Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mm13
    ***

    Vyťažili z toho koľko vedeli, chceli či mohli. Koniec koncov ani predloha netvorí pilier svetovej literatúry, je "iba" hrdým zástupcom vydarených vojnových románov, poľahky stráviteľnou, veľkolepou a predsa civilnou drámou s dobrodružnými prvkami a povinným humanistickým vyznením. Viac než pochopiteľné vypustenie niektorých línií a šťastný koniec mi tak nakoniec vadia zmeny v charaktere nemeckého dôstojníka Christiana. Chápem, že v roku 1958 už boli USA s Nemeckom kamaráti, ale vidieť Marlona Branda stvárniť taký plastický portrét, aký je v predlohe, tú zmenu, akou si Christian v knihe prejde, to by už len bolo "pušušňání". A môžme si byť istí, že by to Brando ochotne dal, až by sme skučali blahom.(7.9.2016)

  • wosho
    *****

    Jeden z prvních filmů o druhé světové válce, který vypráví příběh tří vojáků- nepřátel bez příkrášlování, patosu či zaškatulkovanosti amík-dobrej chlap a němec- nácek padouch. Ukazuje protižidovské postoje v americké společnosti, šikanu v armádě, i onu velice složitou nacistickou společnost. Brando svého idealistického německého vojáka zvládl tak dokonale, že nad jeho osudem a koncem( natočeným zcela obyčejně, nepateticky) uroní každý divák slzu. Clift měl mnohem těžší postavu, člověka který neustále chybuje, za některé své problémy může sám a co nese po celý život nálepku žid a přitom je neskonale přesvědčen o spravedlnosti a nehodlá se nikdy vzdát, byť neustále dostává do držky. Třetí postava Deana Martina je pouze do počtu, jeho flákač a rádobyumělec se snaží být celistvou, psychologickou postavou, ale marně. Jej zastiňujé mnohé vedlejší postavy( zmrd Lee Van Cleef bez svého pověstného knírku, či velitel Marlona Branda jenž volí smrt, než život mrzáka po boku manželky, která by jej stejně opustila). Mladi lvi jsou dobrým filmem pro každého milovníka válečných filmů, ve kterých není na prvním místě akce, nýbrž děj a herci.(25.6.2007)

  • flanker.27
    ***

    V posledním komentáři jsem chválil adaptaci knihy Kruté moře, kterou jsem označil za jedno ze stěžejních děl válečného románu. No, do téhle kategorie patří i Mladí lvi. Bohužel to co platí pro předlohu, už bohužel neplatí pro tuhle adaptaci. Přestože vznikl v roce 1958, působí film jako kdyby vznikl minimálně o deset let dříve. Uhlazenější, zromantizovanější a s vyzněním knihy příliš neladící dílo (závěr knihy je prakticky převrácen naruby) je natočené tak, aby i citlivé dámy své doby mohly spokojeně odcházet z kina s užmoulaným vlhkým kapesníčkem se vzdycháním, jak to bylo všechno dojemné. Což je všechno, jenom ne to, co je kniha.(10.6.2011)

  • cheyene
    ****

    Hvězdně obsazené válečné drama, které i přes svoji stopáž nenudí a prakticky pořád servíruje divákovi něco, co poutá jeho pozornost, tedy střídavě příběhy německého vojáka ztvárněného Marlonem Brando a spojeneckých vojáků Deana Martina a Montgomeryho Clifta. Je jasné, že jejich příběhy se musí nějak propojit, k čemuž také na konci dochází a jedná se o poměrně silnou scénu, která musí divákům utkvět v paměti. Ze snímku je opravdu cítit antimilitarismus, zejména prostřednictvím postavy Marlona Branda.(9.5.2015)

  • Martin741
    ****

    Reziser Dmytryk /The Cainy Mutiny s Hampry Bogartom, western Warlock/ natocil celkom slusnu, a nadpriemernu protivojnovu dramu. Divak sleduje pribeh dostojnika Christiana Diestla /Marlon Brando - The Men, Viva Zapata, neskor aj KMOTR/, okrem neho sledujeme aj mladeho barmskeho Zida Noah Ackermana /Montgomery Clift - Red River 1948, I Confess/ a divadelneho umelca Michaela Whiteacra /Dean Martin - Rio Bravo, Bandolero 1968/. Vsetky tri postavicky prejdu utrapami vojny, a na konci po skonceni utrap uz nikdy nebudu takymi, aki boli na zaciatku, ci uz Christian Diestl, ci uz Noah Ackerman alebo aj Michael Whiteacre. A uz nikdy nebudu taki akymi boli pred vojnou ci uz po psychickej stranke, ale aj po fyzickej stranke /zranenia/. Okrem spominanej trojice treba spomenut aj vybornu Hope Lange /Death Wish 1974/ a Barbaru Rush /Hombre 1967/. Videl som tu aj Maximiliana Schella /Judgment at Nurenberg 1961, Zelezny kriz 1977/. Vojnovych scen je malo, naopak hodne to pripomina spolocensku konzervacku, teda najma v strede filmu. Uprostred tejto spolocenskej konzervacie sa reziser sustredi na vykreslenie psychologickeho profilu postav. O ono mu to aj ide, a to tak, ze dobre. Nuda sa sice dostavila- najme v strede filmu sa dohromady nic nedeje - ale ja som od prirodzenia tolerantny, takze to tolerujem. Po filme Streetcar named Desire dalsia chutovka Marlonom Brandom : 80 %(1.9.2015)

  • - Snímek znamenal začátek sólové filmové kariéry Deana Martina poté, co se rozešel s komikem Jerry Lewisem. (džanik)

  • - Roli, ve které vidíme Deana Martina, měl hrát původně Tony Randall. (džanik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace