poster

Tristram Shandy

  • Česko

    Tristram Shandy: Ptákovina a bejkárna

  • Velká Británie

    A Cock and Bull Story

  • Slovensko

    Tristram Shandy : Vtákovina a volovina

Komedie

Velká Británie, 2005, 91 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • BuryGol
    ***

    Cock and bull story se dá přeložit jako "blábol" nebo "pitomost". Bohužel mi tak chvílema přišel celej film. Knihu jsem nečet, nevim kdo byl Tristram Shandy. Film jako takovej pro mě trval asi půl hodiny. Ty záběry z natáčení filmu můžou někoho nadchnout, mě rozhodně ne. Já to beru jako natáčení keců a nudy pro zaplnění stopáže. V tomhle snímku jen furt melou, kecaj a blábolej o kokotinách až mi zívaly i brejle. Za čistej film jako takovej by bylo hodnocení mnohem vyšší, i s tim zbytkem je to za sotva tři...možná jsem divnej, ale prostě jsem se nudil.(26.2.2010)

  • Radiq
    ***

    Velmi experimentální a velmi originální film. Zajímalo by mě, kolik z toho filmu bylo skutečně v nějaké té knize. Jak mohli z knihy udělat natáčení filmu o té knize? Mělo něco z těch natáčecích scén něco společného s obsahem té knihy nebo se to má chovat jen a jen jako dokument o tom natáčení? Jo, jsem z toho trochu zmatenej. Ale ty příběhy, které jsou spojené s životem postavy Tristrama Shandyho jsou fakt dost vtipné (porod, penis fuč, početí, sex jeho rodičů na sucho kvůli hodinám atd.)(28.9.2007)

  • Iggy
    ****

    Přestože je román Laurence Sterna Život a názory blahorodého pana Tristrama Shandyho z 18. století jednou z nejvýznamnějších anglicky psaných knih, v české škole se o něm asi moc nedozvíte. A to ho Milan Kundera ve svém Umění románu považuje spolu s Diderotovým románem Jakub Fatalista a jeho pán za velmi důležitou (i když dodnes nepříliš vyvinutou) vývojovou větev světového románu. Opravdu je Tristram Shandy asi nezfilmovatelný. I když mě osobně se to, co bylo skutečnou adaptací, líbilo, ale na dvouhodinový film by to asi nestačilo, respektive by nás to brzy začalo nudit. Protože kniha se mi taky hodně líbila, ale místy jsem četl opravdu jen silou vůle. I když strýček Toby se svými bitvami a posedlostí opevňováním a spousty absurdních filozoficko-vědeckých a nikam nevedoucích úvah Waltera Shandyho a všechny ty všední a groteskní situace… Jen ale nevím, co tím chtěli autoři filmu říci. Pěkně se na to dívá, film ukázkově mísí realitu, fikci, film ve filmu, pseudodokument a je tudíž opravdu zajímavý z naratologického hlediska, jak to obšírně popisuje Douglas. Ale co bylo jeho cílem? Měla to být jakási meditace nad filmovým uměním, podobně jako třeba Truffautova Americká noc, kterou film hodně připomíná? Nebo využil režisér strukturu Tristrama Shandyho a vznikl tak zajímavý film, který je vlastně o ničem, stejně jako kniha? Nebo vystihuje podstatu filmu proslov Patricka (Stephen Fry), který říká, že život je tak bohatý, plný a rozmanitý, že je v uměleckém díle nezachytitelný? Věřím, že tomu tak bylo.(30.5.2007)

  • DaViD´82
    ****

    "Shoe Issue! "Kouzelně hravá narativní hříčka, která dokáže překvapovat takřka v každém momentu stopáže. A nutno dodat, že překvapuje více než-li příjemně a originálně, byť někdy až moc "za každou cenu". Již od úvodních potitulkových záběrů, kdy je citována scéna z Umělcovy smlouvy je jasné, že Tristram Shandy a příběh jeho početí nebude patřit k vážným dílům. Ovšem jaká smršť inteligentní mystifikační zábavy poté následuje hraničí místy až s genialitou. Obvzláště scenárista Frank C. Boyce a režisér Michael Winterbottom excelují. Dokonalý příklad, že nezfilmovatelnou knihu lze adaptovat... I když, pravda, tak trochu po svém.(1.8.2007)

  • numi
    ***

    Knížku jsem nečetl, ale film mě přesto zaujal. I přesto, že se ve filmu vlastně nic nedozvíte a není vlastně ani na co koukat; necelé dvě hoďky sledujete žvásty o nečem, o čem nemáte ani šajnu. Tristram Shandy je výjimečný svou myšlenkou a formou vyprávění. Jak jednoduché je dokázat, že odvykládat jeden celý život během dvou hodin nejde, protože ono nejde ani odvyprávět jeden nudný natáčecí den... A teď věcně. Prvních dvacet minut jde o solidní grotesku, která se však mžikem oka změní na postmoderní koláž minihistorek a mnipříběhů vypravěčů samotných. Bohužel oni již nejsou tak zajímavými objekty, jako osoba Tristrama Shandyho, a po projekci jednoznačně vítězí forma nad obsahem. A umění nad zábavou. Tři a půl. Přesto si tahle Winterbottomova postmoderna pozornost zaslouží (viz první půlka komentáře). [červenec 2007](11.7.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace