poster

Když v ráji pršelo

Romantický

Československo, 1987, 83 min

  • Prubner
    *

    Paní režisérka Pivoňková se ve svém prvním (a naštěstí taky posledním) filmu věnuje více samoúčelným formálním exhibicím, tj. nefunkčním kamerovým hrátkám, než vyprávění příběhu (ostatně téměř neexistujícího) a vedení herců (za "výkon", jaký předvedla Ivana Vávrová, tato předchůdkyně Markéty Hrubešové, by se styděl i ochotník z Horní Dolní). Veškerý humor se točí kolem pádů z kola (do řeky apod.) a opentlované kozy. Chudák autor předlohy Jan Otčenášek se obrací v hrobě.(1.1.2005)

  • Master19
    **

    Poetika je docela dobře zachycená, ale naprosto tragická je ústřední dvojice. Ivana Vávrová má aspoň hezký úsměv a mnohé dožene tím, že nenosí podprsenku, ale Zdeněk Podhůrský je mírně řečeno příšerný. Něco takového se skutečně jen tak nevidí, absolutně nechápu jakým způsobem se mu podařilo dostat do filmu... Olda je přítel můj, ale tenhle film ne.(27.10.2016)

  • vitekpe
    **

    Chudak Jirinka...co ji primelo k ucasti na tomto dile, to fakt netusim. On by to asi nebyl spatny film, mohla to byt prumerna romanticka nebo rodinna komedie, ale musel by to natocit nekdo jiny. Potesila puvabna (a docela dobre se do role hodici) Ivana V. A protoze jsem byl uz v pulce uplne vycerpanej snahou o pochopeni invence pani Pivonkove, celkem davam 2-(8.7.2014)

  • Pavel_Pan
    ****

    Některé obrazy jsou skvělé, každopádně režisérka jedinečnou poetiku naroubovala na útvar, který není příběhem jdoucím odněkud někam. Co snese kniha nemusí vydržet film . Resp. musí nahradit epizodní písmenka - přidanou hodnotou scénáře anebo střihem. Jak rozpohybovat stromy? Posaďte diváka na houpačku.(18.9.2010)

  • Vesecký
    **

    Opravdu si to víc než dvě hvězdičky nezaslouží. Majdalenka se nakonec usadila v Ulici, tam tolik škody nenadělá, ale než tenhle provpočin tak raději nic. Režisérka měla ovšem velmi slabý scénář, snažila se zapůsobit "novátorskými" postupy ve vedení kamery, lyrickými pasážemi, ale vznikla z toho jakási hatlapatlanina, v níž nebylo jasné, oč jde. Román jsem nečetl, ale takovouhle bídu snad můj oblíbený Otčenášek zplodit nemohl. Jedná se o nesourodé skeče dvojice novomanželů, přijíždějících z Prahy na šumavskou samotu, kde by jen blázen mohl ze starého mlýna zbudovat hospodu; dlouho žijí v ohromném bordelu, není vůbec jasno, jaké zaměstnání měli tehdy napsané v občance, protože zřejmě nikde nepracovali. Kadlecová předváděla od počátku hysterické scény plné všemožných fobií, z nichž se nakonec v romantickém duchu vymotala. Dejme tomu, že autoři chtěli vyjádřit lásku k "nedotčené" šumavské přírodě a k přátelskému duchu českého venkova, ale ani to se jim nepovedlo. Z herců do popředí snad vystoupila jen Jirásková, ale bezradnost scénáře zachraňovala jen svým uměním. A snad i Hraběta. Jo, jak je možné, že ten mlýn neshořel? A ten závěr byl přímo praštěný, dvojice mladých milenců se chce do mlýna vloupat, pak se s Kadlecovými vyřádí, odcházejí - ale jak to bude dál? Závěr filmu může být otevřený, pokud se divák může dohadovat jeho dokončení. Ale v tomhle filmu takové dohady prostě nejsou.(11.8.2015)

  • - Zdeněk Podhůrský byl během postprodukce předabován. Dle vlastních slov mu režisérka sdělila, že má strašný hlas. (sator)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace