Reklama

Reklama

Chaplin v zábavním parku

  • USA Kid Auto Races at Venice (více)
Krátkometrážní / Komedie
USA, 1914, 11 min

Obsahy(1)

První film kde se už Charlie objevuje ve svém známém obleku tuláka. Polodokumentární film o závodech dětských aut na pláži losangeleských Benátek, natočený přímo na místě v době závodů a sestavený z improvizovaných komických výstupů zevlouna Charlieho mezi náhodnými diváky. (formelin)

Recenze (19)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Chaplin poprvé ve svém úboru. V podstatě jen šest minut permanentně překáží a první polovinu jsem vůbec nechápal, co na tom má být probůh vtipné. Pak jsem ten vtip pochopil, a přestože jsem se teda smíchy za břicho nepopadl, dojem to zlepšilo. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Teprve druhý Chaplinův filmeček, ve které vlastně vůbec poprvé vystupuje ve svém obvyklém oděvu. Není to ani tak moc groteska, nebo to až tak moc nefunguje, je to spíše krátký dokument o závodech dětských aut. Jediný gag, kdy se Charlie motá otravnému fotografovi před objektivem, sám Charlie mnohokrát překonal. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Prvý film, kde sa Chaplin zjavil vo svojom typickom úbore tuláka s paličkou, fúzikmi, klobúkom a veľkými, rozčaptanými topánkami. Mätúci český preklad názvu má len málo spoločné s dejom. Nejde totiž o klasický zábavný park, ale o automobilový okruh určený mládežníkom. Charlie sa snaží po celú dobu filmu dostať do záberu kamery, nakrúcajúcej priebeh pretekov. Pobieha po ceste, pletie sa do cesty okolo prúdiacim pretekárom, usporiadateľom, kameramanovi. Za jeho konaním je túžba pochváliť sa v liste frajerke, že "celý čas bol na dráhe". Ide síce len o rozvinutie jedného jednoduchého nápadu, ale neustála snaha sa votrieť kamsi, kam nepatríte a odkiaľ ste neustále stále brutálnejšie vyhadzovaní, bola v Chaplinovom podaní neodolateľne pôvabná. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Není to příliš vtipné, ale během takto krátkého času se nudit divák nebude, pokud má alespoň trochu slabost pro staré snímky. Příjemný vhled do dob dávno minulých a kinematografie zubem času ohlodané. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Aneb jak jeden gag nestačí na celý krátký film. Blbůstka, která ani není groteskou, ale zase spíš jen experimentem s filmem. Době amatérských nadšenců už ale v roce 1914 zvonila hrana a tak se tu dá pochválit spíš jen zvolené prostředí zábavního parku, kde probíhaly skutečné automobilové závody i dětské z rampy. Jako svědek své doby tedy i vcelku zdařilé, čili smířlivé dvě. ()

anais 

všechny recenze uživatele

Marně přemýšlím, co chtěli autoři tímto filmkem říci. Charlie chodí na nějakém automobilovém závodě po silnici a snaží se dostat před objektiv kamer. Sem tam ho sice málem přejede nějaké to auto, jinak ale groteska neobsahuje nic, co by se dalo označit slovem "děj", nebo nějaký výraznější gag. Tedy ani není, co hodnotit. (jako první film s postavou Tuláka by si ho však paradoxně žádný Chaplinův fanda neměl nechat ujít!) ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Chaplinova předváděčka se před kamerou (tady se poprvé objevil v Tulákově kostýmu) s nulovým dějem (kromě toho, že se furt všude cpe, občas ho něco málem přejede a nepohodne se s režisérem), ale docela tu funguje a je to poměrně dost zábavné a díky nesmírně krátké délce to fakt nestačí nudit (což by asi stačilo, být to delší), ale kvůli dobrému pocitu musím dát jen tři hvězdy, protože, přiznejme si to, tenhle film opravdu není v Chaplinově filmografii žádné veledílo a i spousta jeho raných filmů je lepších. Jednoduchý nápad, potěší, pobaví, funguje a je to zdařilé, historicky je to velmi cenné, ale objektivně mi z toho vychází asi "jen" 65%, ačkoliv velmi, velmi silných. ()

pursulus 

všechny recenze uživatele

První kroky Ch. Chaplina a "Kid Auto Races at Venice".¬         Rok 1914 byl úvodním rokem Chaplinovy tvorby filmové. Na třicet pět krátko- případně středometrážních grotesek plus jeden dlouhometrážní snímek ve směs postrádaly větší kvalitu, žertéřství rovnalo se sotva tak jednomu a půl míčku artisty, místy bylo až rozpačitě trapné. Je zřejmé, že společnost "Keystone Studios", s níž měl Chaplin uzavřenu roční smlouvu, si spíš než na kvalitu potrpěla na množství.¬                 Podobně tomu bylo i následujícího roku a počátkem roku 1916, kdy Chaplin pod hollywoodskou společností "Essaney" natočil svých dalších patnáct krátko- příp. středometrážních snímků. Ač v té době už znám a oblíben natolik, že mohl diktovati podmínky producentům a vybírati z nich, nebyla úroveň Ch. snímků ve směs vysoká, ze jména hledíme-li na ně nedobovýma očima.¬                 Není však třeba odsunouti tyto první filmové krůčky a kroky někam do zapomnění, svou kvalitou spolu s vkusností se vyrovnají řadě nynějších zábavných pořadů tak jistě, jako že Ch. Chaplin natočil později taková díla jako "Moderní doba" či "Diktátor".¬                 Snímek "Kid Auto Races at Venice" byl v pořadí druhým Chaplinovým, ve kterém hrál (pozn.: natočeno v únoru 1914) — dá-li se hraním jeho pochůzkářství po závodní dráze vůbec nazvati.¬                 [Zdroje: 1. Wikipedie, English (en.wikipedia.org/). 2. Filmová databáze IMDb (imdb.com/)] ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Chaplin sa prechádza popred kameru a snaží sa dostať do filmu proti vôli kameramanov. To je vlastne celá pointa aj obsah filmu, ale Charlie to robí výborne a svojou otravnosťou a neodbytnosťou zaplnil tých 9 minút filmu. Je to akýsi prvý metafilm o filmovaní a ako sa dá filmovanie pokaziť. ()

Kamiiik 

všechny recenze uživatele

Myslím si, že je to zdařilá groteska. Samozřejmě trochu chudá, ale k tomu, že je to teprve druhý Charlieho film a jako první, kde se objevuje jako tulák, ten jeden jediný gag stačí, aby se člověk zasmál. ()

Earl10 

všechny recenze uživatele

[Keystone - Premiéra 7.2.1914] Postava tuláka Charlieho poprvé na plátně a nutno říci, že v hodně netypickém provedení. Pouze vzhledově odpovídající, jinak jakýsi narcistický floutek. Příběh prakticky ani není. Pravidelné prostřihy mezi auty a Charliem pózujícím a culícím se před kamerou. I tak vám to zaručeně vykouzlí úsměv na tváři! [60%] ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Krátka polodokumentárna groteska z Chaplinových začiatkov v Keystone štúdiu, ktorá je zaujímavá hlavne tým, že bola nakrúcaná v reálnych podmienkach detských automobilových pretekov a do značnej miery bola improvizovaná. Je bezdejová, Charile, po prvý raz vo svojom kostýme tuláka, sa tu v podstate len producíruje pred kamerou, ktorá ho neodolateľne priťahuje ako magnet. Je pritom ako taký poriadne otravný a nekonečne vytrvalý nezmar, ktorého sa filmári ani za boha nevedia zbaviť. Videná verzia z roku 2010 s obstojnou hudbou Erica Beheima (príhodne na spôsob verklíku). ()

everlong 

všechny recenze uživatele

co se týče dějě, je tonto film vlastně pouze o tom, že se jeden podivný chlápek snaží neustále snaží za všech okolností dostat před kameru....to vše na pozadí automobilových závodů...ale nejdůležitější je fakt, že Chaplin v zábavním parku je první film, kde se tento mistr němého filmu objevil ve svém tradičním kostýmu tuláka. A proto je pro mě nezapomenutelný. DÁLE HRAJÍ: Henry Lehrman (Film Director) Frank D. Williams (Cameraman) ()

Rapaport 

všechny recenze uživatele

Improvizovaná groteska o chlapíkovi na závodech, který se za každou cenu snaží dostat do záběru kamery. První vydaný film, ve kterém se objevil Chaplin ve svém kostýmu. Zajímalo by mě kdo vymýšlel český název :) protože zabavní park to fakt nebyl. ()

LegoMan69 

všechny recenze uživatele

Celou dobu se Chaplin snaží dostat do záběru kameramana, který zase chce natočit závod automobilů. Nejdřív Chaplina odstrkuje ze záběru a pak do něj kope a Chaplin se furt vrací a motá se tam. Jako děj tam není vůbec žádný, zato to slouží dobře jako dokument. Uvidíte kolik mnoho lidí na takové závody chodilo, uvidíte staré závodní "sporťáky" takže z pohledu jako dokumentace nějakých závodů to beru. Nicméně jako groteska se tam furt opakuje to vyhazování ze záběru kamery a moc mě to nebralo. Jako párkrát jsem se usmál a ten ksicht do kamery na konci byl boží, ale jeden, dva boží momenty to nezachrání. ()

Reklama

Reklama