poster

Zmizení

  • USA

    Brick

  • Slovensko

    Zmiznutie

  • Velká Británie

    Brick

Akční / Drama / Krimi / Mysteriózní / Thriller

USA, 2005, 110 min

Režie:

Rian Johnson

Scénář:

Rian Johnson

Kamera:

Steve Yedlin

Producenti:

Ram Bergman

Kostýmy:

Michele Posch
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Xmilden
    **

    Vůbec mě to nesedlo, na můj vkus byl film překombinovaný až hrůza, tohle by se spíše vyjímalo v knižní podobě. Orientovat se ve jménech mě problém nedělalo, ten nastával ve chvílích kdy se děj sunul kupředu. A závěrečné vysvětlení jsem nepobral vůbec, to jako na tohle měl divák přijít sám? Jako epizoda do seriálu Hříchy pro pátera Knoxe výborné. Takže Rianu Johnsonovi "děkuji" že mě trošku odradil od Loopera.(25.10.2012)

  • emma53
    ***

    Ačkolv Brick byl pro někoho dokonalý, téměř dechberoucí, tak pro mě tedy rozhodně ne. Zbytečná překombinovanost vedla jen k tomu, že celý příběh šel mimo mě a občas i mimo mé chápání. Takže žádné vtažení do děje se nekonalo a ani Gordon-Lewitt to nezachránil. Zůstal ve mě jen velmi ambivalentní pocit k celému tomuto snímku. 60%(7.11.2012)

  • LIVINGDEAD
    odpad!

    Někde jsem četl upozornění, že tento film musíte vidět. A tak jsem učinil. "BOŽE!" ZA CO MNE TRESTÁŠ? Tak stupidní film jsem už dlouho neviděl! Já vydržím cokoliv, ale u téhle slátaniny mi pukly nervy a musel jsem to v polovině zastavit. Na to prostě nemám nervy. Otřesní herci, otřesné dialogy, otřesné hraní...... prostě OTŘESNÉ!!!!! Hrůza hrůzoucí. Kdybych se díval na komunistický seriál Okres na severu a nebo poslaneckou sněmovnu, bylo by to 1000 x lepší než onen DEBILNÍ "BRICK"!!! Jedním slovem "HUMUS"!(16.6.2007)

  • Anderton
    ***

    Tak tu pôjdem trochu proti prúdu, keďže ma na tejto nízkorozpočtovke zaujala viac forma než scenár. Vynaliezavý strih, zaujímavé uhly kamery, snové sekvencie, hudba a zvuk a tak podobne. K tomu reflexia noirového subžánru v príbehu, kde mi bolo viac menej jedno, ako sa veci majú a pri záverečnom odhalení som akurát skonštatoval, ako si tvorcovia s konvenciami žánru pohrávajú, respektíve ich napĺňajú vo filme, ktorý vizuálne žiaden film zo 40 rokov nepripomína. Namiesto toho, aby som zažíval prezretie po tom, ako všetko do seba zrazu zapadá a ako je všetko inak a ja som sa nechal napáliť. Alebo si pokladal otázky typu, ako si to ten Brendan dokázal tak presne vycucať z prsta. Ale ako sa tu už napísalo, Brick sa naplno docení skutočne asi až po druhom pozretí. Či sa k nemu niekedy odhodlám, si nie som úplne istý. No a outfit JGL je príšerný a dosť ma v priebehu sledovania rušil.(14.3.2019)

  • ambron
    ****

    Niekde som čítal, že Rian Johnson v tomto filme oživil noir štýl. Musím iba súhlasiť. Každý záber, každý detail dýchal typickým noirovským žánrom, len bol prevedený do modernosti. Prínosom bolo, že režisér neskĺzol do úplného kopírovania klasického noir žánru a príbeh zasadil do stredoškolského prostredia. Tu už nie je hrdina skúsený, starý "borec", ale mladý stredoškolák. Z môjho pohľadu to príbehu vôbec neuškodilo, pretože si zachováva svoju vážnosť v noirovskej atmosfére zobrazenou bravúrnou technikou. Vytkol by som iba občasnú prekombinovanosť dialógov, niekedy som sa v nich strácal.(28.10.2012)

  • - Signál kterým Brendan instruuje Lauru (dlouze, krátce, dlouze, krátce) je stejný jako ten, který říká Humphrey Bogart v klasickém noir filmu Maltézský sokol. (montana_cz)

  • - Režisér film natáčel ve svém rodném městě a na střední škole, kterou sám navštěvoval. (Morien)

  • - Rozpočet filmu byl pouhých 475,000$. Scénář byl hotov v roce 1997, Rian Johnson na film sháněl peníze 6 let. (montana_cz)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace