poster

Kvarteto

  • anglický

    The Quartette

Komedie / Drama

Česko, 2017, 93 min

Komentáře uživatelů k filmu (78)

  • yakoob
    ****

    Krobotův styl. Statické záběry, semtam švenk či jízda. Příběh stojí hlavně na takových těch promýšlených dialozích, kde herci svoje repliky pronášejí s delší pauzou, tedy herecky tam ani není co zkazit. Co se příběhu týče, tak přednes kvarteta, jejich nesouhra v hrané rovině byla zřejmě metafora na jejich rovinu vztahovou. Asi jsem nečekal bůhvíco, ale stále mám pocit, že mi něco na těch českých filmech chybí. Takový ten šmrnc.(4.12.2017)

  • Tosim
    ***

    Krobot se Smékalem pracují pořád stejně. Tenhle jejich počin nebyl ale naštěstí až tak nedivácký (ať už si pod tím každý představí něco trošku jiného), jako Díra. I s postavami se dalo lépe identifikovat, takže šlo snímek i přes opět pomalé tempo, ale rozumnou stopáž rozumně přežít.(2.7.2018)

  • Fr
    ***

    „PODLE PSYCHOLOGICKÉHO SLOVNÍKU MŮŽE BÝT ŠTĚSTÍ STAV, KDY JSOU NAPLNĚNY POTŘEBY ČLOVĚKA. A TO NEJEN TY PSYCHYCKÉ, ALE I TY DUCHOVNÍ…“ /// Krobota vážná sonda do lidskejch vztahů. Žádný abstraktní umění jako Díra, (i když…) ale celkem sympatická vztahovka, který velí Bára Poláková a Jarda Plesl. Vypráví vo tom, že každej jsme nějakej. Není to sice překvapivý odhalení, ale tak nějak mně to vyhovuje. Nakonec je těch sympatickejch rolí víc a všichni herci spolu s tesklivou komorní hudbou vytvořili zajímavou vztahovou atmosféru. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Často si připadám jako nižší varianta sama sebe. 2.) Řeším vztahy. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(21.6.2018)

  • xxmartinxx
    *

    Kvarteto nabízí zajímavý paradox filmu, který stráví většinu času polopatickými monology vysvětlujícími veškeré záměry všech, přesto na konci nechápete, o čem to bylo a především proč někdo chtěl, abyste to viděli. Krobot zkouší, kam až to český chcípácký film dotáhne, než z vyprodukované antihmoty vznikne černá díra, která pohltí a rozloží celý vesmír. A už je fakt blízko.(28.11.2017)

  • NinadeL
    ****

    Není mnoho filmů, které tak půvabně portrétují Olomouc. A Olomouc je nádherná. Jsem ráda, že tento Krobotův počin je tak odlišný od jeho debutu. Nakonec není nic špatného na tom pokusit se porozumět dnešním třicátníkům. #finaleplzen(28.4.2018)

  • Vitex
    **

    Dalo by asi se říct, že dokonale chápu záměry tvůrců, respektive jejich výchozí pohled a myšlenku, kterou chtěli vystavět, a souzním s ní. To ale neznamená, že mi ten film není dokonale ukradený. Tautologické konstatování nesmyslnosti číchsi životů. Bez analýzy, bez načrtnutí možného východiska. 93 minut?!(17.1.2018)

  • kingik
    **

    Krobot umí jistě lépe housti. Dát do pracek smyčcové nástroje Pleslovi a spol. se dá považovat za odvážně originální počin, ovšem i na papíře musel film působit jen jako horší odnož všech Samotářů, Knoflíkářů a podobně specifických kousků, kterých za poslední dobu vzniklo nemálo. A tenhle má bídné repliky, slabé scenáristické pojetí, nejsou zde žádné zapamatovatelné hlášky ani postavy a je doslova o ničem. Za Pleslem je druhou nejvýraznější postavou Bára Poláková. Ta by věděla kudy z nudy, dokonce šla i s nahou kůží na trh, jen neuzříme skrze párou zamlžená dvířka sauny nic pohoršujícího. Ostatní členové kvarteta spíše statovali. A nápad přezdívat jednoho člena hudebního kvarteta Funés, ačkoli je pravým opakem slavného komika, nebo "demonstrativní" sebevražda neurvalého souseda, to opravdu dobrý film nedělá. Dobrý film dělá zajímavý scénář, tenhle jím nedisponuje ani zdaleka. A také leccos by zachránila dobrá režie, jenže ta je divadelně úsporná, navíc od poloviny dějová prázdnota upadne do takového neforemného patvaru, až mně nezbývá prohlásit - pro koho byl vlastně film natočen? Je to nadsázka, je to vážně míněno? Alespoň že je to pěkně nasnímané. Z diváckého hlediska ale zde není nic poutavého, patrně v České televizi, jenž je producentem snímku, někdo naznal, že v programové skladbě kin chybí něco komorního, nepříliš optimisticky laděného a umělecky šmrcnutého. Zbývá dodat, že kiny film proběhl bez povšimnutí a dobré kritiky nesklidil. Možná, že by se domovská scéna Dejvického divadla pana Krobota otřásala smíchem, převedeno do filmové řeči je tohle kvarteto vlastně nežádoucím hudebním tělesem. 3/10(30.6.2018)

