Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V japonském snímku režiséra Jasua Furuhaty Stanice se prolíná žánr psychologického filmu se žánrem kriminálním. Hlavní hrdina, Eidži Mikami, se stal policistou zřejmě jen proto, aby se mohl plně věnovat tréninku sportovní střelby, jež vrcholovým sportovcům v Japonsku umožňují jen v policii a armádě. Po skončení úspěšné závodní činnosti ho stále více pronásledují pochybnosti o zvoleném povolání. Nedovedl si nikdy představit, že by obrátil zbraň proti člověku, byť by to byl nebezpečný zločinec. Okolnosti Eidžiho k tomu přinutí a on v několika akcích prokáže chladnokrevnost a odvahu. Výčitek svědomí se však nezbaví. Navíc trpí po rozchodu se svou ženou i osamělostí. Jeho neradostný život je jakoby symbolizován obrazy z železničních stanic a častými jízdami vlakem. Děj se odehrává v několika větších epizodách v rozmezí let 1968–1980 na Hokkaidu, v Sapporu a okolních městečkách. Psychologická rovina příběhu je kombinována s dramatickými akčními sekvencemi ze střetnutí se zločinci. Ve druhém plánu pak film ukazuje i současný život v Japonsku. (Filmový přehled)

(více)

Recenze (1)

Reklama

Reklama