Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hráli jste někdy v kapele? Je to jako druhá rodina, s jejímiž příslušníky prahnete po štěstí a prožíváte nečekaná dobrodružství. Stejně jako usedá rodina zas a znovu u jednoho stolu, scházejí se členové kvarteta tzv. soudobé hudby vždy u dalšího koncertu. Poněkud nesourodá čtveřice v čele se solidně vyhlížejícím, avšak lehce sucharským Robertem (Lukáš Melník), jeho partnerkou atraktivní a rozháranou cellistkou Simonou (Barbora Poláková), extrovertním vtipálkem Tomášem (Jaroslav Plesl) a znalcem historie s přezdívkou Funés (Zdeněk Julina) spolu zažívá na cestě za svou nejsvobodnější skladbou řadu humorných situací, ale i nedorozumění. Čas tráví i v legendární hospodě Ponorka v historickém centru svého rodného města, kam chodí také odvázaná „Batrflaj" (Pavlína Štorková) a „dvorní" psychoterapeutka kvarteta Sylva (Lenka Krobotová). Mezi hlavními hrdiny dochází k neustálým zádrhelům a lehce bizarním situacím, až konečně jeden neplánovaný večírek přinese jistou katarzi i radost a s ní vytoužený pocit štěstí. (Falcon)

(více)

Recenze (211)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Krobot se Smékalem pracují pořád stejně. Tenhle jejich počin nebyl ale naštěstí až tak nedivácký (ať už si pod tím každý představí něco trošku jiného), jako Díra. I s postavami se dalo lépe identifikovat, takže šlo snímek i přes opět pomalé tempo, ale rozumnou stopáž rozumně přežít. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„PODLE PSYCHOLOGICKÉHO SLOVNÍKU MŮŽE BÝT ŠTĚSTÍ STAV, KDY JSOU NAPLNĚNY POTŘEBY ČLOVĚKA. A TO NEJEN TY PSYCHYCKÉ, ALE I TY DUCHOVNÍ…“ /// Krobota vážná sonda do lidskejch vztahů. Žádný abstraktní umění jako Díra, (i když…) ale celkem sympatická vztahovka, který velí Bára Poláková a Jarda Plesl. Vypráví vo tom, že každej jsme nějakej. Není to sice překvapivý odhalení, ale tak nějak mně to vyhovuje. Nakonec je těch sympatickejch rolí víc a všichni herci spolu s tesklivou komorní hudbou vytvořili zajímavou vztahovou atmosféru. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Často si připadám jako nižší varianta sama sebe. 2.) Řeším vztahy. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Pravda je, že si občas připadám jako nižší varianta sebe sama." Kvarteto mě zmátlo. Tak nějak jsem čekal komedii a místo toho přišla ... patrně sonda do něčeho. A ta sonda byla umělecká ... tím jsem si skoro jistý. Vytušil jsem to podle toho, že to v podstatě nijak nezačalo, pak se pro změnu nic nedělo a v době klinicky mrtvé nudy to grandiózně skončilo. Ještě se tedy přitom šmrdlalo na smyčce, ale to mne nikdy moc neuspokojovalo. Musím uznat, že už dlouho mě nikdo nedokázal takhle nudit a ojedinělé štěky introverta Funese to prostě zachránit nemohly. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Kvarteto nabízí zajímavý paradox filmu, který stráví většinu času polopatickými monology vysvětlujícími veškeré záměry všech, přesto na konci nechápete, o čem to bylo a především proč někdo chtěl, abyste to viděli. Krobot zkouší, kam až to český chcípácký film dotáhne, než z vyprodukované antihmoty vznikne černá díra, která pohltí a rozloží celý vesmír. A už je fakt blízko. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Krobot skutečně není moc zdatný vypravěč, což se ukázalo už v jeho tragické prvotině. Pokud mělo jít o další generační výpověď, ve které se kdekdo najde a většina pobaví, tak se bohužel nezadařilo v množství větším než velkém. Jedna hvězda navíc za vždy dokonalou Polákovou. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Jestli chceš, můžeš se mnou na takovou skupinu s dobrou terapeutkou.“ - „Budou tam lidi?“ Tak mě Miroslav Krobot v roli režiséra/scenáristy poprvé trošku zklamal. Ano, jeho předchozí tvůrčí díla Díra u Hanušovic či Čtvrtá hvězda měla řadu much a mušek, ale převážně jsem se u nich bavil. V Případě Kvarteta už ale smích či poutavost docela často chyběly. A já nechápu, co se stalo, zdálo se, že by vše mělo fungovat. Krobot se Smékalem znovu spolu, přítomnost hned několika herců Dejvického divadla, specifické prostředí Olomouce, částečně téma vážné hudby, postavy mně věkem nepříliš vzdálené, tím pádem i jejich řešenými problémy blízké…a přesto zbylo jen pár podařených hlášek a situací, jinak nic, co by mě nějak zvlášť bavilo (a ani s „mimózními“ dialogy bych problém neměl, pokud by měly něco víc do sebe). No, nebudu házet flintu do žita, snad příště…protentokrát slabší 3*. „A mohl by ses nám teď krátce, svými slovy představit? Hraješ na violu…?“ - „Na housle.“ - „No vidíš, přece jen jsi nám o sobě něco řekl.“ ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Generační výpověď bez udání důvodů, ve které se kalafuny prosté žíně smyčců potkávají s nevyladěnými strunami života. Krobot nás poSmékal po Olomócu a jeho osamělých bloudech se svým typickým neprůrazným humorem („Můj soused. Psychopat. Jdu spát..“) a spíše než ve vývoji postav se porochnil v jejich stagnaci. Berte, nebo nechte být.. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Není mnoho filmů, které tak půvabně portrétují Olomouc. A Olomouc je nádherná. Jsem ráda, že tento Krobotův počin je tak odlišný od jeho debutu. Nakonec není nic špatného na tom pokusit se porozumět dnešním třicátníkům. #finaleplzen ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Divný film o divných lidech, kteří jsou ve většině ohledů svého života totální outsideři. Jenže naštěstí jsou zdejší divnopostavy inteligentní, takže se nejedná o partu idiotů, ale jen introvertů, co se prostě chovají trochu jinak. A připadá mi, jako kdyby tohle byl záměr filmu (a opak postav z Díky u Hanušovic, předchozího filmu Krobota) a v něm se tak nějak ztratil příběh, který jen tak plyne a úplně se v něm moc neděje. A to je mimochodem důvod, proč je krásně překvapivé, jak dobrej a fukční má Kvarteto konec. PS: v tomto filmu se nevyskytuje žádný űber-papouch, zdravíme Zčajenku (o=´ ()

Vitex 

všechny recenze uživatele

Dalo by asi se říct, že dokonale chápu záměry tvůrců, respektive jejich výchozí pohled a myšlenku, kterou chtěli vystavět, a souzním s ní. To ale neznamená, že mi ten film není dokonale ukradený. Tautologické konstatování nesmyslnosti číchsi životů. Bez analýzy, bez načrtnutí možného východiska. 93 minut?! ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Příjemné olomoucké prostředí a nenucený příběh muzikantů, obyčejných lidí, jejichž životy na obrazovkách tolik chybí.! Díky pane Krobote.. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Herec Miroslav Krobot se po Díře u Hanušovic podruhé usídlil na režijní sesli a jeho druhý film je v podstatě stejný jako první. To znamená: 1) Nehledejte žádný děj. Stejně jako u Díry u Hanušovic se jedná o film poskládaný především ze situací. 2) Humor ve filmu je, ale většina jich vychází pouze na půl plynu. 3) O postavách se toho moc říct nedá, především se o nich v podstatě dozvíme pouze detaily a nic víc. Krobot se v podstatě pokouší zachytit život třicátníků na pokraji krize středního věku a daří se mu to na půl plynu. Jakékoliv ambice totiž jdou stranou a v podstatě to vypadá jako Krobot střídal několik žánrů. Je to komedie? Je to romantika? Je to drama? Letos vzniklo plno horších filmů než je Kvarteto. Avšak vzniklo také plno lepších. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je můj 3000 komentář... 13 let koukání na filmy, 13 let poznámek k filmům... Chtěl jsem aby to k tomu dnešnímu jubileu nebyla nějaká odpadovka a tak jsem vsadil na Krobota. Díra u Hanušovic byla slušná a tenhle film měl jednu velkou devizu. Někomu se líbí, někomu ne, někomu přijde blbá a někomu zase všestranně nadaná. Ano, řeč je o Báře Polákové. Já jí můžu kdekoliv a jakkoliv, navíc ji považuji za velmi krásnou ženu, takže když už nic jiného, tenhle film jí byl plný. Ovšem co k obsahu říci... Utahaná nuda. Ne bez myšlenky, ale utahaná. Měl jsem skoro pocit, že koukám na Indiánské léto po X letech... Teenagery kdesi na venku vystřídali čtyřicátníci ve městě. Brutus pak jakási rocková uskupení a samozřejmě kusy smyčcového kvartetu. Dialogy však byly téměř identické a podobně prázdné. To ale není Krobotova chyba. Možná je to situací ve které se momentálně nalézám, ale tak nějak mám pocit, že dnešní čtyřicátníci jež dokonale reflektovaly filmové postavy jsou na tom se svými intimními životy povětšinou slušně řečeno v prdeli. Materiálně jsou zabezpečeni, žijí ve svobodě, v otevřeném světě plném příležitostí, ale co se týče vztahů, je někde problém. Kam se podívám tam se podívám, ztroskotává kolem mne jedno malželství za druhým, lidi jsou nestálí.. Chtějí svobodu, individualitu, nezávislost... Partnerství je svazuje a to nemluvím o manželství. Ano jsou vyjímky, kde to klaplo, kde je ruka v rukávu... Ale těch ohnivých chvostů na obloze v poslední době vidím kolem sebe až moc. Myslím, že to zmatení, to přebažení se všeho co dnešek nabízí Krobot nabídl skvěle. Otázkou je zda jsem to chtěl k reálu ještě vidět i ve filmu... Alespoň tam byla ta Bára... Takže já dávám za 3 trubky z lešení. * * * ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Kudy vede správná cesta do stanice Štěstí? Mirek Krobot se jejího hledání evidentně nebojí a nebojí se ani natočit film jako výpověď o generaci, která by už dávno měla dospět, jen na to stále nenašla odvahu. Díra u Hanušovic byla nádherným rozčeřením stojatých vod současné české kinematografie, vtipnou a zároveň laskavou satirou. Kvarteto je divácky možná poněkud méně atraktivní, více hloubavé, ale také mnohem jímavější a ve své podstatě velice krásné. Hudba k filmu je absolutně dokonalá, zcela ho vystihuje. Bez hlubšího ponoru zní jako kakofonie pro ucho neladných zvuků. Po chvíli máte pocit, že vás začíná jemně hladit a pomalinku kolébat na mírných vlnách. Ty vlny jsou ale přesně tak velké, aby vás neuklimbaly k spánku, jen jemně mravenčí po celém těle. A záhy se přistihnete, že vám ta hudba činí dobře, že ladí s rytmem vašeho srdce. Tedy alespoň já jsem to tak měla s celým filmem. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Krobot umí jistě lépe housti. Dát do pracek smyčcové nástroje Pleslovi a spol. se dá považovat za odvážně originální počin, ovšem i na papíře musel film působit jen jako horší odnož všech Samotářů, Knoflíkářů a podobně specifických kousků, kterých za poslední dobu vzniklo nemálo. A tenhle má bídné repliky, slabé scenáristické pojetí, nejsou zde žádné zapamatovatelné hlášky ani postavy a je doslova o ničem. Za Pleslem je druhou nejvýraznější postavou Bára Poláková. Ta by věděla kudy z nudy, dokonce šla i s nahou kůží na trh, jen neuzříme skrze párou zamlžená dvířka sauny nic pohoršujícího. Ostatní členové kvarteta spíše statovali. A nápad přezdívat jednoho člena hudebního kvarteta Funés, ačkoli je pravým opakem slavného komika, nebo "demonstrativní" sebevražda neurvalého souseda, to opravdu dobrý film nedělá. Dobrý film dělá zajímavý scénář, tenhle jím nedisponuje ani zdaleka. A také leccos by zachránila dobrá režie, jenže ta je divadelně úsporná, navíc od poloviny dějová prázdnota upadne do takového neforemného patvaru, až mně nezbývá prohlásit - pro koho byl vlastně film natočen? Je to nadsázka, je to vážně míněno? Alespoň že je to pěkně nasnímané. Z diváckého hlediska ale zde není nic poutavého, patrně v České televizi, jenž je producentem snímku, někdo naznal, že v programové skladbě kin chybí něco komorního, nepříliš optimisticky laděného a umělecky šmrcnutého. Zbývá dodat, že kiny film proběhl bez povšimnutí a dobré kritiky nesklidil. Možná, že by se domovská scéna Dejvického divadla pana Krobota otřásala smíchem, převedeno do filmové řeči je tohle kvarteto vlastně nežádoucím hudebním tělesem. 3/10 ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Miroslav Krobot a Lubomír Smékal se pohybují v oblasti nějaké zdeformované filmové řeči, které buď naprosto nerozumím, anebo na ní zkrátka opravdu není absolutně nic zajímavého. Snaha o suchý humor končí křečovitou trapností. Kvarteto působí dojmem, že má z diváků udělat stejná duchaprázdná zombie, jako jsou jeho hlavní postavy. Já na takovou hru nejsem ochoten přistoupit a nevidím nejmenší smysl ve vzniku, sledování a propagování tohohle bezduchého filmu. ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Film je u mňa za čisté kvarteto, avšak toto nevd'ačné a biedne hodnotenie ( k dnešnému dátumu žalostných 46%) rozhodlo, že ho ohodnotím ako jasné kvinteto! ()

Reklama

Reklama