poster

Policajt

  • Francie

    Un flic

  • Itálie

    Notte sulla città

  • Slovensko

    Policajt

  • USA

    A Cop

  • Velká Británie

    Un Flic

Krimi / Drama

Francie / Itálie, 1972, 98 min

Komentáře uživatelů k filmu (76)

  • spawnxp
    *****

    Velká vlaková loupež jako přehlídka převleků? No dobře... ale liduprázdná Paříž, liduprázdnej Delon a C. Deneuve - pět z pěti.(5.10.2010)

  • kebom
    **

    Hračkársky vláčik a hračkársky vrtuľník ma teda dostal. Rozháraný nesúvislý dej, nevyužitá téma v obsahovo chudobnom scenári.(25.7.2010)

  • ViktorD
    ****

    Klasická francouzská krimi, které lze jen máloco vytknout, ovšem oloupení pašeráka drog ve vlaku pomocí vrtulníku působí spíše surrealisticky než reálně. Ostatně, proč ne, kolébkou surrealismu byla přece Francie. Bonjour, André Breton!(5.10.2010)

  • Lionheart
    ****

    Odjištění západky u dveří pomocí pravítka a magnetu nemá obdoby:-) Richard Crenna zde úplně zastínil Delona.(19.10.2010)

  • radektejkal
    **

    Kolem nás je spousta paralelních světu, se kterýmji se dostáváme do kontaktu jen zřídka a sporadicky, i když jsme si dobře vědomi jejich existence; svět matematiků, nadnárodnch korporací, politiků, policajtů a zločinců... S politiky třeba jen při volebních kampaních (Babiš rozdával knihu a perníčky) nebo když zjistíte, že nemáte kde si zapálit doutník a plácnout holku přes zadek je trestné. A krádeže žebříků, krytiny ze stodoly, a zeleniny na zahradě, zřejmě nepatří do domény zločinu stíhaného policií. Každopádně film o tom by mohl být zajímavější, než tento chladně vykalkulovaný příběh o podivných lidech s maskou na tváři. Pozn.: Moji oblíbení (ti, kteří se mi zobrazují vpředu na šedém pozadí) dávají v průměru 95% - připadá mi to zajímavější než celý film.(30.10.2017)

  • andrii
    ***

    Policajtská rapsodie v modrém. Když osudový kruh nepřízniv jest. Ceremoniál zločinu a trestu v mlčenlivém vizuálním menuetu. Elektrizující chlad ticha před bouří, pařížská odlíčenost a nepřístupnost, vychytralá galerka, nenápadná "velká" vlaková loupež. Nekompromisní, neúprosný, úsečný policejní solitér Alain Delon pronese jen slovo nezbytné, nevystoupí ani na moment ze své chladně dokonalé, podmanivé elegance. Jako vymítač zločinecké mafie mezi dvěma mlýnskými kameny, v nelítostném souboji mezi rutinou a city. Záporácký boss Richard Crenna jako pašerák peněžitého pokladu i gangster mužného lišáctví. Sladká femme fatale se severským popraškem, ledová kráska za garbovským vějířem, Catherine Deneuve, v tísňovém volání mezi dvěma muži. Jeden musí z kola ven.(2.6.2014)

  • ddf76
    ****

    Dobry minimalisticky film s Delonem. Jen to srazi dabing Primy. To je otres :(.(12.6.2005)

  • modista
    ***

    průměrnej Delon a Catherine Deneuve vyloženě do počtu, spíše je to film Richarda Crenny.(9.7.2007)

  • patrikus
    ****

    Geniální film, i když Melville trochu polevil... :-((1.6.2014)

  • blazir1
    *

    Uff, kdo by to řekl, francouzský film s Delonem a Káťou Denevue a on to byl strašně blbý film. Nelogický, nesmyslný, stěží uvěřitelný(neuvěřitelné jednání lidí v něm) a dost, dost nudný. Tohle se opravdu nepovedlo.(25.11.2018)

  • Vesecký
    ***

    Za tu scénu s vrtulníkem a vlakem a že mám slabost pro Delona a Deneuveovou slabé tři hvězdičky. Ona i ta scéna mi připadala dost zdlouhavá, ale stejně tak i řada dalších. Základní dějová linie byla jasná, i když až ke konci bylo zřejmé, že do akce byl zapojen i ředitel vykradené banky. Ale i tak tam bylo dost nejasností a vůbec nebylo zřejmé, jak to ten Delon všechno vypátral. Ta chlapožena byla odporná, netušil jsem, že tenhle druh genderu existoval už před 45 lety. Prostě jednoznačné zklamání.(25.11.2018)

  • Schlierkamp
    ***

    Francouzský film s A. Delonem v hlavní roli kriminalisty v režii J. P. Melvilla. Bohužel jsem nucen konstatovat, že ač to Delonovi tradičně sluší a jeho elegance dosahuje nebeských výšin, jeho kriminalistické zdatnosti v tomto snímku zůstaly dost skryty. Jeho policista je těžce neosobní, k pachateli je veden neznámou intuicí a celé vyšetřování je jakési prapodivné. Režisér Melville je znám především díky svým dlouhým bezeslovným scénám detailně popisující konkrétní akt zločinu a to splnil i v tomto případě (loupež v bance a vynikající scéna ve vlaku Paříž-Lisabon), avšak jinak se v dramatu nachází až příliš hluchých míst, divák zkrátka není patřičně vtažen do děje. Dá se říci, že drama symbolizuje každodenní policejní rutinu, jak naznačuje naučená fráze hlavní postavy na konci služebního telefonního hovoru a také pohled do jeho vyhaslých očí. Vedle Delona můžeme sledovat i zločince v podání R. Crenny, jenž měl právě na svědomí onu bravurně zvládnutou vlakovou loupež a také půvabnou C. Deneuve, bohužel v jejím případě jsem zřejmě dost dobře nepochopil význam její postavy. Zmínil bych snad ještě nádherný tehdejší francouzský vozový park a těžce syrový a odosobněny závěr snímku a to je tak vše. Dle mého názoru se jedná o jednu ze slabších Delonovek, která stěží dosahuje průměrného hodnocení.(18.6.2015)

  • Robbi
    **

    Minimalismus, syrovost, výmluvnost... Bohužel tenhle film se těmito výrazy zaštiťuje před výtkami, co se všechno nepovedlo. Crenna je opravdu asi nejvýraznější postavou filmu, ale i on hraje bez výrazu. Alain Delon zdánlivě bez nervů dělá svá nejfantastičtější rozhodnutí bez přítomnosti kamery, jak jinak si lze vysvětlit, jak intuitivně vyhmátne to, co k vyřešení případu potřebuje. Catherine Deneuve má bezpochyby svůj půvab a šarm, ale v tomto snímku se bezezbytku shodla s jeho žánrem - její role je naprosto minimalistická a vlastně děj nikam neposouvá, snad jen skrytě a ve vztazích, ovšem zrovna tak se dá říci, že kdyby její postava docela chyběla a jen se o ni mluvilo, nijak by to příběh neovlivnilo. Otázkou zůstává, zda měl štáb také minimalistický rozpočet, protože vlaková loupež se hodí spíš do filmu Vzpoura hraček. To je vůbec největší bolest Policajta, protože mu to ubírá na uvěřitelnosti víc, než by se mohlo zdát. Hvězdička pro Crennu, druhá pro zbytek teamu.(10.10.2010)

  • Cucina_Rc
    **

    Opravdu náročné na scénář - téměř celý film představuje hru očí. Pro náročného diváka.(3.3.2014)