  • dopitak
    ***

    Takovou úchylárnu bych od Krobota čekal. A Plesl opět hraje magora. Celý film jsem v podstatě čekal, jestli si Poláková s někým zapíchá nebo se nejlépe svlékne. Není dokonalá, ale nějak na ní trpím. I když je to pošukárna, koukat se na to dalo, což se o velké části současné tuzemské produkce prostě říct nedá.(9.6.2018)

  • claudel
    *****

    Kouzelný film plný humoru na nějž jsme zvyklí z Dejvického divadla. Krobotovi se podařilo natočit vtipný film o smutných věcech - zjevné či skryté osamělosti současného člověka. Ačkoli jsem v Olomouci studoval pět let, nikdy mi to město k srdci nepřirostlo, myslím ale, že se Krobotovi podařilo zachytit jeho atmosféru a udělal Olomouci hezkou reklamu. A Jiří Schmitzer aspiruje na nejlepší vedlejší roli roku.(2.12.2017)

  • maverick10
    odpad!

    Einstein měl nakonec pravdu, jen se spletl ve výkladu, protože pouze sledováním Kvarteta dochází ke zpomalování času. Doopravdy by mě zajímaly hlavní motivy tvůrců. Otupit diváka? Nasrat diváka? Sám Werich kdysi říkával, že aby byla hra úspěšná, musí mít příběh. Kdyby však viděl Kvarteto, nad českým filmem by zlomil francouzskou hůl a znova by emigroval. Nejhorší co se může ve filmu stát je, když herec nemá co hrát. A tady nebylo co hrát. Stačilo najmout partu lenochodů a ušetřit tak prachy producentům. Ještě jednou mě Krobot takhle nasere a půjdu mu k němu domů zafidlat na housle.(2.12.2017)

  • ..Lucas..
    **

    Kvarteto mě velmi zklamalo, v podstatě je o ničem a nic se tam neděje. Občas se objeví malá naděje, že by mohlo být líp, ale vzápětí se vrací k nudě. Přibližně od poloviny filmu jsem se těšil na to, až skončí. Jediné větší plus dávám za herce, kteří se alespoň snažili.(30.1.2018)

  • Rafik
    *

    Nuda v Olomouci(18.12.2017)

  • Pierre
    *

    Co tohle mělo být? Námět je už malinko okoukaný, ale dal by se pojmout stylem zajímavého minimalistického filmu. Minimalistické je Kvarteto nakonec úplně ve všem. Především ve scénáři, který nemá žádný vývoj. Ve filmu se toho od začátku moc nezmění a je úplně bez pointy. Nesmírně otravné postavy mezi sebou vedou neméně otravné dialogy, které buď šustí Krobotem (jsou prostě strašně divné) anebo občas jak z jihoamerické telenovely. Zbytek napsal Vitex na jehož komentář vás odkazuji a sám jdu radši na Kvarteto zapomenout abych příště u nějakého povedenějšího filmu českého filmu mohl vyvrátit, že by měl český film krizi. Kvarteto totiž bohužel potvrzuje všechna slova Fíly a jemu podobných.(5.6.2018)

  • kinderman
    ****

    Komu sedí Krobotův režijní styl v Díře u Hanušovic s dlouhými záběry, promyšlenými kompozicemi a přesně načasovanými replikami, kdy ani jedno slovo není nadbytečné a humor vzniká jakoby mimochodem, těžko může být Kvartetem zklamán. Navíc jsem v Olomouci, kde se natáčelo, prožil vysokoškolská studia a Jaroslav Plesl byl během diskuse po předpremiéře filmu uvolněný, milý, vtipný a skvěle imitoval Marka Taclíka.(24.11.2017)

  • Mylouch
    ***

    Sympatické zpracování příběhu z města, které se znalým nenápadně ukazuje v typických detailech. Herecké výkony poměrně dobře následují kvalitu rozpracování jednotlivých postav, z nichž v té klíčové exceluje Plesl. Film patří do kategorie "divadlo na plátně" s průvodními neduhy, hloubka kvartetní lidské ne/souhry sice nedosahuje úrovně Intimního osvětlení, ale zvolený druh humoru je v české filmové tvorbě milým osvěžením a od televizní tvorby urazil Krobot kousek cesty. 3-4*(25.10.2017)

  • dvopet
    ****

    Pomalé tempo filmu je jeho velkou předností. Na vztahové nuance mezi postavami je spousta času, jsou dobře a čitelně zahrány a tím pádem scénář nemusí být polopatický a doslovný, což je jedině plus. V zásadě jednoduchý příběh (jednoduchý v dobrém slova smyslu) je artikulován pomocí promyšlené kompozice neuspěchaných scén a delších záběrů ve výrazných olomouckých lokacích. Zdá se mi, že Krobot se Smékalem neměli potřebu předkládat "velký příběh" a "velké téma" (podobně jako v jejich aktuální inscenaci Honey), hledat v tomto filmu takovéto ambice pak musí vést ke zklamání či minimálně rozpačitému přijetí. Vztahová katastrofa, ke které zdánlivě příběh tenduje, se nejen že nekoná, ale dochází k novému rozložení možností ve vztahovém víceúhelníku, a to přináší potřebnou naději.(27.11.2017)

  • Johnny.ARN
    odpad!

    Ja tie Krobortové filmy nemožem. ODPAD!(3.6.2018)

  • rumczeis
    ***

    Vůbec nevím, co si o filmu mám myslet, technická stránka je úplně jiná než jsme zvyklí. Ve filmu úplně chybí hudební podkres, veškerá hudba je nějakým způsobem součástí scény (hraje v pozadí z rádia nebo ji reprodukují sami protagonisté), to v kombinaci s dlouhými téměř statickými záběry navozuje syrovost snímku. Film je zahraný vlastně jen asi v 10 lidech, vypraví osudy pokročilých třicátníků, kteří nenaplnili touhy svých rodičů ani svoje. Jsou převážně single a jediné co je spojuje je, že hrají společně v kvartetu. V kině se řada za mnou bavila několikanásobně více než já. Hodnocení u mě osciluje od děje na 30% po technickou odlišnost a zajímavost až na 60%, takže průměr 45%.(11.12.2017)

  • hansel97
    ***

    Filmově je Kvarteto stejně složitý spletenec jako vztahy prezentované na platně. Motá se to v samo sobě, přestože častou vybublá na povrch zajímavý nápad či téma. Krobotovi evidentně sedí ta tragikomedie, narozdíl od Díry u Hanušovic tu ale jsou i slabší výkony a celkové působení filmu.(13.12.2017)

  • sator
    **

    Čouhá z toho tak moc Krobot až je to na škodu... Herectví na antidepresivech ( bez emocí)....(24.5.2018)

  • filmfanouch
    ***

    Herec Miroslav Krobot se po Díře u Hanušovic podruhé usídlil na režijní sesli a jeho druhý film je v podstatě stejný jako první. To znamená: 1) Nehledejte žádný děj. Stejně jako u Díry u Hanušovic se jedná o film poskládaný především ze situací. 2) Humor ve filmu je, ale většina jich vychází pouze na půl plynu. 3) O postavách se toho moc říct nedá, především se o nich v podstatě dozvíme pouze detaily a nic víc. Krobot se v podstatě pokouší zachytit život třicátníků na pokraji krize středního věku a daří se mu to na půl plynu. Jakékoliv ambice totiž jdou stranou a v podstatě to vypadá jako Krobot střídal několik žánrů. Je to komedie? Je to romantika? Je to drama? Letos vzniklo plno horších filmů než je Kvarteto. Avšak vzniklo také plno lepších.(4.12.2017)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace