poster

Policajt

  • Francie

    Un flic

  • Itálie

    Notte sulla città

  • Slovensko

    Policajt

  • USA

    A Cop

  • Velká Británie

    Un Flic

Krimi / Drama

Francie / Itálie, 1972, 98 min

Komentáře uživatelů k filmu (76)

  • spawnxp
    *****

    Velká vlaková loupež jako přehlídka převleků? No dobře... ale liduprázdná Paříž, liduprázdnej Delon a C. Deneuve - pět z pěti.(5.10.2010)

  • bloom
    ****

    S tímto filmem se mi vždy vybaví scény, kdy Delon a Paul Crauchet jedou v autě a zazvoní telefon. Delona sice nemluvil Trávníček, ale Michal Dlouhý. Moc velký rozdíl jsem necítil, protože pro mě zůstane nejlepším delonovským dabérem Josef Abrhám z Povídky o policajtovi.(2.12.2006)

  • MikO_NR_1909
    ***

    "Človek už pochybuje o všetkom. Hlavne o pochybovačnosti ako takej. Jediné, čo je schopný policajt vyvolať v človekovi je nedôvera a podozrenie. A výsmech." Delon tentokrát vymenil úlohu banditu za komisára, avšak miera jeho napojenosti na podaktoré špičky miestneho podsvetia je dosť vysoká a tak sa dostáva do vážnej morálnej a pracovnej dilemy. Mimochodom, takto nejak podobne to funguje vždy a všade a práve relativizácia morálky od jej kazateľov búra tento proklamačne nastavený systém pokrytectva a falošnosti najväčšmi. Melville opäť využíva funkciu ticha a studených negatívoch, vcucal dialógy na nevyhnutné minimum, ale tentokrát bez dákej hlbšej previazanosti. Skrátka napätie už nie v takej súvzťažnosti s očakávaniami a vyústením, ale tak trochu uspáva. Našťastie to Crenna dokáže vyvažovať a finále má už tie solídnejšie a typickejšie znaky francúzskej "oblekovej" kriminálky. Niežeby úvod a priebeh bol horší, ale práve psychologická rozvetvenosť sa s vyvrcholujúcim finišom stupňuje, nakoľko "nemé časti" stavajú práve na dôslednosti a technickej neoblomnosti protagonistov ako strojov, ktoré robia a konajú v rámci svojich potrieb. Ale aj tam sa Melville dopustil niekoľkých fikčných chýb, keď sa oháňaním práve pomalých a ponurých pohybov počas prepadnutia dopúšťa zopár nelogickostí, ktoré som v jeho predošlých filmoch (teda aspoň ja) nepostrehol.(19.4.2016)

  • EastWicka
    ***

    Film slavného Jeana-Pierra Melvilla z dob, kdy krásní francouzští policisté (Alain Delon) trávili každou volnou chvilku v báru za piánem, i po střelnici si křepkým krokem vykračovali v prudce elegantním obleku, obluzovali vdané femme fatale i křehké transvestity a jen tak mimochodem zlehka a stylově pronásledovali gangstéři...(25.11.2018)

  • Pierre
    ****

    Melville byl prostě pan mistr. Jeho filmy mě vážně dost baví, především díky vizuálnímu zážitku, který představují. Nejinak tomu je i u Policajta, u kterého je obraz tím hlavním na celém filmu. Celé pozadí je modré, skoro to až vypadá jako kdyby byli postavy žili v nějakém světe plném mlhy, což evokuje chlad, který skutečně přímo vychází z obrazovky. Co se týče scénáře, ten je také pro Melvillea naprosto tradiční a má svůj dvojvýznam. Ve filmu například Delona pořád volá někdo k telefonu. I na tom se dá v případě Mlelvillea něco najít. Baví mě takhle jeho filmy zkoumat. Jenom trochu namahává pro mě byla velmi dlouhá pasáž s vloupáním do vlaku. Ale hlavní, je že na ni pak mohlo navázat extrémně napínavé finále. Jde v něm o honění zločince, anebo nevyhovujícího manžela policajtovy milé?A jaký má ten příběh vlastne konec? Na to by se především měl divák zeptat sám sebe. Skvělí jsou i herci. Delon byl typ, který do Melvillových filmů výborně sedl. On má na celkovém dojmu také nemalý podíl. Celkově je to na pěknou čtyřku.(16.8.2017)

  • topi
    ****

    Film vzdává hold slavné noirovské éře a kdyby byl černobílý, bylo by to total. Ale i tak ten mrazivý modrý filtr na kameru působil bezvadně. Naprosto mě odrovnaly scény za noci, kdy jedoucí vlak a nad ním vrtulník byly modely, které projížděly krajinou, také vymodelovanou. To má neskutečný kouzlo a noirovskou atmosféru to jen umocňuje. Zda to byl vyloženě záměr tvůrců, nebo museli stáhnout rozpočet, to netuším. Každopádně ta scéna měla aspoň 20 minut a prolínala se s krádeží drog uvnitř vlaku, kdy sledovat Richarda Crennu, jak se na loupež připravuje, doslova fascinovalo! Já byl napnut od začátku do konce a fandil jsem jak Delonovi, tak i trochu jeho protivníkovi Creenovi.(25.11.2018)

  • dezorz
    ****

    Standard francuzskej neo noir kriminalky z 70. rokov. Kiez by sa aj dnes take genagstersky nekomplikovane filmy tocili.(29.7.2005)

  • mortak
    ***

    Svět gangsterů je v Melvillových filmech vždy silně homosexuální (asi nejsilněji je to cítit z Osudového kruhu). Dle tohoto filmu je policista blíže ženám, se kterými ho spojuje nejednoznačnost jeho chování, chladné vyčkávání, až bude situace příhodná... neboli ta inzerovaná nedůvěra a podezření. Delonovým druhem je tady Deneuve, čemuž odpovídá i závěr ve stylu "Jsme jedné krve, já i ty". Bohužel právě ten se Mellvilovi silně nepovedl a vyznívá spíše trapně než osudově, stejně jako ta malovaná do modra stylyzovaná pozadí ulic Paříže.(23.5.2011)

  • MrPierc
    ***

    Každodenní rutina, která je ubíjející a všichni policajti to vědí. Film táhne A. Delon svýma vyhaslýma očima, které vyjadřují necitelnost a nezájem vůči ostatním. Jeho úkolem je najít lupiče Banky.(18.4.2010)

  • pakobylka
    ***

    Trochu roztěkané, řekla bych ... ale možná jsem byla roztěkaná spíš já. V každém případě se patřičná atmosféra někde zapomněla ... a v závěru jsem se nemohla zbavit dojmu, že snímek zůstal částečně nedokončený - navzdory uspokojivě vyřešenému případu. Ke komisaři Colemanovi v podání Alaina Delona jsem si nedokázala vytvořit žádný výrazně ani nevýrazně kladný vztah - vlastně jsem něco jako sympatie pociťovala spíš ke zločincům ... a neúměrně dlouhou dobu jsem strávila neplodným přemítáním nad tím, zdali rachot ujíždějícího vlaku může přehlušit řev motoru vrtulníku. Ne zcela přesvědčivé 3*(2.6.2014)

  • vesper001
    *****

    Tenhle Melvillův počin neoslní na první pohled. Sama jsem ho docenila až časem. Chladné barvy, mnohaminutové scény bez jediného slova, minimalistické a perfekcionisticky vybroušené dialogy, postavy, hrající především očima, odtažitá kamera a napětí, vybudované bez využití tradičních prostředků. Zkrátka Melville. A pořád nevím, jestli postavu transvestity hrála žena nebo muž. P.S.: původní znění nutné. (více zde)(21.3.2011)

  • Martin741
    ***

    Od rezisera Jean--Pierre Melvilla som videl len Armadu Stinu a potom este toto. Prilis poznat televizne lacne kulisy, dej je umely az strach, Delon sice vie hrat, ale nuda dostala neprirodzene vela priestoru a dialogy slabe. Pre mna nijako vyrazny Melville. 50 %(14.3.2015)

  • tuntavala
    ***

    Detsky vlacek a vrtulnicek.(27.11.2018)

  • mab
    *

    Tenhle film je prostě od začátku neuvěřitelný, neosobní, chladný se spoustou nelogičnosti, neuvěřitelně nudný navrch. Dovolím si tvrdit, že takto se chovající komisař by byl postaven mimo službu a následně brzo zavřen za násilí na vyšetřovaných i za vraždu.(25.11.2018)

  • klúčik
    ***

    Klasická francúzska kriminálka, aká sa točila v 70tych rokoch. Delon je Delon , aspoň pre mňa. 60%.(4.1.2006)

  • klima777
    ****

    Hypnoticky podmanivé (3,5*).(2.6.2014)

  • vitekpe
    ***

    Vizualni pecka, ale dejove a tempem trosku utahane. Trosku vic... Plus za malo vidany vizual. 3+(4.4.2019)

  • VeverkaLesni
    ***

    Na Mellvila s Delonem nedam dopustit. Ale ve filmu sem se ztracela hrozne moc. Asi sem nedavala poradne pozor...(5.5.2014)

  • JohnSmith
    ***

    Průměrný francouzská krimi. Delon není zrovna nic extra a má blbý, že se kamarádí s darebáky. Na druhou stranu bylo slušně natočené přepadení banky a výborně vymyšlené přepadení vlaku.(8.7.2014)

  • MaxipesFik
    ****

    Skvělá atmosféra. Tak je nutno režisérovi odpustit to, že často vykrádá sama sebe.(26.10.2014)

  • Pink.Panther
    ***

    Melvillovská neo-noir atmosféra, Delon, Crenna, sálodlouhé bezeslovné až dokumentární sekvence budou pro některé diváky zdrojem filmového utrpení, pro jiné zážitkem takřka artovým.(25.10.2016)