Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Olivier Marchal (sám bývalý policista) natočil příběh na základě skutečných událostí a situoval ho na slavné Quai des Orfevre – Nábřeží Zlatníků 36, do sídla pařížské policie. Právě tam začíná drama dvou policistů Léa Vrinkse a Denise Kleina, které kromě příslušnosti k různým útvarům – Léo pracuje pro BRI (Zásahová a pátrací brigáda) a Denis pro BRB (Brigáda pro boj s organizovaným zločinem) – dělí i rozdílný postoj k práci. Zatímco Denis usiluje především o moc a postavení, Léo patří k onomu staromódnímu typu policajtů, posedlých svou prací, kteří mají známé na obou stranách zákona, a v zájmu spravedlnosti občas neváhají jeho hranici překročit. Jejich cesty se osudově protnou ve chvíli, kdy mají spolupracovat na případu série ozbrojených přepadení. Každý postupuje svými metodami, přičemž Léo je sice úspěšnější, ovšem za cenu rizika, jež se může obrátit proti němu. A také obrátí, protože Denis neváhá využít každého způsobu, aby svého kolegu porazil a získal kýžené místo šéfa policie. Na otázku „A co policejní etika, to vám nic neříká?“ – Denis odpovídá: „ S tou už si dávno vytírám…“ Do hlavních rolí policistů, kteří spolu svádí nelítostný souboj, obsadil Olivier Marchal slavné filmové hvězdy Daniela Auteuile (Královna Margot, Hrbáč) a Gérarda Depardieua. (Česká televize)

(více)

Recenze (342)

