Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píšu sa 20. roky 20. storočia. Nešťastnú Anastáziu (INGRID BERGMANOVÁ) pri pokuse o samovraždu zachráni ruský emigrant, princ Bounine (YUL BRYNNER). Jeho pohnútky však nie sú celkom nezištné, spoločne so skupinou ruských priateľov verí, že dievča je princezná Anastázia, dcéra posledného ruského cára Mikuláša. Ak to dokážu, dostanú 10 miliónov libier uložených v Anglickej banke. Prekážkou, ktorú musí Bounine prekonať, je cárovná vdova (HELEN HAYESOVÁ). Musia ju presvedčiť, že ide naozaj o Anastáziu. To však nie je všetko. Bounine nerátal s jednou "maličkosťou" - že sa zaľúbi... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (27)

pepo 

všechny recenze uživatele

Je to velmi fajn, ale dekel ostal na mieste. Dramaticke hrany su az prilis otupene a divacka radost tak prameni najma zo skvelych hereckych vykonov. Netvrdim, ze mi tam chybal zombie Rasputin/Lenin alebo vtipne netopiere z (lepsej) animovanej verzie, ale mohlo to byt predsa len osudovejsie, romantickejsie alebo tajomnejsie. 7/10 ()

VenDulin85 

všechny recenze uživatele

Zásah přímo do srdce. A to jsem si myslela, že animovanou verzi (1997) nemá šanci nic porazit.. Celý příběh v podstatě táhnou dvě osoby, (bohovská) Ingrid Bergman a Yul Brynner (s očima jak lasery), ale neupřeme kredit ani babi carevně: "Takže Bunin je stále atraktivní." - ano, Vaše Výsosti. "Šíleně atraktivní." - ano, Vaše Výsosti. "Livenbaumová, Vaše prostopášné fantazie jsou nechutné. Pro ženu vašeho věku by pohlaví nemělo znamenat nic jiného než záznam v občanském průkazu." - ano... Vaše Výsosti. A jak se vyjadřují oni? Anastázie, začínající větu o šampaňském a končící o Buninovi: "Ráno to budu zbožňovat. Budu mít naprosto příšernou kocovinu a váš přítel Bunin bude šílet. Víte, jaký je? Jako vodka. Rychlý, tvrdý a silný." Bunin: "Často je pro mě jednoduché to, co je obtížné pro ostatní. Ale to, co bylo pro ostatní vždy nejjednodušší, je pro mě nemožné." A pokud je pro něj něco nemožné, musí zasáhnout babi a příběh se tím krásně uzavírá, až na ten konec... to jako vážně?? (malinký spoileříček) Chápu, rok padesát šest, ale po celém tom brainstormingu (možná i brainwashingu), učení tance a etikety nám divákům nedopřeji ani jeden polibek? Trestuhodné. ()

Reklama

Agatha 

všechny recenze uživatele

Bohužel, pro mě jedno velké zklamání. Ani půvabná Ingrid Bergman mě nedokázala přimět, aby si mě film získal. Sama chuděrka skoro něměla co hrát. Přesto jí role přinesla Oscara. Ale beru to tak, že jim v Hollywoodu moc chyběla a tímhle si jí chtěli po jejím italském intermezzu naklonit zpátky ;-) Spekulace o přeživší velkokněžně Anastázii, buď v literární nebo filmové podobě mě vždycky zajímaly, ale toto zpracování (od kterého jsem čekal asi moc) mě hodně zklamalo. Jedna výrazná emotivní scéna na celý film je na mě opravdu málo, víc jich tam vážně nebylo. Jinak je to smotanec tlachání, hádání, přemlouvání, přesvědčování a handrkování. A konec to totálně pohřbil - proběhl ve stylu "všichni se rozejděte, show skončila". Nevím, nemělo to žádný náboj ani nápad. 3 * z úcty k Ingrid Bergman a Helen Hayes. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Krystalický kýč hollywoodského střihu. Zářivé hvězdy, atraktivní prostředí, kostýmní nádhera, tajemno, částečně "based on a true story"... Celé podáno způsobem, který vybízí k předpokladům, že masy té doby se mohly umlátit, aby se na film dostaly (a že masy dnešní doby o něj ani nezavadí - a pokud ano, zpracováním jim přijde jako z pravěku). Příběh domělé princezny Anastasie je vyprávěn srozumitelně, přímočaře a bez oklik, divák je až do závěrečného The End udržován v mírných (ale ne frustrujících) pochybách. Až na pár výjimek se děj odehrává v naleštěných interiérech, které září barvami technicoloru, ale tak nějak paradoxně působí šedě. Nebudu tak příkrý jako jeden velmi známý filmový kritik té doby, který napsal, že Anastasia je nejhorší role Ingrid Bergman, a který doporučil divákům, aby nechodili na tento film a vrátili Litvakovi jeho pohrdání. I.B. je v tomto filmu to nejlepší, na co se dá koukat, a film sám o sobě aspoň není nudný, když už teda postrádá invenci a přetéká umělou krásou. ()

PKD 

všechny recenze uživatele

Dokonalá Ingrid Bergmanová v jedné ze svých vrcholných rolí, díky které ji US diváci odpustili a přijmuli zpět mezi sebe. Tzv.triumfální návrat do USA. Oscar je zde rozhodně správně udělen. Pistolník z Westworldu (z toho původního, samozřejmě), rovněž nezklamal. Nevadila by mi ani o něco delší stopáž. Výprava je parádní a vlastně tu není výrazně nic, co bych musel vytknout. Jen někdy trochu nestíhám u titulků. A to jen v př., že mluví pan Brynner. To je přímo... rychlopalba.:) ()

Galerie (8)

Zajímavosti (7)

  • Příběh filmu je založen na případu Anny Anderson, která tvrdila, že je velkovévodkyní Anastasií a přežila vyvraždění své rodiny. Byla natolik přesvědčivá, že jejímu příběhu uvěřilo mnoho lidí a ani příbuzní a známí carské rodiny si nebyli jisti. Až po její smrti bylo pomocí testu DNA zjištěno, že Anderson nebyla s Romanovci příbuzná. (vesper001)
  • Ingrid Bergman byla v době příprav na natáčení ve filmovém světě na černé listině kvůli svému poměru s režisérem Robertem Rosselinim a jejich nemanželskému dítěti. Yul Brynner však využil svého práva spolurozhodovat o castingu a prosadil ji do hlavní role. Bergman tím získala nejen Oscara, ale i comeback na výsluní popularity. (vesper001)

Reklama

Reklama