  • TonyStark
    ***

    Cigárko a oblek. Klidně by mohl mít pytel přes hlavu a stejně by všem bylo jasné, že to je Alan Delon a nejspíš hraje komisaře. Mlžná Francouská krajina, všude spousta modrých odstínů a totálně vymetená Paříž, miluju ty scény bez lidí a hlavně ulice bez aut - to už je dnes utopie. Herecky opět bezvadné, režisérsky jakbysmet (tak Melville, žejo) a třeba dlouhá scéna s Richardem Crennou ve vlaku je sedmdesátková krimi klasika. Jediná věc co trochu kazí celkový dojem je nízký rozpočet,který je ve filmu bohužel znát. Namalované kulisy v ulicích Paříže a hlavně ústřední akční scéna, kdy několik minut hrají hlavní roli elektrický vláček a nějaká hračka ve tvaru vrtulníku - to je jako pěst na oko. Ale čert to vem, dnes jsme moc rozmazlený.(14.9.2015)

  • BigBang
    ***

    Vrchol dojetí: nezapálím si cigaretu. Ostatní pocity: zapálím si cigaretu (a tluču sprostého podezřelého).(21.9.2015)

  • theo_phil
    ***

    Policajt je jedním z prvních filmů francouzského režiséra Jean-Pierreho Melvillea, který se u nás objevil. Film zastupuje kriminální žánr, nicméně je podán dost netradičně. Alain Delon v hlavní roli během filmu prohodí jen pár vět. Po většinu času sledujeme jeho oči, které jsou však dost výmluvné. Tvrdý policista nakonec natrefí na zločince, který patří do okruhu jeho přátel, což by mohla být v jiném filmu dost dramatická situace. U Melvilleho však jen sledujeme oba muže, sedící vedle sebe v autě, odjíždějící kamsi. Podivný snímek.(7.3.2008)

  • Rimland
    ****

    Klasická (a nejmodřejší :-)) melvilleovská kriminálka se vším dobrým i špatným, co je charakterizuje. Tuhle bohužel sráží technická stránka (příkladem budiž malovaná pozadí a odfláknuté interiéry), která zbytečně narušuje jinak dokonalou atmosféru (ten úvod na pobřeží je něco geniálního). Je mi jasné, že natočit ve Francii roku 71/2 scénu vrtulníku letícího v mlhavé noci nad jedoucím vlakem (s finálním vyhnutím se kostelní věži) nebylo zrovna jednoduché, ale určitě to šlo udělat líp než jen s použitím mizerných dětských modýlků, kor když se jedná o klíčovou „akční“ scénu filmu… Faktem ale je, že těchhle nešvarů je tam tolik, až si začínám myslet, že to Melville udělal z kdovíjakého (pseudofilozofického?) důvodu schválně. Nějak se mi prostě nechce věřit, že by zrovna jeho film měl třeba potíže s financováním, ale nemá cenu brečet nad rozlitým mlékem... Zkrátka zamrzí to, ale i tak se pořád jedná o zatraceně stylovou (a zábavnou) záležitost.(5.1.2015)

  • Jehan
    ****

    Už jen ta úvodní scéna je na medaili! Jinak je to ovšem podivný film, na kterém je nejzábavnější seladonský komisař A. Delon dělící se o platinovou C. Deneuve s R. Crennou (!). Prvotřídní ohozy, pěkná auta. Výborný je ten trapák - zkrachovalý bankéř a nekonečná vlaková scéna s vrtulníkem. Francouzská klasika s nenapodobitelnou atmosférou, ze které čerpali mnozí epigonští nechápavci.Pro někoho určitě nuda pruda. Jsou i lepší filmy z té doby a místa, ale díky za solidní výkony všech zúčastněných.(14.9.2015)

  • rawboy
    **

    Celou dobu jsem přemýšlel jestli mi nějaká scéna neunikla. Delon nevýrazný až sterilní a Catherine ani neměla šanci se projevit. Vcelku zklamání jelikož francouzské filmy z té doby mám rád.(9.10.2010)

  • MirkaP
    ***

    Právě na ČT2 zkoumám, proč jsem tomu dala jen 3*. Ta půlhodinová rozvleklá scéna s vlakem je strašná! Prostě mu to ukradli a my přitom viděli skoro i to, jak se lupič dloube v nose. Děs.(13.9.2015)