Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pánové! Je zle! Jede k nám revizor! Kristepane! A inkognito! Krátký popis: Kdo by neznal notoricky známý začátek hry Revizor ruského klasika N. V. Gogola. Hrál se na mnoha jevištích, památná inscenace je ta z konce 60. let z Činoherního klubu, v níž hostoval Oleg Tabakov. Tato inscenace se stala úspěšná i pro svůj politický podtext, který si v něm každý v tehdejších letech totality rád našel. Pozoruhodné je, že po mnoha desítkách let není hra o nic méně aktuální. Genialita autora, patrně. I v jednadvacátém století bují úplatkářství, protekcionalismus, lemplovství, požitkářství, snaha vyšvihnout se na ohnutých zádech druhých, submisivita k nadřízeným... A osvobozující smích nad tím vším a stále stejným lidským hemžením, které se projevuje konstantně napříč věkem právě proto, že vyvěrá z lidského charakteru. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (32)

roswelll 

všechny recenze uživatele

Líbily se mi moc obě verze, jak ta Burianovská, tak i tato verze. Mile mě překvapila i Kateřina Hrachovcová, která byla ve své roli uťaplé dcery pána hejtmana výborná. Myslím, že pan Schmitzer nikdy takovou roli nehrál, aby během celého filmu nepromluvil ani slovo, ale i jeho role podnapilého(to je asi hodně mírné slovo) úředníka byla moc milá. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Kromě toho, co o Revizorovi napsal Oskar (a je fakt, že ani Vlasta Burian se neutrhl ze řetězu tak, jako Oldřich kaiser), bych si ještě s dovolením rýpnul do "výkonů" Josefa Cardy a Kateřiny Hrachovcové, které jsou opravdu, vážně, vskutku a doslova mizerné. Pokud bych měl srovnávat s nedávno viděnou Kačerovou inscenací z jednasedmesátého roku, Chlestakov, jakého předvedl Jiří Kodet, opravdu nemá konkurenci. ()

Reklama

Oskar 

všechny recenze uživatele

Problémem Oldřicha Kaisera vždycky bylo, je a bude přehrávání. A právě na Revizorovi se to dá demonstrovat. Dokud je Chlestakov umolousaná nula a nemá na zaplacení hotelu, je Kaiser výborný, decentní, uměřený, dokonalý. Stejně tak v situacích, kdy mu ještě nedochází, že ho všichni mají za obávaného revizora. Jenže pak už je zas všechno ve starých kolejích: humpolácky divadelní manýra, přehnaná dikce, grimasy, šaškování, trapnost. Zajímavé ve srovnání s Jiřím Lábusem. Jeho Hejtman prochází stejným vývojem v opačném směru, a přesto Lábus po celou dobu udrží pokerface zkušeného komika. 50 % ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Výborné převedení divadelní hry na televizní obrazovku a to v tom dobrém i špatném, jednak je tu neskutečně kvalitní slet herců, kde i nejvedlejší role hrají herci tak dobří, že na divadle by se tahle skvadra nikdy neslezla, druhak se mohou opřít o Gogolovo text, který je jak jinak super, ale, žel, třeťjak už je horší, ono je to totiž převedení otrocké, vůbec nepřizpůsobené obrazovce, aneb se to odehrává ve třech místnostech (což by až takové mínus nebylo), ale hlavně většina herců své party divadelně přehání, což v mnohých scénách nepůsobí dobře, nebo ještě jinak, vypadá to jako karikatura karikatury, aneb čeho je moc, toho je moc, aneb Loupežníci na Huvlenštajnu. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Zatímco kniha a některé filmové verze Revizora apelují na svědomí a text i herectví jde víc pod povrch věcí, tato verze se zaměřila na karikování už tak karikatur ve snaze diváka hodně pobavit. Mě to ale v žádném případě neuráží, naopak, je jen logické, že každý režisér hledá "svůj" přístup a pokud je ještě Oldřich Kaiser v takovéto formě, tak já se královsky bavím. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama