Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hiroši se po těžké autonehodě probere z kómatu a nepamatuje si téměř nic ze své minulosti. K překvapení rodičů se znovu přihlásí na lékařskou univerzitu, kterou dříve opustil. Na pitevních praktikách mají žáci za úkol rozložit přidělené tělo na jednotlivé části a vše si důkladně zakreslit a popsat. Během praktik se Hirošimu začne zábleskově vracet paměť. Postupně zjistí, že mrtvola, kterou pitvá, je tělo jeho přítelkyně, která zemřela při jejich společné autonehodě. Čím více tkání z jejího těla vyextrahuje a popíše, tím dále se dostává za tělo – k citům a k lásce. Meditativní, vizuálně strhující výlet pod povrch lidského těla do podvědomí, vzpomínek a emocí až k branám lidské duše. (FebioFest 2006) (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (21)

tombac 

všechny recenze uživatele

Ani ve snu by mě nenapadlo, že z 11 filmů na Febiu mne nejvíce dostane snivý, křehký, lehce úchylný příběh o vzpomínkách na životní lásku, vitální dívku, probleskující během pitvání jejího těla. Navzdory tomu, že jsem se těšil na další Tsukamotovu šílenost typu Tetsua. Zřejmě bych snímku dal čtverku jako moje spanilá společnost v kině, ale díky tomu divácky exotickému zážitku (obsahově, vizuálně, pocitově) a výtečné hudbě, jež v mých uších rezonuje ještě nyní, si prostě nemohu pomoct a jednu hvězdici přidám. 9/10 ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Začínám mít pocit, že s postupujícím věkem Tsukamoto své filmy výrazně zpomaluje a i přes lehce zvrácený děj se přibližuje k vodám normálního filmu. Jako drama tedy dobré, ale čeklaj sem víc. Hudba: mizerie. ()

yenn 

všechny recenze uživatele

Medik, jenž ztratil paměť, „vzpomíná“ během pitvy na svou zhynulou lásku, anžto právě ona mu leží na stole. Domníval jsem se, že netradiční zápletka by se pod taktovkou režiséra Tecua mohla zformovat v cosi výjimečného. Mýlil jsem se. Jak zní námět zajímavě, tak je Vital nezajímavý, s výjimkou pár scén po formální stránce průměrný a emočně se mě vůbec nedotknul. Není to úplně tragický film (tedy až na ono očividně umělé tělo), ovšem minul mě s uctivou vzdáleností. 4/10 ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

tombac to už víceméně vystihl, takže jen dodám, že škrcení jako sexuální praktika/úchylka bylo i v Koridě lásky. A že Tadanobu Asano vypadal chvílemi jako Sadako, až jsem se ho začal bát :) A jako vtipnou poznámku na závěr přidám jeden překlad, co jsem z budky zaslechl: Doktoři se o ženě ve vegetativním stádiu bavili jako o vegetable (což je podle kamarádky běžný termín), nicméně český překlad "zelenina" mě opravdu pobavil :) ()

Rudovous 

všechny recenze uživatele

Ne vzdy to Tsukamotovi ve finale cvakne, jak je trefne podotykano diky prave jeho nekonformnimu a ne vzdy lehce stravitelnemu reziserkemu stylu. S tim souhlasim bezezbytku. Pribeh plny skrceni, pitvani a jeste nekdy v snad az prilis sugestivnim havu, proste prirozene mnohe snad i pravem odradi. Na druhou stranu v mnoha scenach a specialne tech milostnych jako by se Shinya Tsukamoto dotykal neceho co presahuje film a umeni vubec. Romanticka, neuveritelne drsna metafyzika. Genialni zaver. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Posledné rozlúčenie skrze spomienky na mŕtveho.. Vo svete za hranicami reality.. Niekde medzi snami, a predstavami. Cukamoto upustil od šialenej jazdy a znova raz skúsil obyčajný príbeh. A tentoraz sa mu to darí viac ako v prípade Blížencov. Art ustupuje do pozadia. V popredí sa zjavuje príbeh a myšlienka. Odťažitosť reálneho sveta.. vyprázdnenosť miest.. .túžba po seba trýznení. pytva ľudského tela s úmyslom dosiahnuť najhlbšiu podstatu akú ľudské telo skrýva - hľadanie duše. Vital je podivuhodným filmom čo do zápletky, ale jeho príbehová rovina je veľmi poetická. Po Snake of June je znova dážď a kvapky vody krásnou kulisou v popredí ktorej je množstvo smutných pohľadov, zúfalých smiechov a hľadanie zmierenia. Film o smrti a o kráse spomienok. Najprístupnejší Cukamoto vôbec. Hoci aj tu je množstvo explicitných záberov na telá a ich časti. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

No páni... Tohodle Tsukamota jsem dlouho odkládal protože synopse ani screany mě jakkoliv nelákaly, ale teď když jsem si na to našel klidnou chvilku tu jen sedím v nekonečném údivu. Je to vyzrálý, citlivý a intimní art.. melancholický ale v žádném případě vyděračský či něják jinak teatrálně melodramatický. Myslím, že to chce od diváka hodně empatie, otevřenosti a nějáký ten podvědomý a intuitivní vztah k tématu. Člověk který to má takhle poladěné snadno pozná, že na něj Tsukamoto mluví magickou řečí a skromný příběh který zde předkládá má skutečný a hodnotný přesah. Tohle očekávám od filmu a umění obecně... Znova se mi potvrdilo, že Shin´ya je (ve své nenápadnosti) velký a osobitý umělec který ví která bije, kde to cvaká, co se skrývá za oponou...... Závěrečná tečka je ve své prostotě a prchavosti jeden z nejsilnějších, nejhlubších a nejmoudřejších filmových momentů vůbec.... Krása. ()

YURAyura 

všechny recenze uživatele

Neuveritelne tahnouci se "casoposunovy" film, ktery by me trebas i bavil, kdyby ten skorodoktor mel na pitve aspon stazene vlasy ;]] Kazdopadne to skrceni je velmi zajimava sexualni praktika... ()

cubajz 

všechny recenze uživatele

velice zajímavý námět zpracovaný do stravitelného celku (což u tohoto režiséra není ani zdaleka pravidlem). ()

Brain-D 

všechny recenze uživatele

Pomalý film o lásce až za hrob. Kdy se nabourá pár (muž a žena), kde muž ztratí paměť a žena umře. Žena své tělo nechá pro medicínu a zrovna ji převezou pro univerzitu, kde se muž rozhodne studovat...díky pitvám si vzpomíná na to nejkrásnější, co s ní zažil. Sice se mě to osobně citově netlko, ale rozhodně to byl velmi krásný snímek. ()

JamesSi 

všechny recenze uživatele

Láska nejenže prochází žaludkem, ale i všemi orgány. Tsukamoto zde sleduje studenta lékařské fakulty se ztrátou paměti, který si ji osvěžuje pitváním svojí přítelkyně (o které ze začátku neví že je to jeho přítelkyně). A taky má lehké halucinace po automobilové nehodě. Za mě upřímně jde o jeden z nejlepších Tsukamotových filmů. Míň hyperaktivity, více dramatu a tragédie. Samozřejmě režisérův střih je stále jasně poznatelný, což je téměř znakem jeho díla. Melancholické, zvláštní, ale emotivní. Jen věc, která mi trvala chvilku než jsem ji pochopil, byly ty časové skoky/prolínání. A scéna s kremací dostane snad každého. Jedna autonehoda z 10. ()

