poster

Noční příchozí

  • Velká Británie

    The Nightcomers

  • Austrálie

    The Nightcomers

  • USA

    The Nightcomers

Drama / Horor

Velká Británie, 1972, 96 min

Režie:

Michael Winner

Předloha:

Henry James (povídka)

Scénář:

Michael Hastings

Kamera:

Robert Paynter

Producenti:

Michael Winner

Střih:

Michael Winner
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • curunir
    ****

    ,,VY TOMU VÔBEC NEROZUMIETE! BOLA TO HRA. JA SOM MALA UMRIEŤ!" ,,HRA NA SMRŤ?" __ ,,Nočný príchodzí" majúci v žánrovej popiske ,,horor" by na základe prostredia mohol budiť dojem, že pôjde o gotický horor v ktorom sa Marlon Brando zmení na nejakého vraždiaceho maniaka alebo čosi obdobné. Nič z toho, čo by divák od žánru očakával sa však v podstate nedočká. Dej sa postupne žánrovo mení, vie byť často veľmi znepokojivý a v samotnom závere skutočne mrazivý. Zakaždým ide o momenty, kedy sa dospievajúce deti snažia napodobniť svoje dospelé ,,vzory" a kedy je nimi ,,naučená krutosť" napokon vyobrazená veľmi naturalistickým spôsobom. Práve preto treba okrem veľkého Marlona Branda oceniť herecké výkony oboch mladých hercov, najmä Christophera Ellisa. Z formálnej stránky dokáže diváka osloviť - na Jerryho Fieldinga - trocha netradičná hudba a vizuálne stvárnenie, sugestívne nielen v zobrazení sychravej atmosféry, ale tiež v snímaní mystických okamihov tesne pred alebo po súmraku. (155. hodnotenie, 21. komentár k filmu)(27.9.2019)

  • gudaulin
    ****

    Nemá smysl si nic nahlávat. Michael Winner byl veskrze průměrný filmař a žádný z jeho filmů si nemůže nárokovat čestné místo na filmovém nebi. Z toho, co jsem měl možnost vidět, vychází Noční příchozí nejlíp, i když Michael si nedokázal ujasnit žánr a výsledný efekt je, obávám se, tak trochu kouzlem nechtěného. Noční příchozí dnes určitě neobstojí jako horor a nemá smysl ho vyhledávat za tím účelem. Je otázkou, jestli by v příslušném žánru obstál ve své době, samozřejmě došlo k posunu očekávání diváků a jejich prahu citlivosti. Dnes je to mnohem spíš mysteriózní drama, pro mě navíc s nádechem ironického komentáře k dobovému pojetí sexuality na konci viktoriánské éry. Každopádně mi Noční příchozí v něčem připomněl Hanekeho Bílou stuhu, ovšem s tím rozdílem, že tam, kde vykřesává Winner atmosféru, dospívá k ní v podstatě jak slepý k houslím, kdežto Haneke naprosto přesně ví, co dělá, a je v tom bravurní. Ležérní Brando je fajn a představuje oporu snímku, ale problém jsem neměl s žádným hereckým představitelem. Sadomasochistické hrátky a učenlivé děti nemůžou nudit a filmu bych ublížil, kdybych nedal čtvrtou hvězdičku. Celkový dojem: 70 %.(15.9.2019)

  • kaylin
    ***

    Britský snímek „Noční příchozí“ má celkem zajímavou atmosféru, která je spojena hlavně se sexuálním napětím a tím, jak sex v jiné, než klasické podobě dovede dětem udělat v hlavách celkem pořádný bordel. Marlon Brando zde vyloženě neexceluje, nevydává ze sebe všechno, ale přesto je to pořád on, kdo film táhne. On a pak dvě děti, o které se jeho postava ve filmu stará.(25.4.2019)

  • choze
    ***

    Jedenáct let po černobílých Neviňátkách - nejslavnějším filmovém zpracování slavné duchařiny Utažení šroubu - vznikl i barevný prequel. Ten má navzdory luxusní výpravě starého odlehlého venkovského sídla v lesích u jezera za pošmourného podzimu a znepokojivé koncovce daleko jak k hororu, tak i k thrilleru nebo mysterioznímu filmu. Vlastně bych se ho zdráhal označit i za drama, protože až do finále se tu nic dramatického neděje a vy celou dobu jen čekáte, kdy řetěz lehce znepokojivých scén z života dvou dětí a tří sloužících (z nichž dva spolu mají sadomaso vztah s nějakým tím svazováním, což děcka vtipně napodobují) vyústí v to, v co má vyústit. Film si jen tak plyne, nepřekvapí, ale vyloženě nuda to není, hlavně díky zajímavé postavě Quinta v charizmatickém podání Branda. A i děcka byla vybrána dobře.(11.10.2019)

  • Martin741
    ****

    Vyborny horor tentokrat s velikanom menom Marlon Brando /The Chase, krivak, Tramvaj do stanice Touha/. Prvu hodinu sa tam dohromady nic nedeje, len dvaja surodenci maju vyborny vztah so zahradnikom Peterom Quintom /M. Brando/ a divak si pomaly zacne klast otazku, co za koninu som to zase stiahol. Potom vsak nastupi pravy hororovy masaker : surodenci prestanu vnimat rozdiel medzi laskou a nenavistou + sadomaso praktiky a nervydrasajuci zaver. Povinna jazda kazdeho hororoveho fundu, lebo podla mna najlepsie hororoy sa tocili v neprekonatelnych 70. rokoch 20. storocia. 86 %(18.4.2015)