poster

Policajt

  • Francie

    Un flic

  • Itálie

    Notte sulla città

  • Slovensko

    Policajt

  • USA

    A Cop

  • Velká Británie

    Un Flic

Krimi / Drama

Francie / Itálie, 1972, 98 min

Komentáře uživatelů k filmu (76)

  • Jara.Cimrman.jr
    **

    "Když to klapne, necháme tě." A když to neklapne, tak ti nafackujeme a zavřeme tě. To je sice poměrně stupidní informace, ale francouzští kriminalisté to evidentně mysleli vážně. Já se tedy přiznám, že jsem se chvílemi poměrně slušně nudil, protože nemám rád filmy, ve kterých musím čekat dlouhé minuty na jakýkoli hovor. Tady se sice pořád něco dělo, ale asi to na můj malý mozek bylo příliš velké umění. Ale abych jen nehaněl, tak známé trio padouchů ve složení Drcal, Sběrač a Zmizík mě celkem pobavilo.(28.11.2018)

  • MikO_NR_1909
    ***

    "Človek už pochybuje o všetkom. Hlavne o pochybovačnosti ako takej. Jediné, čo je schopný policajt vyvolať v človekovi je nedôvera a podozrenie. A výsmech." Delon tentokrát vymenil úlohu banditu za komisára, avšak miera jeho napojenosti na podaktoré špičky miestneho podsvetia je dosť vysoká a tak sa dostáva do vážnej morálnej a pracovnej dilemy. Mimochodom, takto nejak podobne to funguje vždy a všade a práve relativizácia morálky od jej kazateľov búra tento proklamačne nastavený systém pokrytectva a falošnosti najväčšmi. Melville opäť využíva funkciu ticha a studených negatívoch, vcucal dialógy na nevyhnutné minimum, ale tentokrát bez dákej hlbšej previazanosti. Skrátka napätie už nie v takej súvzťažnosti s očakávaniami a vyústením, ale tak trochu uspáva. Našťastie to Crenna dokáže vyvažovať a finále má už tie solídnejšie a typickejšie znaky francúzskej "oblekovej" kriminálky. Niežeby úvod a priebeh bol horší, ale práve psychologická rozvetvenosť sa s vyvrcholujúcim finišom stupňuje, nakoľko "nemé časti" stavajú práve na dôslednosti a technickej neoblomnosti protagonistov ako strojov, ktoré robia a konajú v rámci svojich potrieb. Ale aj tam sa Melville dopustil niekoľkých fikčných chýb, keď sa oháňaním práve pomalých a ponurých pohybov počas prepadnutia dopúšťa zopár nelogickostí, ktoré som v jeho predošlých filmoch (teda aspoň ja) nepostrehol.(19.4.2016)

  • EastWicka
    ***

    Film slavného Jeana-Pierra Melvilla z dob, kdy krásní francouzští policisté (Alain Delon) trávili každou volnou chvilku v báru za piánem, i po střelnici si křepkým krokem vykračovali v prudce elegantním obleku, obluzovali vdané femme fatale i křehké transvestity a jen tak mimochodem zlehka a stylově pronásledovali gangstéři...(25.11.2018)

  • Pierre
    ****

    Melville byl prostě pan mistr. Jeho filmy mě vážně dost baví, především díky vizuálnímu zážitku, který představují. Nejinak tomu je i u Policajta, u kterého je obraz tím hlavním na celém filmu. Celé pozadí je modré, skoro to až vypadá jako kdyby byli postavy žili v nějakém světe plném mlhy, což evokuje chlad, který skutečně přímo vychází z obrazovky. Co se týče scénáře, ten je také pro Melvillea naprosto tradiční a má svůj dvojvýznam. Ve filmu například Delona pořád volá někdo k telefonu. I na tom se dá v případě Mlelvillea něco najít. Baví mě takhle jeho filmy zkoumat. Jenom trochu namahává pro mě byla velmi dlouhá pasáž s vloupáním do vlaku. Ale hlavní, je že na ni pak mohlo navázat extrémně napínavé finále. Jde v něm o honění zločince, anebo nevyhovujícího manžela policajtovy milé?A jaký má ten příběh vlastne konec? Na to by se především měl divák zeptat sám sebe. Skvělí jsou i herci. Delon byl typ, který do Melvillových filmů výborně sedl. On má na celkovém dojmu také nemalý podíl. Celkově je to na pěknou čtyřku.(16.8.2017)

  • topi
    ****

    Film vzdává hold slavné noirovské éře a kdyby byl černobílý, bylo by to total. Ale i tak ten mrazivý modrý filtr na kameru působil bezvadně. Naprosto mě odrovnaly scény za noci, kdy jedoucí vlak a nad ním vrtulník byly modely, které projížděly krajinou, také vymodelovanou. To má neskutečný kouzlo a noirovskou atmosféru to jen umocňuje. Zda to byl vyloženě záměr tvůrců, nebo museli stáhnout rozpočet, to netuším. Každopádně ta scéna měla aspoň 20 minut a prolínala se s krádeží drog uvnitř vlaku, kdy sledovat Richarda Crennu, jak se na loupež připravuje, doslova fascinovalo! Já byl napnut od začátku do konce a fandil jsem jak Delonovi, tak i trochu jeho protivníkovi Creenovi.(25.11.2018)

  • dezorz
    ****

    Standard francuzskej neo noir kriminalky z 70. rokov. Kiez by sa aj dnes take genagstersky nekomplikovane filmy tocili.(29.7.2005)

  • MrPierc
    ***

    Každodenní rutina, která je ubíjející a všichni policajti to vědí. Film táhne A. Delon svýma vyhaslýma očima, které vyjadřují necitelnost a nezájem vůči ostatním. Jeho úkolem je najít lupiče Banky.(18.4.2010)

  • mortak
    ***

    Svět gangsterů je v Melvillových filmech vždy silně homosexuální (asi nejsilněji je to cítit z Osudového kruhu). Dle tohoto filmu je policista blíže ženám, se kterými ho spojuje nejednoznačnost jeho chování, chladné vyčkávání, až bude situace příhodná... neboli ta inzerovaná nedůvěra a podezření. Delonovým druhem je tady Deneuve, čemuž odpovídá i závěr ve stylu "Jsme jedné krve, já i ty". Bohužel právě ten se Mellvilovi silně nepovedl a vyznívá spíše trapně než osudově, stejně jako ta malovaná do modra stylyzovaná pozadí ulic Paříže.(23.5.2011)

  • pakobylka
    ***

    Trochu roztěkané, řekla bych ... ale možná jsem byla roztěkaná spíš já. V každém případě se patřičná atmosféra někde zapomněla ... a v závěru jsem se nemohla zbavit dojmu, že snímek zůstal částečně nedokončený - navzdory uspokojivě vyřešenému případu. Ke komisaři Colemanovi v podání Alaina Delona jsem si nedokázala vytvořit žádný výrazně ani nevýrazně kladný vztah - vlastně jsem něco jako sympatie pociťovala spíš ke zločincům ... a neúměrně dlouhou dobu jsem strávila neplodným přemítáním nad tím, zdali rachot ujíždějícího vlaku může přehlušit řev motoru vrtulníku. Ne zcela přesvědčivé 3*(2.6.2014)

  • vesper001
    *****

    Tenhle Melvillův počin neoslní na první pohled. Sama jsem ho docenila až časem. Chladné barvy, mnohaminutové scény bez jediného slova, minimalistické a perfekcionisticky vybroušené dialogy, postavy, hrající především očima, odtažitá kamera a napětí, vybudované bez využití tradičních prostředků. Zkrátka Melville. A pořád nevím, jestli postavu transvestity hrála žena nebo muž. P.S.: původní znění nutné. (více zde)(21.3.2011)

  • Martin741
    ***

    Od rezisera Jean--Pierre Melvilla som videl len Armadu Stinu a potom este toto. Prilis poznat televizne lacne kulisy, dej je umely az strach, Delon sice vie hrat, ale nuda dostala neprirodzene vela priestoru a dialogy slabe. Pre mna nijako vyrazny Melville. 50 %(14.3.2015)

  • tuntavala
    ***

    Detsky vlacek a vrtulnicek.(27.11.2018)

  • mab
    *

    Tenhle film je prostě od začátku neuvěřitelný, neosobní, chladný se spoustou nelogičnosti, neuvěřitelně nudný navrch. Dovolím si tvrdit, že takto se chovající komisař by byl postaven mimo službu a následně brzo zavřen za násilí na vyšetřovaných i za vraždu.(25.11.2018)

  • klúčik
    ***

    Klasická francúzska kriminálka, aká sa točila v 70tych rokoch. Delon je Delon , aspoň pre mňa. 60%.(4.1.2006)

  • klima777
    ****

    Hypnoticky podmanivé (3,5*).(2.6.2014)

  • vitekpe
    ***

    Vizualni pecka, ale dejove a tempem trosku utahane. Trosku vic... Plus za malo vidany vizual. 3+(4.4.2019)

  • VeverkaLesni
    ***

    Na Mellvila s Delonem nedam dopustit. Ale ve filmu sem se ztracela hrozne moc. Asi sem nedavala poradne pozor...(5.5.2014)

  • JohnSmith
    ***

    Průměrný francouzská krimi. Delon není zrovna nic extra a má blbý, že se kamarádí s darebáky. Na druhou stranu bylo slušně natočené přepadení banky a výborně vymyšlené přepadení vlaku.(8.7.2014)

  • MaxipesFik
    ****

    Skvělá atmosféra. Tak je nutno režisérovi odpustit to, že často vykrádá sama sebe.(26.10.2014)

  • Pink.Panther
    ***

    Melvillovská neo-noir atmosféra, Delon, Crenna, sálodlouhé bezeslovné až dokumentární sekvence budou pro některé diváky zdrojem filmového utrpení, pro jiné zážitkem takřka artovým.(25.10.2016)

  • kebom
    **

    Hračkársky vláčik a hračkársky vrtuľník ma teda dostal. Rozháraný nesúvislý dej, nevyužitá téma v obsahovo chudobnom scenári.(25.7.2010)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace