším Mozartova slávnostná hudba, ktorá pokračuje jazdou autom, neskôr, už pri násilí, pokračuje s napínavejším partom vážnej hudby. Spoilery. Jedna z policajtiek je vzrušená a ukazuje druhej polohy z pornočasopisu. Druhá sa nechce nechať zviesť na hriešne chodníčky. Keď neodolá a predsa do časopisu sama nahliadne, preberie ju z myšlienok nekalá činnosť, keď do nej narazí nákladné auto, ktoré sa snaží roztrieštiť to jej o zábranu slepej uličky. Hasebe opäť skoro začína so zdanlivo bezdôvodným násilím, na aké sme v jeho filmoch zvyknutí. Na znásilnenie sa tak dlho nečaká a môžeme podozrievať chladnokrvného násilníka podobnému tomu z režisérovho Okasu!. V ďalších  scénach sa tradične zameriava na ďalší sex, čo nemusí v jeho filmoch byť a nie len znásilnenie, zamlčanie určitého typu sexu a udalostiam zaoberajúcich sa sexom a predchádzajúce sex. Niektorí s ňou počas sexu posmešne konverzujú, iní ju pre jej pokutu cez krik a plač dieťaťa pri sexe priamo zhadzujú, ako im znížila kvalitu života. Pri niektorých súložiach hlavná hrdinka ani nie je, ale plače sa tam, síce nie pre násilie, ale kvôli tomu, že muž počas sexu žene povie, že nikdy s ňou nikdy nemal úmysel na svadbu. Do psychológie postáv hlboko nejdeme, ide o rôznu násilnú či komediálnu zábavu, ľahko strihnutú drámou. Hlavná hrdinka síce ponúka množstvo zaujímavých situácií, no kvôli štylizácii jej charakteru do úlohy skôr obete ako aktívneho tvorcu svojho osudu som sa samozrejme s ňou nevedel stotožniť, aj keď jej aktivita v deji okolo nej sa samozrejme časom mení. Opäť vidno určitú kultúrnu odlišnosť Japonska. Smiešnejšie a menšie policajné auto som vo filme snáď nevidel. Všetko ale ovláda Hasebeho dynamika príbehu, keďže stále sa niečo deje. Kvalitný film, ale režisér do toho vie dať aj viac. ()

RetroMan 

všechny recenze uživatele

Zpočátku slibně rozjetý film o mladé policistce Kumiko řešící každý den dopravní přestupky. Následná scéna prvního znásilnění je nejlepší na celém filmu. Decentně natočené erotické scény (celkem dvě nahé obyčejné Japonky) nezvyšují atraktivitu filmu, stejně tak ani brutální scény znásilňování. Bohužel se scény znásilňování několikrát opakují, až to přestává být zajímavé. Také jsem nepochopil, jak se ve filmu chovají řidiči k dopravní policistce, ani nepřestanou souložit, pokřikují na ní, osahávají ji apod. V poslední třetině jsem čekal zásadní zvrat. Ten skutečně přišel, ale já jsem jen kroutil hlavou. Chápu, že film je krom jiného o hledání vlastní sexuální identity. Chápu, že i policista nebo policistka jsou lidé se svými intimními zážitky a vášněmi, ale ten konec mě naprosto unavil. ()

Wade 

všechny recenze uživatele

Osou! aneb erotická kriminálka na japonský způsob. Příběh klasický na zemi vzniku-znásilnění policistky násilníkem a poté pořád dokola. Scény znásilnění byly natočeny brutálně a solidně na rok vzniku. Ve svém žánru rozhodně perfektní film se zajímavým koncem. 82% ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama