poster

Kvarteto

  • USA

    The Quartette

    (festivalový název)

Komedie

Česko, 2017, 93 min

Komentáře uživatelů k filmu (39)

  • claudel
    *****

    Kouzelný film plný humoru na nějž jsme zvyklí z Dejvického divadla. Krobotovi se podařilo natočit vtipný film o smutných věcech - zjevné či skryté osamělosti současného člověka. Ačkoli jsem v Olomouci studoval pět let, nikdy mi to město k srdci nepřirostlo, myslím ale, že se Krobotovi podařilo zachytit jeho atmosféru a udělal Olomouci hezkou reklamu. A Jiří Schmitzer aspiruje na nejlepší vedlejší roli roku.(2.12.2017)

  • xxmartinxx
    *

    Kvarteto nabízí zajímavý paradox filmu, který stráví většinu času polopatickými monology vysvětlujícími veškeré záměry všech, přesto na konci nechápete, o čem to bylo a především proč někdo chtěl, abyste to viděli. Krobot zkouší, kam až to český chcípácký film dotáhne, než z vyprodukované antihmoty vznikne černá díra, která pohltí a rozloží celý vesmír. A už je fakt blízko.(28.11.2017)

  • yakoob
    ****

    Krobotův styl. Statické záběry, semtam švenk či jízda. Příběh stojí hlavně na takových těch promýšlených dialozích, kde herci svoje repliky pronášejí s delší pauzou, tedy herecky tam ani není co zkazit. Co se příběhu týče, tak přednes kvarteta, jejich nesouhra v hrané rovině byla zřejmě metafora na jejich rovinu vztahovou. Asi jsem nečekal bůhvíco, ale stále mám pocit, že mi něco na těch českých filmech chybí. Takový ten šmrnc.(4.12.2017)

  • maverick10
    odpad!

    Einstein měl nakonec pravdu, jen se spletl ve výkladu, protože pouze sledováním Kvarteta dochází ke zpomalování času. Doopravdy by mě zajímaly hlavní motivy tvůrců. Otupit diváka? Nasrat diváka? Sám Werich kdysi říkával, že aby byla hra úspěšná, musí mít příběh. Kdyby však viděl Kvarteto, nad českým filmem by zlomil francouzskou hůl a znova by emigroval. Nejhorší co se může ve filmu stát je, když herec nemá co hrát. A tady nebylo co hrát. Stačilo najmout partu lenochodů a ušetřit tak prachy producentům. Ještě jednou mě Krobot takhle nasere a půjdu mu k němu domů zafidlat na housle.(2.12.2017)

  • kinderman
    ****

    Komu sedí Krobotův režijní styl v Díře u Hanušovic s dlouhými záběry, promyšlenými kompozicemi a přesně načasovanými replikami, kdy ani jedno slovo není nadbytečné a humor vzniká jakoby mimochodem, těžko může být Kvartetem zklamán. Navíc jsem v Olomouci, kde se natáčelo, prožil vysokoškolská studia a Jaroslav Plesl byl během diskuse po předpremiéře filmu uvolněný, milý, vtipný a skvěle imitoval Marka Taclíka.(24.11.2017)

  • Mylouch
    ***

    Sympatické zpracování příběhu z města, které se znalým nenápadně ukazuje v typických detailech. Herecké výkony poměrně dobře následují kvalitu rozpracování jednotlivých postav, z nichž v té klíčové exceluje Plesl. Film patří do kategorie "divadlo na plátně" s průvodními neduhy, hloubka kvartetní lidské ne/souhry sice nedosahuje úrovně Intimního osvětlení, ale zvolený druh humoru je v české filmové tvorbě milým osvěžením a od televizní tvorby urazil Krobot kousek cesty. 3-4*(25.10.2017)

  • dvopet
    ****

    Pomalé tempo filmu je jeho velkou předností. Na vztahové nuance mezi postavami je spousta času, jsou dobře a čitelně zahrány a tím pádem scénář nemusí být polopatický a doslovný, což je jedině plus. V zásadě jednoduchý příběh (jednoduchý v dobrém slova smyslu) je artikulován pomocí promyšlené kompozice neuspěchaných scén a delších záběrů ve výrazných olomouckých lokacích. Zdá se mi, že Krobot se Smékalem neměli potřebu předkládat "velký příběh" a "velké téma" (podobně jako v jejich aktuální inscenaci Honey), hledat v tomto filmu takovéto ambice pak musí vést ke zklamání či minimálně rozpačitému přijetí. Vztahová katastrofa, ke které zdánlivě příběh tenduje, se nejen že nekoná, ale dochází k novému rozložení možností ve vztahovém víceúhelníku, a to přináší potřebnou naději.(27.11.2017)

  • rumczeis
    ***

    Vůbec nevím, co si o filmu mám myslet, technická stránka je úplně jiná než jsme zvyklí. Ve filmu úplně chybí hudební podkres, veškerá hudba je nějakým způsobem součástí scény (hraje v pozadí z rádia nebo ji reprodukují sami protagonisté), to v kombinaci s dlouhými téměř statickými záběry navozuje syrovost snímku. Film je zahraný vlastně jen asi v 10 lidech, vypraví osudy pokročilých třicátníků, kteří nenaplnili touhy svých rodičů ani svoje. Jsou převážně single a jediné co je spojuje je, že hrají společně v kvartetu. V kině se řada za mnou bavila několikanásobně více než já. Hodnocení u mě osciluje od děje na 30% po technickou odlišnost a zajímavost až na 60%, takže průměr 45%.(11.12.2017)

  • hansel97
    ***

    Filmově je Kvarteto stejně složitý spletenec jako vztahy prezentované na platně. Motá se to v samo sobě, přestože častou vybublá na povrch zajímavý nápad či téma. Krobotovi evidentně sedí ta tragikomedie, narozdíl od Díry u Hanušovic tu ale jsou i slabší výkony a celkové působení filmu.(13.12.2017)

  • kocik1
    ***

    Osamělý režisér Krobot natočil film o osamělosti, který si tak nějak osaměle míří do samoty. Pro mě nejlepší scénou bylo kývání do rytmu hudby na Tomášově koncertě, protože dneska už si i tancujem každý sám.(17.12.2017)

  • jirijost
    **

    Miroslav Krobot mě ani napodruhé jako režisér nepřesvědčil, Díru u Hanušovic jsem ani nedokoukal, tohle sice ano ale asi jen protože jsem seděl v kině jinak bych se musel dost přemáhat. Děj byl naprosto nezajímavý a o ničem, v závěru jsem si říkal proč vlastně tenhle film vznikl, nenašel jsem v něm absolutně žádné poselství které nám chtěl autor předat. Potěšili mě alespoň zajímavé herecké výkony v podobě Polákové a Plesla. Proto dávám dvě z pěti, přesto s odřenýma ušima.(30.11.2017)

  • filmfanouch
    ***

    Herec Miroslav Krobot se po Díře u Hanušovic podruhé usídlil na režijní sesli a jeho druhý film je v podstatě stejný jako první. To znamená: 1) Nehledejte žádný děj. Stejně jako u Díry u Hanušovic se jedná o film poskládaný především ze situací. 2) Humor ve filmu je, ale většina jich vychází pouze na půl plynu. 3) O postavách se toho moc říct nedá, především se o nich v podstatě dozvíme pouze detaily a nic víc. Krobot se v podstatě pokouší zachytit život třicátníků na pokraji krize středního věku a daří se mu to na půl plynu. Jakékoliv ambice totiž jdou stranou a v podstatě to vypadá jako Krobot střídal několik žánrů. Je to komedie? Je to romantika? Je to drama? Letos vzniklo plno horších filmů než je Kvarteto. Avšak vzniklo také plno lepších.(4.12.2017)

  • Harts
    *****

    tak absurdní film, herci hráli lidi, v podstatě jako by to nebyli ani herci, úžasnéééé :-)))))(30.11.2017)

  • Zaitsev
    *****

    Je mi tolik, kolik mi je a vlastně je to od Miroslava Krobota přesně film cílenej nějak na můj věk i celkový vnímání světa kolem - teda podle mě. Jo, hodně se v tom vidím a tenhle režíjní styl můžu včetně detailů v dlouhým záběru. Je to smíchávání reality s poetikou..."platíš 180,-" :) Sám Krobot říká, že tak půlce se to líbit bude a půlce vůbec - tak jasně i to hodnocení tomu tady odpovídá. Pro mě po dlouhý době moc dobrej českej film.(3.12.2017)

  • radaza
    **

    Mrzí mě to. Pana Krobota mám rád, Díra u Hanušovic se mi líbila, ale Kvarteto mě míjí. Pomalé tempo filmu mi nevadí, pokud je film o něčem, co neznám, co mě zaujme. Tento film je ale opravdu o ničem, realisticky popsaní lidé, kteří nezaujmou, jejich problémy jsou fádní, a celý film jen čekáte.... a ono nic.(4.12.2017)

  • kwaicheng
    odpad!

    Pyčovina vo debilech, který na prahu štyrycítky nevěděj co se sebou a žijnou v natvrdlym světě, vo kterym se režizér snaží vytvořit dojem, že je cool.(10.12.2017)

  • Rincewind
    **

    Druhá hvězda je jen a pouze za exteriéry a interiéry, protože jsem Olomoučák a i v Ponorce jsem proseděl pár večerů. Film se celou dobu pokouší o jakousi psychologickou linku, atmosféru, strohost a zahloubání. Což bývá dost tenký led - pokud všechno sedne, je z toho skvělý film. Pokud nesedne, je malér, kdy je viditelná snaha o výše popsané, ale nefunguje to. A toto je bohužel druhý případ.(12.12.2017)

  • janabel
    **

    Film je celý takový bez šťávy, jediným prvkem co mě občas vytrhl z letargie byla hudba. Někteří v tomto snímku vidí druh umění, na některé zase dolehla nostalgie ke svému oblíbenému městu a hodnotí to vysoko. Nevím, já ale jestliže jdu na komedii, tak očekávám, že se alespoň občas zasměju a pobavím, a ne že si z toho odnesu depku a vtíravou chuť být sama.(2.12.2017)

  • thomasnikrs
    **

    ...a tak jsem porad cekal a cekal jestli jeste prece jen co kdyby..a nedockal se a nedockal...:-((2.12.2017)

  • Inozuka
    ****

    Ten film je úplně stejný jako herecké výrazivo jeho režiséra. Pokud si vybavujete Krobotovy role mlčenlivých, hustých a cynicky vtipných týpků, tak si zkuste představit, že tihle borci režírují film. A jelikož mám Krobotovy postavy rád, bavilo mě i Kvarteto. Dokonce jsem nadšený, protože na rozdíl od Díry u Hanušovic, mi tady ten styl mnohem více sedl a neodcházel jsem z kina s kyselou náladou. To, o co se Krobot filmem snažil, v podstatě popíše psycholožka v podání Lenky Krobotové na přednášce ke konci filmu .... definovat co je to štěstí a jak se jednotlivci snaží k němu dojít či si jej udržet. Podle mého trefil hřebíček na hlavičku, i když nevím kolik lidí to nakonec pobere. A herecky? Naprosto famózní! Dlouho jsem neviděl film, kde mi všichni herci připadali přirození a znalí svého řemesla.(2.12.2017)

  • Fifer
    ****

    Film je často přirovnáván k Samotářům, jelikož řeší single třicátníky. Krobotův styl je ale zcela odlišný od Zelenkova. Ano, souhlasím, film neukrývá žádné skryté tajemství, pouze analyzuje situace, ale ani se hrdinům nevysmívá, sympatizuje se všemi i s jejich neschopností najíst si své místo. Není třeba žádné rádobyhlubokomyslné pointy, jde o atmosféru a tiché pozorování jedinců. Samotáři jsou založeni na vtipných hláškách, Krobot nic takového nepotřebuje - jako divadelníkovi mu stačí vystihnout situaci. Ale ano, Zelenku mám ještě raději než Krobota, o to se nepřu. Jen jsou to zcela odlišní autoři a nechtěl bych, aby Krobot točil jako Zelenka. Dodatek o kritice: Česká filmová kritika je úsměvný spolek mudrců. V poslední době si usmyslela, že je zakázáno točit filmy s tzv. chcípáky. Proč by si měl ale tvůrce nechat diktovat, o kom bude točit? Navíc točí se filmy pro kritiku nebo pro diváky? Neexistuje nic jako téma, které je zakázané. P.S.: Zatímco Vložte kočku jako undergroundová kapela fungují skvěle, tak finální mix elektroniky a symfonie patří k tomu nejhoršímu, co na tomto poli vzniklo. Asi jako nějaké první pokus art-rockových onanistů ze 70.let, co si mysleli, že jsou druhý Pink Floyd. Ale bylo by nefér hodnotit celý film podle jedny nepovedené skladby.(5.12.2017)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace