Vesmírná Odysea - Putování po planetách

(TV film)
  • Velká Británie Space Odyssey: Voyage to the Planets

Nejlákavější tajemství VESMÍRU budete mít na dosah. Podíváte se do kráterů sopak na Venuši, odhalíte všechna tajemství rudé planety Marsu a z bezprostřední blízkosti si budete moci "osahat" povrch komety. VESMÍRNÁ ODYSEA je napínavý příběh o lidské výpravě do světů, které lze zatím pozorovat pouze astronomickými dalekohledy. Prožijte už teď dobrodružství, která lidsvo čekají nejdříve za několik desítek let. Pět kosmonautů se vydává na neobyčejnou výpravu. Podobni velkým objevitelům středověku, mají za úkol prozkoumat tajuplné světy putující kolem Slunce. Neskutečné psychické a fyzické vypětí jim kompenzují obrázky, které se jim nadosmrti vryjí do paměti. A vám taky. Neuvěřitelná fantazie tvůrců v kombinaci s vědeckými poznatky vás zve na výpravu, které se prostě musíte zúčastnit. (oficiální text distributora)

monolog

triky jsou sice kvalitní, ale nemám tenhle druh dokumentů rád. stejně jako mě nenadchly pozdější díly putování s dinosaury, tak ani toto. prostě mě neštymuje, když někdo dělá dokument o věcěch, který buď nejsou možný, nebo ještě nejsou možný. a hraný dokumenty taky nemám rád. a upřímně, myslíte, že objevná cesta by byla jen jedna a to zároveň po všech hlavních planetách a ještě ke kometě? kdepak ! ! ! na každou planetu by se vypravila jiná expedice, jiní lidé. navíc, pokud se bavíme třeba o Venuši, tak pochybuju, že by se odtud ti lidi dostali. už na odpoutání se ze Země je potřeba zatracená dávka paliva, natož z Venuše, která má mnohem větší tlak a také mnohem delší pás atmosféry, i když třeba gravitace je přibližně stejná. podle mě by na Venuši první kosmonauté zůstali a zemřeli. navíc mi to přijde dost často jako přehnaný a nedomyšlený a vyumělkovaný, občas pěkně citově vydírající a taky klišé se neubránili. ale jinak zajímavej nápad na SF povídku nebo román nebo film. ale ne dokument, nebo pro pána beka hranej dokument. ()

Arccos

Skvely dokumentarni sci-fi cyklus. Jakozto zajemce o tuto problematiku bych asi mohl polemizovat s mnoha momenty, o nichz si myslim, ze jsou nadnesene, naivni nebo vylozene chybne - ale to muze byt muj subjektivni nazor. Serial v kazdem pripade dobre slouzi k popularizci kosmonautiky a to tou nejlepsi formou. Dokonaly technicky i dramaturgicky. Obeznameny clovek ovsem zamackne slzu pri pomysleni, ze vsechno zde ukazane je skutecne realizovatelne, ale chybi politicka vule a penize :(. ()

Petike

Hoci je posádka na môj vkus primalá (iba 5 ľudí ?!) a ambicióznosť výpravy trošku za pačes (6 rokov na pochodenie všetkých planét od Venuše po Pluto ?), toto je famózny, vynikajúci seriál - možno najlepší svojho druhu od čias Zo Zeme na Mesiac. :-) Bol by som ochotný zriecť sa všetkých klasických sci-fi seriálov, ak by sa takéto dielka točili aj častejšie. No, a v neposlednom rade je seriálový Pegasus cool a zároveň realistickou loďou: Iónový pohon s ochranným diskom, "činka" na výrobu umelej gravitácie, chrbticovitá konštrukcia, hromada obytných, pracovných a hangárových modulov - presne to, čo takáto mašinka potrebuje. :-) ()

sportovec

Procházka, někdy přímo let na a za hranice lidského poznání jsou fascinující samy sebou. Příběhy gnozeologického rozhraní, ty, které by se stát mohly, prvky a teorie i fakta, jež jsou již ve hře a přece stále mimo nás, to je základ příběhu o poznávání planet naší sluneční soustavy. Možnost, že bychom mohli vůbec stanout na řeřavém roštu venušského povrchu, náznak jistoty, že by lidský organismus i jeho výtvory byly s to z tohoto pekla zaživa vynést cosi do zlaté pokladnice lidského poznání, jsou víc než dostatečnou odměnou pro každého, kdo zhlédne tento mimořádně zdařilý sci-fi dokument BBC. Virtuální realita se v něm stává téměřfaktem, vysněné takřka hmatatelným. Je to nový žánr a převratný, dosud nevídaný zážitek. Je to i výraz nesmírné autorské invence. A nadlouho cosi, na co se nezapomíná. ()

MarleyCZ

BBC se povelice povedl její další projekt. V dokumentu procestujeme celou naší sluneční soustavu a nebude se jen jednat o suchopárné vyprávění, ale dostaneme s na loď, jejíž posádka má přistát na Venuši, Marsu, IO( Jupiterův měsíc), na Saturnových prstencích a na konec i na Plutu. Každýtakový sestup je velice zajímavý. Abych se přiznal dokument mi párkrát vyrazil dech, ovšem vše je založeno na poznatcích a teoriích a tak doufám, že v budoucnosti nezůstane jen u teorie. Jinak dokument má dobré efekty a příběh je také dobrý ( přece se jedná o dokument, ačkoliv na to divák občas dokáže zapomenout ). Trochu mě mrzelo, že se v dokumetu zapomelo na planety jako je Uran nebo Neptun. Dokument si rozhodně zaslouží moje plné hodnocení takže na některé nedostatky, které se týkají zejména hereckých výkonů dávám 94% čili 5 hvězdiček. ()