Vesmírná Odysea - Putování po planetách

(TV film)
  • Velká Británie Space Odyssey: Voyage to the Planets

Nejlákavější tajemství VESMÍRU budete mít na dosah. Podíváte se do kráterů sopak na Venuši, odhalíte všechna tajemství rudé planety Marsu a z bezprostřední blízkosti si budete moci "osahat" povrch komety. VESMÍRNÁ ODYSEA je napínavý příběh o lidské výpravě do světů, které lze zatím pozorovat pouze astronomickými dalekohledy. Prožijte už teď dobrodružství, která lidsvo čekají nejdříve za několik desítek let. Pět kosmonautů se vydává na neobyčejnou výpravu. Podobni velkým objevitelům středověku, mají za úkol prozkoumat tajuplné světy putující kolem Slunce. Neskutečné psychické a fyzické vypětí jim kompenzují obrázky, které se jim nadosmrti vryjí do paměti. A vám taky. Neuvěřitelná fantazie tvůrců v kombinaci s vědeckými poznatky vás zve na výpravu, které se prostě musíte zúčastnit. (oficiální text distributora)

Djkoma

BBC se v seriálech hodně často trefuje přímo do černého a tvoří nejkvalitnější dokumentární světovou dílnu, ()

monolog

triky jsou sice kvalitní, ale nemám tenhle druh dokumentů rád. stejně jako mě nenadchly pozdější díly putování s dinosaury, tak ani toto. prostě mě neštymuje, když někdo dělá dokument o věcěch, který buď nejsou možný, nebo ještě nejsou možný. a hraný dokumenty taky nemám rád. a upřímně, myslíte, že objevná cesta by byla jen jedna a to zároveň po všech hlavních planetách a ještě ke kometě? kdepak ! ! ! na každou planetu by se vypravila jiná expedice, jiní lidé. navíc, pokud se bavíme třeba o Venuši, tak pochybuju, že by se odtud ti lidi dostali. už na odpoutání se ze Země je potřeba zatracená dávka paliva, natož z Venuše, která má mnohem větší tlak a také mnohem delší pás atmosféry, i když třeba gravitace je přibližně stejná. podle mě by na Venuši první kosmonauté zůstali a zemřeli. navíc mi to přijde dost často jako přehnaný a nedomyšlený a vyumělkovaný, občas pěkně citově vydírající a taky klišé se neubránili. ale jinak zajímavej nápad na SF povídku nebo román nebo film. ale ne dokument, nebo pro pána beka hranej dokument. ()

sportovec

Procházka, někdy přímo let na a za hranice lidského poznání jsou fascinující samy sebou. Příběhy gnozeologického rozhraní, ty, které by se stát mohly, prvky a teorie i fakta, jež jsou již ve hře a přece stále mimo nás, to je základ příběhu o poznávání planet naší sluneční soustavy. Možnost, že bychom mohli vůbec stanout na řeřavém roštu venušského povrchu, náznak jistoty, že by lidský organismus i jeho výtvory byly s to z tohoto pekla zaživa vynést cosi do zlaté pokladnice lidského poznání, jsou víc než dostatečnou odměnou pro každého, kdo zhlédne tento mimořádně zdařilý sci-fi dokument BBC. Virtuální realita se v něm stává téměřfaktem, vysněné takřka hmatatelným. Je to nový žánr a převratný, dosud nevídaný zážitek. Je to i výraz nesmírné autorské invence. A nadlouho cosi, na co se nezapomíná. ()

ripo

Veľmi pôsobivý dokument s prvkami hraného filmu, ako inak z pôrodnice bravúrných dokumentov - z produkcie BBC ()

Javert

Zopáknu to, co tu říká většina osazenstva - BBC je královnou dokumentů. Vesmírná odysea je něco, co by si rozhodně neměl nechat ujít každý, kterého aspoň trochu zajímá CO je "tam venku" a JAK to vůbec vypadá. Takové přistání a výzkum na Io spojený s výhledem na Jupiter či průzkum Pluta jsou nezapomenutelnými okamžiky. ()

GeusX

Dokumentaristicky natočené drama o putování naší Sluneční soustavou, které se ještě neuskutečnilo a je pouze dalekým snem lidstva, není ten můj správný šálek čaje. Raději dokumenty, které přiznávájí fikci než když si hrají na reálný film. ()

jondzavid

Ďalší vynikajúci dokument z dielne BBC, potom čo sa poprechádzali s dinosaurami, ´´ice ageákmi´´, pračlovekmi, morskými príšerami či drakmi prišli s ešte ambicióznejším nápadom - vymysleli vesmírnu cestu k planétam. A čo z toho vzniklo je fikcia, ktorá svojou pôsobivosťou prekonáva Apollo 13. V dokumente, ktorý bol analyzovaný 50 poprednými odborníkmi na vesmír sa dočká divák fascinujúcej cesty k planétam Venuša, Mars, Jupiter, Saturn a Pluto. To všetko v extrémne pôsobivom vizuálnom štýle, s fantastickými ironickými hláškami posádky a dokonca tvorcovia do príbehu zaradila aj variantu rakoviny jedného člena posádky v dôsledku ožiarenia, takže film (je to viac než bežný dokument] má v sebe obsiahnuté aj dramatické prvky. Ak mám hodnotiť z doterajšej tvorby BBC absolútny vrchol. ()

Aiax

Všichni, kdo se o zkoumání a dobývání vesmíru alespoň trošku zajímají, budou při sledování Výpravy k planetám v sedmém nebi. Neskutečně sugestivně zpracovaný dokument člověka úplně pohltí, tak, že se o hrdiny tu a tam doopravdy bojí a z jeich úspěchů se doopravdy raduje, což je u fiktivního dokumentu věc vskutku nevídaná. Nenapadá mě vůbec nic, co by se dalo tomuhle skvostu vytknout, snad jen že projev astronautů je příliš herecký, což malinko snižuje autenticitu, ale to je fakt jen muška. Nejlepší "dokument" o vesmíru, jaký kdo zatím natočil. ()

corona

Tak neviem, akoby tvorcovia sami nevedeli či chcú točiť, či Star Trek alebo seriózny dokument. Od BBC som čakala viac ako nezaujímavo fabulovaný scenár, druhotriednych hercov, ktorých akoby riadil sám Nigel Marven. ()

ilemas

Opět dechberoucí dokument od bbc u kterého si člověk uvědomí, že nás čeká ještě velmi daléká cesta v dobývání kosmu a to pojednává jen o naší sluneční soustavě. První kroky budou hodně těžké. ()

SallyZen odpad!

Aneb "Hrátky s vesmírem". Absolutně nepotřebné, až na tom Marsu nebo Venuši fakt budou natáčet dokument, tak se velice rád podívám, ale tady si jen někdo hrál a to zpracování se mi nelíbilo. Naprosto zbytečné. 5% ()

Wiikii

Skoro jako film, kterému nechybí napětí, vtip, ale zároveň je to hlavně dokument s nějakými těmi informacemi o cestě k nejbližším planetám od země. .. Není to nic světoborného, ale pokud Vám chybí u dokumentů nějaká ta sci-fi příběhová vložka, tak zde si přijdete na své. .... HODNOCENÍ: 60% (3*) ()

filmmovier

Extrémně povedený fiktivní dokument od mistrů BBC, který je lepší, jak Star Trek... Super efekty, povedené obsazení, skvělý námět a jedna úžasná cesta plná divů, překvapení a zvláštností.Skvělý, přenádherný dokument, který je nejen tradičně zajímavý a poučný, ale také zábavný a to, že vypadá jako film, mu na kouzle přidává. Venuše, Io, Merkur, Pluto... Báječné informace, vizuálně působivé a oči mi vážě lezli z důlků... A pak ještě jednou, když jsem zjistil, že v originále tam dabuje Suchet, ale to jen tak na okraj. 90%, opravdu velice doporučuji, tohle je dokumentární povinnost. Já osobně vesmír miluju a thle mě vážně dostalo. ()

Autogram

Dokument o misii, ktorá sa nikdy neuskutočnila. A v najbližších rokoch, možno storočiach, ani nebude možná. Preto mám práve k tomu veľké výhrady, s akou samozrejmosťou sa predkladajú „poznatky“, ktoré ešte nie sú ani v plienkach. Zvlášť bije do očí komunikácia s centrálou na Zemi, akoby časové oneskorenie desiatok minút ani neexistovalo. Niektoré zábery ale majú niečo do seba a môžu zodpovedať skutočnosti na planétach, ako ich dnes poznáme. Hrané dokumenty sú pre mňa stále dosť nepochopiteľná kategória. ()

Theraphosa

Zdálo se mi,že to mělo být natočeno spíše formou skutečného děje než dokumentu.Proto mě zaráží záběry "zvenku" kokpitu vesmírné lodě.Ale to je jenom malá vada na kráse. ()

Pttak

Prostě parádní atmosférka. Přistání na IO se mi asi nejvíc líbilo. Škoda, že se toho, až se to někomu povede nedožiju :-( ()