poster

Této noci v tomto vlaku (TV film)

Krimi

Československo, 1984, 60 min

  • Schlierkamp
    ***

    Československý kriminální film odehrávající se o silvestrovské noci ve vlaku jedoucího ze Slovenska na Moravu. V tomto dálkovém železničním spoji se ukryla loupeživá banda, která nedlouho předtím přepadla poštovní vůz, zabila obsluhu a odcizila tři čtvrtě milionu korun. Ve vlaku se však vyskytuje mladý výpravčí Emil, jenž si pokoutně přivydělává distribucí levného, nekvalitního alkoholu pasažérům a za úplatek propůjčuje spací vagony, ačkoli je v podmínce. Tento podnikavec v podání L. Vaculíka náhodou odhalí jednoho z lupičů, kterého hrál svým typickým způsobem V. Mareš a jenž se hned zpočátku se choval poněkud podezřele. Druhý lupič S. Skopal, dávný Emilův přítel, se nenápadně i s lupem lišácky ukrývá ve výpravčího blízkosti, kde spolu popíjejí zahraniční lihovinu, a svou pravou tvář odhalí, až když začne zločincům téct do bot. V dalších rolích se představila Emilova milá Z. U. Kesslerová, dále poněkud otravný pár pasažérů J. Synková a J. Schmid a opilá cestujcí H. Gregorová. Závěr snímku J. Svobody na mě působil díky neschopnosti lupičů, kteří nedokázali zabránit prozrazení a nechali se o své peníze lehce připravit, značně nepřesvědčivě. Hodinové televizní krimi v podstatě nenabízí nic převratného, nejvýraznější aspekt na tomto díle se mi jeví skutečnost, že se příběh odehrává v jedoucím vlaku.(24.8.2018)

  • honajz
    ****

    Málokdy tenhle televizní film dávají, ale přijde mi velmi dobře napsaný i natočený. Sevřenost času a děje i místa, kde mají různí lidé různé důvody, proč neříkat průvodčímu pravdu - a on sám má také máslo na hlavě. Samozřejmě každého napadne, že lupiči, kteří v úvodu filmu přepadli poštovní vůz, jsou ve vlaku taky. Spousta drobných peripetií jen ústrojně doplňuje hlavní zápletku, a dá se říci, že jde o jeden z mála kriminálních příběhů, jenž by měl při větším rozpočtu světové parametry.(27.4.2013)

  • Rosalinda
    ***

    Příběh, hudba, vyznění... všechno je to celkově poplatné době. Těžko teď někdo natočí něco podobně jednoduchého, jako byla tahle jízda vlakem. Zkrátka dřív stačilo málo..., vemte si třeba jen "Malého pitavala"; to jsou zápletky dnes již úsměvné, ale na tu dobu to nebylo natočené vůbec špatně a tak nějak to zkrátka bylo. Celkem tedy vcelku zajímavé. Jako bavící se a slavící cestující bych se svezla hned. Jinak už bych hrabala po té záchrané brzdě mnohem dřív, aby se celý vlak nestačil dostat do tak přiblblého konce.(12.10.2011)

  • Tom_Lachtan
    **

    Zajímavé prostředí a téma kriminálky o jednom přepadeném autu a lůžkovém vlaku, dovedu si představit, že kdyby se za kameru a psací stroj postavili lidé, kteří budou schopnější než kostka pomerančového želé, nemuselo by to dopadnout tak blbě. Ono je to totiž napsané tak hrozně, že každá věta zní jako kdyby byla stvořená pomocí náhodného generátoru nesouvisejících slov (ano, i samotný generátor je náhodný!) a řemeslně to nepůsobí tak blbě jen díky tomu, že vzhledem k prostředí vlaku bylo prostředí poněkud stísněné a vyžadovalo trochu jiné úhly snímání. Chci remake z CK mocnářství od Jirky Stracha, Howgh.(19.1.2015)

  • mh.mail
    ***

    50% - Jednota místa a děje situovaná tentokrát do jednoho nočního rychlíku, který v silvestrovské noci jede ze Slovenska do Čech, je pro mě vždy zajímavým prvkem. Nejinak tomu je i v tomto televizním filmu. Sice to není žádná extrémní pecka, ale rozhodně to obsahuje určité prvky napětí. Slušný průměr.(10.10.2011)

  • - Jan Pohan hrající východoněmeckého turistu ve filmu namluvil postavu opraváře Josefa Fouska a sám byl předabován jiným německy mluvícím hercem. (Ganglion)

  • - Může se jevit jako chyba ve filmu, že na začátku a na konci je v čele vlaku elektrická lokomotiva současné řady 151.019-7, zatímco v průběhu filmu jede motorová lokomotiva souč. řady 754. Vzhledem k počasí mohlo jít v provozu o namrznutí trakčního vedení, kde nemůže být pochopitelně v čele vlaku elektrická lokomotiva, neboť by nemohla odebírat proud. (alanwilder)

  • - V nočních záběrech z trati je možné si všimnout, že vlak vede dieselová lokomotiva "zamračená" řady T478. V posledním záběru ale v čele vlaku stojí lokomotiva elektrická, konkrétně "banán" E 499.2015, přičemž vlak mezitím nikde nezastavoval. (Stejšn)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace