poster

Kvarteto

  • anglický

    The Quartette

Komedie / Drama

Česko, 2017, 93 min

Komentáře uživatelů k filmu (137)

  • claudel
    *****

    Kouzelný film plný humoru na nějž jsme zvyklí z Dejvického divadla. Krobotovi se podařilo natočit vtipný film o smutných věcech - zjevné či skryté osamělosti současného člověka. Ačkoli jsem v Olomouci studoval pět let, nikdy mi to město k srdci nepřirostlo, myslím ale, že se Krobotovi podařilo zachytit jeho atmosféru a udělal Olomouci hezkou reklamu. A Jiří Schmitzer aspiruje na nejlepší vedlejší roli roku.(2.12.2017)

  • Tosim
    ***

    Krobot se Smékalem pracují pořád stejně. Tenhle jejich počin nebyl ale naštěstí až tak nedivácký (ať už si pod tím každý představí něco trošku jiného), jako Díra. I s postavami se dalo lépe identifikovat, takže šlo snímek i přes opět pomalé tempo, ale rozumnou stopáž rozumně přežít.(2.7.2018)

  • Fr
    ***

    „PODLE PSYCHOLOGICKÉHO SLOVNÍKU MŮŽE BÝT ŠTĚSTÍ STAV, KDY JSOU NAPLNĚNY POTŘEBY ČLOVĚKA. A TO NEJEN TY PSYCHYCKÉ, ALE I TY DUCHOVNÍ…“ /// Krobota vážná sonda do lidskejch vztahů. Žádný abstraktní umění jako Díra, (i když…) ale celkem sympatická vztahovka, který velí Bára Poláková a Jarda Plesl. Vypráví vo tom, že každej jsme nějakej. Není to sice překvapivý odhalení, ale tak nějak mně to vyhovuje. Nakonec je těch sympatickejch rolí víc a všichni herci spolu s tesklivou komorní hudbou vytvořili zajímavou vztahovou atmosféru. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Často si připadám jako nižší varianta sama sebe. 2.) Řeším vztahy. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(21.6.2018)

  • xxmartinxx
    *

    Kvarteto nabízí zajímavý paradox filmu, který stráví většinu času polopatickými monology vysvětlujícími veškeré záměry všech, přesto na konci nechápete, o čem to bylo a především proč někdo chtěl, abyste to viděli. Krobot zkouší, kam až to český chcípácký film dotáhne, než z vyprodukované antihmoty vznikne černá díra, která pohltí a rozloží celý vesmír. A už je fakt blízko.(28.11.2017)

  • Sarkastic
    ***

    „Jestli chceš, můžeš se mnou na takovou skupinu s dobrou terapeutkou.“ - „Budou tam lidi?“ Tak mě Miroslav Krobot v roli režiséra/scenáristy poprvé trošku zklamal. Ano, jeho předchozí tvůrčí díla Díra u Hanušovic či Čtvrtá hvězda měla řadu much a mušek, ale převážně jsem se u nich bavil. V Případě Kvarteta už ale smích či poutavost docela často chyběly. A já nechápu, co se stalo, zdálo se, že by vše mělo fungovat. Krobot se Smékalem znovu spolu, přítomnost hned několika herců Dejvického divadla, specifické prostředí Olomouce, částečně téma vážné hudby, postavy mně věkem nepříliš vzdálené, tím pádem i jejich řešenými problémy blízké…a přesto zbylo jen pár podařených hlášek a situací, jinak nic, co by mě nějak zvlášť bavilo (a ani s „mimózními“ dialogy bych problém neměl, pokud by měly něco víc do sebe). No, nebudu házet flintu do žita, snad příště…protentokrát slabší 3*. „A mohl by ses nám teď krátce, svými slovy představit? Hraješ na violu…?“ - „Na housle.“ - „No vidíš, přece jen jsi nám o sobě něco řekl.“(28.7.2018)

  • NinadeL
    ****

    Není mnoho filmů, které tak půvabně portrétují Olomouc. A Olomouc je nádherná. Jsem ráda, že tento Krobotův počin je tak odlišný od jeho debutu. Nakonec není nic špatného na tom pokusit se porozumět dnešním třicátníkům. #finaleplzen(28.4.2018)

  • troufalka
    ***

    Neurazilo, nenadchlo.(11.12.2018)

  • Vitex
    **

    Dalo by asi se říct, že dokonale chápu záměry tvůrců, respektive jejich výchozí pohled a myšlenku, kterou chtěli vystavět, a souzním s ní. To ale neznamená, že mi ten film není dokonale ukradený. Tautologické konstatování nesmyslnosti číchsi životů. Bez analýzy, bez načrtnutí možného východiska. 93 minut?!(17.1.2018)

  • LiVentura
    ***

    Příjemné olomoucké prostředí a nenucený příběh muzikantů, obyčejných lidí, jejichž životy na obrazovkách tolik chybí.! Díky pane Krobote..(26.7.2018)

  • Vodnářka
    **

    Ač nejoddanější fanynka Mirka Krobota nemůžu dát víc... Jedno olomoucké smyčcové kvarteto a pár lidí kolem něj, co se ztrácejí v ulicích centra města, svých životech a scházejí se v Ponorce, která už dávno ztratila svůj někdejší lesk a sílu undergroundu. Prázdnota jejich života se však táhne i celým filmem, který, ač se tváří jako výpověď o jedné generaci, jen zdlouhavě, bez konceptu, sleduje pár podivínů, kteří navíc nejsou ničím zajímaví. Když se o generaci třicátníků točili na přelomu tisíciletí Samotáři, jednotlivé postavy v čele s Jirkou Macháčkem vám i přes silný opar trávy opravdu připomněly jednotlivé situace života a navíc svým osobitým humorem bavili do poslední minuty. Kvartetu bohužel chybí jakákoliv myšlenka a vlastně i důvod, proč tento film chtít vidět.(27.7.2018)

  • kingik
    **

    Krobot umí jistě lépe housti. Dát do pracek smyčcové nástroje Pleslovi a spol. se dá považovat za odvážně originální počin, ovšem i na papíře musel film působit jen jako horší odnož všech Samotářů, Knoflíkářů a podobně specifických kousků, kterých za poslední dobu vzniklo nemálo. A tenhle má bídné repliky, slabé scenáristické pojetí, nejsou zde žádné zapamatovatelné hlášky ani postavy a je doslova o ničem. Za Pleslem je druhou nejvýraznější postavou Bára Poláková. Ta by věděla kudy z nudy, dokonce šla i s nahou kůží na trh, jen neuzříme skrze párou zamlžená dvířka sauny nic pohoršujícího. Ostatní členové kvarteta spíše statovali. A nápad přezdívat jednoho člena hudebního kvarteta Funés, ačkoli je pravým opakem slavného komika, nebo "demonstrativní" sebevražda neurvalého souseda, to opravdu dobrý film nedělá. Dobrý film dělá zajímavý scénář, tenhle jím nedisponuje ani zdaleka. A také leccos by zachránila dobrá režie, jenže ta je divadelně úsporná, navíc od poloviny dějová prázdnota upadne do takového neforemného patvaru, až mně nezbývá prohlásit - pro koho byl vlastně film natočen? Je to nadsázka, je to vážně míněno? Alespoň že je to pěkně nasnímané. Z diváckého hlediska ale zde není nic poutavého, patrně v České televizi, jenž je producentem snímku, někdo naznal, že v programové skladbě kin chybí něco komorního, nepříliš optimisticky laděného a umělecky šmrcnutého. Zbývá dodat, že kiny film proběhl bez povšimnutí a dobré kritiky nesklidil. Možná, že by se domovská scéna Dejvického divadla pana Krobota otřásala smíchem, převedeno do filmové řeči je tohle kvarteto vlastně nežádoucím hudebním tělesem. 3/10(30.6.2018)

  • Slarque
    ***

    Vztahové drama s trochou humoru sice obsahuje semtam pěknou scénu či nějaký vtip, ale zase jich není tolik. Celé to místo příběhu táhne charisma představitelů hlavních rolí, takže mě prostě zajímali Plesl a Poláková, aniž bych cítil potřebu si pamatovat jména jejich postav. Výsledek je zcela průměrný, zaokrouhlení hvězdičky nahoru je asi za pěkně nasnímanou Olomouc (50%).(13.12.2018)

  • Big Bear
    ***

    Tak tohle je můj 3000 komentář... 13 let koukání na filmy, 13 let poznámek k filmům... Chtěl jsem aby to k tomu dnešnímu jubileu nebyla nějaká odpadovka a tak jsem vsadil na Krobota. Díra u Hanušovic byla slušná a tenhle film měl jednu velkou devizu. Někomu se líbí, někomu ne, někomu přijde blbá a někomu zase všestranně nadaná. Ano, řeč je o Báře Polákové. Já jí můžu kdekoliv a jakkoliv, navíc ji považuji za velmi krásnou ženu, takže když už nic jiného, tenhle film jí byl plný. Ovšem co k obsahu říci... Utahaná nuda. Ne bez myšlenky, ale utahaná. Měl jsem skoro pocit, že koukám na Indiánské léto po X letech... Teenagery kdesi na venku vystřídali čtyřicátníci ve městě. Brutus pak jakási rocková uskupení a samozřejmě kusy smyčcového kvartetu. Dialogy však byly téměř identické a podobně prázdné. To ale není Krobotova chyba. Možná je to situací ve které se momentálně nalézám, ale tak nějak mám pocit, že dnešní čtyřicátníci jež dokonale reflektovaly filmové postavy jsou na tom se svými intimními životy povětšinou slušně řečeno v prdeli. Materiálně jsou zabezpečeni, žijí ve svobodě, v otevřeném světě plném příležitostí, ale co se týče vztahů, je někde problém. Kam se podívám tam se podívám, ztroskotává kolem mne jedno malželství za druhým, lidi jsou nestálí.. Chtějí svobodu, individualitu, nezávislost... Partnerství je svazuje a to nemluvím o manželství. Ano jsou vyjímky, kde to klaplo, kde je ruka v rukávu... Ale těch ohnivých chvostů na obloze v poslední době vidím kolem sebe až moc. Myslím, že to zmatení, to přebažení se všeho co dnešek nabízí Krobot nabídl skvěle. Otázkou je zda jsem to chtěl k reálu ještě vidět i ve filmu... Alespoň tam byla ta Bára... Takže já dávám za 3 trubky z lešení. * * *(24.8.2018)

  • dopitak
    ***

    Takovou úchylárnu bych od Krobota čekal. A Plesl opět hraje magora. Celý film jsem v podstatě čekal, jestli si Poláková s někým zapíchá nebo se nejlépe svlékne. Není dokonalá, ale nějak na ní trpím. I když je to pošukárna, koukat se na to dalo, což se o velké části současné tuzemské produkce prostě říct nedá.(9.6.2018)

  • ARI50
    *

    No nebudeme se vyjadřovat jak to bylo zlé a fakt se nedalo ani dívat.(7.12.2018)

  • honajz
    *

    Hvězdička jen za Olomouc. Jinak je to typické pražáčkovské intelektuální hrabání se v hovně. Téma samoty, osamocení, zda není člověku lépe být sám. Kdyby film alespoň skončil hromadnou souloží - taková olomoucká čtyřka - nebo holky s holkama, kluci s klukama, tak to má alespoň nějaké vyústění, katarze. Ale takhle to celé vyšumělo do prázdna. Docela mne děsila každá další scéna, kde lidé pózovali jako sochy nebo robot, kde zněla další kakofonická hudba, kde se lidé chovali jak z nějaké sci-fi právě o robotech. Chvilku jsem doufal, že třeba postava Polákové je z jiné dimenze, a proto lidi odpuzuje (jako je tomu v románu Clifforda Simaka Prstenec kolem slunce, ale ani tak daleko se v tomto myšlenkovém a na náznaky bohatém filmu nedostalo. Jo, a komedie to není ani náhodou. Btw - všechny postavy byly samotáři - kde je potom nějaký kontrast? Kde je třeba nějaká životná postava? Jenže ono by pak nešlo cucat z prstu tu vymyšlenou intelektuální premisu, která by při jakémkoliv kontaktu se skutečnou realitou shořela jak vzducholoď Hindenburg. Vlastně jediná reálná věta, která zde zazní, je, že člověk musí být nejprve sám šťastný, aby činil šťastnými lidi kolem sebe.(9.12.2018)

  • Tatatranka
    ***

    Chci s tebou mluvit. Promiň. Promiň, všechno zní jinak. Někdo o tom natočil film. Nemůžu mluvit, reprodukovat, míjím.(5.9.2018)

  • yakoob
    ****

    Krobotův styl. Statické záběry, semtam švenk či jízda. Příběh stojí hlavně na takových těch promýšlených dialozích, kde herci svoje repliky pronášejí s delší pauzou, tedy herecky tam ani není co zkazit. Co se příběhu týče, tak přednes kvarteta, jejich nesouhra v hrané rovině byla zřejmě metafora na jejich rovinu vztahovou. Asi jsem nečekal bůhvíco, ale stále mám pocit, že mi něco na těch českých filmech chybí. Takový ten šmrnc.(4.12.2017)

  • maverick10
    odpad!

    Einstein měl nakonec pravdu, jen se spletl ve výkladu, protože pouze sledováním Kvarteta dochází ke zpomalování času. Doopravdy by mě zajímaly hlavní motivy tvůrců. Otupit diváka? Nasrat diváka? Sám Werich kdysi říkával, že aby byla hra úspěšná, musí mít příběh. Kdyby však viděl Kvarteto, nad českým filmem by zlomil francouzskou hůl a znova by emigroval. Nejhorší co se může ve filmu stát je, když herec nemá co hrát. A tady nebylo co hrát. Stačilo najmout partu lenochodů a ušetřit tak prachy producentům. Ještě jednou mě Krobot takhle nasere a půjdu mu k němu domů zafidlat na housle.(2.12.2017)

  • Pierre
    *

    Nesmírně otravné postavy mezi sebou vedou neméně otravné dialogy, které buď šustí Krobotem anebo jsou občas jak z jihoamerické telenovely. No a pak to skončí, stějně jak to začalo. Zbytek napsal Vitex na jehož komentář vás odkazuji a sám jdu radši na Kvarteto zapomenout abych příště u nějakého povedenějšího filmu českého filmu mohl vyvrátit, že by měl český film krizi. Kvarteto totiž bohužel potvrzuje všechna slova Fíly a jemu podobných.(5.6.2018)

  • Rafik
    *

    Nuda v Olomouci(18.12.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace