Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hudební komedie o podnikavé komorné a o manželské nevěře, kterou odhalilo železniční neštěstí... Podnikatel Jakub Kaliba (F. Smolík) je šťastně ženatý s krásnou, o dvacet let mladší ženou Irenou (L. Baarová). Rodinný život ho však nebaví, a tak manželku při každé příležitosti podvádí. Nemá ovšem tušení, že Irenu čerstvě okouzlil pohledný tajemník ministerstva dopravy Zdeněk Hradil (P. Trojan). A tak oba manželé stráví jednu divokou noc každý podle svého, zatímco mají vymyšlené neprůstřelné alibi. Kaliba pořádá celonoční flám se svým kumpánem Felixem (L. Veverka) a s nespoutanou masérkou Annou Marií Veselou (L. Hermanová), zatímco oficiálně je na nudném abiturientském večírku. Irena najde pro změnu útočiště v Hradilově ložnici, zatímco naoko odjela vlakem se svou brněnskou tetou. Všechno by mohlo dopadnout podle plánu, kdyby se v nočním vydání novin neobjevila zpráva, že Irenin vlak měl nehodu… Frivolní česká operetní komedie z roku 1933 je zpracováním divadelní frašky Une Petite femme dans le train francouzského autora Léo Marchese. Krátce předtím uvedl režisér Karel Anton francouzskou verzi filmu, jejíž titul se shodoval s předlohou. (Česká televize)

(více)

Recenze (21)

Ironfood 

všechny recenze uživatele

Tak ze zápletky by se určitě dala uplést velmi slušná komedie, bohužel by to ale chtělo jiné herecké obsazení. Pochvalu si zaslouží v podstatě jen Mařenka Zieglerová jako ruská majitelka masážního salonu Nataša. "Divoká jízda" Smolíka, Veverky (bohužel ne Bedřicha, kterého jsem původně očekával) a Hermanové působí dost křečovitě a trapně. Zbývá Baarová, která nikdy nebyla žádná velká komička, a její milenec Trojan, jehož zvláštní zjev i hlas mi většinu času šel hrozně na nervy... ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejdivočejších českých filmů vůbec. Celku vévodí několikeré variování šlágru Veselé Anduly: "Jsem holka s čertem v těle a žár je v očích mých, mám zájem o ctitele jen z příčin rodinných..." Podobnou jízdou je pak Pán na roztrhání rozehraný obdobným ensemblem. Skvělé jsou i dva výstupy legendární Mařenky Zieglerové, její první ve zvukovém filmu. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Veselohra s čertem v těle. Moc se mi líbila. František Smolík v nezvyklé poloze mě potěšil, vhod přišel i ryze limonádový a tedy nenáročný, ovšem zábavný námět o dvojité nevěře, několikanásobné lži a másle, jež mají ve finále na hlavě snad všichni zúčastnění. Lída Baarová vracející se od nehody byla obzvlášť kouzelná a Ljuba Hermanová takový živel, že jsem prostě neodolal a tu titulní píseň jsem si zpíval ještě dlouho po závěrečném titulku.___P.S. V malé roli se dokázala blýsknout i Světla Svozilová, které to v pánském opravdu seklo. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Režisér Karel Anton se až příliš brzy rozloučil s českým zvukovým filmem a barrandovskými ateliéry. Po natočení této operety přesídlil na tři léta do Francie, kde se mu podařilo úspěšně etablovat. Pro své rozloučení si zvolil lehce rozvernou divadelní hru Leo Marcheze, kterou do podoby bulvární operety upravil scénárista Emil Artur Longen. Do hlavních rolí si vybral krásky Ljubu Hermanovou a Lídu Baarovou a překvapivě a nečekaně i dva členy pražského Národního divadla Františka Smolíka a Ludvíka Veverku. Anton pak koncem roku 1936 získal lákavou nabídku od německých sousedů, kteří mu připravili nejlepší zázemí pro jeho další tvůrčí kariéru. V Německu nakonec zakotvil natrvalo a až do poloviny šedesátých let zde natočil řadu filmů. Antonův odchod z Československa, práce v zahraničí i nechuť vrátit se zpět způsobily několikaleté nespravedlivé přehlížení jeho jména a průkopnických zásluh v dobách němé a počátku zvukové éry české kinematografie. Tento nezájem však stále přetrvává. Bohužel. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Na první republiku dosti frivolní děj shazuje šumařské provedení. 1)  Převodům francouzských salónních frašek do uprděně zatuchlých poměrů českého (československého) filmu se  obvykle moc nedařilo, snad i vzhledem k odlišné národní mentalitě. Zde se však po pomalém začátku ve druhé polovině film docela rozjede, akce stíhá akci a divák se přiměřeně, byť jen mírně, baví._____ 2)  Pěkně si tu zařádili 42letý František Smolík (továrník Jakub Kaliba), 19letá Lída Baarová (Kalibova žena Irena), 40letý Ludvík Veverka (Kalibův přítel Felix), Pavel Trojan nezjištěného věku (Zdeněk Hradil, tajemník ministerstva dopravy), 20letá zpívající a tancující Ljuba Hermanová (masérka a panská Anna Marie Veselá), o které mohu říci, že kdybych nevěděl, že je to ona, asi bych ji nepoznal a 52letá tehdy slavná operetní zpěvačka Mařenka Zieglerová (majitelka masérského salónu Nataša Dimitrijevna)._____ 3)  Zajímavou poznámku o 33letém režisérovi Karlu Antonovi uvádí Marthos***. Doporučuji si přečíst i jeho životopis zde na ČSFD od Jaroslava Lopoura. ()

Martrix 

všechny recenze uživatele

Film který navozuje dojem, že podvádění je děsná zábava, kterou se zaobírají všichni. Takže kdo by chtěl poukazovat na dnešní "zkaženou" dobu, bude nejspíš trochu zmatený, protože jde o film z let třicátých, kdy by se čekalo trochu víc toho mravního pokrytectví. Tématicky mě to míjí...nepřipadá mi to zábavné. Taky mě nebavily písničky, kterých bylo požehnaně. Opravdu vtipných momentů bylo pomálu, takže k tomuto filmu se už jistě nevrátím. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Celkem amatérsky udělaný film s velmi povedenými vedlejšími rolemi Hermanové a Veverky. Místy je to slušný bizár, člověk by i řekl, že se na tom place fakt ožrali. 70% ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Vážený valčík manželský nabral boční směr. Vyhodily si z kopýtka, vášně noci, v oparu kankánovém, a proto ty tanečky kolem. Hříšníci, čile si jim práší od pusy. Vybarvení "číšníci" vybraných čísel, s dadaistickým fortelem. Nutno se pak všemu zasmáti, když jsou v koncích, se závěrem. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Temperamentní to je, zvláště díky Ljubě Hermanové, ovšem zařazení solidního Františka Smolíka do komické postavy záletníka bylo přinejmenším podivné, rozhodně se mu v této roli nehrálo dobře. Navíc Lída Baarová byla o dvacet let mladší, nebylo divu, že podlehla Pavlu Trojanovi. Nejvýraznější role po Hermanové připadla zde spíše Ludvíku Veverkovi, ovšem ani jeho pitvoření nebylo příliš důvryhodné. A tak ze všeho zbude ve vzpomíkách jen podmanivá melodie, kterou Hermanová ráda zazpívala i v pozdějších letech (i s jejími akrobatickými kousky, jež si všichni dobře pamatujeme z krásných estrád socialismu), a roztomilý přednes novinového článku Lídy Baarové. ()

IvonaK 

všechny recenze uživatele

Taková klasická romantická bláznivina. Ale přesto se na to vcelku dobře koukalo. Velké plus u mě mají ty krásné písničky co tam herci zpívali. Jinak brilantní herecký výkon Ljuby Hermanové. :-) ()

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Povedená taškařice, které v mých očích vládnou Baarová a Hermanová, ženy, které skutečně mají čerta v těle. Škoda, že od režiséra Antona znám tak málo filmů, zatím se mi všechny líbily, hlavně "Tonka Šibenice" je skvělá. ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Velmi milé překvapení. Skvělí herci, skvělý děj, velmi dobrá zápletka. A nebýt toho halekání, jistě bych přidal. *** A PŮL ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Komedie Karla Antona, od kterého je to pro mě úplně první jeho shlédnutý film neboť jsem o něm nikdy neslyšel, je skutečně hodně frivolní. Když pominete cokoli jiného, tak v tomto snímku se na první republiku a její i filmové zvyklosti hovoří dost otevřeně o sexu, erotický podtón je cítit v řadě scén, máme tu nevěry a pijatiky zobrazené tímto způsobem a také dost odhalené ženy. Je to nezvyklý film. O to více ale vtipnější, hlavně ve své druhé půlce až se to celé rozjede. Typická komedie vhodná i na divadelní prkna, kde by se se správnými herci rozhodně diváci nenudili. Pro mě trochu překvapivě zábavná podívaná. Tím spíš, když krom Smolíka, který jinak hrál většinou distingované pány, a Baárové jsem nikoho jiného neznal. Například o neznámém herci Pavlu Trojanovi se toho moc neví a tu se jednalo o jeho poslední filmovou roli. ()

jungewolf 

všechny recenze uživatele

Nenáročná hudební komedie, která je však unikátní v tom, že zvěčnila taneční mistrovství Ljuby Hermanové v jejích 20 letech : 4 - 4,5 * a 65 % . Na scénáři se podílel i legendární český divadelník E.A.Longen . ()

PetraMishka 

všechny recenze uživatele

Na svou dobu poměrně odvážný film vycházející z francouzské veselohry, tedy nabízející osvěžující taškařici o manželském páru, který by nejraději strávil večer od sebe, a tak vymýšlejí všelijaké historky, aby se to mohlo uskutečnit. A samozřejmě to pak dospěje k finále, které dá všechny dohromady a ukáže, že by to asi nemělo řešení. Ljuba Hermanová byla neuvěřitelný živel a občas mi vadilo, že jsem jí nerozuměla, stejně jako některým písničkám, ale film byl dostatečně zábavný a svěží, když se na něj nehledí vážně. ()

MirecRKK 

všechny recenze uživatele

začalo to nie príliš dobre niečo ako argentínska telenovela, kde hneď od začiatku filmu ide o podvádzanie v manželstve, potom to prešlo skorej na tragikomédiu podľa skutočných udalostí ale po tomto dlhšom úvode z toho bola brutálne skvelá komédia a stále som sa smial, takto by mali byť všetky komédie, super naozaj vtipné scény a koniec vyzeral, že bude zase vážnejší ale zachránila to Ljuba Hermanová tak som sa mohol ešte naposledy zasmiať a koniec :) ()

Reklama

Reklama