Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Řadová opereta, natočená volně podle francouzské předlohy, slibovala na počátku 30. let mírně pikantní zábavu, která těží z přihlouplých dvojsmyslů a narážek. Dnes z toho všeho zůstal jen doklad o tom, jak kdysi vyhlížela ryzí (pseudo)lidová taškařice, opírající se o osvědčené typy - záletného pána, nevěrné manželce a nadmíru rozverné komorné. Zejména ženské role dnes vnímáme jako notně přepjaté a překřičené. Překvapí obsazení Františka Smolíka, jenž se tu směje, tančí, zpívá a dokonce šermuje. Tehdejší operetní diva Mařenka Zieglerová si zahrála ruskou majitelku masérského salonu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (13)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Režisér Karel Anton se až příliš brzy rozloučil s českým zvukovým filmem a barrandovskými ateliéry. Po natočení této operety přesídlil na tři léta do Francie, kde se mu podařilo úspěšně etablovat. Pro své rozloučení si zvolil lehce rozvernou divadelní hru Leo Marcheze, kterou do podoby bulvární operety upravil scénárista Emil Artur Longen. Do hlavních rolí si vybral krásky Ljubu Hermanovou a Lídu Baarovou a překvapivě a nečekaně i dva členy pražského Národního divadla Františka Smolíka a Ludvíka Veverku. Anton pak koncem roku 1936 získal lákavou nabídku od německých sousedů, kteří mu připravili nejlepší zázemí pro jeho další tvůrčí kariéru. V Německu nakonec zakotvil natrvalo a až do poloviny šedesátých let zde natočil řadu filmů. Antonův odchod z Československa, práce v zahraničí i nechuť vrátit se zpět způsobily několikaleté nespravedlivé přehlížení jeho jména a průkopnických zásluh v dobách němé a počátku zvukové éry české kinematografie. Tento nezájem však stále přetrvává. Bohužel. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejdivočejších českých filmů vůbec. Celku vévodí několikeré variování šlágru Veselé Anduly: "Jsem holka s čertem v těle a žár je v očích mých, mám zájem o ctitele jen z příčin rodinných..." Podobnou jízdou je pak Pán na roztrhání rozehraný obdobným ensemblem. Skvělé jsou i dva výstupy legendární Mařenky Zieglerové, její první ve zvukovém filmu. ()

Reklama

Martrix 

všechny recenze uživatele

Film který navozuje dojem, že podvádění je děsná zábava, kterou se zaobírají všichni. Takže kdo by chtěl poukazovat na dnešní "zkaženou" dobu, bude nejspíš trochu zmatený, protože jde o film z let třicátých, kdy by se čekalo trochu víc toho mravního pokrytectví. Tématicky mě to míjí...nepřipadá mi to zábavné. Taky mě nebavily písničky, kterých bylo požehnaně. Opravdu vtipných momentů bylo pomálu, takže k tomuto filmu se už jistě nevrátím. ()

Ironfood 

všechny recenze uživatele

Tak ze zápletky by se určitě dala uplést velmi slušná komedie, bohužel by to ale chtělo jiné herecké obsazení. Pochvalu si zaslouží v podstatě jen Mařenka Zieglerová jako ruská majitelka masážního salonu Nataša. "Divoká jízda" Smolíka, Veverky (bohužel ne Bedřicha, kterého jsem původně očekával) a Hermanové působí dost křečovitě a trapně. Zbývá Baarová, která nikdy nebyla žádná velká komička, a její milenec Trojan, jehož zvláštní zjev i hlas mi většinu času šel hrozně na nervy... ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Veselohra s čertem v těle. Moc se mi líbila. František Smolík v nezvyklé poloze mě potěšil, vhod přišel i ryze limonádový a tedy nenáročný, ovšem zábavný námět o dvojité nevěře, několikanásobné lži a másle, jež mají ve finále na hlavě snad všichni zúčastnění. Lída Baarová vracející se od nehody byla obzvlášť kouzelná a Ljuba Hermanová takový živel, že jsem prostě neodolal a tu titulní píseň jsem si zpíval ještě dlouho po závěrečném titulku.___P.S. V malé roli se dokázala blýsknout i Světla Svozilová, které to v pánském opravdu seklo. ()

Galerie (15)

Reklama

Reklama