POMO 

všechny recenze uživatele

V dobrom zmysle slova staromódna krimi skôr o súboji charakterov, než strelných zbraní. Depardieumu sedí záporák ako ušitý na mieru, vedľajšie postavy majú zmysel a v zápletke, hoci nijako komplikovanej, niet jedinej diery. Policajná akcia v decentnom a inteligentnom európskom balení. Mínusom je iba zopár presentimentálnených alebo zdĺhavých scén, ktoré film robia pocitovo dlhším, než je v skutočnosti. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Dva policajti s vlastními pravidly uzrálými léty služby, úrovní prohnilosti a rádoby poctivostí věcí a lidí, každý na své "správné" straně. Daniel Auteuil a Gérard Depardieu jsou dnes asi nejlepšími francouzskými herci a dívat se na ně, mít tu možnost vyčíst v jejich tvářích vše, co neříká scénář, to je prostě paráda a parádní byla i tahle poctivá kriminálka. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Zúročené profesní zkušenosti poldy a filmařský talent (bravo Marchale) se spojily, aby vytvořily působivé kriminální drama, které mi svojí náladou připomnělo staré "delonovky" a kriminálky, které se ve Francii točily v 70.letech. Film stojí na poutavém ději, hereckém koncertu dvou nejvýraznějších osobností francouzského filmu dneška (Auteuila mám film od filmu čím dál raději, Depardieu jako záporná postava je velmi uvěřitelný) a syrové realistické atmosféře počínaje solidně natočenými akčními momenty a výpravou konče. Francouzský film, jak ho mám rád, stále žije!! Fuck Bessonovy produkční prefabrikáty na jedno použití :o)) ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Natěšený na poctivou francouzskou špinavou detektivku jsem se střetl s velice dobrou první hodinou a podivným zbytkem filmu. Některé věci se dějí tak nějak zvláštně jakoby mimochodem, v jediném záběru; zkrátka měl jsem poněkud jinou představu například o časovém intervalu osmi let, o využití postavy poctivé policistky, a vlastně o závěru Války Policajtů vůbec. Nicméně, pozitivní pocity převládají a objektivně vzato nemám žádnou výtku nezaloženou na osobních názorech či pocitech, takže hodnocení 70% s tím, že příležitost podívat se znovu určitě využiju. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Již od dob Prohnilých nám je prostřednictvím filmů do hlav vtloukáno, že policajti se v zásadě dělí na svině malé a svině velké. Ty malé klidně kryjí záda drobným zlodějíčkům, kteří je mohou dovést na stopu mnohem větších úlovků – chtějí hlavně být dobrými policajty. Ty velké se osobně zúčastňují různých ilegálních aktivit, typu kšeftování se zbraněmi či drogami – chtějí hlavně zaplatit hypotéku.Ve Válce policajtů dojde ke střetu dvou komisařů rozdílných povah, z nichž však ani jeden nezasluhuje přídomek čestný. Denis Klein neměl nikdy štěstí na větší grázly, řešení banálních případů jej unavuje, jako život sám, nyní se však naskytla příležitost obsadit pozici policejního šéfa, stačí se trošku víc snažit. Leo Vrinks má pohlednou manželku, roztomilou dcerku a svůj mizerný plat si zpestřuje různými, ne zrovna nejlegálnějšími, bokovkami, také on bude usilovat o místo policejního šéfa. Válka policajtů je údajně inspirovaná skutečnými událostmi, což je nepravděpodobné o to víc, jak poutavé drama se v ní odehrává, ale na samotné kvality to nemá žádný vliv. Otázka zní: Dokázal by něco podobného vymyslet někdo jiný než zkušený scénárista? Třeba osud? Právě osudovosti tématu je věnována speciální pozornost a závěr pouze potvrzuje známe rčení „boží mlýny melou pomalu, ale jistě“. Děj mě skutečně neustále překvapoval, na rozdíl od většiny současné hollywoodské produkce jsem zdaleka neměl jasno v tom, jakým směrem se bude dále ubírat. Ubírá se sice zákrutami osvědčenými, leč originálně poskládanými. I ta nejmenší epizodka má v hlavní dějové linii své místo, nic nepřebývá, vše do sebe dokonale zapadá jako precizně vybroušená mozaika. Navzdory názvu není Válka policajtů explozivní akcí, jediná pořádná akční scéna tvoří pouze středobod, od nějž se odvíjí většina vyprávění. Nejsilnější zbraní pak není ani tolik režie (s nepochybně inspirovaná Mannovým Nelítostným soubojem) jako právě zmíněný scénář a prostor, jenž nabízí oběma hereckým hvězdám. Ani Auteuil, ani Depardieu nezastiňují rozsahem své role toho druhého, přičemž v mém případě byly sympatie spravedlivě rozděleny mezi oba. Oba totiž mají opatrně vybalancované světlé a stinné stránky svých povah, rozhodně nesouhlasím s názorem, že Depardieu hraje zákeřného hajzla, zatímco Auteuil je hodným taťuldou. Marně přemýšlím, co Válce policajtů vytknout, napadají mne samé malichernosti (například bychom mohli být lépe obeznámeni s minulostí obou rivalů, ale nač natahovat tak příjemně střiženou délku?), není to žádné přelomové dílo, jenom hodně dobrý krimithriller a jako takový zasluhuje v rámci žánru hodnocení absolutní. 90% Zajímavé komentáře: Isherwood, Kaka, ripo ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Francouzské drsné příběhy o ještě víc drsných policajtech mi nikdy moc neříkaly, například ty s Delonem mi připadají převelice trapné, ale tohle se povedlo. Trošku to připomíná některé pozdější díly komisaře Moulina. Realita a akční scény se střídají opravdu vyváženě, námitku bych měl jen proti přehnané doslovnosti některých scén (myslím hlavně flashbacků.) Herecky je film bez debat brilantní. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Jasnej filmovej orgáč, pro člověka co miluje krimošky ze 70.let Made in France. Takhle nadupanej příběh, podávanej s drsnou samožrejmostí se v dnešní době už moc nevidí. Největší prdel je, že tady fakt šlapalo všechno na 100%. Kriminální drama, je tak pohlcující, že i mrkání očima během filmu by byl hřích. Akční scény byli vychytané do posledního detailu. Třeba přepadení vozu s prachama bylo udělaný naprosto precizně, zajímalo by mě, kdo tuhle scénu připravoval, ale musel to být profík. Jenže ona nestačila vizuální dokonalost utvořená postavením kamer a střihem, ona se k tomu přidala i fantastická zvuková stopa, takže vás ta scéna prostě kopne z křesla na tu dálnici . To samý s tou přestřelkou, prostě zjevení dokonalosti. Akční scény jsou tvrdý a realistický jak krávy. Milostná rovina příběhu by sama o sobě strčila do kapsy leckterej filmovej slaďáček. Na závěr jsem si nechal herecké výkony, protože to co předvádí Daniel Auteuil a Gérard Depardieu je nadkosmickej výkon. Klidně si pod sebe dejte ty hřebíky na kterejch dřepí jenom fakíři a já Vám garantuji, že prdelí ani nepohnete jak budete unešeni jejich hraním. Ten film se třeba relativně zastaví, kamera dá zaběr do jejich očí a jenom ten jejich pohled posunuje děj dál, opravdu neskutečný, neskutečný. Olivier Marchal nám dal na stříbrném podnose vybroušenej diamant, který není možný ignorovat. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Jeden z mála (ak nie jediný) moderných francúzskych krimithrillerov, ktorý nerobí hanbu starej drsnej škole žabožrútskej kriminálky. Precízne premyslené, sústredene natočené, výborne zahrané a s príjemne nehrdinským, ale dostatočné zadosťučinenie poskytujúcim záverom. Na DVD je strašne zábavný bonus o výbere zbraní do filmu - režisér a pár hercov v zbrojnici je v podstate to isté ako malí chlapci v hračkárstve. :-) ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Ještě předtím, než Olivier Marchal usedl na režisérskou stoličku, musel během své předchozí policejní kariéry vidět mnoho zlého, protože jinak by nedokázal s dokonale vybroušenou syrovostí podat tento drsný příběh nekompromisního souboje policistů proti zločincům i mezi jimi samotnými. Formálně Válka policajtů jenom lehce naznačí styl starších francouzských i amerických kriminálek, aby následně pokračovala jako moderně vyprávěné dílo, ve kterém však Marchal přenechává místo ostrého střihu a rychlých kamerových nájezdů samotnému tempu, které se chvílemi řítí neskutečně zběsile, aby následně ubralo hlavně v druhé polovině, protože v ní přichází úplně jiná dějová nota, podle jejíhož pomaleji rytmizovaného taktu se řídí i hudba, která z dunivého samplu přejde k romanticky znějícím tónům klavíru a snad každý divák začne prosebně doufat v alespoň malý happy end, který by alespoň trochu svlažil jeho strhané smysly. Pod pevnou režisérovou rukou pak předvádějí Daniel Auteuil s Gérardem Depardieuem strhující výkony, z nichž hlavně druhý jmenovaný překvapí v netypicky záporné roli. Pokud je něco na Válce policajtů špatně, tak asi poněkud hrubě vytesaná psychologie postav v první části snímku, kde si důvody vzájemné nevraživoti mezi policisty musí divák trošku domýšlet, ale to je jenom nepatrný kaz na formálně i obsahově brilantním snímku, po kterém vám bude nevolno nejen z policie, ale i „z toho svinstva všude kolem“ jako takového. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Velké překvapení z francouzské filmové školy, která má asi nejvíc kvalitních kriminálek ze všech národních kinematografií. Překvapující mladiství vzhled filmu a hudba podpořená ještě lepším scénářem. Ten je opravdu skvostný a využívá schopností hlavní dvojce Depardieu - Auteuil do poslední kapky. Daniel Auteuil je chvíli hodný, pak zase špatný a pak zase hodný. Je hodně na vás kdo se podle vás chová správně. Záleží na úhlu pohledu. Vždy odpovědný a dobrý policista proti nečestnému s výsledky. Všechno do sebe na konci zapadne a všichni aktéři musí být odměněni potleskem. Už dlouho jsem neviděl Gérarda Depardieu hrát tak dobře a svého Denise si vychutnal. Taková malá poklona klasickým kriminálním filmům. Kdo neuvidí neuvěří, že se dá tak dobrý krimi film, kde jsou hodnými i špatnými policisté dá natočit. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Olivier Marchal, Franck Mancuso, Julien Rappeneau .. Na francouzské filmy chodím do kina rád! Tentokrát jsem se dočkal hned od úvodu velice svižné a poctivě drsné kriminálky, kde ony loupeže a přepadání security vozů s penězi sloužily jen jako kulisa, před níž se odehrával mnohem zajímavější duel – na povrch tichý, vnitřní souboj dvou přátel z mládí a nyní soupeřů z rozdílných policejních útvarů, kdy každý chtěl ten (pro policii dlouhodobě nepříjemný) loupežný gang dopadnout sám a získat tím možnost jít dál v kariéře .. ano, každý nakonec něčeho dosáhl, ovšem pochybuji, že zrovna tohle si přáli! Bravo pro francouzskou kriminální školu z níž vzešel přesný režisér této syrové podívané a dvojité bravo za skvělé herecké výkony Daniel Auteil a Gérarde Depardieu. Na závěr si dovolím vyzvednout hudební doprovod, který je taktéž parádní a moc se mi líbil. 85%. ()

Faye 

všechny recenze uživatele

Jakákoliv moc, zřejmě budí v člověku pocit, že může zasahovat do všeho, a když je ve hře navíc možnost, jak získat ještě vyšší moc, tak nejjistější způsob k jejímu uchopení je, nemít žádné ohledy. Ovšem pokud se z boje o získání lepšího postavení stane pouze boj o udržení stávajících pozic, tak to už padají i poslední zábrany. Drsné, smutné, depresivní. Tak a jak si poradím s tou beznadějí, která na mě se závěrečnými titulky padla, tak to teda vážně nevím. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době povedená francouzská kriminálka navazující na slavnou tradici let minulých. Maximální důraz na postavy a jejich psychiku je sympatický, byť se kvůli tomu nemusel hned upozaďovat i scénář. Trochu to celé sráží závěr, který je "pouze" dobrý, nikoli stejně vynikající jako zbytek filmu. Ony po celou stopáž pečlivě budované temné charaktery (a ostatně i atmosféra) v něm vyznívají tak trochu do ztracena. Vzniknout to někdy v sedmdesátých letech, tak tomu dám za čtyři jako nadprůměrné žánrovce. Ovšem v dnešní době nelze jinak než za plný počet, tenhle typ snímků mi prostě chybí. A navíc si mě Marchal získal svou evidentní láskou k Nelítostnému souboji. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Dobrá detektivka natočená ve starém duchu. Auteuil a Depardieu jsou ve svých rolích dobří a i celková atmosféra je správně zkrachovalá. Jen škoda zbytečného "zůčtování" nakonec. Jinému filmu bych to odpustil, tomuhle ale ne. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

BRI kontra BRE. 7 loupeží, 2 miliony eur. Vrinks a Klein. Vyhraje ten, kdo je dostane. Stará francouzká herecká škola, klasický policejní problémy (prolínající se podsvětí s policajtama), jen plavou ještě ve větší špínavý stoce než jindy. A velmi dobrý akční háv. Ve druhý části filmu se na vás valí psychickej teror, kterýmu je vystaven Leo. A vy si nepřejete nic jinýho, než aby Denis dostal to, co mu patří. Jen když se to stane, máte pocit, že mohl trpět víc. Dobrej francouzkej film se vším všudy. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Od Oliviera Marchala se špatný film čekat ani nedá. Department 36 je vynikající francouzský kriminální thriller soustředicí se spíše na rivalitu, podrazáctví mezi policajty, avšak to vše je tak chytlavě podané, že Vás film nenechá pomalu ani vydechnout a to vše doprovázené excelentním hereckým cástingem ( ve filmu se sešly snad všechny herecké hvězdy z Francie, chybí snad jen Vincent Cassel a Jean Reno). Lepší policejní story jsem snad neviděl. Velmi dobré. 80% ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Je bezpodmínečně nutné přistoupit na hru tvůrců - Válka policajtů je hodně tvrdá kriminálka ze staré školy, zasazená do moderního vizuálního hávu. Kdo tohle nepřijme, ten se bude nudit. To se sice v úvodu stalo i mně a divil jsem se zdejšímu vysokému průměru, ale postupem času je čím dál lehčí uvěřit Depardieuovým chladným očím onu zlověstnou touhu po moci a naopak z těch Auteilových vyčíst, že i přes všechny nepřijatelné přestupky mu v jádru jde o dobrou věc. O to větší dopad mají potom na diváka zvraty v závěrečné třetině, kde jsem několikrát obdivoval nekompromisnost scénáristů. 75% ()

Reklama

Reklama