Zeek 

všechny recenze uživatele

Ani tentokrát mě Tsukamoto nepřesvědčil. Po Blížencích (Soseiji) je Vital druhý film, který jsem od tohoto režiséra viděl a líbil se mně ještě míň. Film se hrozně vleče, nemá žádný náboj, není na něm nic zajímavého. Snad jen to, že v hlavních rolích hrají Tadanobu Asano a Ittoku Kishibe, který oba velice dobře znám ze Survive style 5+. Scény při pitvě mě nepřišly nechutné, ale škrcení jako sexuální praktika mně přišla trochu úchylná. Nevím, jestli Tsukamotovi dám třetí šanci v podobě Bullet Balletu, který mi leží na stole, jeho styl se mi nelíbí a málokdy dávám asijskému filmu tak nízké hodnocení. Moje hodnocení: 40% ()

Omnislash 

všechny recenze uživatele

snazil jsem se, opravdu snazil. mam rad divne filmy a od vitalu jsem si sliboval, ze by v tomhle smeru mohl skvele obstat. bohuzel me naprosto minul a nezaujal. dej nemel hlavu a patu a prestoze jsem si obsah po shlednuti znovu peclive precetl, stale jsem jej v tom nedovedl najit. jako tresnicka na dorte - smysl nekterych vedlejsich postav mi pak zcela unikl. zaverecne titulky byly vykoupenim ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Pomalý statický barvitý film s vytříbenou hudbou, který se blíží normálnímu, ale moc toho neříká. ()

--TMO-- 

všechny recenze uživatele

Pre mňa najlepší film, aký som za posledných 25 rokov videl a zároveň najlepší film Tsukamota. Jediná vec, ktorú mu možno zazlievam je jeho dĺžka, ktorá neprevyšuje ani tých klasických 90 minút. Pre mnohých možno zdanlivo jednoduchý príbeh chlapa, ktorý sa zamiloval a potom trpí následky svojho stavu (čiže čosi, čo je zrejme minimálne v každom druhom filme), ale pre mňa majstrovský pohľad do duše ľudí, ktorých myšlienky niesú úplne bežné, tak isto, ako ich túžby a zároveň do duše muža, ktorý je zamilovaný fatálne. Maximálne subjektívny pohľad Tsukamota v tomto filme vyžaduje zároveň maximálne subjektívny pohľad diváka, inak do skutočnej hĺbky neprenikne. Vital som si nechal zaliezť poriadne hlboko pod kožu, preto mi aj vždy behajú zimomriavky po tele pri väčšine scén, možno je to aj podmienené osobnými skúsenosťami, ktoré človek má, a možno je to len to plieskanie vlasov Ryoko, ktoré tak krásne rozvibrovalo moje emócie. V tomto filme podla mňa ako v máloktorom platí, že je jednou veľkou metaforou - na ľudí, ktorí sú schopní vložiť do "obyčajného zamilovania" resp lásky celú svoju dušu a telo. Späť ale k zemi - film je obdarený nádhernými farbami, dočkáme sa aj Tsukamotových tradičných abstrakcií a roztrieštenej kamery (zábery na komíny krematória mi neviem prečo pripomenuli oboch Tetsuov), atmosféra by sa dala rozkrájať na desať malých Lynchov a minimalistický herecký výkon Asana je tak dobrý, ako je jeho usmiata tvár v záverečnej časti filmu. Posledný záber so slovami Ryoko patrí k tým najkrásnejším a najpoetickejším ´posledným záberom´, aké som kedy videl. ()

necrosrandist 

všechny recenze uživatele

Chce se mi říct, že to byl zatím nejlepší Tsukamoto, ale i kdyby tomu tak bylo, stále mě nedokáže o svých nadprůměrných kvalitách jednoznačně přesvědčit. Po těch hodně ujetých věcech od něj, bylo tohle sice taky nestandardní - taková morbidní love story po japonsku - ale trochu z jiného soudku. Mnohem citlivější. Chjo... 3,5* ()

pavlussa 

všechny recenze uživatele

jako úchylného studenta medicíny mě nejvíce fascinovalo vedení pitvy v Japonsku, ale pohledy Tadanobu Asano byly tak uhrančivé, že se obávám, aby mě ještě v noci nepronásledovaly... ()

Reklama

Reklama