Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Obraz ze života chudých evropských přistěhovalců vstupujících na americkou půdu. (formelin)

Recenze (30)

classic 

všechny recenze uživatele

Sám je prisťahovalcom, čiže je viac než pravdepodobné , že možno takéto “uvítanie” , kdesi v New Yorku, zažil na vlastnej koži... Na mysli mám, keď príde do reštaurácie, a je úplne švorc, takmer bez groša, objednáva si jedlá, taktiež i dievčine, ktorú stretol už na lodi, pričom akurát pozoruje, čo urobí reštauračný personál so zákazníkom, ktorému chýba 10 centov na zaplatenie účtu, a tak sa všemožne vykrúca, aby nedošlo k udalosti, ktorú videl na vlastné oči, a ja opäť hltám každé jedno filmové políčko obrazu, a i do cca. dvadsiatich minút namieša všetko podstatné, je to obdivuhodný perfekcionista. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Zaujme druhá část v hostinci, která je propracovaná do nejmenších podrobností a ilustruje Chaplinův přechod od rychlého vrstvení jednotlivých situačních gagů za sebou k subtilnější komice vycházející z příběhu a prokládáné sentimentem a dojetím. Expozice příběhu na lodi sice nijak nepřekvapí (až na první záběr) a rozvíjí se tradičně v klasických výstupech (Charlie a cudná dívka, naklánění lodi a nedostatek prostoru), ale už je cítit snaha o vyjádření, snaha o přesah. ()

Reklama

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Těžký to měli evropští immigranti ve Spojených státech začátkem století. Jen bída, hlad a boj o přežití. Chaplin uměl vystihnout bolesti a přání své doby jako málokdo. Osud tuláka Charlieho přijíždějícího k Soše Svobody s nadějí nového začátku, sledoval soucítěně každý. A jak už to v Charlieho filmech bývá, tento osud má dobrý konec. Krátký nenásilně vystavěný příběh s množstvím groteskních sólovýstupů, jenž se dotýkají vrcholu svého žánru. Ohromného číšníka v restauraci, kde nemá Charlie na zaplacení, hraje Eric Cambelll - tradiční záporák raných Chaplinovských filmů. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Chaplin zde naplno rozjíždí své pohybové nadání a schopnosti, kdy dokáže rozesmát jen pouhým pohybem svého těla nebo jeho částí - "bruslení" po palubě lodi houpající se na vlnách, hra v kostky, míchání karet (u toho jsem řval smíchy) nebo boxerská rozcvička v restauraci kdy je přesvědčen o tom, že dostane přes hubu, jsou opravdu povedená čísla. A to již nemluvím o silném sociálním podtextu celého snímku. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Prvá časť, na lodi, obsahuje nápadité triky s kamerou, dnes by sme povedali primitívne, ale nápad umiestniť kameru na kyvadlový kĺb alebo postaviť celú hojdaciu miestnosť musel byť pred sto rokmi prelomový. Druhá časť, v reštaurácii, je založená na príbehu a čo už poteší viac, ako keď malý vzrastom prejde cez rozum veľkému. Nezaobíde sa to bez kopancov a bitky, ale všetko v rozumne miere. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama