poster

Chaplin v zábavním parku

  • anglický

    Kid Auto Races at Venice

  • anglický

    Kids Auto Races

  • anglický

    The Pest

Krátkometrážní / Komedie

USA, 1914, 11 min

Režie:

Henry Lehrman

Scénář:

Charlie Chaplin

Producenti:

Mack Sennett
(další profese)
  • Radko
    ****

    Prvý film, kde sa Chaplin zjavil vo svojom typickom úbore tuláka s paličkou, fúzikmi, klobúkom a veľkými, rozčaptanými topánkami. Mätúci český preklad názvu má len málo spoločné s dejom. Nejde totiž o klasický zábavný park, ale o automobilový okruh určený mládežníkom. Charlie sa snaží po celú dobu filmu dostať do záberu kamery, nakrúcajúcej priebeh pretekov. Pobieha po ceste, pletie sa do cesty okolo prúdiacim pretekárom, usporiadateľom, kameramanovi. Za jeho konaním je túžba pochváliť sa v liste frajerke, že "celý čas bol na dráhe". Ide síce len o rozvinutie jedného jednoduchého nápadu, ale neustála snaha sa votrieť kamsi, kam nepatríte a odkiaľ ste neustále stále brutálnejšie vyhadzovaní, bola v Chaplinovom podaní neodolateľne pôvabná.(14.5.2006)

  • anais
    *

    Marně přemýšlím, co chtěli autoři tímto filmkem říci. Charlie chodí na nějakém automobilovém závodě po silnici a snaží se dostat před objektiv kamer. Sem tam ho sice málem přejede nějaké to auto, jinak ale groteska neobsahuje nic, co by se dalo označit slovem "děj", nebo nějaký výraznější gag. Tedy ani není, co hodnotit. (jako první film s postavou Tuláka by si ho však paradoxně žádný Chaplinův fanda neměl nechat ujít!)(22.5.2006)

  • LegoMan69
    **

    Celou dobu se Chaplin snaží dostat do záběru kameramana, který zase chce natočit závod automobilů. Nejdřív Chaplina odstrkuje ze záběru a pak do něj kope a Chaplin se furt vrací a motá se tam. Jako děj tam není vůbec žádný, zato to slouží dobře jako dokument. Uvidíte kolik mnoho lidí na takové závody chodilo, uvidíte staré závodní "sporťáky" takže z pohledu jako dokumentace nějakých závodů to beru. Nicméně jako groteska se tam furt opakuje to vyhazování ze záběru kamery a moc mě to nebralo. Jako párkrát jsem se usmál a ten ksicht do kamery na konci byl boží, ale jeden, dva boží momenty to nezachrání.(15.3.2015)

  • Earl10
    ***

    [Keystone - Premiéra 7.2.1914] Postava tuláka Charlieho poprvé na plátně a nutno říci, že v hodně netypickém provedení. Pouze vzhledově odpovídající, jinak jakýsi narcistický floutek. Příběh prakticky ani není. Pravidelné prostřihy mezi auty a Charliem pózujícím a culícím se před kamerou. I tak vám to zaručeně vykouzlí úsměv na tváři! [60%](4.10.2013)

  • sud
    ***

    Teprve druhý Chaplinův filmeček, ve které vlastně vůbec poprvé vystupuje ve svém obvyklém oděvu. Není to ani tak moc groteska, nebo to až tak moc nefunguje, je to spíše krátký dokument o závodech dětských aut. Jediný gag, kdy se Charlie motá otravnému fotografovi před objektivem, sám Charlie mnohokrát překonal.(2.6.2007)

  • - Vztah mezi režisérem a postavou tuláka na plátně není nepodobný tomu, jaký měli Chaplin a Lehrman mimo plátno. Neshody mezi Lehmanem a Chaplinem narůstaly s každým jejich dalším společným filmem, jelikož si Chaplin vymohl dovolení zasahovat i do režie. Lehrman pro společnost Keystone natočil ještě čtyři filmy, poté následoval herce Forda Sterlinga k jeho nové filmové společnosti. (SeanBean)

  • - Film byl do kin uveden jako jednocívkový společně s populárně naučným snímkem Olives and their Oil (1914). (SeanBean)

  • - Druhý Chaplinův film a vůbec první kde se Chaplin objevuje jako Tramp. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace